A két prototípus gépből a Ganz később egyet csinált, a Kovácsházi motort kivéve belőle.(valószínűleg a 2002-esből)
Átszámozták M42 001-re, és a MÁV bérbe vette egy időre. '74 telén-'75 tavaszán volt az esztergomi személyfordában is. '75 nyarán, amikor a Hámánban voltam 2 hónapig termelési gyakorlaton és nyári munkán, a gép leginkább a veresi oldalban teherezett.
Akkori beosztott dolgozói közül Tóth Gábor és Réz Gábor neve jut eszembe, bár néhány hónapja már nyugdíjas elődöm felsorolta mind a négy nevet.
Nézegettem ezt a 3 képet, amit feltöltöttél. Le is ragadtam a harmadiknál, a modellnél.
Érdekelne, hogy ki gyártotta. Milyen a hajtása, vagyis ki a hajtás gyártója? Miből van a kaszni? Légyszíves add meg nekem a gyártó elérhetőségét. Komolyan érdekelne engem ez a jármű modellben, mivel én is elég közel dolgozom ehhez a mozdonyhoz... már az igazihoz.
Véleményem szerint a GYSEV legjobb dízel járműve. A munkakörnyezete is nagyon jó. Az a mozdony egyetlen baja, hogy nincs belőle több. De hasonlóan jó ennek a gépnek a MÁV-os villanytestvérei, a V46-os mozdonyok is.
A mozdonyra vigyázni kell, mert ez az egy darab van belőle az egész világon.
Jellegrajzot keresek szörnyelláról 3d modellezés céljából. Találtam már róla egy oldal nézetit de ez sajnos nem elég.... Akinek van egy részletesebb rajza kérem jelezze!
sajnos mindkét gép a lángvágó áldozata lett, szerintem szépek voltak.
a gyseves vezérek a szörnyella nevet használják...az új m42-re...mert valóban át volt számozva anno az m41-2001 v. 2-es m42-001-re, legalábbis egy fotó taúsága szerint.
Igen,erről van szó.A két előd az M41 2001 és 2002 (DHM5 gyári jelleg).Az egyiket leselejtezték a másikat átszámozták M42-001-re és tovább üzemelt a körvasúton,ennek volt a "Belphegor" a beceneve.Azt hiszem,hogy 1976-ban selejtezték le.
Üdv! Ha minden igaz, akkor Te az M41 2001-es és 2002-es pályaszámú mozdonyokról beszélsz!! Nem vagyok benne biztos, de szerintem igen. Ezekből tényleg ez a kettő készült, egy vezetőállása volt, és 1967-ben gyártották. Ez volt a Csörgő elődje! Viszont azt nem tudom, hogy ez lett volna az a mozdony, aminek a nevéről szó van!
Lehet, hogy a mv. rosszul tudja(én biztosan nem :D:D), de a Belfegor mozdony az első kettő(még kicsit Púpos kinézetű) Csörgő volt. Róluk nem tud senki semmit? :(
Mikor még Rákospalota-Újpesten dolgozott egyszer megkértem a mozdonyvezetőjét, hogy mutassa már be a gépét. Felhívott, beindította, bemutatott sokmindent. A gép nevét firtató kérdésemre a válasz a következő volt: Belfegor. Én azóta így hívom, nekem nagyon idegen a Szörnyella.
A gép amikor a GYSEV-hez került rövid időre, már az első bevetés során megfeküdt tűzeset miatt. Tömítéshiba miatt az adagolószivattyú alatt összegyűlt gázolaj meggyulladt. Innen ered a Szörnyella becenév.
T. Topiclakók! Szeretnék én is "beszállni" egy régi (1996.07.13-i) fotóval, amelyen a "Szörnyella" (honnan ez a név???) éppen a 007-es "Syssit" és az SBB / ÖBB 13257 p.sz. "Krokodilt" cibálja Bp. Újpest-Angyalföld állomáson. (A kép minőségéért elnézést.)
Az megint az én gondolatom, egyrészt teljesítménye sokkal nem nagyobb a Bobóknál, amelyeknél viszont sikeres remotorizációs programot hajtottak végre, relatíe olcsóbban, mint egy új mozdony építése(bár ki tudja a szerkezet meddig bírja), másrészt az hogy valószínüsíthetően a szintén jó konstrukciójú M40-esek remotorizációja feltehetőleg olcsóbb megoldást kínált ha nagyobb teljesítmény kellett, bár ez a sorozat nem túl nagy a MÁV 3db gépével, illetve a GySEV 2 gépével egyetemben.