Keresés

Részletes keresés

Venyerin Creative Commons License 2010.08.26 0 0 223
A guruló, megrakott bringa esetében valóban elég nagy súly van a felnin, de ezt a gumi igen szépen elosztja elég nagy felületre, mégpedig olyan felületre, ami direkte erre van kitalálva.

A felaggatott megrakott bringa esetében egész más a szitu, nem csak a pontszerű érintkezési felület miatt, hanem azért is, mert a terhet ilyenkor viselő felület egyáltalán nem arra van tervezve, hogy hosszan ilyen terhelést kapjon.

Mindemellett azt gondolom, hogy egy normális duplafalú felni ke kell bírja ezt az inzultust, de garanciát adni nyilván nem tudok rá... :)
Előzmény: kombi (222)
kombi Creative Commons License 2010.08.26 0 0 222
"...mekkora felületen kapja azt a súlyt..."

A blöki valahol itt van elásva...

Alapesetben, ha nem ülsz a bringán, és nem terheled a súlyoddal a bringát, névleges nyomásra fújt keréknél (csomagos túránál a külsőre feliratozott maximumot használom) szvsz. nem sokkal nagyobb felületen támaszkodik a talajra az a bringa, mint a kampó esetében.
És ugye a hátsó kerék, ha felkampózott állapotban nem lóg a levegőben, akkor továbbra is alá van támasztva, tehát továbbra is van rajta terhelés...

ha pedig ülsz a bringán, akkor a felpakolt (mondjuk 40 kilós) bringa + 80 kilós bringás esetében a felnire jutó terhelés terhelés igencsak megnő, szvsz nagyobb, mint az aggatás setén..

Hümm.. nem is tudom...

Lehet, hogy tényleg érdemes lenne kiméricskélni??? :o)



A másik szempontod a " hadrafoghatóság" (jó szó. :o) érdekes kérdés.

Hosszabb 2-3 órás utazás esetén tapasztalatom szerint valamennyire mindig meg kellett bontani a cuccot (input-output tevékenység, öltözködés, stb)
Ugyanakkor az is igaz, hogy ilyen, több darabból álló cuccal vonaton mozogni (pl másik kocsiba áttelepedni) tényleg elég nehézkes.
Ilyenkor pedig könnyen megnő az egyes elemek elhagyásának veszélye is...


Az odatámasztós, kikötözős módszernek ugyanakkor szvsz. hátránya is van.


Tegyük fel, ha kikötözöd atombiztosan, akkor nem dől fel a masina, nem csúszik, nem karcolódik, ami egyébként a támasztós technikák esetében nem kellő rögzítés esetén reális veszély.


De legnagyobb rákfenéje ennek a technikának továbbra is fennáll, mégpedig az, hogy szvsz. így foglalod el a bicajjal a legtöbb helyet , és néha bizony mások elől...

Ha pedig esetleg egy zsufis paklitérben több, egymásra támasztott/kikötözött bringa közül kell kibányászni a kupacból a legbelsőt, az még cucc nélküli bringa esetén is macerás tud lenni, nemhogy felpakolt gép esetében, különösen akkor, ha a másik gépek gazdija nincs a közelben.



...vigyázni rá...


Ez sem egyszerű kérdés...

Ha egyedül utazol, az a legvacakabb a helyzet. Ilyenkor vagy ott sasolod a felpakolt bringát a paklitérben órákig, vagy lecuccolod, lelakatolod, és keresel magadnak helyet egy közeli szakaszban..
Más kérdés, hogy a pakliteres kocsiknak, ha több bicajos is összejön, tényleg utánozhatatlan hangulata van, de ugyanakkor mondjuk Tapolcától vagy Zalaegerszegtől a Déliig ücsörögni a deszkán nem biztos hogy kényelmes egy mulatság..
Igaz, a paklitérben leterített polifoamon meg jókat lehet ám aludni is...
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (221)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.08.25 0 0 221
Csak ugye nem mindegy, mekkora felületen kapja azt a súlyt. Egy kampó pár négyzetcentiméterén elég nagy lesz a nyomás.
A táskát meg nem veszem le, amíg nem életbevágó. Utálom levenni, és unom, hogy mindenki ezt tanácsolja nekem. :-) Nem beszélve arról, hogy ha leveszem, akkor a rágumizott hálózsák, sátor, palack azonnal szétesik, és ott állok annyi darab cuccal, amit megfogni sem tudok, nemhogy vigyázni rá. Biztonsági szempontból katasztrófa. Katonai szóval szeretek mindig hadrafogható állapotban lenni, hogy bármire reagálhassak.
Előzmény: kombi (220)
kombi Creative Commons License 2010.08.25 0 0 220
Hümmm..

Tény, hogy nem szép látvány a felcuccolt bicajt aggatni, a következő eszmefuttatás tudományosan nincs ugyan alátámasztva, csak amolyan gondolatkísérlet:

De én mégsem látom felpakolt bringa felaggatását olyan eszement ötletne:

Amikor rajta ülsz a bringán, lényegesen nagyobb terhelés jut a felnire, mint a bringa összsúlya + málha.

A másik meg az, hogy ha jól állítod be a kampó magasságát és nem lóg a hátsó kerék a levegőben, akkor a hátsó kerékre jut ennek az említett súlynak egy része, szvsz nagyobbik fele...

Ha pedig leveszed a táskákat a bringáról, akkor még ez a terhelés sincs rajta....
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (217)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.08.25 0 0 219
.
kombi Creative Commons License 2010.08.25 0 0 218
Elvileg a Balaton déli partján, a Keszthelyre menő gyorsokban.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (216)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.08.25 0 0 217
Én csak akkor akasztom fel, ha nincs rajta csomag. Azt nem csinálom se a táskával, se az első felnivel, hogy a negyvenkilós bringát felakasszam. Feldőlni esélye sincs, 1-2 gumikötél gúzsba köti.
Előzmény: kombi (212)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.08.25 0 0 216
Melyik vonalon gurulnak a csinosak?
Előzmény: kombi (214)
P a v e Creative Commons License 2010.08.24 0 0 215
Összességében jobb lett a helyzet, mint mondjuk 6-7 éve, az biztos. Zamárdi felé és vissza is több helyen láttam, hogy építik át a várótermeket, állomásokat, és az oda vezető utakat. Nekem ezzel az a bajom, hogy amíg igénytelenek a kocsik, addig nem kell alagúton megközelíthető állomás, amit sokmillióért csinálnak. Persze ez is jobb mint a semmi, csak én más fontossági sorrendet állítanék föl. A kalauzt kérdeztem, hogyan állítják össze a vonatokat, hogy a bringakocsi bárhol lehet. Ő azt mondta, hogy teljesen szét van szedve a cég, külön van ő, a kocsivizsgáló, a mozdonyvezető, az összeállító, stb.
Mindegy, a pár évvel ezelőttihez képest javult a helyzet, és ez is nagy szó...
Előzmény: kombi (214)
kombi Creative Commons License 2010.08.24 0 0 214
Szegény a START, nem nagyon van pénze látványos járműcserékre.

A 60 darab Flirt sajnos csak csepp a tengerben, de azok meg inkább csak elővárosi forgalomra valók. Távolsági forgalomra meg sajnos 30-40 éves, toldozott -foldozott, vagy teljesen átépített kocsik vannak.

Valami azért 2-3 éve mégis elindult.
Picit talán pozitív irányba változott a szemlélet,-- persze ez sem megy egyik napról a másikra. A halbik megjelenésével pedig elég csinosan megnőtt a bringáskocsik száma, és már néhány IC-n is beindult a bringafuvarozás.

Idén például helyrepofoztak 4 darab selejtezésre váró paklikocsit és egész csinos kis bicajoskocsi kerekedett ki belőlük, ahol a 28 kampó mellett 20 ülőhely is akad a bringásoknak.

A helyzet messze van még a tökéletestől, bőven van még javítani való, de én úgy vagyok vele, hogy a meglévő lehetőségeket kár lenne nem kihasználni.
Előzmény: P a v e (213)
P a v e Creative Commons License 2010.08.24 0 0 213
Sajnos az sem működött, hogy megnézem (az állomáson), milyen vonattal megyünk haza, és azon hol van a bringaszállító, mert három alkalomból háromszor más helyen volt. Persze évente egyszer veszek igénybe ilyen szolgáltatást, így aztán nem mérvadó a dolog, de ha javulna a szállítókocsik minősége, akkor talán többet használnám őket.
Előzmény: kombi (212)
kombi Creative Commons License 2010.08.24 0 0 212
A bicajoskocsikra nincsen megkötés, szabály, hogy hol is lehet a vonatban, bár az is igaz, hogy a vezérlőkocsik esetében nagy valószínűséggel feltételezhető, hogy a vonat valamelyik végén lesznek :o)

A bicajkocsik típusválasztéka eléggé tarka képet mutat, sokféle kapacitású és eltérő komfortfokozatú kocsi fut, de szvsz. még a legrozogább kocsi is lényegesen jobb a semminél.

Azt, hogy az adott vonatban milyen kocsi várható --és azt is hogy a vonatban hol is van ez a kocsi, a www.vonatosszeallitas.hu oldalon meg tudod lesni.
Persze ez az oldal csak a szerelvényforduló alapján mutatja a vonatot, a tényleges állapot ettől eltérhet, hiszen erősítés, műszaki okokból ki-besorozás bármikor előfordulhat.


Ha nem tudtam meglesni előre a vonatot, akkor általában a peronon várva a vonat hátsó harmadát célzom meg, mert így amikor lefékez, nagyjából át lehet tekinteni az egész vonatot,

A vonatokon, ha van kampó, mindig felakasztom rá a bicajt, mert egyrészt gy foglal el legkevesebb helyet, másrészt pedig a csak lazán a falhoz támasztott bicaj a rázkódás matt előbb -utóbb amúgy is fel fog dőlni.

Kötözéshez, rögzítéshez bicajlakatot, és egy gumipókot mindig viszek magammal, így akkor sem jövök zavarba, ha ilyen, az első képen szereplő még régivágású, nagy poggyászkocsi akad utamba.
Ha éppen nem akarok a deszkapadlón ücsörögni Balatonszentgyörgytől a Déliig, akkor felakasztom a bicajt a kampóra és a lakattal pedig kikötöm a masinát. Az apróbb dolgokat (lámpa, sebességmérő, váztáska) leszedem és keresek kényelmesebb helyet magamnak a vonatban.
Előzmény: P a v e (210)
P a v e Creative Commons License 2010.08.24 0 0 211
háeszmegjelenítőháesz
P a v e Creative Commons License 2010.08.24 0 0 210
Ez mind szép, csak nem árt hozzá tudni, hogy a MÁV ötletszerűen helyezi a bringaszállítót a szerelvényre. Balatonra lefelé a legutolsó kocsiban volt a kerékpárszállító, ami valójában a postakocsi volt. Igénytelen, mindenféle szar kampókra lehetett volna föltenni a kerékpárt, vagy nekitámasztani az ajtónak, falnak. Hazafelé a bringaszállító a szerelvény közepén volt, pedig elvileg a végén/elején kéne lennie, mivelhogy közvetlenül a mozdony után szokták fölrakni. Aztán vagy húzza a mozdony, vagy tolja a vonatot. Ez ugye nem derül ki, mert a vasúti pályafelvigyázó segédtiszt (bakter) nem tudja. De saját példán látszik, hogy lehet a közepén is, mert épp oda sikerült csatolni. Igazán az a gond, hogy ha nem a végállomáson szállsz föl, akkor nem nagyon van időd keresgélni, hogy hol is van a bringaszállító, mert annyit nem áll az állomáson a vonat. Persze ez nem is várható el, de a bringás dolgát nem könnyíti meg.
Igaz, hogy én táskában vittem a bringámat, de azzal meg az a gond, hogy a mérete miatt nem lehet a régi fajta vagonokba elhelyezni, így marad a bringás/posta vagon.

Mindezekkel együtt mégis azt mondom, hogy fejlődik a MÁV, az új, piros vonatok mindegyikén gond nélkül lehet bringát szállítani. Végre vannak új kocsik is, amik nem igénytelenek, és nem kell magára hagyni a kerékpárt.





Előzmény: kombi (194)
VegetAryan Creative Commons License 2010.08.23 0 0 209
Vonattal indultunk az Erdélyi bringa túrara
Venyerin Creative Commons License 2010.08.17 0 0 208
Én is oda mentem, aztán tekerés tovább Szeghalomba... :)

Tapasztalatok:
- IC elfelejt, mind védve van ellenünk
- a gyorsvonatokon néha van bringás kocsi, néha van nagy peronos kocsi, érdemes figyelni felszálláskor, meg kicsit előbb kimenni persze
- Gyomától én elvileg vitethettem volna magam BZ-n, de akkor már akart a fene vonatot látni meg szagolni... :)
Előzmény: Ludovicus (206)
Venyerin Creative Commons License 2010.08.17 0 0 207
Konkrétan rákérdeztem a múltkor, nem lehet arra IC-n bringát vinni, egyik járaton se.
Na jó, összecsukhatót, készipoggyászként igen.... :)

Előzmény: Ludovicus (202)
Ludovicus Creative Commons License 2010.08.17 0 0 206
Igen, ezt csúnyán elnéztem, Békéscsabától kell helyjegy. Gyoma és Bp. között utazunk majd, de legközelebb használom azt a pipát a kerékpárszállításnál.
Ludovicus Creative Commons License 2010.08.17 0 0 205
Igen, ezt csúnyán elnéztem, Békéscsabától kell helyjegy. Gyoma és Bp. között utazunk majd, de legközelebb használom azt a pipát a kerékpárszállításnál.
nagypapi Creative Commons License 2010.08.17 0 0 204
Csak Békéscsaba és Lőkösháza között lehet pótjegy nélkül utazni, de kerékpár valszeg ezen a szakaszon sem szállítható.
Előzmény: Ludovicus (202)
kombi Creative Commons License 2010.08.17 0 0 203
Hol és milyen viszonylatban akarnál rajta bringát vinni?

Pótjegyköteles vonat mindkét irányban, így --mivel nincs rajta bringáskocsi-- nem szabad rajta bringát vinni... Ha Elvirácskában beikszeled a kerékpárszállítás ikont, akkor már nem is fog megjelenni a vonat.
Előzmény: Ludovicus (202)
Ludovicus Creative Commons License 2010.08.17 0 0 202
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy a Pannonia IC-n lehet-e bringát szállítani. Az elvira szerint nincs rajta kerékpárszállító, viszont belföldi forgalomban nem helyjegyköteles, mint a többi itthoni IC.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.08.16 0 0 201
Már elmentem, és azóta vissza is jöttem Győrből. Ott éppen felcsatoltak egy bringás kocsit.
Előzmény: kombi (199)
kombi Creative Commons License 2010.08.16 0 0 200
Az IC-bringafuvarozás elég nagy katymasz jelenleg, gyakorlatilag vonalanként, de néhol vonatonként eltérők a körülmények. Gyakorlatilag attól függ, hol milyen kocsi jár éppen (halbis vezérlő, nagypakli, BDh, Desiro) .

Sajnos tényleg nem a léegoptimálisabb megoldás, de a semminél, azaz a teljes tiltásnál azért lényegesen jobb.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (197)
kombi Creative Commons License 2010.08.16 0 0 199
Hehe...

Szombathelyre jelenleg nincs bringás IC.

Az Elvira itt félig bizony sánta, mert csak a megjegyzésben említi, hogy csak Csornáig van a vonaton bicajkocsi.Érthető is, hiszen maga a kocsi Sopronba megy...


Ha Szombathelyre akarsz menni, a 20-as vonalon, Székesfehérvár-Veszprémen keresztül közlekedő gyorsvonatok némelyikében van bicajkocsi.
De figyelni érdemes, mert mostanában egy-két napra vágányzár van Városlőd- Ajka környékén, így egy szakaszon arra is vonatpótlózás van...
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (198)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.08.16 0 0 198
És ezzel mi a helyzet? Kidobta az elvira arra, hogy Bp-Szombathely kerékpárral, de jobban megnézve csak Csornáig van kerékpáros kocsi. Akkor ott lehajítanak? Vagy mégis lehet maradni? Miért írta ki, rossz a lekérdezés? Nem mertem kipróbálni a gyakorlatban.
Előzmény: kombi (194)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.08.16 0 0 197
Elég bonyolult ez az IC-s rendszer, minden utazás előtt egyenként kell ellenőrizni. Igen hasznos cikk, és hasznos volt a linkelés, köszi.
Az a bajai kerékpáros IC de jól is jött volna két éve, amikor két átszállással, 4 óra alatt tudtam lejutni!
Előzmény: kombi (194)
Vumurt89 Creative Commons License 2010.08.06 0 0 196
És ha jól látom nem is tárcsafékes és nem is 26 colos kerekű, nekem ahhoz vannak alkatrészeim:)
Előzmény: Vumurt89 (195)
Vumurt89 Creative Commons License 2010.08.06 0 0 195
Nem igazán mert drága, nem lehet vele több 100 km-es több napos túrákat csinálni, terepen szart sem ér:))
Előzmény: Venyerin (191)
kombi Creative Commons License 2010.08.05 0 0 194
Egy kis fejtágítás:

Bringa a vonaton
Bringa az IC-n

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!