Keresés

Részletes keresés

BTKmániás Creative Commons License 2007.07.07 0 0 37
Az idézet rész nagyon tetszik! Kérdezem, hogy a vakok és gyengénlátók hogyan különböztetik meg a 1-est villamost az 1A-tól?
Előzmény: **BPO-700** (27)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 36
Én elég sokszor hallom a Hungária krt és a Hermina út környékén. Ugyanis ott mindig sok a vak és gyengénlátó.
Előzmény: vrobee (31)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 35
Én többször is hallottam, igaz nem a 73-ason, hanem az 51-esen :)
Előzmény: vrobee (31)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.07 0 0 34
Szó volt a mozgássérülteknek járatot üzemeltetnek a 2-es metró vonalán. Ez hol fog járni (szakasz, vagy teljes vonal)? És ezen a járaton csak ők használhatják majd? Ha igen, akkor az a 4 speciális busz kevés lesz...
RIKA424 Creative Commons License 2007.07.06 0 0 33

A modern tömegközlekedési eszközök korszerű utastájékoztató rendszerrel vannak felszerelve, amely látható, és hallható információt is szolgáltat.

Ilyen utastájékoztató rendszerrel lenne szükséges felszerelni minden tömegközlekedési eszközt. Az automatikáját pedig kiegészíteni azzal a funkcióval, hogy a megállóba való érkezésekor mondja be a járat számát, és azt, hogy mely viszonylaton közlekedik.

Előzmény: vrobee (31)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.07.06 0 0 32

Jelenleg a mozgássérülteknek (kerekesszékeseknek) az alábbi autóbuszvonalakon kedvező a tömegközlekedés (alapesetben, metrófelújítást nem figyelembe véve):

4  5  7  9  12  15  16  26  40  41  59  59A  67  73  78  81  85  86  88  103  106  120  147  153  156  170  200  250  Ferenc-busz  Palota-busz  Újhegy-busz

 

A nap bizonyos időpontjaiban:

3  30  32  38A  40  41  42  51  54  55  60  61  61E  62  72  87  87A  96  130  138  139  151  194

 

Kérdezem, hogy ahol egésznap járnak alacsonypadlós járművek, ott szükség van minden menetre? Úgy értve, hogy nem lehet ott is "csak" néhány menetre betenni - a frekventált vonalakat leszámítva - a járműveket? Mert az itt nyert járműveket más vonalra is be lehetne tenni, ezzel bővíthetnék a vonalak számát az érintett utasok számára, oly módon mint a nap bizonyos időszakában közlekedő járműveknél?

 

Tudok egy speciális mozgássérült lakótelepről, ahová egyátalán nem jár alacsonypadlós jármű.

vrobee Creative Commons License 2007.07.06 0 0 31
A Volvókon van külső hangszóró, eddig egyetlenszer hallottam, hogy bemondta: "73-as autóbusz a Bornemissza tér felé".
Előzmény: RIKA424 (28)
RIKA424 Creative Commons License 2007.07.06 0 0 30

A MÁV peronoknál, és a Combino peronjainak kiépítésénél is meg lehet figyelni a térkövekkel készült burkolatot.

 

Előzmény: vrobee (23)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.06 0 0 29
A kérdés jogos!
Előzmény: RIKA424 (28)
RIKA424 Creative Commons License 2007.07.06 0 0 28

Maradjunk még egy kicsit a megállóban.

 

A BKV járatai behálózzák a várost, gyakran részben azonos útvonalon haladva.

Emiatt (is) egy megállóban több járműre is fel lehet szállni.

Az érkező jármű utastájékoztató rendszere nem mondja be a járat számát.

 

Honnan tudja a látássérült ember, hogy melyik járműre kell felszállnia?

 

Előzmény: BTKmániás (20)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.07.06 0 0 27

"Nem csak a sérült, de az ép emberek számára is rendkívül fontos az önállóság: az, hogy egyedül, segítség nélkül jusson el egyik helyről a másikra. Ne kelljen megállítani valakit, hogy legyen szíves megmondani, hol merre van a ..., vagy ne kelljen kitennie magát a durva elutasításnak."

 

Forrás

BTKmániás Creative Commons License 2007.07.06 0 0 26

Na látod? Ugye most a nyugatiak mintájára akarnánk mindent.

Legyen fordítva: bevezetjük ezt a Braille írásos tájékoztatot is, akkor nyugatiak tőlöünk tabnulnának! Ez valami álom lenne?

 

De tény: a látássérültek is jogosultak a tömegközlekedés szolgáltatásait igénybe venni, mint megállóhelyi megközelítés, illetve a megállóhelyi táblák.

Előzmény: vrobee (23)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.06 0 0 25
Ok!
Előzmény: vrobee (24)
vrobee Creative Commons License 2007.07.06 0 0 24
szívesen!
bocs, hogy leugattalak a szomszédban. mindketten ugyanazt szajkóztuk napok óta, ideje volt abbahagyni :)
Előzmény: BTKmániás (22)
vrobee Creative Commons License 2007.07.06 0 0 23
Esetleg be lehetne vezetni valami eltérő mintázatú kövezetet. Bár amíg ez mindenhol elterjedne...

A táblák sokszor olvasható infót se tartalmaznak, nemhogy tapinthatót.
Hiába töröm a fejem, nem jut eszembe olyan példa -külföldi sem- , ahol a menetrend kint lett volna pl. Braille írással. Mondjuk lehet, hogy a szám+irány is nagy előrelépés lenne.
Előzmény: RIKA424 (19)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.06 0 0 22
Köszi!
Előzmény: vrobee (21)
vrobee Creative Commons License 2007.07.06 0 0 21
Teljes kiadás, enyhe ritkítás mellett.

Aszonnya, "hétvégén 8-9 percről 10 percre módosul a járatok követési ideje – az enyhe ritkítást a járművek nagyobb befogadóképessége és a csepeli, szentendrei HÉV-ekhez, 14-es villamoshoz való hangolhatóság ellensúlyozza.".

Ez a hangolás nem tudom, hogy fog mindhárom ponton mind a 4 lehetséges átszállásra kijönni, de az tény, hogy legalább kiszámíthatóbb lesz a csatlakozás.
Előzmény: BTKmániás (12)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.06 0 0 20

Ez való igaz! Semmi sem utal arra, hogy ott a megállóhely! Ez fel sem tűnik az emberekben, csak néhánynak az is csak az, hogy "segíthetek?". Mert ez se mindig van!

A tapintható megállóhelyi táblákról felvetetett dolog nagyon tetszik! Miközben arról beszélünk, hogy nekünk, látóknak milyen tájékoztatás kell, mert "nem tudunk olvasni", szídjuk őket, hogy nem beszélnek hangosan! Mondjuk kell a hangos tájékoztatás, de a vizuális megjelenítés, illetve a tapinthatós megjelenítés is elengedhetetlen! Szóval miközben erről beszélünk, szépen figyelmen kívül vannak hagyva a látássérültek is!

Előzmény: RIKA424 (19)
RIKA424 Creative Commons License 2007.07.06 0 0 19

Ok. :-)))

Induljunk el a kályhától. :-)))

 

Megállóhelyek

A tömegközlekedési eszközök megállóhelyei leggyakrabban a gyalogos közlekedésre használt járdán találhatók. (Ezzel idáig nincs is gond.)

Helyüket többnyire egyetlen tábla jelzi. (Ez már gond.)

A megállóban kifüggesztett menetrendek nincsenek megvilágítva, és nem tartalmaznak tapintható információt.

 

(A fedett megállók reklámfelületei ki vannak világítva, sőt némelyik reklám beszél/zenél.)

 

 

Előzmény: **BPO-700** (18)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.07.06 0 0 18
Én kiváncsi lennék rá! Ha nem is 60 oldalra... :)
Előzmény: RIKA424 (13)
sch/ Creative Commons License 2007.07.06 0 0 17
Bocs, elbénáztam. Igen
Előzmény: **BPO-700** (16)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.07.06 0 0 16
A 8-as hozzászólásban, a combinós képre mondod?
Előzmény: sch/ (14)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.07.06 0 0 15

És 60 oldalnyi részletet? :)))

 

Persze, csak valamit be tudnál tenni, hogy át tudjuk "rágni" az éppen nem problémamentes helyzetet?

Előzmény: RIKA424 (13)
sch/ Creative Commons License 2007.07.06 0 0 14

Üdv!

Ezen a képen is látszik, hogy nem látszik...
Az a probléma - ami a képeden is látható- hogy a lámpába épített 2 LED pontosan függőlegesen lefelé világit. Ha oldalról nézed, akkor már alig észrevehető a fény.

RIKA424 Creative Commons License 2007.07.06 0 0 13

Sziasztok!

 

Üdvözlöm az új topicot. :-)))

Egy évvel ezelőtt a látássérültek városi közlekedéséről írtam a szakdolgozatomat.

(Nem fogom mind a 60 valahány oldalt bemásolni. :-)))

 

Előzmény: **BPO-700** (-)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.06 0 0 12
Köszönöm! Teljes kocsikiadás lesz (amennyi szükség van a vonalra), vagy vegyesen a Tátrákkal?
Előzmény: vrobee (11)
vrobee Creative Commons License 2007.07.06 0 0 11
"Bevezetési időpont: 2007 őszén, a vágányfelújítástól függően"

http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=357
Előzmény: BTKmániás (10)
BTKmániás Creative Commons License 2007.07.06 0 0 10

Hétvégén Combino kerül az 1-es vonalra, azt hiszem, ez nagy eredmény.

 

Ez mikortól is lesz?

Előzmény: vrobee (6)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.07.06 0 0 9

csengő

Igen. A régi 1000-es villamosokon volt ilyen.

(A felvétel a szentendrei múzeumban készült)

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.06 0 0 7

Pont ma reggel munkábajövet lehettem szemtanúja a következő esetnek:

 

Buszsofőr még a hangosbemondóban kéri is az utasokat, hogy adják át a helyüket a vak embernek, aki fölszállt. Jó, emberünk föláll, áll, mint egy rakás szerencsétlenség, néz a vakra, hátha észreveszi magától is a szabad ülőhelyet. Mivel dupla ülés volt, az ablak mellett helyet foglaló is csak nézi a vakot, hátha föltűnik szerencsétlennek a szabad ülőhely... Aztán nagy nehezen valaki megszólal: "nem ül már le végre?"

 

No, mondom...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!