http://www.origo.hu/auto/20090113-szmogrendelet-kitiltjak-a-regebbi-autokat-a-belvarosbol.html
A hatályos fővárosi szmogrendelet idén érvénybe lépő része az év harmadában kitiltja a régebbi autókat bel-Budapest jelentős részéről. Az intézkedésről az érintettek sem tudnak, pedig minden ötödik kocsi a Hungária-gyűrűn kívül rekedhet októbertől márciusig. A belvárosban lakók sem mehetnek hazáig sárgamatricás autóval.
Ja, és azzal ne jöjjön senki, hogy az általam említett idős házaspár esete csak elenyésző, meg egyébként is minimális a sárga matricás autók száma, mert akkor egyáltalán minek kell meghozni egy ilyen rendeletet?
A zsúfoltságon és a levegőminőségen szinte semmit nem javít, viszont válogatás nélkül mindenkivel kiszúr, akinek valamilyen okból nem zöld matricás az autója.
Ezt csak azért említem példaként, mert a szomszédomban is él egy ilyen kisnyugdíjas házaspár, akiknek ugyan nincs mozgássérült igazolványuk annak ellenére, hogy a néni a 2. emeletre csak segítséggel tud felmenni. Ergo ha orvoshoz, vagy valahová menniük kell, akkor nélkülözhetetlen számukra az autó! )
Velük például mi lesz????
megadtad a választ a mosgáskorlátozottakra nem vonatkozik.
Azért a felhozott példád ezzel a Forddal nekem kicsit csúsztatásnak tűnik, ugyanis ebből az évjáratból van ugyanez a típus ugyanott hirdetve ennyiért, sőt még többért is:
Ugye azt nem akarod nekem bemesélni, hogy a két autó közötti 400 ezres árkülönbség nem az autók műszaki állapotában mutatkozik meg?
Na én erre írtam lentebb, hogy amit százezerért kapsz, abban nem lesz köszönet.
Bár ha valakinek az autószerelés a hobbija...
De visszatértve a témához, szerintem talán nem kéne egy kalap alá venni egy fejlettebb uniós állam polgárainak lehetőségeit a miénkkel.
Mert pl. amíg a német nyugdíjas házaspár a böhöm nagy ( természetesen a legmodernebb környezetvédelmi szaványoknak megfelelő ) lakóautójával itt héderezik nálunk egész nyáron a Balatonon egy kempingben, addig a Bpest belső kerületekben lakó nyugdíjas bácsi lehet, hogy épp a második-harmadik Trabijának a boldog tulajdonosa, mert egy élet fáradságos, mindennapi robotja után sem tellett neki másra.
( Ezt csak azért említem példaként, mert a szomszédomban is él egy ilyen kisnyugdíjas házaspár, akiknek ugyan nincs mozgássérült igazolványuk annak ellenére, hogy a néni a 2. emeletre csak segítséggel tud felmenni. Ergo ha orvoshoz, vagy valahová menniük kell, akkor nélkülözhetetlen számukra az autó! )
Velük például mi lesz????
Merthogy a rendelet arról szól, hogy SEMILYEN sárga matricás autó nem hajthat be. Ezek szerint még a mozgássérült igazolványosak sem.
A példában szereplő kisöregek meg aztán pláne nem.
Bezzeg az X5-ös BMW-ben terpeszkedő, munkában soha meg nem izzadt kopaszfejű vadbarom az nyugodtan mehet akárhová.
Na például ezért mérhetetlenül igazságtalan ez a rendelkezés!!!
A belváros gazdája azt mondta, hogy aki be akar menni, az papucsban teszi. Egyet lehet tenni: papucsot kell húzni. Ha van jó, ha nincs venni kell. Vagy nem bemenni! Magyarországon úgy tűnik az emberek a saját érdekeiket sem ismerik fel, rá kell őket szorítani. Egyébként meg nem olyan nagy dolog ez, ha közel 20 éve már voltak zöld matricás autók, akkor vagy egy ön és közveszélyes sárgamatricás rommal jár az ember, amivel se menni se megállni nem lehet a mai forgalom követelményei szerint (eltekintve a dízeledtől, meg attól a pár típustól ami csak a környezetvédelmi besorolást nem hozza), vagy lecseréli egy kevéssé romos, zöldmatricás autóra.
100 ezer forintért már lehet kapni zöld plakettes kocsit.
92 től gyártanak ilyet.
Én harmincezerért vettem egy kombit törötten most kb 100 ban van.
Na, erről beszélek, az ön- és közveszélyes zöldpakettes romokról. Az én rendes, jó, szép autóm meg sárgamatricás. B.ssza meg a demszki, meg a sok köcsög, aki ezt kitalálja, meg támogatja. (ráadásul hatása nulla, mert - ahogy alant is írták - alig jár sárgamatricás autó)
mondjuk ez a zónakijelölés is abnormális, ha tényleg a belvárosról lenne szó, az ember meg sem szólalna. Amúgy meg - már írtam - az én tízéves toyota dízelem jobb műszaki állapotban van, mint sok két-három éves, zöldmatricás rom. Látom, ahogy dől belőlük a füst. Azért van az a kib. zöldkártya.
Nem fogok egy nagyértékű, jó állapotú, abszolút megbízható és multifunkciós (rakfelület, terep stb.) gép mellé még egyet venni, nincs rá pénzem, nem tudom hová tenni, nem akarok rá adót-biztosítást fizetni, nem akarok vele szervízbe járni. Nincs rá szükségem rá, felesleges pénzkidobásnak tartom, eszement pazarlásnak.
"Szóval nekem nem fognak hiányozni a 19 éves romok a belvárosból."
Hadd gratuláljak a nickedhez. Egyszerűen tökéletes. Tökéletesen fedi azt az undorítóan arrogáns álláspontot, amit képviselsz. Picim, én a belvárosban lakom. Zöld a matricám. A szadeszra szavaztam 2006-ig. Mégis azt mondom: kurvára elegem van Demszkyből. Egy ilyen visszataszító rendeletet tényleg csak egy olyan polgármester képes hozni, aki komolyan elhiszi, hogy semmi baj sincs azzal, ha a tervezett brüsszeli képviselősködéséhez az általa vezetett város szolgáltatja a terepjárót. Egy olyan polgármester, aki simán tilosban parkol, aki tüntetőleg kiköltözik az általa vezetett városból... Na, vele értesz épp egyet.
Sajnos, drága, lusta vagyok. Legyen elég, hogy nyáron autóval jártam ott. Többször. A parkoló közel volt, olcsó (tudod, ott is kellett dobálni, csak estig kitartott), még az útikönyvben is benne volt. És bizony a séta is igaz. Kényelmesen, egyik szélétől a másikig. Nem látom a hozzászólásodban, hogy szeretnél a Hungáriától a Dunáig gyalogolni... Hogy miért? Ki érti ezt?
hogyan lehetne megkuloboztetni az igazi maganautot (mint az enyem, boltba, oviba, haverhoz nagymamahoz menes van vele) a dolgozos autotol, amivel a festo, futesszerelo, etelfutar es tarsai jarnak?
Az egyik oldalan lakom, es a masikon dolgozom. Baromnagy kerulovel tudnek kocsival dolgozni menni hogy kikeruljem. Nyugodtan parkolhatsz a hazam elott, csak a kapuba ne allj be.
Nemtom honnan veszed a 10-20-30 millas auto temat. Szo sincs rola hogy ilyenem lenne. Pl nyaron bringaval jarok dolgozni.
az a helyzet, hogy ugy tunik, mintha azert irnek ide, mert ez az en problemam. pedig ha belegondolok, ez nagyon nem az en problemam. havonta egyszer vagy ritkabban jarok a belvarosban kocsival, kis tokolodes, meg fizetni is kell, de talalok parkolot. ez pont azok problemaja, akik a belvarosban laknak. akik felrobbannak a duhtol, ha felmerul hogy nem parkolhatnak majd ingyen a hazuk elott. Pedig mar most sem minden este jut hely a haza elott a havernak aki a baross utcaban lakik. es meg mindig csak minden 4-edik csaladnak van kocsija a hazban.
a kocsival melozasra viszont tenyleg ki kellene talalni valamit. van otleted, hogyan lehetne megkuloboztetni az igazi maganautot (mint az enyem, boltba, oviba, haverhoz nagymamahoz menes van vele) a dolgozos autotol, amivel a festo, futesszerelo, etelfutar es tarsai jarnak?
Nézd, mi amúgy is évente 5x mentünk be a belvárosba a 23 éves opelkénkkel, annyiszor meg ezután is be fogunk, akkor is, ha a Demszky a feje tetejére áll. Nem hiszem, hogy a képviselő bandát azért fizetnénk, hogy cserébe újabb és újabb megoldandó feladatok és kezelendő problémák elé állítsák az egységsugarú állampolgárokat.
Kedvesem! Firenze történelmi belvárosából valóban ki vannak tiltva az autók. De csak a legszűkebb belvárosból. A területet parkolók veszik körül, és kényelmes sétával átgyalogolhatsz az autómentes övezeten. Egyik oldaláról a másikra. Szerintem próbálkozz meg a dologgal Pesten. Mondjuk, leparkolsz a Hungáriánál valamelyik hatalmas P+R parkolóban (jó, tudom, most még nincsenek, de októberre biztos lesznek!), aztán kényelmesen átsétálsz a Margit körútra.
Mert nekem úgy tűnik, hogy a kérdéses területen kívül.
Ebben az esetben megkérdezném, hogy akkor majd ősszel parkolhatok a házad előtt a 18 éves, katalizátor nélküli autómmal?
Egyébként nem használom gyakran, csak minden nap.
Tudod, a munkámhoz szükséges.
Ezt csak azért kérdem, mert úgy látszik, hogy Te és a valószínűleg általad igen tisztelt főpolgármestered, csak a zsúfoltság, és a szennyezés oldaláról nézitek a dolgokat.
Arra pedig nagyívben sz..rtok, hogy abban a lepukkant autóban is egy ember ül, aki nem biztos, hogy passzióból jár még mindíg az elavult autójával, hanem azért, mert egyszerűen nem olyan az anyagi helyzete, hogy le tudja cserélni egy korszerűbbre.
Viszont ahhoz, hogy meg tudja keresni a napi betevőt, muszály kocsiba ülnie.
Mert ilyen ember is van ám!
Bármennyire is nem tudja ezt elképzelni a magadfajta, és a hozzád hasonlók, akik 5-10-20 milliós autócsodákból szemlélitek a világot.
Gettósítás? Lerombolni a történelmi belvárost?
Erre már inkább nem mondok semmit.
De semmi probléma, ha neked ez az álmod, akkor parkolj csak nyugodtan a csili-vili környetzetbarát autóddal minden nap egy ilyen nyomornegyed közepén!
Bár azt hiszem, ezt csak egyszer tudnád megjátszani, mert estére már nem lenne autód.
Szóval összefoglalóul erről az egész kitiltásos agyament ötletről:
1. Rendben, amennyiben az érintett kerületek biztosítanak legalább a jelenlegihez hasonló annyagi feltételekkel parkolóhelyet ezen autók tulajdonosainak
( erről ugye szó nincs )
2. Rendben, amennyiben az érintett kerületek az erre az időre részben jogtalanul beszedett gépjárműadót visszatérítik a tulajdonosoknak
( nyilván erről sincs szó )
3. Rendben, amennyiben az érintett kerületek az így jogtalanul visszatartott gépjárműadó bevételükből x összegig vissza nem térítendő támogatást nyújtanak a kitiltott járművek tulajdonosainak egy a szabályozásnak eleget tevő gépjármű vásárlásához.
( Na asszem, erről végképp szó se essék! )
És még egy megjegyzés a vidékről élemedett korú autóval beutazni merészelő prosztók részéről:
Vajon akkor használhatja-e é az ilyen "vidéki" mondjuk majdan a 4-es metrót ingyenesen, miután mondjuk kelenföldön a P+R-ben otthagyta a kocsiját, hogy rokonlátogatóba betérjen mondjuk az ötker-be?
( Minő kár, hogy ilyen városszéli nagyméretű, ingyenes P+R-ek egyelőre gyakorlatilag még csak a legmerészebb tervekben szerepelnek! )
Mármerthogy az ő adója is benne lesz ám abban az ötszáz, vagy még ki tudja mennyi milliárdba kerülő metróban!
Az olaszoknál jellemzően csak engedéllyel lehet behajtani a történelmi belvárosba. Mint nálunk a várba. Szóval, összefoglalva: senki ne merjen más lakóhelyére autóval menni - kivéve a belvárosiakat, mert ők haza ne merjenek autóval menni, mivel a belvárosi parkoló neked jár és nem nekik. Jól értem?:)
Azért kb 8 éve léteznek a környezetvédelmi színes matricák, lehetett volna sejteni lesz belőle valami. Igaz, ezt kellett volna reklámozni, nem a dübörögapannonpuma..., meg támogatni a járműcserét.