Keresés

Részletes keresés

Gothpaladinus Creative Commons License 2013.04.19 0 0 943

Pedig én FB-n belsős metrósoktól hallottam ezt hogy Májustól mindkettő forgalomba áll, mert feltöltötték a lemerült akkumulátoraikat, és megoldották a csatlási kompatibilitást, elvégre e kettő miatt nem futottak eddig, más oka nem volt a féléves állásuknak...

Előzmény: FKU-911 (936)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.19 0 0 942

Valaki mutassa már meg ezen a videón ezt a hangot, a motorok zenélésén kívül esküszöm semmi más zenei hangot nem hallok, csak dugattyút, kattogást, levegőkieresztést, ventilátorfölpörgést, stb...

 

A frekvenciaváltások 1:30 és 1:42 között elég jól hallhatóak. A légsűrítő 2:02-kor indul...

 

Előzmény: br130 (938)
FKU-911 Creative Commons License 2013.04.19 0 0 941

Pont olyan, mintha egy varsói kocsiról volna szó.:)

Előzmény: br130 (939)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.19 0 0 940

De ennyi idő alatt?

Előzmény: br130 (939)
br130 Creative Commons License 2013.04.18 0 0 939

Szerintem a futófelület jobban megsínylette a körpályát.

 

 

 

Előzmény: HBweb hu (929)
br130 Creative Commons License 2013.04.18 0 0 938

Szerintem is a levegős rendszerhez van köze a kollégák által csak "bálna ének"-nek nevezett hangnak. A két vezérkocsin történik a sűrített levegő előállítása , kezelése és tárolása , ezért ott hallani a legjobban.

 

http://www.youtube.com/watch?v=WabT1L-nN-E&feature=player_embedded#!

 

Előzmény: Törölt nick (919)
br130 Creative Commons License 2013.04.18 0 0 937

Az a futőműből jön szerintem. A szerelvény indításakor a vontatómotorok hamarabb kapnak táplálást , minthogy a megállóhelyi fék leoldana. Amikor a fékpofák szorításá csökken , de még nem szűnik meg teljesen fékoldáskor , a féktárcsák elkezdenek forogni közöttük , az elmozdulás pillanatában hallható egy tompa kattanó hang.

Előzmény: UltraCap1 (917)
FKU-911 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 936

"Csak a Kőérbe már régóta átkerült dupla fényszórós 81-717.2-k, ill. Vízipók vonatok lesznek forgalomban M3-on Májustól."

 

Vagy (még) nem. 


Előzmény: Gothpaladinus (935)
Gothpaladinus Creative Commons License 2013.04.17 0 0 935

A Barbik is mind selejtezve lesznek, nem lesz belőlük többé M3-as vonat. Csak a Kőérbe már régóta átkerült dupla fényszórós 81-717.2-k, ill. Vízipók vonatok lesznek forgalomban M3-on Májustól.

Előzmény: adam1400 (931)
FKU-911 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 934

Semmikor.

Előzmény: adam1400 (931)
HBweb hu Creative Commons License 2013.04.16 0 0 933

A többi nyomkarimája is felveszi azt a kopás-alakzatot és akkor már mindjárt nem lesz feltűnő...

:-/

Előzmény: Törölt nick (932)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.16 0 0 932

Ne aggódj! Már dübörög az üzem, hamarosan nem lesz aránytalanul nyomkarimakopott. :D :P

Előzmény: HBweb hu (929)
adam1400 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 931
Akkor ennek a 4-nek kb 2 hete van hogy vizsgázzon mert azt mondták hogy májustól csak új lesz.egyébként a barbi Mikor megy hármasra?
Előzmény: Törölt nick (930)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.16 0 0 930

A többi Alstomról, ami még nem vizsgázott nincs hír? Mi tart ennyi ideig?

HBweb hu Creative Commons License 2013.04.16 0 0 929

Az aránytalanul nyomkarimakopott 410-es?

Előzmény: br130 (928)
br130 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 928

Megérkezett a 22. Alstom szerelvény is a Fehér úti kocsiszínbe.

T5C5K2 Creative Commons License 2013.04.15 0 0 927

Milyen indításjelző? Csak nem cserélik le azt is? Na nee!

Előzmény: Peti817172M (923)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.15 0 0 926

A motorokon kívül más "zenélő" hangot nem nagyon hallok, azok meg csak a középső kocsiban nincsenek (de még abba is áthallatszik). Elől és hátul csak a légsűrítőt hallom, de annak normál dugattyús légsűrítő hangja van, meg néha elereszt egyet.

Nem lehet, hogy ugyanarról beszélünk? Hallgasd az állandó nagyfrekis hangot induláskor, amikor kb. félig bent van az alagútban akkor vált át változó nagyfrekis "automata sebességváltós" hangra (csak az a baj, hogy a hajtóművek eléggé sívítanak és elnyomják a motor hangját). Vagy ha gyorsuláskor nem hallod, fékezéskor figyeld, akkor általában sokkal jobban hallani. Meg az állomáson állva is jobban hallani, amikor beérkezik, meg amikor bemegy az alagútba.

Előzmény: Törölt nick (924)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.15 0 0 925

A "vizsgázottak" kategória már az új szoftvert is magában foglalja?

Előzmény: Peti817172M (923)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.15 0 0 924

Nem tudom annál pontosabban leírni, mint hogy dallamos, tiszta zenei hangközökből álló valami. :) Én a szerelvények elejénél szoktam hallani. Kagylózz, hátha meghallod!

Előzmény: Törölt nick (921)
Peti817172M Creative Commons License 2013.04.13 0 0 923

490-494-en az újfajta Combinós indításjelző van. Viszont a 460 és a 490 még próbáznak. Téves információ volt, hogy le lettek vizsgázva.

 

Vizsgázottak:

 

415-419

420-424

425-429

430-434

435-439

440-444

445-449

450-454

455-459

465-469

475-479

480-484

485-489

495-499

500-504

505-509

510-514

515-519

 

 

Nem vizsgázottak:

 

460-464

470-474

490-494

FKU-911 Creative Commons License 2013.04.12 0 0 922

Igen, az volt az első.

Előzmény: UltraCap1 (918)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.12 0 0 921

Ez pontosan milyen hang? :D

Én a motorok hangját imádom, az inverterek Forma-1-es autóhoz hasonló hangkibocsátásra kényszerítik őket (szinkron ütemezés). Ezt fékezéskor jobban hallani. Kb. 60-70km/h-nál 5-dik sebességbe váltanak, fékezéskor meg visszafelé. Persze induláskor, meg megállás előtt állandó nagyfrekis hangot adnak ki (aszinkron ütemezés).

Előzmény: Törölt nick (919)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.04.12 0 0 920

"Kizártnak tartom viszont azt, hogy csupán a zajszint alacsonyan tartásáért állnának le ezek az állomásokon. Inkább funkcionális oka lehet."

Pedig ebben legalább biztos vagyok :) Funkcionálisan akkor kellene a leghangosabban menni, csak az nem lenne szerencsés. A fékellenállások hűtésére ugyanis megállás után lenne a legnagyobb szükség. Emlékszem, hogy ugyen ez a szitu a trolibuszoknál is. Megállóban minden ilyen zajforrás (amit csak lehet) vissza kell venni.

Előzmény: Törölt nick (919)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.12 0 0 919

Én is hallok valamilyen kattogást, bár inkább csattogásnak nevezném. Lehet, hogy ezt nem az az örsi hang. :) A másik, amit hallok, a szellőzőventillátorok zúgása. Kizártnak tartom viszont azt, hogy csupán a zajszint alacsonyan tartásáért állnának le ezek az állomásokon. Inkább funkcionális oka lehet. A kedvenc hangom az a bús szimfónia, ami néha hallatszik a kocsik alól. Én levegős rendszerrel hoznám összefüggésbe. Olyan, mintha valami fafúvós hangszeren játszanák, kifejezetten dallamos, olyan kedves-bús. :D

Előzmény: UltraCap1 (917)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.04.12 0 0 918

A 22. szerelvény az nem az első legyártott darab, ami Fr.o.-ban próbázott? Mert azt úgy tudatm teljesen szétkapják, átnézik és utána jön. Vagy az már itt van?

Mási lehetőség. Az első 4-est egy 2-esre szánt szerelvényből alakították ki és most azt kell pótolni.

Előzmény: media11 (916)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.04.12 0 0 917

De ez a kattogás amit te csak Örs-re mondasz minden megállóban hallani. Az akkor mi és miért?

Előzmény: br130 (913)
media11 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 916

A 22. szerelvény továbbra sem ért még Budapestre? Mi miatt csúszik az érkezése immáron majdnem 2 hónapot?

tompi03 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 915

Lehet tudni, hogy némelyik szerelvény csuklója miért recseg-ropog/nyikorog? Mi okozza?

br130 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 914

A légkondi ventilátorai nem "alul" vannak.

Előzmény: Peti817172M (911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!