Hát ezaz! Éppen azért kell az álcázott forma, mert otthon és nem is hajón lesz. Lehetne, de ez a hely jobbnak tűnik a megfigyeléshez, mint a saját antennaárbocom. Van itt egy kis antennakonzol, rajta más célú (wifi) antennákkal, ami pont jó helyen van, jó irányú kilátással, viszont szem előtt. Ennek a tetején nem feltűnő egy kis "drótdarab", de egy másfél méteres félhullámú, vagy egy tripleg már az. :-) Aztán nincs kedvem elmagyarázni mindenkinek, hogy az ott csak vevőantenna. Hmm? :-)
Arraa tápra én sem kötném rá. Nincsen egy autóakksid addig?
Ezek az autóra való antennák használhatatlanok nagy fémfelület nélkül.
Hajóba akarod használni, vagy otthon?
Miért akarod "álcázni"?? Akkor használod az AIS radart, amikor akarod!
Ha otthonra kell, van egy kb 1,5 méteres antenna rajzom, amihez szintén csak koax kell. Én a hajóra való shark4 es antennámba is ezt a sugárzót építettem be. Jobb mint az eredeti, és nem igényel fémfelületet maga alá. Ezt, ha nagyon dugdosni akarod a hajón, és műanyag a hajód, nyugodtan beteheted hosszába is a hajó pereme alá pl. , nem lesz tökéletes, de ezeknél a játék antennáknál még úgy is jobb.
Na, itt vanik az AIS engine, már csak táp kellene hozzá. Na most ez azt mondja, 12V, de belül nem látok stabilizátort, csak egy védődiódának látszó tárgyat. A nasamarine.com azt mondja: • Supply voltage - 10 to 16 volts DC • Supply current - 43mA
Van egy 12V-os dugasztápom, valami PC környéki holmiból származhat, de az terheletlenben 16V felett megy, nem merem rátolni. Mondjuk a kábelét nézve a hajóban az akku töltőfeszültségét kapja, ha jól gondolom, de ezzel nem kockáztatnám az épségét. Most túrtam a neten occóér stabil, rövidzárvédett, MAGYAR holmit, csak el kell majd érte jutni.
Aztán aktuális az antenna dolga is. Mindenképpen "álcázott" kinézetű kell. Merugye az ilyen szem előtt van a helyén. :-) Valami ilyen jó lehet? www.anico.hu/Maxrad/Mobil/max140-174.htm
Összvisz, mint a mű magassága. Hát ettől kapnak gutaütést a szélkerekesek is, mert a kerék sugara is beszámít a 6 méterbe.
Jó, persze, azt tudjuk, hogy Magyarországon a szélenergia-próbálkozásokat tüzzel-vassal írtják...és azon sem csodálkoznék, ha az új szabályzatba csak földalatti telepítésű szélkerekeket engedélyeznének.
Vannak helyek, ahol ez hazaárulásnak minősülne...nálunk ezt Hivatali Hatalomnak hívják. .
Vigyázz lehet,hogy a 6mes árbóc már engedélyköteles. És mért nem tripleg? Mintha annak laposabb lenne a szöge? Vagy egy hurokdipól függölegesen.Az pont körsugárzó igy.
Számomra ez elképzelhetetlen, hogy ne legyen megoldás az AIS "riasztásra" főleg ha a saját transponderedet használod vevőnek is. Nem egy hajón van már ilyen cucc... biztosan mennie kell rendesen is.
Van nekem egy NAVCODE Europa Wetter navtex, és DWD vevőm.. nem tudsz valakit, aki meg tudná nézni, mi a baja? A gyártó cég, évekkel ezelőtt mexünt.. A németeknél sem találtam senkit, aki hozzá tudna nyúlni.
Sok dolog történt az elmúlt pár napban. Lényeg most, hogy végre működik az AIS transponder a hajómon. Végre látom a chartplotteremen a hajókat. Viszont, mivel a chartplotteremnek nem tudom megtanítani, hogy ő kicsoda is valójában, állandóan azt mondja, hogy össze fogok ütközni a Motorkacsa hajóval, azaz saját magammal.
Csabinak ígért a barátom egy marék rádiót, én Csabitól egy egész zacskóval kaptam most. Elmegyünk nyaralni egy hétre Horvátországba, Mali Losinj-ra, úgyhogy egy darabig nem leszek itt.
A Marinetraffic-os oldal hatására jelentkezett egy szlovákiai fiú, aki másfél éve játszik azzal, hogy AIS adatokat vesz. Van vevője is, nem folytonosan vesz. Felvettem vele a kapcsolatot, lehet, hogy meg tudjuk oldani a folyamatos vételt Bősig.
Ahogy látom, folyamatosan bővülni fog a vevők köre... kíváncsi vagyok, hova fogunk jutni egy év múlva.
Kellene még szerezni néhány kis fogyasztású, legalább P3 as gépet, amin megy az xp. Hangkártya bemenet a lényeg, + a hálókártya.. valami HP e-PC... vagy ilyesmi kellene..