Keresés

Részletes keresés

H_CS Creative Commons License 2023.09.16 0 0 14207

TSI? Mármint Technical Specifications for Interoperability azaz ERA követelményrendszere?

 

Igen, az Európai Vasúti Ügynökség által meghatározott, EU-ban általánosan érvényes Átjárhatósági Műszaki Előírásokra gondolok.

 

 

A lényeg az nincs olyan plusz amivel emelt sebességet jelent vissza. Ahol van visszajelentés EKÜS megoldással annak más oka van.

 

 

Nem emelt sebesség visszajelentésről van szó, hanem arról, amit alább vastagon kiemeltem - OVSZ I. 3.1.3.1.1. pont

 

c) v = 120 km/h fölött, v = 160 km/h engedélyezett sebességig:

(...)

– a vonalon a vonat által vezérelt vasúti átjáró berendezések működésének ellenőrzését főjelzővel és állandó szolgálati helyen visszajelentő készülékkel kell megvalósítani,

(...)

 

Az EKÜS lényegében olyan, mint nálunk a Fénysorompót ellenőrző útátjárójelző. Vagy nem?

 

 

Azt meg kell jegyezni, hogy az automatizált rendszerekben egy átlag ember egyre kevesebbet találkozik vasúti emberkékkel vagy nem tudja hova vagy kihez forduljon vagy
hogyan azonosítsa a helyet. kb. fél éve lettem figyelmes egy GySEV táblára 84-es magyar főút mellett amikor előttem ment le a csapórúd. 
Ahol meg volt adva hol lehet telefonosan bejelenteni és mi a helyszín száma AS123 pl.
Ezt egy pozitív megoldásnak tartom.

 

KRESZ 39. paragrafus (7) bekezdése előírja, hogy a vasúttársaságot értesíteni kell - a GYSEV ad rá lehetőséget, a MÁV szabotálja.

 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (14206)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.09.15 -4 0 14206

TSI? Mármint Technical Specifications for Interoperability azaz ERA követelményrendszere?
Ha erre gondoltál akkor nem. ÖBB esetében a pálya üzemeltető és vagy hatóság dönt.


Nos annyit hozzá kell tenni a fórumtárs által leírt vezióhoz, hogy amikor valaki A-B között megy és megkérdezik lát-e valamit annak van előzménye

Ma volt más ügyben SAE-s (Streckenmanagement – Anlagen Entwicklung) emberkékkel megbeszélni valóm és ekkor mondták volt olyan eset, hogy autósok jelentették.
Korábban olyan helyen ahol volt helyi szolgálat, akkor megvolt a kapcsolat közvetlenebbül a vasúttal. Azaz jelentették aki érintettek.
Másik esetben pár éve kisebb dugó alakult ki egy forgalmasabb úton. Arra jártak a rendőrök és jelentették a vasútnak.

De lehet érzékelő, tengely számlálási gond, de sok pályamunka során is akadhatnak nem 100%-os visszajelzések. A másik amire még fókuszálni szoktak az áramellátás.
Erre van egy 24V-os akksi, amire 3 órát szavatolnak.

Tehát a ZSB4 meg egy eljárási jegyzék alapján, ha 12 órán belül nem fordulnak elő csak kisebb hibák és csak rövid ideig, akkor
nincs SAM (Stör und Arbeits-Meldesystem) jelentés

Ha a SAM 1 szintet nézzük akkor egy szigorúbb hibaelhárítási eljárást jelent. pl. amikor csakis kézi módon lehet alaphelyzetbe hozni ami nyitott/szabadot jelent
Ha a SAM-es rendszerbe bejelentett problémát 12 óra elteltével sem sikerült elhárítani akkor jön a köv. lépés: minden érintett, nem csak vasútiak (forgalomirányítás, vonatszemélyzet),
hanem rendőrség értesítése. Minden területnek megvannak az ide passzoló előírásai. Ha ezeket nem tudják 2 órán belül realizálni, akkor az átjárót a közút felé le kell zárni
Modernebb rendszerekben mint EBO2/BFZ oda lehet tenni megjegyzésbe a problémát. Ekkor a váltás azonnal tud aktuálisan mindent.
De vizuálisan is lehet látni ebben az esetben, hogy mi a gond. Probléma elhárításáig mennek folyamatosan a szóbeli, írásbeli értesítések

Ha pedig SAM 2 szintet nézzük akkor ott a köv. munkanapra helyre tudják hozni a problémát a gyakorlat alapján. Ilyenkor a berendezés általában vissza tud állni alap állapotra

A lényeg az nincs olyan plusz amivel emelt sebességet jelent vissza. Ahol van visszajelentés EKÜS megoldással annak más oka van. Leírtam korábban elsö válaszban.


Azt meg kell jegyezni, hogy az automatizált rendszerekben egy átlag ember egyre kevesebbet találkozik vasúti emberkékkel vagy nem tudja hova vagy kihez forduljon vagy
hogyan azonosítsa a helyet. kb. fél éve lettem figyelmes egy GySEV táblára 84-es magyar főút mellett amikor előttem ment le a csapórúd.

Ahol meg volt adva hol lehet telefonosan bejelenteni és mi a helyszín száma AS123 pl.

Ezt egy pozitív megoldásnak tartom. kb. az elmúlt 15 évben - igaz elég sok helyen lett kiváltva a szintbeli közút-vasút találkozása - de csak egy zavart láttam.
Amikor vonatról buszra szállva az indulás után 300m elteltével a busz ki sem tudott fordulni a kialakult dugó miatt.  Persze itt is a türelmetlenek nem foglalkoztak a helyzettel, a sort megkerülve
mentek tovább. De ahogy múltak a percek minden irányba egyre többen lettek

Előzmény: H_CS (14204)
Panzerbear Creative Commons License 2023.09.15 -1 1 14205

Nem tudok róla. Öszintén megvallom, nem ismerem a műszaki részleteket, de tudok embert akitől meg tudom kérdezni. Az biztos, hogy a sorompóknak van egy a vonat által kezelt kapcsolási pontja, és a sorompó úgy megy le, hogy még látom amikor fenn van! Szóval zavar esetén semmilyen visszajelzés nincs számomra, ha én vagyok az elsö aki átmegy a zavart átjárón. Viszont van visszajelzés a vonali irányítók felé, és egyből felhívnak ha zavart jelez a berendezés és megkérdezik, hogy láttam e esetleg hogy zárva van e a sorompó, villogott e a lámpa, vagy sem. A következő vonat ilyenkor írásbeli utasítást kap amíg nem érkezik technikus, vagy biztosításért felelő ember az átjáróhoz. 

Előzmény: H_CS (14204)
H_CS Creative Commons License 2023.09.15 0 0 14204

Létezik egyáltalán olyan TSI (ÁME) előírás, ami alapján 120 km/h felett jelezni kell a mozdonyvezetőnek a hibás sorompókat? Vagy csak a magyar OVSZ I. ír ilyet elő?

Előzmény: Panzerbear (14203)
Panzerbear Creative Commons License 2023.09.15 -1 1 14203

Marhaság...Emelt sebesség estén nincs EKÜS. Huzzál máshova az álladó hazugságaiddal.

Előzmény: oldmumus_v.2 (14200)
Panzerbear Creative Commons License 2023.09.15 -1 0 14202

Sehogy. 

Előzmény: H_CS (14199)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.09.14 -1 0 14201
Előzmény: oldmumus_v.2 (14200)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.09.14 -1 0 14200

Most csak a fényt adó jelzésekre szeretnék kitérni.

AZ ÖBB esetében az általad idézett német előírással egyenértékű 30.02 Signalbuch § 39 EK - Überwachungssignal (EKÜS) nem ismeri az emelt sebesség fogalmát. Egyszerűen csak visszajelenti, hogy üzemképes-e a berendezés vagy sem.

 

Az SBB esetében is ugyan ez a helyzet.

 

Az ÖBB-re visszatérve az állapot megfigyelés lehet a fenti berendezés révén a mozdonyt vezető személyzet felé vagy helyi megfigyelés, illetve távoli amikor kezelő személyzet révén központosítottan valósul meg aki különféle vágányút típusokat állít. Ezeknek jó magyar megfelelőt nem tudok, de szó szerint: Zug-, Zughilfs und Verschubstraßen

 

ha valami gond van, akkor különféle jelzőkre azok jelzésképeire lehetnek kihatással, kivéve Überwachungssignal (EKÜS) mert itt ez ami betölti a szerepet. Azaz nincs sem ki sem bejárati vagy blokk fényjelző.

ETCS esetében meg TSR a hivatalos megoldás.

 

Előzmény: H_CS (14199)
H_CS Creative Commons License 2023.09.14 0 0 14199

Arról tud-e valaki, hogy a topik címében szereplő vasútvállalatoknál hogyan jelzik a mozdonyvezető számára emelt sebességű (120-160 km/h) vonalon a sorompók működését/lezárt állapotát? Illetve ez hogyan van szerkezeti függésbe hozva főjelzőkkel, térközjelzőkkel, illetve a vonatbefolyásoló berendezéssel?

 

Én a DB jelzési utasításában a "DV 301" (sárga pötty+villogó fehér fény) jelzőt találtam - 169. oldaltól.

https://fahrweg.dbnetze.com/resource/blob/3531398/e8f119eef14f0b915191c78dbbd11c51/rw_301_aktualisierung_10-data.pdf

424 215 Creative Commons License 2023.08.27 0 0 14198

Szia!

Irtam mailt még nem válaszoltál!

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (14191)
Panzerbear Creative Commons License 2023.08.20 -1 0 14197
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 -1 1 14196

Röviden:

 

Traunsteinnél (Rosenheim és Salzburg között) vasárnap délután kigyulladt egy vasútépítő munkagép. A tűz és a kárelhárítás miatt a vasúti pályán teljes kizárás volt ma kb. 14 óráig, azóta egy vágányon közlekednek már a vonatok. (csak a regionális vonatok, a nemzetköziek nem!)

Amennyire követtem az eseményeket, a vasúttársaságok közül egy ideig a DB és az ÖBB egymásnak ellentmondó információkat közölt - a MÁV-START pedig szokásához hűen semmit se, hiába van magyar érintettség - de ma estére sikerült mindkettőnek azt mondania, hogy péntekig korlátozással közlekednek azon a szakaszon a vonatok.

 

Viszont amennyire a linkelt másik topikban, illetve Facebookon olvastam, az ÖBB is mondott hülyeségeket, mert a budapesti vonatok egy része Bécs és Salzburg között sem közlekedett, annak ellenére hogy az volt meghirdetve, hogy "csak" Salzburg és München között nem közlekednek. Ezeknek a vonatoknak az "osztrák belföldi" stokkját (Bécs repülőtér-Salzburg-Innsbruck-Bregenz) pedig Salzburgtól a hegyen keresztül, kerülve közlekedtették)

 

Itt vannak képek: https://www.facebook.com/KreisfeuerwehrverbandTraunstein/posts/605009521807817

 

Hosszabban:

Google-be beírod, hogy "traunstein eisenbahn feuer" és több - német nyelvű - sajtóanyagot is találsz.

 

---

Jelenleg ez a DB aktuális közleménye: 

 

Streckenstörung zwischen Rosenheim und Salzburg; internationaler Fernverkehr zwischen Deutschland und Österreich über Salzburg stark eingeschränkt

 

Aufgrund eines beendeten Feuerwehreinsatzes am Gleis bei Traunstein ist die Strecke zwischen Rosenheim und Salzburg derzeit gesperrt. Dadurch kommt es im Fernverkehr der Deutschen Bahn zu Zugausfällen und Umleitungen mit Verspätungen.

Betroffen sind folgende Verbindungen im Fernverkehr:

Bis einschließlich 14.08.2023:

  • IC/EC- und RJ-Züge aus Deutschland kommend enden größtenteils in München. Die Züge aus Österreich kommend enden größtenteils in Salzburg.
  • Vereinzelte Züge der o.g. Relation verkehren auf dem kompletten Laufweg und verspäten sich aufgrund der eingeschränkten Streckenkapazität.

Ab dem 15.08.2023:

  • RJ-Züge München – Salzburg – Wien – Budapest fallen zwischen München Hbf und Salzburg Hbf aus.
  • IC 2082 und IC 2083 fallen zwischen München Ost und Berchtesgaden aus.

Reiseempfehlung: Nutzen Sie zwischen Salzburg und München auch die Züge des Nahverkehrs.

Wir gehen aktuell davon aus, dass die Einschränkungen bis zum 18.08.2023 anhalten werden. Sobald uns neue Informationen vorliegen, werden wir Sie an dieser Stelle auf dem Laufenden halten.

Bitte informieren Sie sich nochmals vor Reiseantritt über Ihre Verbindung auf bahn.de, im DB Navigator oder bei der telefonischen Reiseauskunft 030/2970.

 

---

Ez pedig az ÖBB-é:

 

Update 16 (14.08.2023 17:40) Verkehrseinschränkung: Traunstein in Bayern Bahnhof und Übersee

 

Wegen Reparaturarbeiten am Deutschen Eck sind zwischen Traunstein in Bayern Bahnhof und Übersee bis voraussichtlich 18.08.2023 04:00 Uhr Zugfahrten derzeit nur eingeschränkt möglich. Fernverkehrszüge zwischen Salzburg Hbf und Wörgl Hbf werden über Zell am See umgeleitet. Ihre Reisezeit verlängert sich bis zu 90 Minuten. Fernverkehrszüge zwischen Salzburg Hbf und München Hbf entfallen. Ersatzweise haben Sie die Möglichkeit die Züge der Bayerischen Regiobahn (Meridian) zu nutzen. Weiters haben wir für Sie einen Schienenersatzverkehr zwischen Salzburg und München eingerichtet. Wir bitten um Entschuldigung.

Előzmény: PLACI (14193)
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 0 0 14195

Egyébként egy vágányon már járnak a vonatok. Igaz, csak egy vonat München, egy vonat Salzburg felé. (forrás: német sajtó)

 

Az ÖBB szerint péntek hajnalig lesznek korlátozások, a DB szerint holnapig.

Előzmény: PLACI (14193)
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 0 0 14194
Előzmény: PLACI (14193)
PLACI Creative Commons License 2023.08.14 0 0 14193

Mi ez a német lezárás Salzburg után? Traunstein állomás van lezárva? Nem találom, miért.

5047 032 Creative Commons License 2023.08.11 0 2 14192
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.11 -1 0 14191

Megtörtént a Gotthard-Basistunnel elsō balesete ahol tehervonat kocsijai siklottak. 16.-áig szünetel a forgalom. Ablakos vonatok a hegyi pályán többlet menetidōvel közlekednek.

keton Creative Commons License 2023.08.09 0 0 14190

Szia!

 

Nem vagyok díjszabási mágus, csak vonatoztam már Olaszországban.

 

Ha nem utazol nagy távokat, esetleg még rendszertelenül is teszed, akkor valószínűleg a sima jegy lesz a legjobb barátod. A különféle bérletek inkább az ingázóknak szólnak (két konkrét állomás között), a drágább, turistáknak szánt bérletek pedig akkor érik meg, ha nagy távolságokat utazol. Vagy éppenséggel csak x, y, z vonatokra jók, neked meg tuti biztos d vonat kell majd, és nem spóroltál semmit. :-D Érdemes persze követni az ajánlatokat, mert állandóan variálnak, sok a szezonális promóció, és lehet, hogy épp olyanra sikerül, ami neked jó lenne. Én sosem tudtam alkalmazni egyiket sem. :)

 

Ha nem egyedül mész, akkor ezt a keresőben érdemes pontosan beállítani, mert a gyerekekre, utastársakra, oda-vissza utakra léteznek különféle kedvezmények, amikkel automatikusan számol a weboldal, ha alkalmazhatók az utadra, és ezek viszont sokszor jelentősek!

 

Nagysebességű vasútnál a szokásos minél korábban veszel, annál jobb áron lehet jegyet szerezni taktika működik, és érdemes megnézni az Italo ajánlatait is, bár általában véve szerintem nem olcsóbb, mint a Trenitalia.

 

Magyar store-ral nem lehet telepíteni a Trenitalia appot, én a “Trenìt!” nevűt használtam, egyszerű, realtime, hasznos.

 

Többiektől bocs az offért, egyetlen felmentésem, hogy van Vorteilscardom. :))

Előzmény: bzmot398 (14188)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.08 -1 0 14189

Július 31.-e óta tervezettek szerint Linz – Wels – Vöcklabruck szakaszon új RBC üzemel. Hatalmas mérföldkő az ÖBB INFRA terveiben, hiszen most a Siemens TSI CCS die BL3 Release 2 szerint fejlesztett és realizált új RBC megoldás. Eddigieknél jobb és sikeresebb együttműködéssel. Sikerként elkönyvelt Pilotprojekt elősegítheti a 2038-ig tervezett teljes ETCS-re átállást.

bzmot398 Creative Commons License 2023.08.08 0 1 14188

Sziasztok!

Bocsi az offtopikért, de nem találtam ilyen csoportot. Valaki esetleg tudna segíteni az olaszoknál, milyen jegyek vannak? Hallottam olyat, hogy vannak tartományi jegyek, de nem találom a trenitalia honlapján. Vagy mit érdemes venni, ha ott akarnék vonatozgatni mondjuk 1 vagy 2 napot?

Előre is köszönöm!

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.08 -1 0 14187

Kuriozum 4020 289-7 robog Hegyes felé mint Rex62 Grillgasset elhagyva

defcon Creative Commons License 2023.08.01 0 0 14186

Amúgy ha már Westbahn... Nem arról volt szó annak idején, hogy az "új" KISS-ek a bioreaktorban gyűjtik és dolgozzák fel a szennyvizet és GPS alapján nyílt pályán engedik ki a tisztított vizet? Mert ennek ellenére ma reggel Innsbruckban igen csak az 5.re engedte sugárban a cuccot... 

Előzmény: defcon (14185)
defcon Creative Commons License 2023.08.01 0 0 14185

Ma késő délután láttam Linzben valamelyik hátsó vágányról (de az is lehet hogy a TS-nél volt?) St. Valentin felé kijárni. A menetirány szerinti 2. vagy 3. kocsi volt teljes szélességben a felső ablakokig kidekorálva (nem szépen...) és az egész szerelvény szürke volt a kosztól (vagy máshol is már összefújták és nem teljesen lett letakarítva a festés) 

Előzmény: Panzerbear (14184)
Panzerbear Creative Commons License 2023.08.01 -1 0 14184

Ilyen gyorsan? Már németben is futópróbáznak vele különben, múltkor a Chiemsee partján jött szembe...

Előzmény: defcon (14183)
defcon Creative Commons License 2023.08.01 0 0 14183

Milyen szépen összerajzolták a kedves művészek a Westbahn kínai csodáját... Talán sokat napozott Penzing környékén? 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.07.31 0 0 14182

Köszi!

Előzmény: defcon (14180)
nazareth Creative Commons License 2023.07.31 0 5 14181

Amateur banda. Az ötletet ellopták, de a koncepciót nem értették meg, ekkorát még simán lép egy utas. Így kell ezt csinálni!

Előzmény: defcon (14178)
defcon Creative Commons License 2023.07.30 0 1 14180

Mittenwald

Van néhány Innsbruck - Garmisch-Partenkirchen vonat (már ha nem lenne több mint egy éve vágányzár...) amit ÖBB Talent és személyzet visz... Elég látványos az SK55-ös vonat találkozása az SK80-as peronnal...

Előzmény: segélyvonókészülék (14179)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.07.30 0 0 14179

Ez hol van? A vadnyugaton?

Előzmény: defcon (14178)
defcon Creative Commons License 2023.07.29 0 2 14178

"Apaaaa... Akkor itt most felszállunk a vonatról és majd leszállunk a vonatra?..." 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!