A KEMAD egy daruzással foglalkozó cég Debrecenben. Kb. nyolc gyártó tizenvalahányféle tipusa dolgozik náluk (többek között lengyel Hydros is :-) Az általam felrakott képek között láthatod az általuk használt gyártmányok legtöbbjét.
Milyen darunak van KEMAD felirata? csak mert az egyetem ilyennel ügyeskedtek, én meg csak a csúcsát láttam. Az biztos, hogy valami autóra szerelt daru volt.
Hajdúböszörményi képek. A környéken a földutak mentén gyakran ismétlődik a Robur-ZUK-Nysa-Robur-ZUK... motívum. Lesz még ilyen kép, csak nem tudom, felrakjam-e. :(
bár én mint tudjuk Doma vagyok, de attól tartok én ott leszek ) talán még egy frissen szerzett '75ös 601est is el tudok hozni a gazdájával, de a gazdit tuti ) Piros szerintem nem tud ott lenni, mert ott még nem tartunk, de fotót viszek, ha van rá igény ) talán addigra már a szomszéd tüzesről is lesz ) szintén zenész )
A további kérdéseidre válaszolva: Sajnos elég melós időszakom lesz a következő két-három hónapban, így nem valószínű, hogy ott leszek a bemutatón.
A dömperekről a nagyvasak topikban korábban felraktam egy csomó képet, de lengyelt nem ismerek. Gondolom ők is inkább fehérorosz óriásokat használtak korábban. De lehet, hogy lengyelt is találnék, ha alaposabban körülnéznék a neten. Amint találok ilyent, felteszem a RILAK-ba is, de másikakkal nem akarom szétoffolni a topikot. Ha meg akarod nézni őket összegyűjtve, itt megtalálod:
A kérdésed egyik felére könnyen válaszolok, a névválasztásomat az motiválta, hogy anno a Haflinger volt az első terepjáró, amivel közelebbi kapcsolatba kerülhettem. Apám dolgozott egy ilyen kis csodagéppel és hát néha én is hozzáférhettem :-) Valahogy egészen más volt, mint amiket addig ismertem és ma sem tudok másként nézni rá. Egyszerűen fantasztikus konstrukció. Korábban ebben a topikban már írtam kicsit erről és néhány képet is felraktam:
A Csepel által is gyártott Lapplander is nagyon tetszik. Kár, hogy vele nincsenek személyes tapasztalataim :-( Élőben csak egyszer láttam Somogybabodon, hát rendesen leiskolázta a többieket, főleg a dagonyában. Sajnos akkor éppen nem volt nálam fotógép, különben is az még a digitális korszak előtt volt, így sok képet úgysem tudtam volna csinálni. Szóval, mint látod én is csak annyit tudnék róla írni, amit az irodalomból, netről összeszednék. Bár másik topikban már többször írták, hogy keressek anyagot erről-arról, mert én olyan ügyesen tudok keresni :-))
Hogy a Keleti előtt mit láttál, ahhoz lövésem sincs, mert évek óta nem jártam már arra. Ha esetleg valami képet beraknál róla, akkor biztos be tudnánk azonosítani.
Kösz, hogy a figyelmembe ajánlottad a Tarpant :-) Tetszik, mert szeretem a kőkemény, puritán terepjárókat. A régi munkahelyemen sokáig UAZ-zal jártam. (Előtte meg ZUK-kal:-) Egyébként vagy húsz éve egyik ismerősömnek volt egy régi szép zöld Tarpanja. Akkor is igazi ritkaság volt, de sajnos azóta sem láttam másikat. Kár, hogy nem importáltuk, mert igazán praktikusan használható munkaautó volt.
Még két dolog , Haflinger . Fogsz jönni a Magyar Közlekedési Múzijom előtti vénautóbemutatásra ? Lészen ott egy Lengyel Stand . . . Aztán : nem tartanál a lengyelező rovatkában előadást azokról a dömperforma , ki tudja hányszor 10 tonnás óriási teherautókról , amikre a sofór létrán megy föl ? ( fotókkal , márkanevekkel , kábíts el meg mindenkit ott . .. ). Köszönöm szépen , pozdrawiem . . .
Kedves Barátom . Köszike . Most arra kérnélek meg ( hogy mostmár sajnos nem--igen írsz a másik rovatodba , ami pedig vár , a R.I.L.A.K.---ba ), hogy írd meg , mi az a fenenagy vas , ami a Keleti Pályaudvar előtt egy darúról hangtalanul le--lezuhan , és olyan fenetudjamilyen alakja van . A másik , hogy megírnád , hogy miért a Steyr Puch terepjárója a nickneved ( ha jól tudom ) ? Kis eltéréssel , átmásol6nád hozzánk is azt , amit írsz majd . Meg írhatnál nékünk a Csepel--Volvo terepjáróról , ami vagy 30 éve volt ( ha egy kicsit nálunk visszalapozol , fox látni Tarpan Honker terpjáróról való fotókat ).
Én csak a városban "ruccantam ki", de nekem is sikerült fotózgatnom. A hajdúböszörményi téglagyár telepe pl. egészen úgy néz ki, mintha 20 éve megállt volna az idő a kerítésen belül.
Hát igen, eltűnt. A körülményeiről most nem írnék, mert eléggé OFF-gyanús a téma, elöljáróban csak annyit, hogy január 4-én történt akkor, s télvíz idején nem nagyon tudtunk lejárni Somogyba, ahol a kép is készült.
Meséltél az emlékeidről a RILAK-ban, örülök, hogy vagyunk onnan is még, akik szívében helyet kap ez az általam oly nagyra tartott "csodajárgány".:)
egy ferencvárosi, illetve részben kőbányai kiruccanás alkalmából eszméletlen mennyiségű "klasszikust" sikerült lekapni ) a velünk élőbe fogom berakni a képeket..
A legspecebb autónak részemről szintén négy kereke van, idősebb nálam, létezik kétütemű, négyütemű és kombi változata is, valamint sok cucc szállítására rendkívül alkalmas, szükség esetén aludni is viszonylag kényelmesen lehet benne.
Segítségül egy kép, az én kocsikám, alatta egykori cicám, Lucienne: