A Sony-ból nagyon reklámozzák a Sony Alpha 5000-t. De az megint csak 16-55mm objektívvel van. Azzal sem vagyok előrébb. Bár nem 18-55, ez mégis kevés különbségnek tűnik. Nekem. Tudom, minden mm. számít.
Találtam még egy Panasonic G5 + 14-42mm-t, igaz használtan. Itt már közelít a 10 mm-hez, és ha jól olvasom, az érzékelője 4/3″ Live MOS 18,31 megapixel
Egész jókat írnak az Olympus PEN -EP5-ről is, és van most egy még 9 hónap garanciával.
Te biztos úgy születtél, hogy teljesen képben voltál a fotózás minden apró részletével.... Az intelligens ember az különbözteti meg a butától, hogy kérdez. Nem mozgok otthonosan e-téren, de próbálok elsőként valamelyest képbe kerülni, mire figyeljek, mit érdemes. Jelenleg ott tartok, hogy 1 hete leírásokat, véleményeket olvasok. Ez a terület annyira szerteágazó, hogy számomra egyenlőre túl sok az infó, ezért kérdezek ennyit, ezért linkelek be különböző gépeket, ezért írok ennyit.
Azt az előnyt veszítenéd el, ami miatt "menekülsz" a kompakt gépektől A Nikon 1 sorozat az egy colos érzékelővel bír. Kb mint a jobb kompaktok. Az AF sem a top kategória.
Ráadásul sem mint MILC, sem mint "Nikon" nem aratott túl nagy sikert. Szerintem kerülendő.
A Pentax Q-S1 meg a kiskompaktok 1 / 1.7'' érzékelőjét kapta. Sikerült a cserélhető objektíves gépek és a kiskompaktok hátrányait összegyúrni és ráépíteni egy technológiát. Se múltja, se jövője. A Nikon 1 -nek se sok ha engem kérdezel, de Pantax Q az elég komoly öngól.
Elég kevés indok szól mellettük, annyival nem kisebb mint amennyi kompromisszumot kötni kell a képminőség terén.
Nem véletlenül ajánlgatják (nagyon helyesen) itt a Sonyt meg a Fuji APSC érzékelős gépeit, bár ez utóbbi gyártó az ára miatt esik ki.
A Micro 4/3 Olympus és Panasonic MILCek is már tudnak kellemetlen meglepetést okozni (2x crop factor pl), de a "minőség" valahol ott kezdődik.
Ha már MILC vonal. Nem mondom hogy nem lennék vevő rá, mert az igényeimnek szerintem tökéletesen megfelelne. Ha jól értelmezem az eddigieket, nekem pl. ez a gép is jó lehet: Nikon 1 S2 kit (11-27.5mm) http://www.220volt.hu/Nikon+1+S2+kit+11-27.5mm+feher
Ehhez véletlenül adnak objektívet is. Igaz hogy az effektív pixelek száma 14,2 de az nekem nem tűnik oly kevésnek. Az objektív 11-27,5 mm-s, ami nem 10-20 ugyan, de laikusként megfelelőnek tűnik.
Majd elfelejtettem, Noxin által is említett MILC vonal nem lett kifejtve. Itt nem vagyok képben az objektívárakkal, csak a Fuji legolcsóbb megoldását tudom leírni: kereső nélküli váz 35-45e körül (X-A1, X-M1), keresős 50-60e körül (X-E1) kapható használtan, a Samyang 12/2 nagyon ritkán 70-80e körül. Olcsó nagylátó zoom nincs, ill. a rendszerre jellemző a többihez képest drága, de átlagon felüli minőségű natív objektívpark és a szűk itthoni használt piac. A legolcsóbb 16-50mm kitobikat 35-40e Ft-ért hirdetik, de az megint csak 16mm...
Ebben nem én leszek a legpártatlanabb tanácsadó, MILC előtt Pentax tükröseim voltak, szerettem őket. K-7-et valamivel több mint 2 éve 60e Ft-ért adtam el, ~53e expó volt benne, úgyhogy ez a mostani vételed reálisnak tűnhet, de nem az évszázad üzlete. Utána volt K-30, ami gyakorlatilag megegyezik a K-50-vel. Érzékenységben, képminőségben előrelépés volt, magasabb ISO értékeken jobb volt, az újabb szenzor miatt. A felépítése, kezelése, ergonómiája kicsit visszalépésként hatott, nagyon hiányzott a felső státusz LCD és a több dedikált gomb, kapcsoló. Némileg árnyalja a képet, ami engem nem érintett, de azóta sokszor felmerült a fórumon, hogy több K-30/50 rekeszmechanikája "elfáradt". Volt aki házilag megbarkácsolta, szerviz 30-40e Ft(?) között javította vagy cserélte.
Pentaxnál érdemes figyelembe venni, hogy lényegesen kisebb a használt piac, mint CaNikon fronton. Egy Sigma 10-20-at nem biztos, hogy beszerzel egy hét alatt. Alternatíváját nem nagyon látom, a Pentax topikban talán többet tudnak mondani. Egy Tamron 10-24-et találtam, ilyen hirdetésre nem is emlékszem, ill. a Samyangnak vannak nagylátó fixei, azok sem gyakoriak itthon. Átmenetileg, szükségmegoldásnak szóba jöhet a Pentax 16-45, ami jobb a kitobjektívnél (minőségre és látószögre is), viszonylag sűrűn felbukkan 40-50e Ft között.
Igen, így kezd világos lenni. Agyalok még azon a Pentax vázon, merthogy azt nagyon jó minőségnek érzem, úgy hogy nem egy profi milliós váz. Nagyjából így is ott lennék, ha veszek hozzá egy Sigma használt objektívet, az párosítva is kb. 140-150 000 Ft. szinte mintha egy új Nikon D3300-at vennék, nekem nem megfelelő kit objektívvel, tehát ott már igazából, erős mínuszban lennék.
S mivel úgyis tovább kell fejleszteni a készletet, azt már hozza az élet, és a tapasztalások.
Helyes a gondolatmenetem, hogy valamiért ragaszkodom a Pentaxhoz?
faki köszönöm a belinkelt képeket, nem kicsit segített a megértésben.
Értem Noxin amit mondani akarsz, indulásnak mégsem tudok beruházni 3-400 000 Ft.-ot. Az majd kiforrja magát.
Ilyenkor baromi boldogok a fotózásból élő profik, mert beleölnek az iskolákba, szakmai felkészülésbe, felszerelésbe egy tonna pénzt... Lehet előbb egy gyorstalpaló tanfolyamot kellene elvégezni hogy értsd miről írunk. Valószinűleg a munkát is könnyebben és gyorsabban végeznéd el. Nincsenek olcsó megoldások a fotózásban. Egy jó nagylátószögű zoom 80-100.000 Ft. A manuális Pentax meg 50mm-es, azzal max a párnát fotózhatod és kérdés hogy egyáltalán manuális fókusszal szemre élesre tudod-e állítani.
Neked legfontosabb a minél nagyobb látószög és a viszonylag alacsony ár. Újonnan valószínűleg legolcsóbb a Canon 10-18mm, 80e Ft körül van megbízható helyeken. Ehhez szükséged lenne egy Canon DSLR-re. A korosabb használtakkal is jók lesznek a képeid. Ha meg veszel egy új gépet 18-55mm-es objektívvel, hatalmas távolságra leszel a 10mm-től, lefelé minden mm számít!
Amit írtam Sigma, az Pentax bajonettes volt, használtan 80-90e Ft. Az 50mm-es Chinon kb. semmit nem ér számodra beltérben a szűk látószög miatt. Nagylátó manuális objektívekből egyébként sincs olcsó és jó.
Tényleg nem egyszerű. Már lassan becsavarodok, ennyi infótól, és még mindig nem tudom, milyen gép - objektív páros lenne nekem megfelelő. Annyi érték, típus, lencseméret, ez+az van megadva, hogy nem is értem már sokszor.
Csak, hogy ne legyen egyszerű: olcsó nagylátó témában a Canont szokták emlegetni. Az árakat nézve valószínűleg a 10-18mm-es objektív miatt, ez újonnan ~80e Ft. Sigma 10-20mm-esem volt Pentaxra, az használtan is e fölött volt kicsivel.
Változott a terv, nem biztos hogy Nikon D 3300 lesz.
Belefutottam egy Pentax K-7 vázba, amihez szabadon kereshetek nekem megfelelő objektívet. Szerintem, bár nem értek hozzá, és szükséges lenne a megerősítés, de egy jól választott használt, vayg új objektívvel, lényegesen kedvezőbb áron " megúszom " a vásárlást, mint egy K-50-es géppel, kit 18-55-ös objektívvel, amihez be kell szereznem egy nekem megfelelő objektívet.
Azt gondolom, ez a gép is egy nagyon jó minőségű váz, sok lehetőséggel, objektív választás tekintetében.
Ár 53 000 Ft.
Expószám 59485
Véleményeket, nagyon szívesen venném, megéri-e, jó-e a gondolatmenetem, mert hétvégén meg is tudnám venni a gépet.
Való igaz, hogy a munkámat megfizetik. De kezőként nem annyira, hogy megengedhessem magamnak a 2-300 000 Ft-os gépet. Egyenlőre " átmeneti megoldás kell. Számomra nem feltétel hogy távolról vezérelhessem, vagy kihajtható LCD-s legyen. Nincs szükség rá.
Végül úgy döntöttem, hogy veszek egy Nikon D3300-at, alap kit objektívvel, majd azt továbbfejlesztem egy szélesebb látószögű csere objektívvel. Nem kicsit tett hozzá a döntésemhez, a 3 év garancia vázra, és 1 év az optikára. Canon-Pentax esetében ez csak 1 év.
A kölcsön Canon gépből kiindulva, ami szintén 18-55-ös kit optikás, egyenlőre bőven megteszi, pláne hogy full kezdő vagyok, és ez is az Olypus kompakt gépenhez képest, egy nagy változás.
Belenyúlhatsz egy kereső nélküli MILC vázba is, a Sonykat pl. mobilról lehet vezérelni. Berakod az állványra a sarokban és a másik szobából exponálsz. De a kihajtható LCD-n is könnyebben beállítható a kompozició extrém helyzetekben.
Ez fizika... ami fényerős, nagyobb látószögű és jó minőségű az drágább, nem profizmus kérdése az ár. De ha fizetnek a munkáért akkor sajnos bele kell tenni a pénzt is. Egyébként ott a használt piac is, nem kell félni tőle. Persze ha csak a netre kell 800x600 pixelben akkor meg tökmindegy mit veszel.
Igen, csak itt objektívről beszélün 12 000 Ft-ért, és még gép sehol. Van nálam egy kölcsöngép máig, ez egy Canon EOS 1100 D gép, 18.55-ös objektívvel. Ez már nagyon szép képeket csinál számomra. Nem vér profi gépre van szükségem, de jó minőség az fontos.
Új vagyok itt, olvasgattam a fórumot, bár utóbbi bejegyzések 2016-ban íródtak.
Úgy alakult, hogy munkámhoz szükségem van sos egy már nem alap kompakt gépre. Lakásokat-házakat kell fotóznom, főként belső helyiségeket, sokszor kis helyeken. A cél, hogy a lehető leg-jobb minőségben, és a " szűk " tereket, előszobákat, folyosókat is valóságos méretükben tudjam bemutatni. Egy egyszerű kompakt géppel, ezek " cső " szerűnek tűnnek, holott valójában nem azok.
Lényeg, hogy maximum 140 000 Ft-ot tudok áldozni egy gépre. Amiket nézegettem, az a Nikon D3300, 18-55-ös kit optikával, a Canon EOS 1200 - 1300 -as szériája, ami árban megfelelne, illetve nagyon piszkálja a fantáziámat az itt is említett Pentax K-50 típusú gép.
Olvastam sok bejegyzést mindenféle oldalakon, de nem jutok dűlőre.
Ma-holnap meg kell vennem egy gépet, mert sürgőssé vállt. Igazán örülnék, ha tapasztalt, hozzáértő emberek nyilatkoznának, hogy az én munkámhoz, ezek közül mely gép lenne a leg-megfelelőbb. A Pentax ellen szól egyenlőre, ami nagyon bánt, hogy csak 1 év garancia van rá, amit nem is értek.
Ha sokat akarsz videózni, akkor inkább gyűjts egy kihajtható kijelzős csodára. Ha ez mellékes, akkor a K-50 és a Nikon d3200 is jó lesz, szimpátia kérdése. A K-50 mint fényképezőgép többet tud, de videóban gyengébb lehet (de mondjuk a Snapsorton vannak tévedések is, hiszen a K-50 pl az ottani állítással ellentétben tud videós autofocust, bár a használhatóságáról inkább nem nyilatkoznék).
Ráadásul lehet, hogy a többlet "tudás"nagy része kihasználatlan lenne.
Próbáld ki mindet, mert igazából úgy lehet dönteni.
A K-50 előnye, hogy megfelelő objektívvel használva időjárásálló, vázstabis, 6 fps sorozatot tud és jóval nagyobb keresője van. A kezelése is jobb valamivel a két tárcsa meg a kevesebb menüben turkálás miatt, de ez az ami a full kezdőknek pont nem számít.
A D3200 előnye, hogy a Nikonnak van rendes használtpiaca és videóban is erősebb (pl lehet rá külső mikrofont tenni, ami vidónál elég hasznos). Könnyebb is, kisebb is, de ez csak a magamfajta befásult lustáknak jelent pozitívumot :-)
Ellenben az, hogy mi szimpatikus és mi nem, azt csak élőben fogod látni.
Jelenleg Lumia 1020-al fotózok. Főleg családi fotók, és elég volt rá. Most már gyerekeket is kell, és egyre fontosabb, hogy gyorsabb legyen a fókusz, valamint a képminőség.
Árban max 100-120-at tudok rá áldozni, így főleg a használt piacon nézelődöm. Nem ártana, ha fullhd videót is tudna.
Ilyen árban Nikon D3200 van használtan kevés expoval, kit obival, esetleg 1-2 5200-as kis szerencsével. K-50-est egyelőre nem találtam ilyen árban.
Canont nem is nézek.
Milcben viszont semmilyen tapasztalatom nincs, de ha jól látom ennyiért nem nagyon lehet azok közt bogarászni.
Szerintem elsősorban azt kell eldöntened, mire akarod használni a gépet. A nagy szenzor és nagy fényerejű objektív akkor előnyös, ha nagyon zajmentes képeket akarsz csinálni, amiket nagyítva fogsz nézegetni. Amennyiben egyszerűen emlék képeket akarsz csinálni, akkor valami utra zoom lehet hálás jószág, mert rengeteg sétától kímél meg azzal, hogy odahozza témát hozzád közel. Tudnod kell, hogy nagy felbontás és zajmentesség egymás ellen dolgoznak, mert ugyanakkora érzékelőn minél több elemi pixel van, annál kisebb egy-egy érzélelő szegmens és annál nagyobb lesz a zaj. Tudnod kell, hogy 8Mpix-hez képest nem a 16Mpix jelenti a dupla felbontást, hanem a 32Mpix jelentené, mert az összefüggés négyzetes. Személyes véleményem szerint APS-c és max 8Mpix egy használható kompromisszum. Az obikkal kapcsolatban: a kis érzékelő lapkás géphez iszonyatosan jó leképezésű obi kell, mert nagyon pici kóma, vagy aberráció már látszani fog. Cserébe viszont könnyebb nagy fényerőt csinálni, ugyanis a fényerő végső soron nem más, mint az obi belépő nyilásának és a szenzor méretének aránya. 15 évvel ezelőtt azon harcolt mindenki, hogy olyan képeket csináljon, amin az égadta világon minden élesen látszik. Mára ez megoldódott a kis szenzorokhoz tervezett pici objektívekkel - jellemzően mobiltelefonokkal - most az a teljesítmény, ha csak a kiválasztott téma éles és minden más homályos, sőt az sem mindegy hogyan homályos. 20 évvel ezelőtt ez volt a természetes, egy 100ASA-s filmhez ki kellett nyitni a blendét és adta magát a dolog. Ha épületeket akarsz nagyon jó minőségben fotózni, netán éjjel, akkor a gépnél obinál is fontosabb egy igazán jó állvány.
Miért nem teszt? Ez egy kivágás az eredeti képekből, feltehetném az eredetit is, azon is csak ez látszódna.... Azon se mondanád meg, hogy melyik készült mobillal és melyik fényképezővel.
De lehet tippelni, hogy melyik a mobil, melyik a kitobjektív...
Azt nem tudtam, hogy az esküvői fotós a szakma csúcsa.. :) Amelyik esküvői fotós kitobjektívvel fényképez, annak a képeit megcsinálom én is egy mobiltelefonnal.
Nincs fejlődés? Hatalmasat fejlődtek a telefonok érzékelői, ezt persze lehet tagadni, pláne szar ügy ha valaki elkölt sokszázezret egy dslr kit-re és a mellette mobillal fényképező sem csinál rosszabb képeket...
De tökmindegy mert nem is arról szól ez az egész, hogy most akkor fényképezzen mindenki mobillal, mert az egy nagyon szűk területen tud hasonló képeket készíteni, mint egy fényképező szar obival, hanem amit írtam is, hogy teljesen mindegy, hogy sony/nikon/canon/stb a váz, az a belépő szinten csak kialakításra, meg pár funkcióban tér el a lényeg az objektív.
Egy szar objektívnél meg az is mindegy, hogy egy 70.000-es vagy egy 2.000.000-ós váz van mögötte.
Hány olyat láttam már, hogy megveszik a kit-et és várják a csodát... Olyan is volt aki ragaszkodott a tükrös géphez, amikor kérdeztem, hogy minek neked a tükör, mondta, hogy az igazi fényképezőkben van tükör... Aztán ott is lett egy belépő gép két kitobival, de legalább van benne tükör... :)
Már ne is haragudj de ez így nem teszt, ekkora méretben semmit nem látni, én nem 10*15-ös képeket nyomtatok és sokszor van, hogy kivágok belőle, kis képekben a régi filmes yashicám is jó képeket tudott, de tök mindegy, majd ha az esküvő fotós is telefonnal fotóz, akkor elmondhatjuk, hogy valami fejlődött ;-)
Mielőtt bárki félreértené, nem, nem jobb a telefon mint a fényképező... :)
Nyilván életszerűtlen ebben az esetben, hogy f1.7-2.8 -on fényképez valaki tájképet, egész egyszerűen csak azt akartam demonstrálni, hogy rengeteg múlik az objektíven, hasonló kategóriában -szerintem- jóval több mint a vázon.