A DRB-hez expressz és gyorsvonatiként szállított Schürzenwagen-kocsikkal végzett munkák során szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján egy új típusú kocsit fejlesztettek ki.Ez volt az első új fejlesztés a háború után.LOWA E5-nek hívták.Építési szempontból a kocsik az utoljára leszállított Schürzenwagen kocsikra épülnek.A DRB-hez hasonlóan kezdetben prototípusok készültek, mégpedig a BC4üp és a C4üp, a már említett kocsitípus pedig a megszerzett tudásból készült.23,2 m hosszú volt és 72 ülőhelyet kínált.Egy másik különlegességet a nyugati „osztályellenségről” másoltak le: a középső bejáratot, amely az 1950-es évek elején a DB gyorsvonat kocsijain alapfelszereltség volt.Ez azt jelentette, hogy két nagy termet lehetett kialakítani, egyet a dohányzóknak és egyet a nemdohányzóknak.Az kocsi mindkét oldalán három ajtóval pedig garantált volt a gyorsabb utascsere.1954-ben a kocsik sorozatgyártásra készen álltak, és 200 autó építése kezdődött meg.A kocsikat a VEB Wagenfabrik Bautzen szállította.Különlegességként két zöld árnyalatra festették az autókat.Kezdetben az új kocsikat C4üp-54 néven ismerték.Később Bghe-nek hívták őket.Mivel akkoriban ezek voltak a DR legmodernebb dolgai, az új kocsikat gyakran használták a nemzetközi távolsági forgalomban;A kocsik a Német Szövetségi Köztársaságba is zónaközi vonatokkal érkeztek.Ezek a kocsik 120 km/h sebességgel tudtak futni, és 43 tonnát nyomtak.A sorozattól függően a kocsiknak különböző forgóvázaik voltak.Könnyű BA Görlitz III forgóvázak és tengelytartó nélküli forgóvázak kerültek felszerelésre.A DR 3. osztálya is először kapott párnázott üléseket.Kezdetben a 75 211-től 410-ig terjedő, később a 250-… számokat kapták az autók.3. számként 29-14 3...Amikor a DR az 1960-as évek elején korszerűsítette gyorsvasútjait (modwagen), majd később új Y kocsikat gyártottak, a kocsik hamarosan átkerültek a gyorsvonatokra és a helyi forgalomra.Továbbá 1969-től az E5-ös kocsikat vezérlő kocsikká alakították át, amelyeket elővárosi forgalomban használtak.Lipcse nagyobb körzetében a kocsikat az S-Bahnon használták, és speciális kék fényezést is kaptak.A kocsik kivonása az 1980-as évek közepén kezdődött.A DB AG 1994-ben már nem vett át egyetlen LOWA E5-ös kocsit sem.Ennek a típusnak az utolsó képviselője a Schwarzenberg Vasúti Múzeumban (Erzgebirge) található.
Most nézem, hogy itt legalább 7 altenbergit kötöttek a gőzös mögé. Középen van a budi. Vagy volt más kocsija a DR-nek, ami középfeljáratú volt, és középre tették a klotyót? Érdekes lenne látni a képet jobb felbontásban.