Ez a vonal a Dunántúl nyugati felén helyezkedik el. A hamarosan villamosított Zalalövői és a Gysev által majd felújítandó Körmendi vonalakat köti össze. A leggyengébb láncszem sz Észak-Déli (ami egészen az Adriáig nyúlik) közlekedési folyosón. Állapota katasztrófális és mielöbbi felújítása vált szükségessé. A vonalat 2008-ban már harmadszor is be akarták zárni. NEM sikerült nekik...
Nem tudom miért villamosítaná a 18-ast...
Amúgy meg nem biztos hogy a GYSEV-nél az a fontossági sorrend amit írtál. Nagyon is lehetséges, hogy stratégiailag fontosabb lesz rendbetenni a 22-est, aztán kihúzni a vezetéket a 16-17-re.
Az biztos hogy ha a 17-est villamosítja is, a biztberhez nem nyúl és a pályát is csak a legszükségessebb mértékben kapirgálja. 16-osnál gondolom hasonló a helyzet. Ezek elég jó állapotú vonalak.
A legkönnyebb mindenre azt mondani bunkó magyar szokás szerint hogy ''kririkán aluli''. Az persze nem érdekes hogy ütemes menetrend van meg ütemen felüli deltás gyors (aminek decembertől párja is lesz), meg közvetlen Győrön át Keletibe menő vonatok (amiknek igen nagy sikere van).
Ha a csillagos eget lehoznák az is kevés lenne az ilyeneknek...
Azért minden álmodozó tudja (remélem tudja), hogy a 22-es átépítése alsú hangon is minimum 40 milliárd HUF............(szerintem több)
Az pedig még GySEV szinten sem kis pénz.
Ha ennyi szabad pénzük valaha lesz, akkor azért a 22-es átépítését igen csak meg fogja előzni a 16-os, 18-as és a 17-es villamosítása, járműbeszerzés, meg még sok minden más.
22-es: Mivel nem idén decembertől áll neki a GYSEV az újjáépítésnek, ezért lesz szerintem a munka megkezdése előtt 2-3 év vegetálás. De addig vonatpótlóznak, vagy ráraknak egy 5047-est?
Miért kritikán aluli? Kétórás gyorsvonatozás van, és Zalaszentivánban is rövidült a csatlkozási idő, a pár évvel ezelőttihez képest. Szerintem nem olyan rossz a dolog, bár lehet rajta javítani!
Miből? Mert GYSEV egyszerre dű' a lé? Ők a varázsszó? Zöldsárgáéktól várjuk a csodát? Persze álmodni lehet. A hírek vonatpótlózásról szólnak. Jövő héten meg mást mondanak. Két hét múlva meg már arról szólnak majd a hírek, hogy a kínaiak építik ide a mittudoménmit.
Eddig
még bizalmas volt és legfeljebb találgatások voltak arról, hogy melyik vonalat
vehetné át a MÁV-tól a magyar „bezzegvasút”, a GYSEV. Most kiszivárgott a
lista, ami máris kérdéseket vet fel. Vajon a GYSEV-nél tényleg zöldebb a fű?
Több
dunántúli vasútvonalat is átvenne a GYSEV, mégpedig a hírek szerint a decemberi
menetrendváltástól. A kiszivárgott lista szerint „kizöldülne” a
Kőszeg–Szombathely, a Szombathely–Zalaszentiván és a
Szombathely–Porpác–Csorna–Hegyeshalom–Rajka vasútvonal is. Mi több, a sorba
bekerül a megszüntett szünetelő személyforgalmú Körmend–Zalalövő vonal is.
Ugyancsak üzemeltető váltana a szombathelyi vasútállomás is: a MÁV pályavasútja
helyett a „repcevasút” kezelné az állomást, de úgy, hogy ez a MÁV
létesítményeinek működését ne zavarja.
A GYSEV leendő vonalhálózata
A
hírek szerint a MÁV valamennyi, a vonalakhoz kapcsolódó ingatlant és műtárgyat
átadja a GYSEV-nek. Az üzemeltetéshez szükséges egyéb berendezéseket pedig
pénzért kapná meg az osztrák-magyar vasúttársaság. A GYSEV átvenné a MÁV
dolgozóit is.
Szombathelyen még a MÁV-nak dolgozik a forgalmi személyzet, még ha zöld-sárga vonatnak is állít vágányutat. Vajon december közepétől a GYSEV állományába tartoznak majd?
A
járműpark kérdése érdekesebb. Valószínűleg új bevetési helyet találtak a GYSEV
5047-es és 5147-es motorvonatainak, mert a menetrendváltástól saját járművekkel
üzemelne a Kőszeg–Szombathely
vasútvonal. Ugyancsak saját – dízel – vontatójárművekkel és kocsikkal végezné a
személyszállítást a GYSEV Szombathely és Zalaszentiván között. Utóbbi esetben
kérdéses az egyébként Nagykanizsára vezető vasútvonal déli szakaszán az
üzemeltetés mikéntje, mert itt egyelőre a MÁV marad a szolgáltató. Valószínűleg
hasonló megoldásra jut a két vasút, mint a Budapest és Sopron közötti vonatok
esetében.
A GYSEV 5047-es és 5147-es motorkocsijai új feladatot kaphatnak: az ÖBB vonalai helyett a GYSEV saját dízeles vonalain járhatnak majd. A kőszegi vonal vajon példás vicinális lehet a „repcevasút” irányítása alatt?
A
Körmend–Zalalövő vasútvonalat korszerűsíteni kell előbb, ez egy hosszabb
projekt a hírek szerint. Mindenesetre e vonal átvételével egyre közelebb kerül
a GYSEV az adriai kikötőkhöz, hiszen egyszerűbben juthat majd el Szlovéniába.
A
legérdekesebb mégis talán a Szombathely–Csorna–Hegyeshalom–Rajka vonal
átvétele. A vonalon ma IC-vonatok is közlekednek Csorna és a vasi megyeszékhely
között, de talán új lendületet kaphat a Győr és Pozsony közötti vasútiközlekedés, ha a szlovák félnél a rajkai határátmenetben nem a MÁV, hanem a
GYSEV lesz a tárgyalópartner.
Osztrák mozdony, magyar IC-kocsi. Vajon a szombathelyi IC-k már csak zöld kocsiból állnak majd?
A
vasutasok mindazonáltal aggódnak: féltik a munkahelyüket. Valahol jogos a
félelmük, hiszen a GYSEV a korábban átvett Szombathely–Szentgotthárd vonalat is
korszerűsítette, így a múlt század eleji technikát kezelő vasutasok valóban
feleslegessé váltak a felújítás nyomán.
Ugyancsak
kérdéseket vet fel a mostani tervezett vonalhálózat. Logikus lépés lenne az
Őrségen átvezető vasútvonal (Zalalövő–Hodoš) átvétele, de nem lenne
elrugaszkodott ötlet a Zalaszentiván–Nagykanizsa vonalszakasz átadása sem.
Persze ez csak abban az esetben jelentene előrelépést, ha a GYSEV továbbra is
képes megőrizni azt a színvonalat, amit a mostani hálózat üzemeltetésekor
mutat. Csak reménykedhetünk, hogy az osztrák-magyar vasúttársaság nem fog „elmávosodni”
az elkövetkező idők során.
A Körmend–Zalalövő vasútvonalat korszerűsíteni kell előbb, ez egy hosszabb projekt a hírek szerint. Mindenesetre e vonal átvételével egyre közelebb kerül a GYSEV az adriai kikötőkhöz, hiszen egyszerűbben juthat majd el Szlovéniába.
1980 előtt is a régi vonalon túlnyomórészt Körmend-Bajánsenye/Szhely-Bajánsenye közvetlen vonatok jártak ABmot+2mellékkocsikkal, azonban volt Bajánsenye-Zalaegerszeg közvetlen vonat is. Sőt, MDmot is előfordult rajta.
Az mindenképpen jó megoldás lenne, ha a Körmendről és Zegről érkező két Bz összekapcsolódna Lövőn és úgy menne Őrihodosra.
Ehhez persze össze kéne hangolni a két vonal menetrendjét, ami szerintem hatalmas problémát jelentene az illetékeseknek, mert a jelenlegi 25-ös vonal menetrendje is kritikán aluli, még a Zala Volánnal sem sikerült összhangba hozni "szerencsétleneknek".-((
Zegtől Lövőig lejöhetne a viccvonat, a Szili+1 kocsi, ami jön Celldömölkről. Hosszú távon ide 2 részes Flirt kéne, mert az lenne a leggazdaságosabb.
Mivel az Őrség inkább Vas megyéhez tartozik, ezért szerintem több utas lenne innen, mint onnan. Bár lehet, hogy mind a kettőnek le kell külön mennie bizonyos esetekben, ha a műszakosoknak úgy csatlakozik.
Szóval valamikor az egyik menne le, valamikor meg a kettő csatolva. A lényeg az lenne, hogy a reggeli és a délutáni csúcsban kevés legyen a várakozási idő, és az átszállások is minimalizálva legyenek!
mondjuk annyit az Önkormányzatok megcsinálhatnának, hogy a várótermeket a közmunkásokkal kitakarítatnák, meg kimeszelnék, a MÁV meg küldhetne a padokat. Jó lenne, ha az újranyitáshoz a megállókat is rendbe szednék kicsit (ugye csak kettőt kellene), mert elnézve a képeket, most nem igazán utashívogató állapotban van a két váró. És nem lenne hülyeség az sem, hogy zárnák, nyitnák a várót és ha van valami rongálás azonnal jeleznék.
"Na azért ha a 21-esen majd gyorsul a sebesség, akkor némileg hamarabb el lehet majd jutni az Őrségbe!"
Remélem ez is hoz utast. De ahogy mostanában fönt csinálják, olyan szar menetrendet alkotnak ide is... HA egyáltalán tényleg lesz vonat! Ugye 2007. februárban a 14-esen is volt egy éjszakás vágányzár, rá két héttel meg megállt az élet. Szóval ilyen talpfákat cserélgetünk matiné nekem már nem mond semmit.
Persze valami tarifális kedvezmény is jó volna. Valami kirándulójegy. Ja persze, nálunk ez nem működik meg sokba kerül a vasútnak. Vagy olyat csinálnának, hogy az utasnak nem érné meg. :-)
"Én azt csinálnám, hogy Zlövő És Hodos között a Kmd-Zalalövő Bz-t küldeném tovább,"
Akik Zalaegerszeg felől jönnek? Azok meg egyikről Bőzönkéről a másikra át? Vagy a kettő együtt menne le?
Na azért ha a 21-esen majd gyorsul a sebesség, akkor némileg hamarabb el lehet majd jutni az Őrségbe! Én azt csinálnám, hogy Zlövő És Hodos között a Kmd-Zalalövő Bz-t küldeném tovább, így egy átszállással kevesebb kéne. Persze, így 2 db Bzmot kéne, bár jelenleg sem Csörgő jár át Hodosra, szóval nem is kéne új jármű.