Keresgéltem, bárdinál robbantot ábában mutatja az egységet (ezt akartam berakni csak nem sikerült másolni) viszont ott üa. szintjelzőnek írják, gugliban több helyen szintjelző, de legalább annyi helyen üa. pumpának illetve üa. ellátó egységnek hívják, itt találtam jobb ábrát ahol látszik, hogy az egység közepén ott van a szivattyú amit külön is árulnak: http://www.wrcauto.hu/?1927,acpumpacitroenc416hdi20hdic520hdi22hdi
Nekem sztrádán, menet közben egyszer csak. Nem kezdtem el keresni az okot (mivel nem reprodukálható jelenségről van szó), tehát csak a tünet volt nagyon hasonló. Sose derült ki konkrétan mi történt (a progiból a .log fájlokból sem). Akár lehet teljesen más oka is mint amit gondolok.
De ez egy annyira elbonyolított szerkezet, hogy bármi is előfordulhat: volt már egyszer (több mint 6 év alatt összesen), még az első évben, hogy induláskor a xenonokat nem tudta beszintezni, kiírta hogy nem ért velük szót. Leállítottam, újra indultam és azóta sose. Kb. szintén egy évente előjön hogy a BT nem indul el, tehát a telefon nem tud rákapcsolódni a kocsira, nem jelenik az LCD-n felül meg a telefon keresése, menüből ha direkt kiválasztom a keresést, közli hogy nem találja a BT modult vagy mi. De motor leállítás, újraindulás után minden ok. Ugyanígy volt már összesen 2-3x, tehát két évente egyszer hogy a középső LCD nem indul el, fekete marad. Ugyanúgy újraindulás után jó. Ez egy ilyen, ezzel azért együtt lehet élni.
Van egy régi haverom akinek a villanyos-motorja (én rendszámos robogónak csúfolnám, 0km, szalonból, több misiér) bolondul meg, többször szervizelték már, és most is rossz, szoftveresen, de úgy hogy el se tud menni vele a szervizig, max. tolva...
Ez a pedál kontakt hiba csak akkor gyujtja ki a lámpákat, ha rálépsz, vagy menet közben egyszer csak kigyuladnak és dadog, majd leáll? Nálam ez utóbbi volt/van.
Értelmes készülékkel végzett diagnosztika meg szokta mutatni. Azt tudni kell, hogy a diagnosztika nem csak hibakód kiolvasásból áll, hanem a paramétereket is kell nézegetni, lehet vele úttesztet és komponens tesztet is csinálni. Leginkább ezek miatt fontos a normálisabb diagnosztikai műszer, mert ez tudja ezeket.
Ezen kívül érdemes tudni azt is, hogy ezeknél az autóknál, ha valamilyen hiba lesz a motornál, akkor az ESP/ABS hibát automatikusan bedobja, úgyhogy ilyen jelenségknél persze érdemes kiolvasni azt is, de a legelső a motor kiolvasás és hibamentessé tétele kell, hogy legyen, majd a fékhibákkal csak azután érdemes foglalkozni.
Dadogás miatt nyilván nincs igazam. De régebben itt írva volt, hogy ha az ESP/ABS és kézifék hibát jelez, valamint ekkor a tempomat sem megy, (a szerviz lámpa az minden hibánál kigyullad nyilván) az gyakran a kuplungpedál vagy a fékpedál nyomását érzékelő kapcsoló kontakthibája is okozhatja.
Ilyen jelenség nálam is (ugyanaz az évjárat) kb. egy-két évente előjön, tipikusan sztrádán, frászt hozva rám, csipog minden (volt hogy erőt is veszített). Pihenôben leállás (nyilván turbót nem megsütve, kis türelemmel) OBD bedug, hiba kiüt, és megyek tovább. Fizetôs FAP appos diaggal nincs semmi értelmezhető ok.
Volt egy C4 Pic 1,6 HDi ami hasonlót csinált, csak az nem dadogott hozzá, azon a cooler előtti levegő elosztó volt a hibás, de ezen kívül 1001 oka lehet. Kár tippelgetni.
Van egy érdekes jelenség a C4 Grand Picassommal (2012.) már egy ideje.
Megyek a kocsival. Egyszer csak dadogni kezd a motor, majd lelassul az autó. Leállok az út szélére. Közben világít a motorhiba jelző, a kézifék hibajelző és az ABS-hibajelző, valamint „szerviz” felirat. Állok egy-két percet, aztán három rövid sípszó, aztán indítok és megyek tovább, mint ha mi sem történt volna, hibajelző lámpák elalszanak, vagy ki sem gyúladnak. Elmegyek 50-70 km-t és ugyan ez lejátszódik.
Mostanában városi közlekedésben a rövidített változat játszódik le: gyujtáskor megjelenik a kis villáskulcs, a szerviz felirat beindítás után is megmarad – van amikor nem gyulad ki - , a villáskulcs eltűnik. Indításonként váltakozva vagy kigyúlad a motor hiba jelző, vagy nem, vagy megjelenik a „motor hibás, javítás szükséges” felirat, vagy nem, de amúgy teszi a dolgát, megy az autó.
Sziasztok, 2011-es 1.6 hdi grand picasson nem világítanak a helyzetjelzők és a rendszámtábla világítás sem. Hol keressem a hiba okát, mert minden biztosíték rendben van.
Persze van hisz a kisnyomást az adja csak a robbantott ábrákon nem találtam a kasztninál fedelet ezért tartok tőle, hogy tanklevétel kéne, először csak nyomást mérnék rajta bár lehet, hogy azt a motortérben is meg tudnám mérni viszont áramot valahogy kell adni neki indítózás nélkül.
VIN szerint nézted? A fap nélküli vagy benzines motorok esetében látok szintmérőt szivattyúval. Ha a belső térből szerelhető akkor nyilván van egy bontható fedél.
A tükörnél vezetékszakadás volt és könnyen megoldódott, de itt vezérlés gond van csak kérdés, hogy mi? Ki kéne próbálnom egy olyan kapcsolót ami másik autóban jül működik és akkor biztos lehetnék, hogy nem aza a baj, az utángyártott 22000 volt, de a gyári vagy 80 lenne és ahogy öregszik a jármű úgy egyre kevésbé éri meg költeni rá nagyobb összegelete, a felújítás fájdalmasan sok volt ráadásul sok felesleges pénzkidobós mutatvánnyal ami annyi volt mint amennyit működőképesen ér egy ilyen jármű tehát gazdasági totálkárként inkább akár ingyen is adtam volna oda bárkinek akkor is jobban járok, de ma már épp azért mert annyit költöttem rá inkább küzdök még vele.:)
Az ablak elég szórakoztató tud lenni ha nem zuhog az eső. Záráskor más úton kap vezérlést, így akkor mindig felhúzza. Lehet,már nem aktuális, de korábban a tükrök behajtásáról kérdeztél. Szoftveresen ki lehet kapcsolni, ám akkor az ajtóvezérlővel sem lehet behajtani.
Újabb bosszantó gond, bal első ablak elkezdte illetve vétel óta kicsit szórakozott, de most már pár hete már végképp megadta magát illetve nem igazán azt csinálta amerre kapcsoltam, leengedve lent maradt vagy félútról visszemelési szándéknál is lefelé ikdult és ottragadt, újraindítás és felment illetve zárásra mindig felment, vettem utángyártott kapcsolót és ugyan sikerül többnyire felemelni, de most már minden ablakkal is csinálja, igazából nyilván arra utal, hogy a kapcsoló rossz, de a fene tudja már mert visszarakva ez eredetit is ugyanezt csinálja. Na meg a teljesítmény is karcsúbb lett, mióta felújítás volt egy jó pár gond generálódott. Az üa. szivattyút ki lehet szedni a fülkéből vagy tankot kell leszedni hozzá?
Lehet ülőlapot cserélni, szerviz VIN alapján szállítja, de erősen kapaszkodj a pultba mielőtt az ára felől érdeklődsz. Keresgélni kell kárpitost bár nem nagyon szeretik, mert a szivacs együtt van a huzattal.
Úgy néz ki, megadta magát a vezetőülés ülő része( megy ki belőle a szivacs). A kérdésem: lehet azt külön cserélni (beszerezhető valahol?), vagy csak egyben az egészet?