Két aranyhal vitázik, az egyik nagy dérrel-dúrral elvonul. Kb. 5 perc múlva visszajön és megkérdezi a másikat: "Jó, tegyük fel nincs Isten. Akkor ki cseréli a vizet?"
Félreérted. Azt nevezzük hanyatlásnak, ami a normálitást már olyan mértékben nélkülözi, hogy az erkölcsileg már korrigálhatatlan. Gondolom te sem nevezed természetesnek, ha a gyerekeidet identitása megkérdőjelezésére szoktatják a tanintézményekben.
Ugyan miért is kellene szeretni az istent? Szerethetunk valakit aki rettenetes buntetéseket igér ha nem kovetjuk pontosan az eloiràsait? Van szuksége egy istennek a sajàt teremtményei részérol az o szeretetukre vagy az imàikra? Mintha minket bosszantana hogy a hangyàk miképpen viselkednek...Ha tul gyakran bejonnek a hàzba akkor mérget teszunk a kuszobnél de nem haragszunk ràjuk.
"Egyébként ez is a dekadencia egyik fő ismérve: átértelmezi, átcímkézi a fogalmakat, kedvező (szivárvány)színben tüntetve fel a legvisszataszítóbb jelenségeket."
Egyszeu. Visszataszito szàmomra az amit én annak talàlok. Ebben a pillanatban természetes hogy elutasitom. Tehàt amit a tobbség elutasit annak el kellene tunni. Minden egyébb kapirgàlàs, magyaràzkodàs, indoklàs ezt mégis elfogadtatni, felesleges és ugyancsak elutasitàst érdemel.
"Egyébként ez is a dekadencia egyik fő ismérve: átértelmezi, átcímkézi a fogalmakat, kedvező (szivárvány)színben tüntetve fel a legvisszataszítóbb jelenségeket."
Na jó, de mi van, ha valaki a bigott intoleranciát találja visszataszítónak? Úgy tűnik, hogy itt a nagy politikai egyetértésetekben azt nevezitek hanyatlásnak, amikor az ember természetes kulturális kibontakozása kibújik a monisztikus hatalmi érdekeket szolgáló önkényes ideológiai elfojtás alól.
Ez a lényege a monoteizmus bizonyíték nélküli bizonyosságának: Hogy rászokjon az agyatok a lelki szolgaságotok megkérdőjelezhetetlenségére.
A csúfság egy olyan tulajdonsága egy személynek vagy dolognak, ami miatt kellemetlen érzés ránézni, és emiatt olyan következményekkel járhat, amelyek előnytelenek az azt elszenvedő számára. A csúfság az esztétikai vonzalom hiányát, a visszataszító kinézetet, vagyis rondaságot jelent.
Abraham Lincolnról írta egyik kortársa: „Hogy egyszerűen ronda, az még nem kifejezés”
Azok az emberek, amelyek mások számára rondák, diszkriminációval kell, hogy szembenézzenek, kevesebbet keresnek, kevésbé valószínű, hogy alkalmazni fogják őt, és jogilag sem tudnak a diszkrimináció ellen harcolni.
"A vallásgyakorlat alapja az ún. öt pillér, de az iszlám ezentúl erkölcsi tekintetben is szabályozza a hívők életét. A társadalmi etikát és erkölcsöt szabályozva a saría vezérelve alakult ki. A saría célja, hogy az életet az iszlámban meghatározott erényekre építse és megtisztítsa azt a bűnöktől, vétkektől. Megpróbálja kiirtani a rosszat a szociális viselkedési sémákból azzal, hogy megtiltja a bűnöket és igyekszik lezárni azokat a kapukat, amelyeken a rossz belopózhat a társadalomba.
Az iszlám alapján az ember kötelessége az, hogy az isteni útmutatás hiteles forrásaiból merítse az életére vonatkozó parancsolatokat. Az ember minden tettéért felelős Isten előtt. A számadás ideje a végítéletkor lesz. Az Isten iránti szeretet és "félelem", valamint annak a tudata, hogy az Ítélet Napján számot kell adnunk cselekedeteinkről, továbbá az elkövetkezendő életbeli örök gyönyör és jutalom ígérete az a hajtóerő, amely lehetővé teszi a hívőnek, hogy komolyan az erkölcsös viselkedésre törekedjen."
Hát ha a feslett és romlott erkölcsiséget annak lehet nevezni.
Egyébként ez is a dekadencia egyik fő ismérve: átértelmezi, átcímkézi a fogalmakat, kedvező (szivárvány)színben tüntetve fel a legvisszataszítóbb jelenségeket.
Egy ókori elképzelés, ókori embereknek, ami még a középkor emberét is képes volt bezsongatni, napjainkban már a 8 osztály elvégzése elég védelmet kéne, hogy adjon.
De nem!
Még a tanultabb embereket is képes hatása alá vonni, noha az elég széleslátókörű ember láthatná, az ismeretei nagy részét teherbe veri a fantazmagória.
Az érzelmeik legyűrik az eszüket?
Az alaptalan elképzelés, annyira bezsongatja, nem képes kilábalni?
2 ok. 1; Az emberek jelentős részének kell 1 gazda, aki vállalja a felelősséget, még ha soha senki sem vonhatja kérdőre! 2; Kell valaki megfoghatatlan, akire minden jót-rosszat rá lehet kenni, -"Isten adta, Isten elvette!"- oszt csókolom!