Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szsrobert Creative Commons License 2009.01.15 0 0 54
Gerjesztés? 48V-ról már szerintem jól működik a flex.
Előzmény: fecskes (51)
szsrobert Creative Commons License 2009.01.15 0 0 53
http://gasboards.com/products-page/parts/electro-engine/gbh500ker 26ezer
http://gasboards.com/products-page/parts/electro-engine/gbh1000bker 32500 pénz.
Akkor taláninkább a második, abban fék is van.
szsrobert Creative Commons License 2009.01.15 0 0 52
Nem szakad szét.
1.Feltekered a bicót,ésakkoradod rá az áramot.
2.Ellenállás
3.12-24-48V-ról üzemelteted a 48V-os mocit.
Előzmény: fecskes (50)
fecskes Creative Commons License 2009.01.14 0 0 51
flex motor hány voltról? egy gagyi flex 5000 jobb féle 10000, igen jó 25 most akkor mi a jobb, vagy olcsóbb? nekem a gerjesztés miatt nem teccik a flex. megzabálja az akksikat.
Előzmény: szsrobert (48)
fecskes Creative Commons License 2009.01.14 0 0 50
Visszatöltést nem akarok semmiképpen, mivel szabadonfutósra akarom megcsinálni, inkább töltöm hálózatról.Ahogy néztem az 500Wos motor adattábláját kb 3/4e a nyomatéka a simsonhoz képest. Szerintem elhuzná a swalbit simán.Tecsóban néztem akksikat, 40AH 9000.2db kellene csak.
Ha nem teszel vezérlőt akkor hogy fog ez müködni?on off és slussz, nem fog egy két dolog szétszakadni?:-)
Előzmény: szsrobert (48)
szsrobert Creative Commons License 2009.01.14 0 0 49
Elektromos láncfűrész se lenne rossz.
szsrobert Creative Commons License 2009.01.14 0 0 48
Azt nem.De kefés motorhoz lehet, hogy nem is teszek vezérlőt.
Most vettem észre, hogy a gasboardnál van 1000W-os kerékbe fűzhető kefe nélküli motor is.32500, vezérlő 16500.
Ilyen kellene 16-os keskeny felnivel(Simo aluráfja),keskeny gumival Simsonba, biciklibe egyaránt jó lenne.
Szerelhetnéd a Schwalbéba is.

Ha nem kell visszatöltés, a flex motorja sem halott ötlet.
Előzmény: fecskes (47)
fecskes Creative Commons License 2009.01.14 0 0 47
14 az 500Wos motor?Na az már valami, akkor én is olyat veszek, nem tudsz véletlenül egy vezérlő rajzot?
Előzmény: szsrobert (46)
szsrobert Creative Commons License 2009.01.14 0 0 46
A gasboards.com-on 10-ért van 300, 14-ért 500W-os motor.
Válaszoltak a mailre, valszeg veszek egy 48v-os mocit áramtermelésre,mekkelni, és 500W vagy1kW agymotort.Legalább legyen értelme elkölteni a pénzt, ne 20-szal cammogjak.
Előzmény: fecskes (45)
fecskes Creative Commons License 2009.01.12 0 0 45
Kiszámoltam: motor, vezérlő, gázkar:17820 kellene még két fékkar mikrokapcsolókkal, plusz 5000, akksik, 28000 az kb:50000. Vagyis ez annyi, mint egy átalakitó készlet ára, ebben minden gyári. Szerintem barkácsolással még le lehet faragni a költségekből, 30000 a cél:-)!!!
fecskes Creative Commons License 2009.01.12 0 0 44
Na kiírtam magamból a dolgot, ezt ott nem hagyták volna:-)
fecskes Creative Commons License 2009.01.12 0 0 43
Magyarul, ha jól sejtem 12Ah-nál nem menne fél óránál tovább a krehács, plusz kifinganának az akksik, 24Ah-nál azonban majdnem 1 órát birna a gép max terhelésen. Mondjuk ahogy olvasgattam ekkora terhelést a rendszer nem kap utazó sebesség mellett. Tehát számolhatunk mondjuk 180Wal. Vagyis fele teljesitménnyel. Akkor akár 2 órát is birhatna a gép, de ha rá is segit az ember, meg lejtnek lefelé rá is töltene a motor, mivel ugye a kefés motorral ez könnyen kivitelezhető, akkor ez növekedhetne is. Magyarul ez már 1 töltéssel, akár lehetne 60km-es táv.
Vagy rosszul számoltam?
fecskes Creative Commons License 2009.01.12 0 0 42
Techmobil, akik egyébként visszairtak, 11-ért árulnak kefés dc 24V 350W motort.MY1016B4M6 ez a kódja. Ez kérlek egy láncos motor, vagyis lánckerekes. Az okosok szerint ez egy nagyon kevéssé veszteséges hajtásmód.Jobb mint amit felvázoltam az imént, na most sokba nem kerülne ezt a kis motor felbarkácsolni a váz alá az első lánckerekekhez, ugy hogy a nagy lánckereket hajtsa. Itt ahol lakom, a 12Ah-s 12V ólomakksi kb 7-8000, kellene 4db. tartok kb 35-nél, plusz a vezérlő és a lénc előre.Igy nem lenne rossz. A versenybringám kereke nagyon keskeny, persze nem tul erős, meg én is nehéz vagyok sajnos, de szerintem birná. Egy bajom van ezzel, nem lehet kiiktatni adott esetben.
Vélemény?
Ja és a bringám váltója is üzemelne, ami nem rossz, 6 sebesség állna rendelkezésre nekem 6 a motornak, bika lenne a gép:-)
A versenygép váltója viszonylag hosszu, a kerék 27 colos, kis ellenállás, szerintem 30Km/h könnyen elérhető.20km-es hatótáv...
Ha Motor a max áramot venné fel 350Wal akkor 24Von kb 14A. tehát12Ah esetén 1C felett van. Kellene a 20Ah, vagyis a 4db akksi.
fecskes Creative Commons License 2009.01.12 0 0 41
Arra is gondoltam, hogy mondjuk nem 2 hanem 3 akksi lenne, a motor maradnak 24V, plusz a vezérlőben lenne egy áramkorlát, amit a motor maximális áramában határoznánk meg, igy már nem kellene olyan nagy kapacitású akksi.Végül 36Von menne, de nem kaphatna tuláramot, nem lghetne le, vagy növelhetnénk rögtön 48V-ra a rendelkezésre álló feszt?Mondjuk ebben az esetben párhuzamositva az akksikat máris helyben vagyunk, a 36V esetében ez nem áll rendelkezésre, viszont nyernénk 30%nyi áramot kapacitást stb...
Mit gondolsz?
Előzmény: szsrobert (38)
fecskes Creative Commons License 2009.01.12 0 0 40
Köszi ezt a töltés témát, igy már világos, számszerűen is, bár eddig is tisztában voltam a dologgal, a belső ellenállás ugye...Nincs sajnos semmi veszteség nélkül ezen a földön.
Előzmény: szsrobert (38)
fecskes Creative Commons License 2009.01.12 0 0 39
Szerinted milyen akku lenne ideális?Autóakksit már kapnék baráti áron zseléset 33Ah-ban, vagy mondjuk 40Ah-ban, annak a mérete sem olyan vészes, nekem egy 1.0 corsám van zselés akksival, a méretek kb 2x-ese a 12Ah-s akksinak, amit riasztókhoz használnak, tök zárt zselés meg minden.
Irtak vissza a cégtől, azt mondják a motorjaik hatásfoka nem nagyon különbözik mx 5-6%ban.
24Vos rendszerben gondolkozom, mert kevesebb akksi kellene. Kellene valami rajt, egy fetes teljesitményszbályzóról.Gondolom ezek a szerkezetek négyszögimpulzusokkal dolgoznak és a motor által leadott teljesitmény elsősorban a kitöltési tényezőtől függ? Azon gondolkoztam, hogy gázkart sem fogok venni 4 rugóért, hanem veszek egy csúszkás potit, ahhoz egy elektronikát, és majd egy bowden huzgálja a poti szárát...
Ja, amugy jókat röhögök a kolegákon a másik forumban, nem nagyon mennek nekik ezek a mechanikai kérdések, pl 24kg tömeg rögzitése csővázon stb... Hát szerintem, na mindegy.
Agyalásaim során arra a következtetésre jutottam, hogy bal oldalra a pedálhoz kell szerkesszek egy ékszijtárcsát, valami nagyobbat, a váz alsó részére menne a motor kis ékszilytárcsával. Lenne az ékszily külső felületén egy feszitő görgö, vagy belül egy 3. tárcsa. Ez egy rugós feszitó lenne, aminek segitségével meg lehetne fesziteni vagy lezitani a szijat annak függvényében, hogy pedálozni vagy motorozni akar az ember.
Szerintem az akksikat bedobom kétdobozba a hátsó kerék mellé, akkor szimmetrikus lesz és a dobozokra még kis kosarakat is lehet rakni....
Egyelőre ennyi.
Előzmény: szsrobert (38)
szsrobert Creative Commons License 2009.01.12 0 0 38
Jó ötlet.De akkut 20Ah, vagy afelett válassz.
Oka:12Ah akku 6A-relterhelve olyan hamar merül ki, mintha csak 6Ah lenne a kapacitása.
40Ah-s akksi esetében, ha 40A-el sütöd akkor beszélünk 1C sütésről. Ha 4A-el sütöd akkor 1/10C.
40 Ah aksit ha sütöd kb. az alábbi kapacitást tudod kivenni belőle:
1/20C-vel azaz 2A-el : 40 Ah
1/10C-vel azaz 4A-el: 35Ah
1/5C-vel azaz 8A-el: 30Ah
1/2C-vel azaz 20A-el: 25Ah
1C-vel azaz 40A-el: 20 Ah

Töltöttség Savsűrűség (kg/l) Akkufeszültség (V)
100% 1.265 12.7
*75% 1.225 12.4
50% 1.190 12.2
25% 1.155 12.0
Mélykisütött 1.120 11.9
Előzmény: fecskes (37)
fecskes Creative Commons License 2009.01.11 0 0 37
Válaszoltak, azt irják a súlyomhoz minimum 20Ah-s vagy nagyobb akksik kellenének, a másik cég meg azt irta a bicikli átalakitó készletére, hogy max 27-el tud menni, és 20km a max hatótáv.
24Vos motorban gondolkozom, 12Ah-s akksikkal, rá akarom építeni a biciklim hajtásláncára az első kisebb fogaskereket hajtaná lánncal, a pwmet megcsinálom magam, mit gondolsz erről?
Előzmény: szsrobert (36)
szsrobert Creative Commons License 2009.01.11 0 0 36
Igen.De ha még a mailra sem válaszolnak, nehéz lesz építeni.
Előzmény: fecskes (35)
fecskes Creative Commons License 2009.01.10 0 0 35
Itt vagyok!
A villanymotor kérdés izgat!Téged nem?:-)Valami jóféle kellene...olcsón persze.
Előzmény: szsrobert (34)
szsrobert Creative Commons License 2009.01.09 0 0 34
Jöjjön, kedves Fecskes úr, itt parolázhatunk, írhat bármit. :-)
szsrobert Creative Commons License 2009.01.09 0 0 33
Próba
szsrobert Creative Commons License 2008.08.16 0 0 32
60km/h: 3,3l
70-80km/h(félgáz): 3,75l
A 100-as OMV nagyobb energiatartalmú,a motor kis fordulaton jobban reagál a gázra.
E85-tel 50%-os arányban keverve csökken az előny.
szsrobert Creative Commons License 2008.06.03 0 0 31
Összehasonlítottam a Stihl és a Husqvarna 2T olaját.
A Husqvarna kevésbé füstölt,kissé növekedett a végsebesség,és a fogyasztás is csökken néhány százaléknyit.
szsrobert Creative Commons License 2008.05.20 0 0 30
Tegnap kipróbáltam a Challoils-t lényeges különbséget nem tapasztaltam az Arol2T-hez képest.Fogyasztás: 2,8l/100km 50-60-as tempóban.
szsrobert Creative Commons License 2008.04.22 0 0 29
Próba(délelőtt benyelte a hozzászólásom ez a '"!"+!"%!)
szsrobert Creative Commons License 2008.04.14 0 0 28
Kösz az infót.
Ezek szerint a PB-gáz és benzin keverékénél lehet hogy nálam is be fogja köpni a gyertyát.Óvatosabb leszek nálad :)
Az 50 fogas lánckerékkel egykerekezni és gumit égetni akarsz? :)
Előzmény: piri13 (27)
piri13 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 27
Megszivattam magam mint Berva a parasztot vagy fordítva :)
Rutinból töltöttem bele a kútnál 2decit (2,2literhez) és kicsit meg is csúszott így most 9:1-hez a keverék. 1km-ből felit tekertem (kiengedett kuplunggal) de beköpi mindíg a gyertyát de marha jól megy ha megy :). A legnagyobb lánckereket raktam hátra (50 fogú) így kb 25-30 a vége és elég erős is. Le kell engednem a benyát és felhigítani vagy 3literrel.
Előzmény: szsrobert (26)
szsrobert Creative Commons License 2008.04.13 0 0 26
Ma szép idő van,mehetsz Dongózni...vagy dolgozni? :)
piri13 Creative Commons License 2008.04.12 0 0 25
A szárazkuplungosat betekeréssel (5-8km/ó- sebességnél ráengedni a kuplungot), az autómata hidraulikusnak van a jobb oldalán berántó de ez 13mm-rel szélesebb ezért variálni kell mert általában nem fér el miatta a pedál. Kész van hehe:))) De még nem próbáltam (esik). Azért volt egykét szívásom vele, nem gondoltam volna, hogy ilyen körülményes összerakni. Maradt egy marék alkatrész de az ami kellett volna nincs hozzá!
Előzmény: szsrobert (24)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!