Keresés

Részletes keresés

Aero man Creative Commons License 2009.02.18 0 0 34
Egy régebbi képem róla Sopronban mikor még Piros szinekben dolgozott :)
M42-001
M41 2132 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 33
hát ilyet! :(
M41 2132 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 32
Jó képek lettek! :) Remélem még sokan tesznek fel ilyeneket!
Előzmény: GeryM41 (31)
GeryM41 Creative Commons License 2009.01.18 0 0 31

Tegnap Sopron-déliből elhuzott egy kocsisort a Szörnyella:

 

m42_1

m42_2

m6304 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 30
Ez nagyon érdekes gép,ezt még nemláttam!BÚÉK!
Előzmény: cssz74 (17)
cssz74 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 29
Szia!
Németh Pisti féle, piko 110-esre horganylemezből, kézzel.
Elérhetőséget közvetítővel tudok, megy mailben.
Előzmény: Burnya5 (26)
M41 2132 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 28
Érdekes!
Ottómotor Creative Commons License 2008.12.04 0 0 27
A két prototípus gépből a Ganz később egyet csinált, a Kovácsházi motort kivéve belőle.(valószínűleg a 2002-esből)

Átszámozták M42 001-re, és a MÁV bérbe vette egy időre.
'74 telén-'75 tavaszán volt az esztergomi személyfordában is. '75 nyarán, amikor a Hámánban voltam 2 hónapig termelési gyakorlaton és nyári munkán, a gép leginkább a veresi oldalban teherezett.

Akkori beosztott dolgozói közül Tóth Gábor és Réz Gábor neve jut eszembe, bár néhány hónapja már nyugdíjas elődöm felsorolta mind a négy nevet.
Előzmény: cssz74 (17)
Burnya5 Creative Commons License 2008.12.04 0 0 26
Hello, kedves cssz74!

Nézegettem ezt a 3 képet, amit feltöltöttél. Le is ragadtam a harmadiknál, a modellnél.

Érdekelne, hogy ki gyártotta. Milyen a hajtása, vagyis ki a hajtás gyártója? Miből van a kaszni? Légyszíves add meg nekem a gyártó elérhetőségét. Komolyan érdekelne engem ez a jármű modellben, mivel én is elég közel dolgozom ehhez a mozdonyhoz... már az igazihoz.

Véleményem szerint a GYSEV legjobb dízel járműve. A munkakörnyezete is nagyon jó.
Az a mozdony egyetlen baja, hogy nincs belőle több. De hasonlóan jó ennek a gépnek a MÁV-os villanytestvérei, a V46-os mozdonyok is.

A mozdonyra vigyázni kell, mert ez az egy darab van belőle az egész világon.

Mindenesetre, akkor az a modell érdekelne engem.

Segítséget előre is köszönöm.

Burnya5
Előzmény: cssz74 (3)
cssz74 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 25
A lococlub oldalán találni fotókat...
m41 2313 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 24
sehol senki és semmi
M41 2132 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 23
Senkinek nincs valami jó kis fotója Elláról??? :)
M62 127 Creative Commons License 2008.10.25 0 0 22
M42-2001-re számozták át.
Előzmény: M44 409 (16)
M41 2132 Creative Commons License 2008.10.24 0 0 21
:)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.22 0 0 20
Szervusztok!

Jellegrajzot keresek szörnyelláról 3d modellezés céljából.
Találtam már róla egy oldal nézetit de ez sajnos nem elég....
Akinek van egy részletesebb rajza kérem jelezze!

Üdvözlettel!
cssz74 Creative Commons License 2008.10.22 0 0 19

Sajnos szét vágták mindkettőt... :(

 

Előzmény: M41 2132 (18)
M41 2132 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 18
Jaj de gyönyörű!!!!! Azért megnézném szívesen élőben is!
cssz74 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 17

sajnos mindkét gép a lángvágó áldozata lett, szerintem szépek voltak.

a gyseves vezérek a szörnyella nevet használják...az új m42-re...mert valóban át volt számozva anno az m41-2001 v. 2-es m42-001-re, legalábbis egy fotó taúsága szerint.

Előzmény: M44 409 (16)
M44 409 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 16

Igen,erről van szó.A két előd az M41 2001 és 2002 (DHM5 gyári jelleg).Az egyiket leselejtezték a másikat átszámozták M42-001-re és tovább üzemelt  a körvasúton,ennek volt a "Belphegor" a beceneve.Azt hiszem,hogy 1976-ban selejtezték le.

A Szörnyella már egy másik történet...

Előzmény: M41 2132 (15)
M41 2132 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 15

Üdv! Ha minden igaz, akkor Te az M41 2001-es és 2002-es pályaszámú mozdonyokról beszélsz!! Nem vagyok benne biztos, de szerintem igen. Ezekből tényleg ez a kettő készült, egy vezetőállása volt, és 1967-ben gyártották. Ez volt a Csörgő elődje! Viszont azt nem tudom, hogy ez lett volna az a mozdony, aminek a nevéről szó van!

Rbatka Creative Commons License 2008.10.21 0 0 14
Lehet, hogy a mv. rosszul tudja(én biztosan nem :D:D), de a Belfegor mozdony az első kettő(még kicsit Púpos kinézetű) Csörgő volt. Róluk nem tud senki semmit? :(
Előzmény: 288 GTO (8)
1435mm Creative Commons License 2008.10.20 0 0 13
IGEN.
Előzmény: akvapark (9)
M41 2132 Creative Commons License 2008.10.20 0 0 12
Szörnyella de M42 001
cssz74 Creative Commons License 2008.10.19 0 0 11
Én is úgy tudom, hogy a gysev-nél kapta ezt a nevet, így hívja az ottani vezér barátom, aki ült is már rajta, azt mondta, mostmár egész jó masina...
m61-008 maki Creative Commons License 2008.10.19 0 0 10
Igen, ott készült.
Előzmény: akvapark (9)
akvapark Creative Commons License 2008.10.19 0 0 9
Hali!
Ez a mozdonyparádén készült?
Előzmény: 1435mm (6)
288 GTO Creative Commons License 2008.10.19 0 0 8
Mikor még Rákospalota-Újpesten dolgozott egyszer megkértem a mozdonyvezetőjét, hogy mutassa már be a gépét. Felhívott, beindította, bemutatott sokmindent. A gép nevét firtató kérdésemre a válasz a következő volt: Belfegor. Én azóta így hívom, nekem nagyon idegen a Szörnyella.
Előzmény: M41 2132 (7)
M41 2132 Creative Commons License 2008.10.19 0 0 7
A gép amikor a GYSEV-hez került rövid időre, már az első bevetés során megfeküdt tűzeset miatt. Tömítéshiba miatt az adagolószivattyú alatt összegyűlt gázolaj meggyulladt. Innen ered a Szörnyella becenév.
1435mm Creative Commons License 2008.10.19 0 0 6
T. Topiclakók!
Szeretnék én is "beszállni" egy régi (1996.07.13-i) fotóval, amelyen a "Szörnyella" (honnan ez a név???) éppen a 007-es "Syssit" és az SBB / ÖBB 13257 p.sz. "Krokodilt" cibálja Bp. Újpest-Angyalföld állomáson. (A kép minőségéért elnézést.)
cssz74 Creative Commons License 2008.10.19 0 0 5

Az megint az én gondolatom, egyrészt teljesítménye sokkal nem nagyobb a Bobóknál, amelyeknél viszont sikeres remotorizációs programot hajtottak végre, relatíe olcsóbban, mint egy új mozdony építése(bár ki tudja a szerkezet meddig bírja), másrészt az hogy valószínüsíthetően a szintén jó konstrukciójú M40-esek remotorizációja feltehetőleg olcsóbb megoldást kínált ha nagyobb teljesítmény kellett, bár ez a sorozat nem túl nagy a MÁV 3db gépével, illetve a GySEV 2 gépével egyetemben.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!