Keresés

Részletes keresés

m0L Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5185

Azt akarják-akarták áttelepíteni.

Előzmény: -d.p- (5184)
-d.p- Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5184

Szeged-Tisza pu.-on 1981-ben már épült egy konténer rakodó,azt sem használják:-(

Előzmény: m0L (5183)
m0L Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5183

régebben volt szó egy konténer termilál létesítéséről a ro-la helyére

v43 1020 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5182

Csak nem újjáéled a Ro-La?

Előzmény: Magyar NaBA (5181)
Magyar NaBA Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5181

Az elmúlt hetekben harmadszor láttam élénk tevékenységet Dorozsmán. Múltkor a volt parkolóban rendezkedtek nagy sebességgel, ma délelőtt pedig a volt kamionrakodó vágányt lepték el a sárgamellényesek.

trizs77 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 5180

Nagyon is érthető dr.Becsey óvatos, de biztató válasza a szegedi képviselő levelére.

 

Szerintem NEM a 150 milliós kaucióról szól a történet.

Helytelenül, hibásan látja ezt Tihanyi képviselő úr.

 

Ugyanis az államot nem az izgatja, hogy elenged vagy nem enged el 150 milliós kauciót pár lelkes, szegedi vagy szeged környéki vállalkozónak.

Inkább az, hogy amíg működött a RoLa addig évi 600-900 millió, később évi 1,1-1,3 milliárd forint állami támogatást kért, illetve ennyi állami támogatással tudták életben tartani.

 

Mára már a délről, délkeletről jövő kamionok közül csak a szerb (ami nagyon kevés) és a török, iráni kamionok azok amelyekre lehet RoLa ügyben számítani.

A többiek (román, bolgár, stb.) elmennek lábon.

 

Napi egy indulásnál pedig elvész az az előny, ami miatt a RoLa létrejön.

Könnyen előfordulhat, hogy Dorozsmára való megérkezés után a kamionnak 20-22 órát kell várakoznia mire felszállhat a RoLára.

 

Pont ezért NEM a RoLa és a közuti kamion menetidőt kell összehasonlítani, hanem attól az időponttól kell mérni a két kamion eljutási idejét, amikor az adott kamionok Szeged körzetébe érnek, az egyik a Rola terminál felé kanyarodik a másik tovább megy.

 

Majd megmérni azt az időt amikor a két kamion elhagyja Wels körzetét.

Nagyon meglepő lenne ha bármilyen jó eredmény jönne ki a RoLa javára.

 

-------------

 

más

 

A cikkben közölt költségek szerint a RoLa díja kb. kétszerese lenne mintha lábon megy.

Ha valaki dupla díjat fizet valamiért akkor ott neki király kiszolgálást kell kapnia.

Hófehér ágyneműt, meleg zuhanyt, ingyen kávét, elalvó puszit adó stewardest.

 

--------------

 

más

 

Érthető Becsey visszafogottsága azért is, mert ha engedélyezik és mégsem jön ki nullszaldóra az üzlet (ami várható) akkor a vállalkozói csoport, elég hangosan fogja követelni a zöld lobbival megerősödve, hogy veszteség térítés címén még plusz pénzt fizessen nekik az állam.

 

Akkor pedig nem csak az évente a működéshez adandó 1,3 milliárd forintot kell kiperkálni az állami büdzséből, hanem kb. 300-600 millió forint veszteség térítést is.

 

--------------

 

Itt kettő poztívum hozható fel:

 

 1./ környezetvédelmi. Azok a kamionok melyek RoLa-n mennek nem szennyeznek.

 

2./ Balesetmegelőzési : Kisebb a kamionos baleseti kockázat nálunk és csökkenthető a két célállomást ( Németország és Szerbia) követően is, mert ott pihentebb kamionsofőrök szállnak ki.

Magyar NaBA Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5179

Tegnap megint a Ro-La újraindításáról írt a Délmagyarország.

 

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kormanyzati_igenre_var_a_rola_ujrainditasa/2412353/

 

Elolvasva a V0-nál is szkeptikusabb lettem.

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.12.12 0 0 5178

Kiskunfélegyházán felújítják a peronokat. Nem csak a burkolatot cserélik, hanem szakaszosan a peronszegélyekköveket is.

 

Ilyesmi Szegedében is elkelne.

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.11.22 0 0 5177

Nem.

 

A Szállásvágány az állomás déli végéből ágazik ki és a Dorozsmai úttal párhuzamosan halad.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (5172)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5176

Köszönöm!

Előzmény: m0L (5173)
m0L Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5175

Köszönjük az infórmációt!

Előzmény: Kugesz (5174)
Kugesz Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5174

Szegedieknek lehetőség nyílik mindkét IC+ kocsi megörökítésére, külön szerelvényben: a másik a 702-es Hírös IC-vel tart lefele...

Előzmény: Kugesz (5171)
m0L Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5173

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5172

Ez az ún. szállásvágány?

Előzmény: Magyar NaBA (5170)
Kugesz Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5171

Ha esetleg érdekel valakit, az egyik IC+ kocsi az IC760 Tiszavirágba sorozva tart Szegedre!

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.11.01 0 0 5170

A hajdani házgyárat kiszolgáló vágány, Dorozsma kezdőponti végén ágazik ki és a DÉLÉP-házgyár szívébe visz. A '80-as évek közepéig özönlöttek ide a kavicsos, cementes, épületvassal megrakott tehervonatok.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (5169)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2014.11.01 0 0 5169

Melyik a DÉLÉP iparvágánya?

Előzmény: Magyar NaBA (5168)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.10.31 0 0 5168

Egy kis olvasnivaló a Szeged+vasút témakörben érdekelteknek.

 

2. számú Integrált Területi Beruházási programcsomag (1-es változat; 2014. október 29.)

 

Közlekedésfejlesztés; vasúti vonatkozású fejlesztések (Zárójelben a befejezés tervezett dátuma)

  • Déli közúti-vasúti híd, mint a 2013-'20 periódus kulcsprojektje (Konkrét dátum nélkül, Finanszírozás 2015-től 2022-ig, csúcs '19-ben)
  • A Nagyállomás átépítése intermodális csomóponttá (2018. dec. 31.)
  • Elővárosi villamos Makóra (2022. dec. 31.)
  • A dorozsmai úti vasúti átjáró kiváltása felüljáróval (2020. dec. 31.)
  • [4-es villamos alsóvárosi szakaszának átépítése] (2019. dec. 31.)

Gazdaságfejlesztés; vasúti vonatkozású fejlesztések

  • Tisza teher pu megszüntetése, a terület beépítése lakásokkal, irodaházakkal.
  • Újszeged állomás áthelyezése
  • A DÉLÉP-iparvágány felújítása (2017. dec. 31.)

 

 

Re__member Creative Commons License 2014.09.13 0 0 5167

Igen a 11-es busz jó lesz!

Előzmény: Törölt nick (5166)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.03 0 0 5166

11-es busz Mars térig. 

Előzmény: gjovar (5165)
gjovar Creative Commons License 2014.08.17 0 0 5165

Köszi, megnéztem a Tisza volánnál,  21-es busz jár most .

Előzmény: trizs77 (5164)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 5164

Szeged vasútállomás és Szeged Autóbusz állomás pár km-re van egymástól.

A vasútállomás aljában van egy helyi pénztár, ott lehet buszjegyet venni.

 

Kérdezz meg valakit a mai helyzetről, de régebbről úgy emlékszem a 10-es busz(??) vitt át a vasútállomásról a MARS térre ami a buszállomás.

 

Talán 4-5 megálló (??) lehetett.

 

Ha megérkeztél a MARS térre, ott már minden kisimul.

 

 

Előzmény: gjovar (5163)
gjovar Creative Commons License 2014.08.16 0 0 5163

Fiuk!  kérdésem:  Még nem jártam errefelé,  Szeged vasutállomásról   szeretnék Mórahalomra  utazni busszal.   Milyen  néven  van?  itt buszmegálló,  mert a volán menetrend    ilyent nem ismer  h  szeged v.á.   KÖSZI. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.07 0 0 5162

Üdv! Érdekel valakit egy keretezett régi oklevél ?

"Szeged épület és hídfenntartó főnökségrészére Az MSZMP XII. kongresszusa és hazánk felszabadulásának 35. évfordulója tiszteletére kezdeményezett szocialista munkaverseny célkitűzéseinek megvalósításában, az 1980. évi tervek teljesítményében elért kiemelkedő eredményeiért Élenjáró szolgálati helyelismerést adományozzuk" / Területi SZB titkár és vasútigazgató aláírás. Alul MÁV logó /

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.07.31 0 0 5161

 

Kunszállás; 2014. július 30. (Szegedre tartó Paprika IC fedélzetéről, lábujjhegyen, a környéket széttülkölve ment át a vonat az átjárón, nehogy valaki megint rinyálni kezdjen.)

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.07.13 0 0 5160

Két képet szeretnék közzétenni:

1. Szegednek is van már matricás gyorsvonati kocsija. Egy jó hónapja láttam először most sikerült kutyafuttában lekapni. Kiskunfélegyháza, Kodály IC, 2013. július 11.

 

2. 2013. július 12. Kiskun IC = budapesti elővárosi ingavonat. Valaki hevesen reklamált, mert megvette a helyjegyet, az IC kocsi ellenben nem volt sehol.

Szegedi körfűtőház 1995 Creative Commons License 2014.06.24 0 0 5159

A péntek esti Mozdonyok éjszakája a szegedi fűtőházban ez nagyon jó volt. Az én nevemben is a fűtőház valamennyi dolgozóját és a vasúttörténeti alapítvány dolgozóját és külön köszönetben Gyarmati Gyulát illeti a köszönet a felejthetetlen programért.

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.06.24 0 0 5158
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.06.21 0 0 5157

A tegnap este lebonyolított Múzeumok Mozdonyok Éjszakája nagyszerű volt. A Vasúttörténeti Alapítvány önkénteseit és a fűtőház valamennyi résztvevő dolgozóját köszönet illeti. Gyermekeim nevében is hatalmas köszönet!

jbaal Creative Commons License 2014.06.10 0 0 5156

Nekem nincs még sajnos.

Előzmény: v63150 (5155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!