Pedig én FB-n belsős metrósoktól hallottam ezt hogy Májustól mindkettő forgalomba áll, mert feltöltötték a lemerült akkumulátoraikat, és megoldották a csatlási kompatibilitást, elvégre e kettő miatt nem futottak eddig, más oka nem volt a féléves állásuknak...
Valaki mutassa már meg ezen a videón ezt a hangot, a motorok zenélésén kívül esküszöm semmi más zenei hangot nem hallok, csak dugattyút, kattogást, levegőkieresztést, ventilátorfölpörgést, stb...
A frekvenciaváltások 1:30 és 1:42 között elég jól hallhatóak. A légsűrítő 2:02-kor indul...
Szerintem is a levegős rendszerhez van köze a kollégák által csak "bálna ének"-nek nevezett hangnak. A két vezérkocsin történik a sűrített levegő előállítása , kezelése és tárolása , ezért ott hallani a legjobban.
Az a futőműből jön szerintem. A szerelvény indításakor a vontatómotorok hamarabb kapnak táplálást , minthogy a megállóhelyi fék leoldana. Amikor a fékpofák szorításá csökken , de még nem szűnik meg teljesen fékoldáskor , a féktárcsák elkezdenek forogni közöttük , az elmozdulás pillanatában hallható egy tompa kattanó hang.
A Barbik is mind selejtezve lesznek, nem lesz belőlük többé M3-as vonat. Csak a Kőérbe már régóta átkerült dupla fényszórós 81-717.2-k, ill. Vízipók vonatok lesznek forgalomban M3-on Májustól.
A motorokon kívül más "zenélő" hangot nem nagyon hallok, azok meg csak a középső kocsiban nincsenek (de még abba is áthallatszik). Elől és hátul csak a légsűrítőt hallom, de annak normál dugattyús légsűrítő hangja van, meg néha elereszt egyet.
Nem lehet, hogy ugyanarról beszélünk? Hallgasd az állandó nagyfrekis hangot induláskor, amikor kb. félig bent van az alagútban akkor vált át változó nagyfrekis "automata sebességváltós" hangra (csak az a baj, hogy a hajtóművek eléggé sívítanak és elnyomják a motor hangját). Vagy ha gyorsuláskor nem hallod, fékezéskor figyeld, akkor általában sokkal jobban hallani. Meg az állomáson állva is jobban hallani, amikor beérkezik, meg amikor bemegy az alagútba.
Nem tudom annál pontosabban leírni, mint hogy dallamos, tiszta zenei hangközökből álló valami. :) Én a szerelvények elejénél szoktam hallani. Kagylózz, hátha meghallod!
Én a motorok hangját imádom, az inverterek Forma-1-es autóhoz hasonló hangkibocsátásra kényszerítik őket (szinkron ütemezés). Ezt fékezéskor jobban hallani. Kb. 60-70km/h-nál 5-dik sebességbe váltanak, fékezéskor meg visszafelé. Persze induláskor, meg megállás előtt állandó nagyfrekis hangot adnak ki (aszinkron ütemezés).
"Kizártnak tartom viszont azt, hogy csupán a zajszint alacsonyan tartásáért állnának le ezek az állomásokon. Inkább funkcionális oka lehet."
Pedig ebben legalább biztos vagyok :) Funkcionálisan akkor kellene a leghangosabban menni, csak az nem lenne szerencsés. A fékellenállások hűtésére ugyanis megállás után lenne a legnagyobb szükség. Emlékszem, hogy ugyen ez a szitu a trolibuszoknál is. Megállóban minden ilyen zajforrás (amit csak lehet) vissza kell venni.
Én is hallok valamilyen kattogást, bár inkább csattogásnak nevezném. Lehet, hogy ezt nem az az örsi hang. :) A másik, amit hallok, a szellőzőventillátorok zúgása. Kizártnak tartom viszont azt, hogy csupán a zajszint alacsonyan tartásáért állnának le ezek az állomásokon. Inkább funkcionális oka lehet. A kedvenc hangom az a bús szimfónia, ami néha hallatszik a kocsik alól. Én levegős rendszerrel hoznám összefüggésbe. Olyan, mintha valami fafúvós hangszeren játszanák, kifejezetten dallamos, olyan kedves-bús. :D
A 22. szerelvény az nem az első legyártott darab, ami Fr.o.-ban próbázott? Mert azt úgy tudatm teljesen szétkapják, átnézik és utána jön. Vagy az már itt van?
Mási lehetőség. Az első 4-est egy 2-esre szánt szerelvényből alakították ki és most azt kell pótolni.