HD mediaboxot kaptam csomagváltáskor, de régi típusú tv-m van még, amin a kép "összenyomott" minőségű. Tudok állítani a boxon valamit, vagy csak új tv-vétel a megoldás? Ugyanitt problémám még, hogy a dvd lejátszót sem tudom csatlakoztatni, erre már mondták a tv cserét.
Van egy Horizon HD Mediaboxom, amely állandóan lefagy (minden napra jut legalább egy), majd újraindul vagy még azt sem.
Hiba UPC-nek bejelentve, kijöttek jelerőssèget mèrni, amely megfelelő volt, majd nem tudtak mit tenni, kicserèltèk a box-ot. Ezután a hiba még aznap este előjött... Új hiba bejelentès, ami után megkaptam a harmadik boxot, mely ugyanúgy viselkedik.
Látott már vki ilyet? Èrt vki hozzá?, mert úgy látom a UPC nem, csak cserèlgeti ezt a szerencsètlen készüléket..
Ajánlották a kártyát a set top box helyett, de a visszanèzèsről nem mondanèk le.
Akkor elvileg az is működik, ha egy olyan elosztó után teszem be a jelerősítőt, aminek egyik vezetéke megy a mediacrados tv-hez (ide tenném be közvetlenül a jelerősítőt az elosztás után), míg az elosztó másik vezetéke egy routerhez megy?
Illetve milyen jelerősítő kellene?
Elég egy ilyen? Igaz itt azt írja, hogy a tápbevitelet a beltéri egységről kapja, ami ugye mediacardnál nincs.
Igen, pontosan így van! Jól írtad le. Ha abban a szobában ahol gondod van, CSAK Mediacard van (se mediabox, se router) akkor mehet a jelerősítő. Ezt az osztó után tedd be közvetlenül, NE a Mediacard elé.
Valaki fel tudna vilgosítani, hogy technikailag mi a különbság a mediacard és a mediabox között?
Pár helyen olvasgatva, és itt is nekem az jött le, hogy míg a mediabox a routerhez hasonlóan internet alapon működik oda-vissza kommunkiációval (jelekkel), addig a mediacard "csak" a bejövő jeleket dekódolja és nincs visszakommunikáció (ehhez elvileg lehet jelerősítőt tenni, anélkül, hogy zavart okozna a renszreben). Szóval a mediacard kevésbé érzékeny. Ez igaz?
Válasz az utolsó panaszlevelünkre: minden bejelentéskor kiszálltak 72 órán belül és kijavították a hibát. (Valóban így volt és tényleg maszatoltak valamit). Június végén sokadszori bejelentés kiszállásánál megállapították, hogy tényleg külső hálózati hiba van, de szerintük a 72 óra, csak belső hibára vonatkozik, külső hálózatira nem, és most külső hálózati ellenőrzéseket fognak végezni (ÁSZF-ben nincs megkülönböztetés, csak hiba van). Azért felhívtam az ügyfélszolgálatot, ezt most hogy kell értelmezni. Ráerősítettek, hogy szerintük is a 72 óra csak a belsőre vonatkozik. Megkérdeztem mi van olyankor, ha két hónapig nincs vagy alig vannak bizonyos szolgáltatások, azt mondták sajnálják. Én meg elmondtam, hogy a hírközlési hatóság majd eldönti, hogy kellene értelmezni a helyzetet és le is írtam nekik. Jövő héten beadom a papírokat.
Nem fog neki megjavulni ettől. A bejövő 42dB nagyon de nagyon kevés. Egy jó kettes osztón is áganként 3DB-t még esik a jel. Szóval a betáp oldalt kell megoldani, ezt meg CSAK a UPC tudja megoldani.
Valóban a UPC-nél a megoldás, csak a hajlandóság kevés. Állítólag már munkalapon van a feladat ( egy hónapja). Mindegy jövő héten személyese megreklamálom.
Erősítő beiktatásával csak óvatosan. Ugyanis nem számolsz a vissziránnyal. Ugyanis ezek a jelerősítők egy irányban erősítenek csak, így jó eséllyel a visszirányt teljesen leállítod, ezáltal sem a modemed, sem a box nem fog tudni kapcsolódni a hálózatra. Speciális erősítő kell, ami igencsak drága, és a UPC-nek van. Ezt nekik kell megoldani. Ráadásul ha már az oszlopon gyenge a jel, akkor a visszirányod is gyenge, és ha az ottani erősítő/osztó után erősítesz, akkor az a visszirányon semmiképp sem fog javítani, ergo hiába lesz jó a bejövő jelszinted, a visszamenőd továbbra is rossz lesz, sőt rosszabb. Magyarul, többet árt mint használ egy ilyen erősítő.
Ezt már körbejártam. Sőt a kártyát is átvittem a nappaliba, jó volt a tv kártyával. A kártya kevésbé érzékeny, mint a router és a box (szerelő elmonda), más alapon működnek. Már a ház előtti oszlopon alacsony a jel. Bemérték, szomszédhoz való kiszálláskor is. Három lehetőség van. 1. UPC megcsinálja a külső hálózatot, állítólag folyamatban, de nem hiszem. 2. A nappalis tv-t is kártyásra csinálom, így lemondok a visszanéző funkcióról, stb-ről és a net olyan lesz amilyen, de az adók jók lesznek. 3. próbálkozok a nappaliban jeljavítóval boxra és routerra. Ennek a jeljavítónak a leírása 20 decibel javítást ír, talán 10 is elég lenne. Örülnék, ha ilyen egyszerű lenne, kb 4 e Ft szállítással együtt, de gyanúsan egyszerű.
Én először átvinném a beltérit a másik szobába és kipróbálnám az ottani kábellel (lehet, kellene átalakító). Nehogy kiderüljön, a 2. elosztó vagy valamelyik ottani kábel kehes.
Igazából én már jelerősítőben gondolkodom (a UPC külső hálózatának "feljavításról" már lemondtam)
Tudni kell az egészhez, hogy az épületbe 42 decibel jel jön be (szerelő elmondása szerint is és utánaolvasva ez kevés) a padláson szét van osztva a kábel és megy egy az egyik szobába, ott van egy kártyás TV amin nincsenek adás kimaradások, míg a nappaliban lévő boxos tv-n igen és a routeren is villog a jelkimaradás, már minden este (ezek érzékenyebbek). Úgy gondoltam, hogy a nappaliba bejövő kábelhez, ott ahol egy kettes elosztó van (egyik tévéhez, másik routerhez), kicserélem az elosztót egy ilyenre: https://muholdvetel.hu/jelerositok/541-antenna-kabel-tv-erosito-2-es-elosztoval-catvdvb-t-signal-amplifier.html Ez segíthet?
"A másik alternatíva a T IPTV-je, erről nem sok jót hallottam."
Hát igen. :) Anyámékhoz is behúzták, pár nap után páros lábbal rugdosta ki. Katasztrófa volt. Lassú, fos beltéri, csatorna vagy bejött vagy nem, akadozott, cicergett sokszor. T-nek jelentve volt többször is, szerintük minden rendben volt... naja...
Hát ezért nem fog megoldódni az ügy és ezért a maszatolás. Ez az optikai kábelezés nem kevés pénzébe kerülne a UPC-nek. Az tudni kell, hogy ez egy családi házas, kisebb pár lakásos társasházas rész, ahol előttünk van a UPC végpontja (utolsó oszlop). Ide már a jelek a kábelen annyi zavaró tényezővel jutnak el, hogy ide már kifingva érkeznek. Meg amúgy is kb 5 max 10 háztartást érinthet a hiba. Ezt pont le.szarják. Amúgy a probléma azóta van mióta az új tv2 adók és hd-sített csatornák megjelentek, átvariálták a frekvencialeozstást (az új frenkveniákra betett csatornákkal van a gond). A másik alternatíva a T IPTV-je, erről nem sok jót hallottam.
Szvsz ők felelnek neked a 72 órán túli elhárításért, az alvállalkozó meg nekik, hajtsák be rajta.
Én holnap felhívnám őket, hogy kéred a mai telefonbeszélgetés kiadását, mert mész a hírközlési hatósághoz. Én az 1 hétért nem ugráltam, de ez már bőven az elfogadhatatlan kategória.
Újabb szösszenet a UPC ügyfélszolgálatától, a hiba másfél hónapja meg nem javítására a válasz: a külső hálózat nem az övék hanem alvállalkózói és a szerelők is alvállalkozók, így a 72 óra hibaelhárítási idő nem vonatkozik a UPC-re. Megsürgetik az alvállalkozót,azt valamikor megoldják, hogy mikor arra nincs válasz.
Ebből is jól látszik, hogy egyes területek olyanok mintha a UPC utálná, vagy nem tudom. Ugyanis, nálunk pl. sosem volt komoly probléma (kezdetektől fogva ügyfelük vagyok, azaz mióta UPC átvette a Rubicom területét). Net sebesség mindig rendben van (240/20-am van), a leggyengébb eddig 140mbps volt, de jellemzően stabilan 180-200 körül van, ami jó. Kábeltévé hibátlan, telefon szintén. A sok-sok év alatt talán 3x, v. 4x volt kiesés, de az is rövid ideig. Ilyenkor FB-n elég volt írni nekik, szinte azonnal reagáltak, válaszoltak, és egy alkalommal az utcánkban halt meg egy elosztó, de 1-2 órán belül már kint is voltak, cserélték, javították. Előtte volt nekem Invitel (bár ez viszonylag stabil volt, de tetűlassú ADSL-t adtak), aztán Rubicom (csak a baj volt velük, mindenféle leállások, kiesések, lassú fox rendszer volt), majd Isanet is, amit kb 1,5 hónap után rúgtam ki a használhatatlan mikronetjükkel együtt. :)
Szóval én speciell nagyon elégedett vagyok a UPC-vel.
A kieső csatorna nem játszik (mind leírja, hogy változhat), a sebességnél van minimum garantált (nálad bőven alatta, emlékeim szerint), 30 napért lehet őket büntettetni, a 72 óra miatt kötbér jár, nem is kevés.
Neked még szerencséd is van, mert nekem állandóan lezárták a jegyet és másnap újat indítottak, így nem járt kötbér. Mivel 1 hét volt összesen, hagytam a fenébe, pedig amit összehazudoztak, megérdemeltek volna egy büntetést. Igaz, ezen kívül a 8 év alatt csak pozitív tapasztalataim vannak.
Még egy hetet kivárok, gondolom nem fog történni semmi. A hivatalos UPC panaszlevelemre elvileg írásban is kellene válaszolniuk 30 napon belül, vélhetően ez sem fog megtörténni, aztán jön az nmhh. Nos amit eddig megszegtek: nem szerződés szerint szolgáltatnak, kevesebb csatorna (kiesők miatt), alacsonyabb net sebesség a szerződötthöz képest, nem javítják ki a hibát 72 órán belül és a panaszlevélre sem reagálnak hivatalosan.
Fél éves probléma. Kb ötszöri kiszállást és épületen belüli maszatolást követően, bebizonyosodott hogy a házba már alacsony jelerősség jön be. Ez úgy mutatkozik meg, hogy elég gyakran/szinte naponta meghatározott frekvenciákon lévő adók kiesnek ill. a net letöltési sebessége folyamatosan 20-30%-os "veszteséget" mutat ( de van, hogy 30 mbit helyett csak 3). Ezt már az UPC is beismerte. És innentől kezdve áll az ügy, mert most már úgy van kb 1,5 hónapja lezáratlan ügyként, hogy az oszolopon alacsony jelszint. A kérdés mi lehet ennek az elhúzódó sumákolásnak az oka? Ilyen válaszokat kapok, hogy folymatban van de több emberes munka stb. Lehetséges, hogy hálózatfejlesztést kellene végezniűk jelerősítők, új vezetékelés stb. és ez "sokba" kerülne nekik és úgy gondolják majd csak feladom? ÁSZF szerint 72 óra van a hibajavításra.