Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
A Ford-vonalon tovább léptem. A Marmon-Ford változatok összkerékhajtásúak voltak, hátul ikerkerék nélküliek. De a MAORT említése rávezetett a Ford F 5, F 6 képekre. Ez a vezetőfülkeajtó igen hasonló a kérdéses képen láthatóhoz. A MAORT említése pedig megalapozhatja azt a felvetést, hogy tőle rabolták el (államosították) azt a teherautót. Egyébként a kérdés alapját képező fénykép 1956-ban készült. Bár nem mindig megbízható az MTI képmagyarázat, de a platón álló lelkesült tekintetű emberek valószínűsítik az időpontot. A plató hátfalán levő jelvényt a GAFU-éhoz hasonló.
Ford Marmon-ra gondolok én is. 1940-45 gyártmányra. Nem bizonyos a háborús eredet sem, a MAORT járműparkjában elképzelhetően lehetett ilyen típus. A hátfalra festett jelzés is a MAORT-ra ill. a DKG Nagykanizsára utalhat. A rendszámon lemázolt címer alapján mondanék egy konkrét évet is: 1948. De ez csak tipp.
Megbízásból érdeklődöm. Az illető a tartályról szeretne képet látni. Ebből arra következtetek, hogy - jobb híján - beérné IFA-s képpel is, ha azon a tartályrészt meg tudja nézegetni.
Nagyon igazságtalan és rosszindulatú dolog valakit ilyen szinten letámadni, mert képeket tölt fel a többség örömére! Keresi őket, dolgozik vele. Miért nem görget tovább akinek nem tetszik egy adott kép? Miért kell kötözködni??
Nekem ez a Magotax dolog nagyon nagyon gyanús volt és most direkt ránéztem az Arcanumon. Nem, a négyhengeres Magomobil taxi nem volt Magotax - ez egy sok évtizedes tévedés, amelyet egy ideig én is átvettem, de rájöttem, hogy tévedtem. Az ugyanis Magomobil taxi volt.
A Magotax megnevezést 1928-tól használták rövid ideig a Magosix, a hathengeres MÁG autó taxiváltozatára.
Miért ilyen ócska minőségben rakod föl szakmányban a képeidet, főleg amiket a webről kotorsz elő és butítasz le az eredetiből? A saját anyagod digitalizálásához meg nincs egy rendes scannered, nem tudod használni, vagy egyszerűen csak lefotózgatod őket valami gagyi izével és így ömleszted elénk, mázsaszámra? Esetleg nem látod tisztán, mit raksz föl, mert rossz a szemed vagy a képernyőd? Mindenesetre legalább levághatnád a képekről a felesleget és javíthatnál az élességen, kontraszton.
1973. november 14. A hozzáférhető források szerint tervezési _és_ kivitelezési hiba is hozzájárult a balesethez. Szerencsére nemhogy halálos áldozata nem volt, de sérültje sem (egyáltalán!) mert a baleset ugyan 12 óra 03 perckor történt, de aznap az egyik nagyon éhes munkás kiharcolta, hogy előbb legyen az ebédszünet, és üres volt az emelet, de talán az egész épület is...
IL-05-34. Bp. XI., Schönherz Zoltán u. - Budafoki út sarok, 1973.11.14. Az OKGT (Országos Kőolaj és Gázipari Tröszt) székház emeletének balesete. (Kerek Mariann Képe).
TF-21-00. A Debrecenben átvett új Moszkvics hazatért, Szentes, 1980. (fotó: Besze László).