Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2024.02.22 0 0 2297

róbertke Creative Commons License 2024.02.22 0 0 2296

Tessék, hasonlóan néz ki az "Altenbergi" kocsik vége is. 

A vonatod utolsó kocsijának szántat szépen átalakíthatod. 

Kioperálni a "haken" kapcsolót, és a helyére berakni az összes funkció tömlőt. 

Vezérlőkábelt ne rakj, mert azokon a kocsikon nem volt! :-) 

róbertke Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 2295

Előzmény: alkotasu (2294)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 2294

Egy LOWA E5. Érdekes darab, a leírás alapján Schürzenwagenből fejlesztették ki.

https://www.bahnbilder.de/1200/am-2681990-stand-bghn-505029-14255-9-865801.jpg

 

Gugli fordítós magyarítva egy kicsit:

 

A DRB-hez expressz és gyorsvonatiként szállított Schürzenwagen-kocsikkal végzett munkák során szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján egy új típusú kocsit fejlesztettek ki. Ez volt az első új fejlesztés a háború után. LOWA E5-nek hívták. Építési szempontból a kocsik az utoljára leszállított Schürzenwagen kocsikra épülnek. A DRB-hez hasonlóan kezdetben prototípusok készültek, mégpedig a BC4üp és a C4üp, a már említett kocsitípus pedig a megszerzett tudásból készült. 23,2 m hosszú volt és 72 ülőhelyet kínált. Egy másik különlegességet a nyugati „osztályellenségről” másoltak le: a középső bejáratot, amely az 1950-es évek elején a DB gyorsvonat kocsijain alapfelszereltség volt. Ez azt jelentette, hogy két nagy termet lehetett kialakítani, egyet a dohányzóknak és egyet a nemdohányzóknak. Az kocsi mindkét oldalán három ajtóval pedig garantált volt a gyorsabb utascsere. 1954-ben a kocsik sorozatgyártásra készen álltak, és 200 autó építése kezdődött meg. A kocsikat a VEB Wagenfabrik Bautzen szállította. Különlegességként két zöld árnyalatra festették az autókat. Kezdetben az új kocsikat C4üp-54 néven ismerték. Később Bghe-nek hívták őket. Mivel akkoriban ezek voltak a DR legmodernebb dolgai, az új kocsikat gyakran használták a nemzetközi távolsági forgalomban; A kocsik a Német Szövetségi Köztársaságba is zónaközi vonatokkal érkeztek. Ezek a kocsik 120 km/h sebességgel tudtak futni, és 43 tonnát nyomtak. A sorozattól függően a kocsiknak különböző forgóvázaik voltak. Könnyű BA Görlitz III forgóvázak és tengelytartó nélküli forgóvázak kerültek felszerelésre. A DR 3. osztálya is először kapott párnázott üléseket. Kezdetben a 75 211-től 410-ig terjedő, később a 250-… számokat kapták az autók. 3. számként 29-14 3... Amikor a DR az 1960-as évek elején korszerűsítette gyorsvasútjait (modwagen), majd később új Y kocsikat gyártottak, a kocsik hamarosan átkerültek a gyorsvonatokra és a helyi forgalomra. Továbbá 1969-től az E5-ös kocsikat vezérlő kocsikká alakították át, amelyeket elővárosi forgalomban használtak. Lipcse nagyobb körzetében a kocsikat az S-Bahnon használták, és speciális kék fényezést is kaptak. A kocsik kivonása az 1980-as évek közepén kezdődött. A DB AG 1994-ben már nem vett át egyetlen LOWA E5-ös kocsit sem. Ennek a típusnak az utolsó képviselője a Schwarzenberg Vasúti Múzeumban (Erzgebirge) található.

Előzmény: György barát (2293)
György barát Creative Commons License 2024.02.21 0 0 2293

1. A második és az utolsó (látszó) vagonról nem merem kijelenteni, hogy altenbergi illetőségű lenne. 

2. A LOWA E5 típus ugyanez az elrendezés, de 4-5 méterrel hosszabb. (Tehát a fotón lévők nem azok.) 

3. A rabszállító korábbi számát (sajnos) nem tudom. 

 

Előzmény: alkotasu (2291)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 0 0 2292

A korábbi pályaszámait is meg tudod mondani?

Előzmény: György barát (2289)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 2291

Most nézem, hogy itt legalább 7 altenbergit kötöttek a gőzös mögé. Középen van a budi. Vagy volt más kocsija a DR-nek, ami középfeljáratú volt, és középre tették a klotyót? Érdekes lenne látni a képet jobb felbontásban.

Előzmény: róbertke (2285)
róbertke Creative Commons License 2024.02.17 -1 2 2290
György barát Creative Commons License 2024.02.12 0 0 2289

Lánykorában C4ü-35. A háború után (az NDK-ban) rabszállító kocsivá alakítva. Tehát Z4-35/4x típus. 

 

Előzmény: alkotasu (2288)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.11 -1 1 2288

Itt egy ilyen C4ü-35-ös képe, DR formára alakítva:

https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~personenwagen-altbauwagen~einheitswagen-schnellzugwagen/932239/bahnhof-salzwedel-am-1041994-dr-gefangenen.html
(Lehet, hogy ugyanaz a kocsi lenne? Nem gondolom, hogy túl sok ilyen futkosott már 1977-ben.)

Előzmény: alkotasu (2262)
róbertke Creative Commons License 2024.02.08 -1 1 2287

Eredeti szöveg:

Ein Sonderzug mit DR BR44 1486 rollte hier den Blankenheimer Berg bei Riestedt hinunter, Ziel ist Sangerhausen - September 2016 

róbertke Creative Commons License 2024.02.02 -1 2 2286
róbertke Creative Commons License 2024.02.02 -1 2 2285

Frank Morgenstern képe: Hauptbahnhof um 1964; Dresden; 

 

róbertke Creative Commons License 2024.01.28 -1 2 2284

A Németországban létező gőzmozdonyok listája 

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_in_Deutschland_vorhandener_Dampflokomotiven

   

A lista nem teljes, mert nem tartalmazza a rossz állapotú, szétszerelt, rozsdásodó kohószökevényeket

róbertke Creative Commons License 2024.01.25 -1 2 2283

DR BR 01 1511 - 3   BW Lichtenberg - 1978 nyarán. 

alkotasu Creative Commons License 2024.01.24 -1 0 2282
Előzmény: róbertke (2281)
róbertke Creative Commons License 2024.01.24 -1 1 2281

DR BR52 8003-7 mozdonya két képen, mindkétszer  Stolberg állomáson vizet vételez. 

1983.02.12.  1983.05.15.  

róbertke Creative Commons License 2024.01.14 -1 0 2280

DR BR95 027 munkában 1981.02.28. -án 

Fotó: M. Dietsch 

róbertke Creative Commons License 2024.01.14 -1 1 2279

A kép 2010 a Rübelandbahn 125. évfordulóján készült 2010.07.10. -én 

Előtérben a szépen rendberakott DR BR95 027 mozdony 

róbertke Creative Commons License 2024.01.13 -1 3 2278

Kép: Tim Hale 

A nice photo for fans of the DR 

Egy szép fotó a DR rajongóinak 

róbertke Creative Commons License 2024.01.12 -1 3 2277

Schnellzug am Bahnhof von Bad Schandau in der DDR, 1955

róbertke Creative Commons License 2024.01.07 -1 1 2276

50 3708 Magdeburg főpályaudvarán emeletes vonatával 1980-81 környékén 

róbertke Creative Commons License 2024.01.07 -1 0 2275

1981 májusában a 44 0296 mozdony vonatával 

Előzmény: M63,012 (2175)
róbertke Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 2274

Különvonat 2023 Decemberében DR BR 35 1097-1 

róbertke Creative Commons License 2024.01.03 -1 1 2273

Helyszín: Göschwitz, 1982. június 27-én - DR BR41 1150-6 emeletes személyvonatot továbbít Saalfeldbe 

 

JaniBAU Creative Commons License 2024.01.02 -1 0 2272

Kanárimadár vagy Postaláda a beceneve..

A V 101-es a Kiskutya becenévvel van "megáldva"  :)

Előzmény: róbertke (2270)
róbertke Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 2271

róbertke Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 2270

Die 102 188-0 (V23), von Lokomotivbau "Karl Marx" Babelsberg,

Fabriknummer 265 088, Baujahr 1970

ist beim 7. Dampfloktreffen in Dresden ausgestellt, am 17.04.2015. 

https://hellertal.startbilder.de/bild/deutschland~dieselloks~lkm-div-typen-normalspur/425778/die-102-188-0-v23-von-lokomotivbau.html#google_vignette 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2023.12.31 -2 3 2269

DR BR 94 1292

1987 Szeptember 08.-án különvonatával. 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2023.12.20 -1 0 2266

Előzmény: alkotasu (2265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!