Több ezer légi járatot töröltek egy technikai hiba miatt
Több mint 2400 járatának törlésére kényszerült az American Airlines légitársaság az utóbbi három napban az MD-80-as típusú repülőgépeiben talált technikai hiba miatt.
A CNN hírtelevízió tudósítása szerint százezernél is több utas rekedt szerdán az amerikai repülőtereken, és eddig összesen mintegy negyedmillió embert érintett a járatok törlése.
Két napja az amerikai szövetségi légügyi hatóság arra figyelmeztette a legnagyobb amerikai légitársaságot, hogy megsérti a tűzbiztonsági előírásokat, mert nem megfelelően javította ki két héttel ezelőtt a hibás kábelezést az MD-80-as repülőgépeiben.
Gerard Arpey, az American Airlines elnöke bocsánatot kért a kialakult zűrzavarért, és megígérte, hogy ezúttal megfelelően kijavítják a hibát.
http://www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-192665
Csúcs... Remélem transzatlanti irányokba nem ilyen gépeket küldenek... El se merem képzelni, hogy ha az American ilyen, milyen a Delta és a NW...
Esetleg várható, hogy jön az AA Bp-re menetrend szerint? Nem tudom miért nem jönnek ide, lenne piacuk, főleg, hogy már Malév se megy arra. Egyáltalán járt már AA gép Magyarországon? Én nem találtam nyomát.
Engem AA-val kapcsolatban az érdekelne, hogy turista osztályon milyenek a helyek, mennyire tiszták, komfortosak, nem-e valami lestrapált gépeket küldenek Európába (ezeknek ez is jó lesz cimmel) és hogy a sztuvik milyenek, kedvesek, csinosak???
Én a Northwest-et (lassan Nortwest Delta egy cég) tartom a legjobb megoldásnak Amszterdamon keresztül. Napi öt járatuk van Detroitba, három Minneapolisba. Szinte teljesen új A330-al repülik (Detroitból néhány 747-el) az atlanti utakat és mind a két repülőtér viszonylag igényes kis forgalmú.
Amsterdamba pedig a Malévnek van minden járathoz nagyon jó csatlakozása.
A Delta BUD-JFK járat kicsit lepukkant, de nem is ez a legnagyobb baja, hanem a repülőtér. Ha egy csepp eső leesik New Yorkban, akkor beindulnak az órás késések. Repültem velük két hete és 15 órát ültem a gépen mire kiszálltunk, persze minden csatlakozást sikeresen lekéstem. (Ja és a Business osztály kicsit koszos is volt)
Az európai légitársaságok kedvesebben bánnak az utasokkal, ezért velük talán kevésbé megterhelő az utazás, viszont ott más bajok vannak. A Lufthansa és a BA is olyan magas kihasználtsággal járnak az USA-ba, hogy ha esetleg hamarabb szeretnél visszajönni, lehetetlen átrakatnai a jegyed.
De a legfontosabb inkább az, hogy hova tervezel menni. Az dönti el, hogy melyik a legideálisabb légitársaság.
talan kalambo -t kellene megkerdezni mik a prioritasai.. a borond... a pontossag - a kenyelem...
es minden legitarsasagnal lehet pro es kontra elrettento pledakat mondani..
a 2001-4 ig meg az austrian airlines (akkor meg igy hivtak)... Irregularity care team managere voltam.. orakat lehetne meselni a a becsi repteren tortent hihetetlen bakikrol... legitarsasagtol fuggetlen...
masodallasban egy olyan ceget felugyelek perpillanat.. aki a karib tersegekben a kliensek biztonsagaert felel.. igy olyan orszagokban ahol sok a csunya bacsi neni..es rabolgatnak embereket a repterek kornyeken az airport pick upokert...is... haitin.. napi 4 pick up van.... ebbol 3 AA--- es 1 airfrance.. a napi 3 gepbol.. 1 nek garantaltan van 60 percnel nagyobbkesese... es altalaban 1 csomag naponta elkallodik...
nekem is volt olyan.. hogy business classon a repulot JFK-PAP hirtelen AA torolte.... (mint kesobb kiderult tul keves utas volt,..) igy anelkul hogy elore szoltak volna a kovetkezo gepre tettek... termeszetesen ilyenkor a borondot el is kavartak.
a legutolso LH flightom eppen frankfurt -jfk volt es en sem voltam elragadtatva... azota lejjebb vannak az elvarasaim..es kifejezetten idiota ez a visa waiver kitolto ismeretterjeszto filmjuk... ha az ember komolyan veszi , a végén mar azt sem tudja hogyan kell leirni egy 1 -t vagy egy 7 -t
Vagy pont 3 hete volt AF mia-cdg... nagyon de nagyon keves hely volt..rohadtul elmacskasodtam mire kiszalltam a gepbol... es pont 2 oranal volt egy kozos kivetito... nem a legjobb helyen
de tegnap volt egy emirates Dubai-Vienna... ugy eltelt az 5 es fel ora hogy eszre sem vettem...hihetetlen sajat kepernyo mindenkinek .. tagas hely... korlatlan italfogyasztas... boseges kaja...
elotte meg 1 nappal egy baghdad -dubai iraqi airwaysal...ahol mindenki bagozik senki sem kapcsolja ki a telefont.. sot meg hasznalja is.. es még mindig elofordulhat az, hogy allnak a folyoson emberek mert nincs ulohely... szoval szeles a spektrum..
PS ma vettem meg a jegyet megint ... hat mit ad isten americannal megyek vegig... (na jo londonig operated by BA:)))
Az en esetem specialis, mert nakunk 100 merfoldes kornyezetben napi egy Phoenix-London jarat jelenti a kozvetlen kapcsolatot Europaval. Semelyik masik legitarsasag nem repul kozvetlenul EU-ba. Mindrol at kell szallni a keleti parton (vagy a nyugatin, ha az ember mazochista :) ).
Nem akarok itt fogaltan probokatora lenni a BA-nak, de epp most nyaron koltoztettek at a tengerentuli jarataikat az ujonnan epult terminalra? Akkor azert eleg nagy kavarasok voltak. Mondju kazert azt nem hiszem, hogy negy napig egy ruhaban kellett jarniuk, mert mikor anyosom csomagja kesett egy napot, akkor csomagonkent 50 dollar karteritest kapott. Azon azert lehet venni egy ket ruhat. Az mas dolog, hogy soherek voltak es inkabb megtarottak a penzt, amit azert kaptak, hogy ne kelljen egy ruhaba jarniuk 4 napig...
Amugy a lufthansanal nem csak ez az egyetlen egy incidens alakitotta ki bennem a negativ kepet, hanem az, hogy egy idoben evente tobbszor repultem a keleti-part es frankfurt kozott. Utaltam minden egyes utat, dehat ok voltak a legolcsobbak. Az amerikannal altalban a kelet es a nyugati part kozott repultem vagy del-amerika fele es nem volt sosem problemam. Mostnaban a britisht hasznalom, mert nekik van egyedul olyan jaratuk a kornyeken, amirol csak egyszer kell atszallni bp fele.
Szerintem ez az , ami teljesen szubjektív; mert találkoztam már német családdal a Sziklás-Hegységben , akik négy napig jártak ugyanabban a ruhában , mert a BA elkeverte a csomagjaikat. És ez nem a nyitáskor történt, hanem most nyáron...
Latszik, hogy te meg nem ultel frankfurtban reggel 8-tol este 8-ig, barminemu kompenzacio nelkul. Meg a hosszas konyorges es fenyegetozes hatasara kiadott telefonkartya (amivel hazatelefonalhattunk volna) is lejart volt. Arrol nem is beszelve, hogy az otthoniaknak azt az informaciot adtak, hogy minden rendben van menjenek csak nyugodtan a repterre ott leszunk... Azota kerulom oket, ha csak lehetseges... Mondjuk a csatlakozasi rendszeruk tenyleg nem rossz (mar ha elered)
Nekem pont ellentétes a véleményem, mert a Lufthansát tartom az egyik legmegbízhatóbbnak. Semmi különös -olyan németes szürkésen precíz- jó áraik vannak, és még nem ért csalódás, hogy sokat késtek volna, csomagot hagytak volna el stb. arról nem is beszélve, hogy szerintem a Star Alliance-szal nekik van az egyik legkedvezőbb csatlakozási és árrendszerük!
szerintem a lufthansa az europai legitarsasagok legalja... egy idoben eleg sokat repultem veluk, mert olcsok voltak, de utltam minden egyes percet. Bunko, folenyes legikiserok, szar kaja, meg szarabb musor, minimalis hely. Repultem pl. olyan Boston-Frankfurt jaratoon, ahol ket sornyi ulesnek egyaltalan nem volt csomagtartoja. Az AF/KLM-nel meg eleg nagy az esely arra, hogy a NW-es lesz a gep es abban sincs sok koszonet. Szerintem minden szempontbol a British a legjobb az eddigi tapasztalataim alapjan.
mindenkinek masok a prioritasai...repülesnel is...
a DL t en ahogy irtam is jobbnak tartom mint az AA-t .. NW el nem repultem...
pestrol ugy lattam a DL nek van kozvetlen jarata amerikaba..es olcso is
becsbol.. Austrian, Lufthansa, AF-KL mind jobb sztem mint AA-i..... de persze az AA -al is odaersz...:)) de én altalaban az interkontinentalis jaratokat mindenkeppen masokkal probalom repulni.
a British is jo verzio.. usa fele még nem repultem vele.. de a ugy feleve London -tokyora nem volt panaszom.
ja es persze azert attol is fugg mi a vegcelod usaban
a Northwesttol menekulj! az egyik legszarabb utam veluk volt. Az Americannal meg sosem volt problemam, bar en nem utazom veluk havonta csak evente nehanyszor. Igaz a Chicagoi atszallas eleg szar, de ha Dallason keresztul mesz akkor ok. Nekem eddig legjobban a British jott be szolgaltatas szempontjabol kulonosen miota megepult az uj terminal Londonban. Szerintem nem is tul dragak.
Köszönöm a véleményeket, hát nem lettem sokkal okosabb egyikőtök szerint nagyon jó, másikotok szerint meg szenny cég. Bár én mabelle hózzászólását a konkrétumok miatt hitelesebbnek érzem.
És mi a helyzet a másik két nagy céggel a Deltával és a Northwesttel, róluk is szivesen olvasnék véleményeket!!!
Ha ők nem, akkor kivel menjek USAba? British, Austrian, Airfrance-KLM, Lufthansa? Őket sajnos nem ismerem. Eddig gyakorlatilag 99%ban eljutottam mindenhova a Malévval, nem is volt semmi gondom velük, de az új tulajdonos jóvoltából egyre kevesebb helyre jutok el velük és azt hallom, hogy műszakilag is egyre több a gond a Malév gépekkel, ami miatt aztán lehet, hogy Malév gépre sem akarok nagyon ezentúl felülni...
biztonsagrol nem tudok mit mondani... olyan extra nagy gondom még nem volt aa gepen.
osszehasonlitani malevval nem tudom, mert malevval utoljara talan 20 eve repultem.....
szolgaltatas ,pontosság (brutalis keseseket produkal hetente tobbszor) , kényelem etcetc tekintetében pedig a legrosszabb amivel valaha is repultem.....(ez sem egyszeru). foldhoz verem a valagam ha néha már csak DL flightot fogok ki europaba mint operating carrier vagy vissza... (pedig azt is nehez alulmulni).. europai legitarsasaggal is kár osszehasonlitani... a legjobbakrol... thai..qatar, quantas..etc nem is szolva
en ugy 1havonta egyszer megjarom oda vissza europa -usa vonalat .. es a karib es kozep amerikai tersegben ugy 30-40 et repulok veluk evente... foleg MIA ,JFK, FLL atszallassal... csak ok vannak más szinte nem is repul arra.. zoval igy le kell nyelni a szart ... ez van...bárcsak jobb lenne..
draganak nem draga... viszont a rebookingok nehezkesek..es eleg nehez kiverni beloluk barmit is..ha ottragadsz valahol
Köszi. Csak azért kérdezem, mert rendszeresen nézem a NatGeon a légikatasztrófák sorozatot és ott majdnem mindegyik adásban AA gép katasztrófájáról van szó. Emiatt egy kicsit megijedtem, mert a Malévnak talán 30 éve nem volt semmi balesete.
Nyugi, simán veri a Malévet. Főleg, mióta a ruszkik teljesen tönkretették. Az AA az USA Malévje, de nem a mostani, hanem a régi Malév, ami jó volt anno.
Milyen véleményetek tapasztalatotok van erről a cégről, ami állítólag a világ legnagyobb légitársasága? Érdemes velük repülni? Milyen a gépeik állapota, felszereltsége, milyen a kiszolgálás? Én eddig a Malévvel utaztam USAba, de most, hogy megszünt ez a lehetőség az AA szolgáltatásait ajánlja fel a Malév keresője, hogy a Malév helyett velük repüljek.
Kérek mindenkit írja meg őszintén a tapasztalatait, élményeit!