Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 129
Nem tudom miért villamosítaná a 18-ast...
Amúgy meg nem biztos hogy a GYSEV-nél az a fontossági sorrend amit írtál. Nagyon is lehetséges, hogy stratégiailag fontosabb lesz rendbetenni a 22-est, aztán kihúzni a vezetéket a 16-17-re.
Az biztos hogy ha a 17-est villamosítja is, a biztberhez nem nyúl és a pályát is csak a legszükségessebb mértékben kapirgálja. 16-osnál gondolom hasonló a helyzet. Ezek elég jó állapotú vonalak.
Előzmény: zsitvica (126)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 128

Ja tehát jó a menetrend Hodos és Zalaegerszeg között?

Előzmény: M41 2180 (127)
M41 2180 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 127
A legkönnyebb mindenre azt mondani bunkó magyar szokás szerint hogy ''kririkán aluli''. Az persze nem érdekes hogy ütemes menetrend van meg ütemen felüli deltás gyors (aminek decembertől párja is lesz), meg közvetlen Győrön át Keletibe menő vonatok (amiknek igen nagy sikere van).
Ha a csillagos eget lehoznák az is kevés lenne az ilyeneknek...
Előzmény: v_peti (124)
zsitvica Creative Commons License 2011.06.25 0 0 126

Azért minden álmodozó tudja (remélem tudja), hogy a 22-es átépítése alsú hangon is minimum 40 milliárd HUF............(szerintem több)

Az pedig még GySEV szinten sem kis pénz.

 

Ha ennyi szabad pénzük valaha lesz, akkor azért a 22-es átépítését igen csak meg fogja előzni a 16-os, 18-as és a 17-es villamosítása, járműbeszerzés, meg még sok minden más.

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2011.06.25 0 0 125

22-es: Mivel nem idén decembertől áll neki a GYSEV az újjáépítésnek, ezért lesz szerintem a munka megkezdése előtt 2-3 év vegetálás. De addig vonatpótlóznak, vagy ráraknak egy 5047-est?

v_peti Creative Commons License 2011.06.25 0 0 124

Miért kritikán aluli? Kétórás gyorsvonatozás van, és Zalaszentivánban is rövidült a csatlkozási idő, a pár évvel ezelőttihez képest. Szerintem nem olyan rossz a dolog, bár lehet rajta javítani!

Előzmény: Aln 663 1189 (114)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 123

Miből? Mert GYSEV egyszerre dű' a lé? Ők a varázsszó? Zöldsárgáéktól várjuk a csodát? Persze álmodni lehet. A hírek vonatpótlózásról szólnak. Jövő héten meg mást mondanak. Két hét múlva meg már arról szólnak majd a hírek, hogy a kínaiak építik ide a mittudoménmit.

Előzmény: Törölt nick (122)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 122

Így van,decemberben kiderül.

De milyen csavaros is a magyar nyelv,nem ?!

 

Azért én remélem hogy decembertől újra járnak majd a vonatok és rendbevágják a pályát...minimum 60-80km/h-s sebességűre.

Előzmény: Aln 663 1189 (121)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 121

Mindegy! Majd meglátjuk mi lesz az egész hercehurcából.

Előzmény: Törölt nick (120)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 120

Nono :)

A tervek és a tervezetek más dolgok.

Tervek biztos vannak már,és mivel te azt kérdezted én arra válaszoltam.

:D

 

Előzmény: Aln 663 1189 (119)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 119

Még maguk sem tudják, hogy mit akarnak nemhogy a tervezés! :-P Az majd szeptemberben aztán decembertől jönnek a vonatpótló buszok.

Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 118

Szerinted ?! :D

Előzmény: Aln 663 1189 (117)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 117

Már a tervek is megvannak?

Előzmény: zsitvica (116)
zsitvica Creative Commons License 2011.06.24 0 0 116

22-es vonal:

60 fő/munkanap utasmennyiségre lesz vonat? :-)

 

----------------

 

NEM.

 

60 fő /nap utasmennyiségre 4-5 pár vonatot terveznek.

Előzmény: Aln 663 1189 (104)
V43 1305 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 115

Kizöldül a Dunántúl?

 

Kizöldül a Dunántúl?

Eddig még bizalmas volt és legfeljebb találgatások voltak arról, hogy melyik vonalat vehetné át a MÁV-tól a magyar „bezzegvasút”, a GYSEV. Most kiszivárgott a lista, ami máris kérdéseket vet fel. Vajon a GYSEV-nél tényleg zöldebb a fű?

Több dunántúli vasútvonalat is átvenne a GYSEV, mégpedig a hírek szerint a decemberi menetrendváltástól. A kiszivárgott lista szerint „kizöldülne” a Kőszeg–Szombathely, a Szombathely–Zalaszentiván és a Szombathely–Porpác–Csorna–Hegyeshalom–Rajka vasútvonal is. Mi több, a sorba bekerül a megszüntett szünetelő személyforgalmú Körmend–Zalalövő vonal is. Ugyancsak üzemeltető váltana a szombathelyi vasútállomás is: a MÁV pályavasútja helyett a „repcevasút” kezelné az állomást, de úgy, hogy ez a MÁV létesítményeinek működését ne zavarja.
A GYSEV leendő vonalhálózata

A hírek szerint a MÁV valamennyi, a vonalakhoz kapcsolódó ingatlant és műtárgyat átadja a GYSEV-nek. Az üzemeltetéshez szükséges egyéb berendezéseket pedig pénzért kapná meg az osztrák-magyar vasúttársaság. A GYSEV átvenné a MÁV dolgozóit is.
Szombathelyen még a MÁV-nak dolgozik a forgalmi személyzet, még ha zöld-sárga vonatnak is állít vágányutat. Vajon december közepétől a GYSEV állományába tartoznak majd?

A járműpark kérdése érdekesebb. Valószínűleg új bevetési helyet találtak a GYSEV 5047-es és 5147-es motorvonatainak, mert a menetrendváltástól saját járművekkel üzemelne a Kőszeg–Szombathely vasútvonal. Ugyancsak saját – dízel – vontatójárművekkel és kocsikkal végezné a személyszállítást a GYSEV Szombathely és Zalaszentiván között. Utóbbi esetben kérdéses az egyébként Nagykanizsára vezető vasútvonal déli szakaszán az üzemeltetés mikéntje, mert itt egyelőre a MÁV marad a szolgáltató. Valószínűleg hasonló megoldásra jut a két vasút, mint a Budapest és Sopron közötti vonatok esetében.
A GYSEV 5047-es és 5147-es motorkocsijai új feladatot kaphatnak: az ÖBB vonalai helyett a GYSEV saját dízeles vonalain járhatnak majd. A kőszegi vonal vajon példás vicinális lehet a „repcevasút” irányítása alatt?

A Körmend–Zalalövő vasútvonalat korszerűsíteni kell előbb, ez egy hosszabb projekt a hírek szerint. Mindenesetre e vonal átvételével egyre közelebb kerül a GYSEV az adriai kikötőkhöz, hiszen egyszerűbben juthat majd el Szlovéniába.
A legérdekesebb mégis talán a Szombathely–Csorna–Hegyeshalom–Rajka vonal átvétele. A vonalon ma IC-vonatok is közlekednek Csorna és a vasi megyeszékhely között, de talán új lendületet kaphat a Győr és Pozsony közötti vasútiközlekedés, ha a szlovák félnél a rajkai határátmenetben nem a MÁV, hanem a GYSEV lesz a tárgyalópartner.
Osztrák mozdony, magyar IC-kocsi. Vajon a szombathelyi IC-k már csak zöld kocsiból állnak majd?

A vasutasok mindazonáltal aggódnak: féltik a munkahelyüket. Valahol jogos a félelmük, hiszen a GYSEV a korábban átvett Szombathely–Szentgotthárd vonalat is korszerűsítette, így a múlt század eleji technikát kezelő vasutasok valóban feleslegessé váltak a felújítás nyomán.
Ugyancsak kérdéseket vet fel a mostani tervezett vonalhálózat. Logikus lépés lenne az Őrségen átvezető vasútvonal (Zalalövő–Hodoš) átvétele, de nem lenne elrugaszkodott ötlet a Zalaszentiván–Nagykanizsa vonalszakasz átadása sem. Persze ez csak abban az esetben jelentene előrelépést, ha a GYSEV továbbra is képes megőrizni azt a színvonalat, amit a mostani hálózat üzemeltetésekor mutat. Csak reménykedhetünk, hogy az osztrák-magyar vasúttársaság nem fog „elmávosodni” az elkövetkező idők során.
Tovább »

forrás: Blogspot.com

 

A Körmend–Zalalövő vasútvonalat korszerűsíteni kell előbb, ez egy hosszabb projekt a hírek szerint. Mindenesetre e vonal átvételével egyre közelebb kerül a GYSEV az adriai kikötőkhöz, hiszen egyszerűbben juthat majd el Szlovéniába.

 

Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 114

"hatalmas problémát jelentene az illetékeseknek, mert a jelenlegi 25-ös vonal menetrendje is kritikán aluli,"

És milyen jó, hogy nem is lesz változás.

Előzmény: kettőhatvanhatos (112)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 113

"Hosszú távon ide 2 részes Flirt kéne, mert az lenne a leggazdaságosabb."

Olyan nincs, csak GTW van.

 

 

Előzmény: v_peti (110)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2011.02.10 0 0 112

1980 előtt is a régi vonalon túlnyomórészt Körmend-Bajánsenye/Szhely-Bajánsenye közvetlen vonatok jártak ABmot+2mellékkocsikkal, azonban volt Bajánsenye-Zalaegerszeg közvetlen vonat is. Sőt, MDmot is előfordult rajta.

Az mindenképpen jó megoldás lenne, ha a Körmendről és Zegről érkező két Bz összekapcsolódna Lövőn és úgy menne Őrihodosra.

Ehhez persze össze kéne hangolni a két vonal menetrendjét, ami szerintem hatalmas problémát jelentene az illetékeseknek, mert a jelenlegi 25-ös vonal menetrendje is kritikán aluli, még a Zala Volánnal sem sikerült összhangba hozni "szerencsétleneknek".-((

Előzmény: v_peti (110)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 111

Ne álmodozzál! Túl sokat akarsz! Erre az ország nincs felkészülve! :-)

Előzmény: tvsc (109)
v_peti Creative Commons License 2011.02.10 0 0 110

Zegtől Lövőig lejöhetne a viccvonat, a Szili+1 kocsi, ami jön Celldömölkről. Hosszú távon ide 2 részes Flirt kéne, mert az lenne a leggazdaságosabb.

Mivel az Őrség inkább Vas megyéhez tartozik, ezért szerintem több utas lenne innen, mint onnan. Bár lehet, hogy mind a kettőnek le kell külön mennie bizonyos esetekben, ha a műszakosoknak úgy csatlakozik.

Szóval valamikor az egyik menne le, valamikor meg a kettő csatolva. A lényeg az lenne, hogy a reggeli és a délutáni csúcsban kevés legyen a várakozási idő, és az átszállások is minimalizálva legyenek!

 

 

Előzmény: Aln 663 1189 (108)
tvsc Creative Commons License 2011.02.10 0 0 109

mondjuk annyit az Önkormányzatok megcsinálhatnának, hogy a várótermeket a közmunkásokkal kitakarítatnák, meg kimeszelnék, a MÁV meg küldhetne a padokat. Jó lenne, ha az újranyitáshoz a megállókat is rendbe szednék kicsit (ugye csak kettőt kellene), mert elnézve a képeket, most nem igazán utashívogató állapotban van a két váró. És nem lenne hülyeség az sem, hogy zárnák, nyitnák a várót és ha van valami rongálás azonnal jeleznék.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 108

"Na azért ha a 21-esen majd gyorsul a sebesség, akkor némileg hamarabb el lehet majd jutni az Őrségbe!"

Remélem ez is hoz utast. De ahogy mostanában fönt csinálják, olyan szar menetrendet alkotnak ide is... HA egyáltalán tényleg lesz vonat! Ugye 2007. februárban a 14-esen is volt egy éjszakás vágányzár, rá két héttel meg megállt az élet. Szóval ilyen talpfákat cserélgetünk matiné nekem már nem mond semmit.

 

Persze valami tarifális kedvezmény is jó volna. Valami kirándulójegy. Ja persze, nálunk ez nem működik meg sokba kerül a vasútnak. Vagy olyat csinálnának, hogy az utasnak nem érné meg. :-)

 

"Én azt csinálnám, hogy Zlövő És Hodos között a Kmd-Zalalövő Bz-t küldeném tovább,"

Akik Zalaegerszeg felől jönnek? Azok meg egyikről Bőzönkéről a másikra át? Vagy a kettő együtt menne le?

Előzmény: v_peti (107)
v_peti Creative Commons License 2011.02.10 0 0 107

Na azért ha a 21-esen majd gyorsul a sebesség, akkor némileg hamarabb el lehet majd jutni az Őrségbe! Én azt csinálnám, hogy Zlövő És Hodos között a Kmd-Zalalövő Bz-t küldeném tovább, így egy átszállással kevesebb kéne. Persze, így 2 db Bzmot kéne, bár jelenleg sem Csörgő jár át Hodosra, szóval nem is kéne új jármű.

 

Előzmény: Aln 663 1189 (104)
milcse Creative Commons License 2011.02.09 0 0 106

Tehát nem hiteles. Értelek.

Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.09 0 0 105

Egy vasutas "kolega" :)

Előzmény: milcse (103)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.09 0 0 104

60 fő/munkanap utasmennyiségre lesz vonat? :-)

Előzmény: Törölt nick (102)
milcse Creative Commons License 2011.02.09 0 0 103

Forrás? 

Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.09 0 0 102

Kedves Topikolvasók!

Egy jó hírt szeretnék megosztani veletek.

Minden jel arra mutat,hogy március körül újraindul a személyforgalom a 22.-esen.

Ilyen jelek pl a korhadt talpfák cseréi illetve nemrég a vonalon végigment a 177-es bz stb.

Üdv :)

kettőhatvanhatos Creative Commons License 2010.11.26 0 0 101

 

                                      Nádasd megálló

 

 

...Zalalövő felé...                            ...Körmend felé..

 

  

 ...a falu felől...                              ...a sínek felől...

 

  

 ...szintén a sínek felől...              ...és az egykori jegypénztár ablaka.

 

 A képek ma délután készültek.

miszka92 Creative Commons License 2010.10.29 0 0 100
http://www.youtube.com/watch?v=t4amBzCXW4g Egy videó a teljes vonalról Zalalövő-Körmend

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!