Az eddigi vizsgálatokat hol csináltattad? Mit értesz azon, hogy szkennerrel derült ki, hogy Goya? Ha így derült ki az aláírás (mert másként nem látható), ahhoz még más vizsgálatok is kellenek, igazságügyi szakértő, aki megállapítja, hogy Goya vagy nem. Hivatalos helyen nézetted meg, hivatalos szakemberrel, és ő kért további vizsgálatokat? Ha megcsinálta a röntgent, nem értem, hogy miért nem csinált más vizsgálatokat is, többnyire mindent egyszerre csinálnak(?) Szerintem keress meg minél több szakembert és kérj tőlük véleményt, hogy egyáltalán érdemes-e ekkora összeget kifizetni a további vizsgálatokra! Nekünk is van egy ilyen "problémás" képünk, lassan öt éve hurcolásszuk különböző helyekre. Közben katalógusokat, albumokat, könyveket stb gyűjtögetünk a témában, hogy felbukkan-e valahol az adott festmény, van -e rá utalás valahol... El kell menni külföldre Goya kiállításokra, és szép hosszú napokon, heteken át eredeti Goya festményeket nézegetni, hogy te nagyjából meglásd, hogy mennyi a valószínűsége annak, hogy tényleg Goya. Hidd el, érhet meglepetés. Nagyon hosszú, kimerítő, időigényes munka az ilyen, amit mindenképp meg kell csinálni, mielőtt ekkora összeget kifizetsz! Ezt senki nem fogja helyetted megcsinálni! Ha besétálsz valahova, hogy itt egy Goya, senki sem fog komolyan venni sajnos. Egyébként a kép korábbi életéről tudsz valamit? Sajnos nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak az ilyen "nagy" aláírásokat mutató festményekről! A galériában, ahol régebben dolgoztam, rengetegen telefonálgattak, hogy ilyen festményem van, meg olyan festményem.... amikor az illető bejött, kiderült, hogy nem is festményről van szó, hanem egy egyszerű NYOMATRÓL! Na mindegy, ezt csak úgy írtam, hogy bizony ilyen is van.
Tudnál esetleg egy képet feltölteni (persze ha nem akarsz, semmi baj), csak nagyon érdekelne. Üdv.
Én mindent gyűjtök ami régi, és megragadja a figyelmem legalább annyi időre amíg ki nem csengetem érte az ellenértéket a bolhapiacon. Imádom a bolhapiacokat. A környékemen alig van olyan, ahol is rendszeresen meg ne jelennék. S ez már vagy 5 éve tart. Persze a már megunt régebbieket meg folyamatosan eladom pld. az Ebayen, mert a hely kell az újabb szerelemnek.
Ez eddig sima. Ahonnan meg már nem az, hát ezért vagyok most itt pld.
Jelenleg 2 festményem van aminél a festő meghatározása óta nem tudok, képtelen vagyok továbblépni, mert hogy akkora nevek.
Az egyik képem Picasso, a másik meg (mint a scanner alatt kiderült) nem más, mint Francisco Golya.
Hát itt tartok. Senki nem vesz addig komolyan amíg be nem szerzek egy festményenként kb 5-7000 euróba kerülő szakvéleményt olyan szakértőtől, amit persze el is fogadnak.
Az árverezési ház persze nem jelelöl meg nevet, csak azt mondja, hogy szakvélemény, valamint provinencia nélkül nem érdekli.
Én arra gondoltam, hogy ha valaki rád akar sózni egy képet, mondván, hogy eredeti, akkor tudja ennek az eredetiségét igazolni. Például egy, de inkább kettő vagy három neves, igazságügyi festményszakértői igazolással, vagy nemzeti múzeumi igazolással. A tulajdonos legyen dokumentálva. Akiktől mi vásárolgatunk ezt-azt a bolhapiacon, azoknak persze nincs ilyen papírjuk, de nem is kérnek többet 8-10.000 forintnál egy képért, sőt 1000-2000-ért is vásároltunk már, "híresebb" magyar festők aláírásaival ellátott képeket! (persze relatív, hogy kinek mi számít híresnek, nyilván nem egy Munkácsy-ra gondolok) Ezen kívül ki sem nézem belőlük, hogy hamisítani tudjanak.
Aki műkincset hamisít, az nyilván az okiratot is hamisítja, csakhogy a "műalkotást" olyan áron is adja, mint amennyibe egy ilyen eredeti kerül(ne)! Erre írtam, hogy aki százezrekért meg milliókért vásárol, az ne "feketén" tegye.
> amiről nem mutatnak egy hiteles eredetiség-igazolást,
És te miből tudod eldönteni, hogy hiteles az ő hitelessége? Szerintem aki képes műkincset hamisítani, annak egy hiteles okiratnak látszó tárgy előállítása meg se kottyan.
Örülök, hogy rátaláltam erre a topikra, ugyanis engem érdekel ez a dolog, és eddig nem találtam itt az indexen semm ezzel kapcsolatosat. Gondolkodtam is rajta, hogy nyitok egy "Műgyűjtés, műkereskedelem" topikot. Mondjuk igaz, hogy nem igazán pörög. Keresgélni egy ilyen helyen valóban nem lehet, viszont tapasztalatcsere, információterjesztés szempontjából érdekes lehet. Jó lett volna, ha az előző hozzászóló, aki átverésekről ír, kifejti egy kicsit bővebben a történetét. Én ugyanis nem tudom elképzelni, hogy hogy lehet valakit átverni (mármint attól függően, hogy mit nevezünk átverésnek). Amennyiben ugyanis nem vagyok 100%-ig biztos abban, hogy eredeti műtárgyat vásárolok (márpedig ez gyakran megtörténik), akkor csakis annyit fizetek érte, amennyit nekem, beleértve a hamisság lehetőségét is, megér. Ha valamibe egyből beleszeretek, akkor veszem csak meg a tárgyat, és így nem leszek annyira "kiakadva", ha kiderül, hogy hamis. Meg persze amiről nem mutatnak egy hiteles eredetiség-igazolást, azért csak a bolond fizet ki nagyobb összeget. Aki meg nem vállalja a kockázatokat, az vásároljon galériákban, aukciókon.
Köszi, nagy tételben nem veszek lapokat, egy-egy darabot szoktam megvenni antikváriumokban, piacokon. Főleg a közlekedés (villamos, kisvasút) témájú lapok érdekelnek.
Szóval ezt a topiktot anno azért nyitottam, hogy legyen hol megosztani az élményeket azoknak, akik aukciókra, kiállításokra, antik boltokba, netán az Ecserire járnak kincsvadászni...