Hát a részleges vágányútoldás amolyan "nice-to-have": nincs, de el lehet vegetálni nélküle. Csak felteszi a kérdést: játék, vagy szimulátor?
Az imbolygó oldalvédelem már komolyabb probléma: van valami, de hibás, és tönkre vágja a szimulációt (konkrétan lehal a váltó, ami a védelmet adja: egyik irányban áll "fizikailag", de a másik irányban van lezárva). Lehet kilépni, belépni...
Általános:
Személyes tapasztalatom a Signalsofttal:
- sok ember vadul építi a pályákat, már lassan fél Európát behálózták;
- kevés ember fejlesztgeti a "motort", egyértelműen a látványra hajtanak, de néha alapvető bizber-hibák maradnak a játékban, amik megkerülhetetlenek;
- Signalsoftos rákfene, hogy menetrendet is képtelenek összehozni;
- egyre nagyobb energiába kerül a fejlesztőcsapatnak, hogy egy-egy javított hibát a szaporodó pályákra visszavezessenek.
Mindez a gyakorlatban:
- klasszul kinéző szimulációk, állomási rádióval, telexszel, csili-vili rendelkezőkészülékkel, utastájékoztatóval, hálózatos játéklehetőséggel (felül rá ezeket menet közben fejlesztgetik);
- alapvető bugok a bizber-vonalon (állíthatatlan jelzők, nekem még vágányutat is sikerült KO-znom vonat alól); nem ritkán újra kell indítani a szimulációt, számomra ez 0-vá teszi a játékélményt;
- folyamatos küzdelem a javítások visszavezetésére (pl. Braunschweig az egyik legjobb állomásuk lenne, de tele van hibával, mert nem vezetik vissza a javításokat);
- használhatatlan menetrend: szinte kizárólag a Linke Rheinstrecke menetrendjét hegesztik, ami tele van áthaladós ablakosvonattal, ezeket lezavarja az ÖJÜ; aztán kétóránként jön egy tehervonat, beáll valahova, és nincs rá több utasítás, kerülgetheted, frusztráció, 0 játékélmény...
Bár nekem nagyon bejön az SpDrS60, a fentiek miatt én már jó ideje felhagytam az újabb pályák vásárlásával. Szinte biztosra vehetem, hogy egy újabb szimulátorral egy újabb adag hibát vásárolok, amiket aztán kerülgetnem kell; ha pedig jelentem őket, első körben rutinból az én észrevételemet kérdőjelezik meg, és csak utána kezdenek söprögetni a saját portájukon.
Tapasztalatom a SimSiggel:
- relatíve kevés pálya (bár azért 15 év alatt összejött jópár);
- szénné tesztelt bizber (az alapokkal abszolúte minden rendben van); soha nem fordul elő, hogy olyan problémába ütköznék, ami miatt újra kell indítanom a szimulációt;
- a jelzett hibákat szinte azonnal javítják (ezek általában valami egyéni funkció körül vannak);
- nagyon jó menetrendek (ritkán van egy-két peronütközésnél komolyabb probléma);
- eléggé elhanyagolják a "forgalmi szolgálattevő"-vonalat, relatíve kevés a jelentgetés, a mozdonyvezetőkkel való kommunikáció (ezt már az angol rajongók is hiányolják);
- nehézkes a kommunikáció (néha balkánnak tekintenek minket).
Mindez a gyakorlatban:
- nagyon jól játszható, de első sorban bizber-szimulátor, hiányoznak a járulékos funkciók;
- megvan az, ami a Signalsoftnál hiányzik: megbízok a bizberben, tudom, hogy ha valahol összetűzésünk van, akkor neki lesz igaza, nem ismét egy bugot találtam;
- nem kell attól rettegnem, hogy ismét egy frusztráló hibába ütközöm, újra kell indítanom, utolsó mentéstől kezdenem, satöbbi.
A TerVez2, amennyire ismerem, félúton van a SignalSoft és SimSig útja között. Mindenképpen jó lenne lassan közelebb terelgetni a SimSighez :)