A topik célja, hogy összefogja azokat, aki házi villamosenergiatermeléssel szeretnének foglalkozni, (vagy már foglalkoznak) oly módon, hogy nem tárolják a megtermelt energiát, hanem az érvényben lévő rendeleteknek megfelelően kötelező átvétel reményében betennék azt a nagy közösbe. Legyen az napelem, szélerőmű, gázmotor, vagy bármi egyéb.
Jó estét mindenkinek. A kérdésem az lenne hogy valaki (ha van egyáltalán itt) meg tudná mondani mibe fáj egy gázmotoros gyári minierőmű? EU szabvány érdekelne. Köszönöm.
tudnátok abban segíteni, h a napelemes rendszerernél, mikor kijön az elmű órát cserélni nézi, h az ac és dc túláramvédők milyenek?, nekem aztmondta a műszaki dokumentációt készítő ember, h csak az ec jelőlésűt fogadják el és természetesen azt ő adná nekem? vagy elég, ha akármilyen túláramvádők vannak a rendszerbe illesztve? mondjuk ilyen?
ráadásul a dc oldali részhez mi közük? nem is vagyok köteles beengedni őket a lakásba, csak a villanyóráig turhatnak nem? az ac túláramvédő a villanyóra szekrényben van, az ok, de a dc, a lakásba az inverter környékén. a logika szerint az ac oldal esetleg érdekes lehet számukra, h ne menjen a hálózatra a rendszeremből adott esetben túlfesz, de a dc oldal?? ha tud valaki segítsen!
Napelemre lenne szükségem egy fagyis kocsi tetejére. Dekorációnak kellene, ezért jó lenne akár rossz is. Honnan lehetne olcsón venni olyan napelemet, amit rá tudok ragasztani a műanyag tetőre?
A dieselt is átalakítják (ezzel már nem foglalkozunk) a földgáznak megfelelő sűrítési viszonyokra, annak sem lesz meg az eredeti hatásfoka, viszont a nagyobb igénybevételre tervezett alkotórészek miatt elérhető áron lesz belőle gázmotor.
A dolog egyre komolyabban előtérbe kerül, mert a naepelemekkel kombinálva olyan autonóm energiaellátó rendszer építhető így fel, amelyikkel a hálózati villamos energia minden tekintetben pótolható.
A mostani projektben villannyal el nem látott tanyára készítünk napelemes-generátoros autonóm energiaellátó rendszert.
Abban Diesel-aggregátor szerepel.
A fölgázmotorokkal az a helyzet, hogy tartós igénybevételre csak átalakított dieselek alkalmasak, vagy pedig olyanok, amiket kifejezetten erre tervezetek és gyártottak.
Egyszerűen /nagyon tisztának/ így jellemzed a gáz tisztaságát-amit a motorba be lehet vezetni.
Csak tudod azt is szeretnénk,-hogy itt a fórumon a megoldásra is kaphatnánk megfelelő irányt -egy kis útmutatást.Ti akik már a gyakorlatban ezt művelitek/tudtunkra adtátok/nem tudom ,hogy miért nem osztotok meg velünk egy kissé több,segítő gondolatot?
Pl.-én úgy jártam,hogy a normálisan üzemelő mmotort leállítottam az ősszel,ésmost az újra indításnál bizony volt egy dekompresszorom -amit én nem építettem be. Szerencsére egy-két fordulat után már ez eltünt.Tehát nem volt tiszta megfelelően a gázom.Azért kérnélek ha van nektek TUTI jó szűrési megoldásotok -megosztanátok velünk.
szia bergli !-- igazábol nemtudom hogy ez amotor hány ccm-is de azt tudom hogy DT-be és más munkagépekbe sokhelyen alkalmazták az is lehet a 82-töl sokkal erössebb utána kéne nézni mindenesetre nem 1- eldobnivalo kis moci !
Ha Lajos Bátyánk nem tűzel fel ,akkor szinte nem is hallunk rólad,-pedig hát egy úttörőnek a véleményeire "itt" mindig nagy szükség van.
Hát pedig most nekem is lenne egy "kérdéses" gondolatom.
A fagázosítómat ,amit már bemutattam ,többszöri alakítgatások után úgy érzem sínen van.
Most szeretnék egy a "gáz minősége szempontjából" egy biztonságosabb készüléket szerkeszteni. Faszénnel szeretném üzemeltetni,-mivel nem nagy mennyiségről lenne szó, a szenet saját magam készíteném,-tehát pénzbe lényegében nem kerülne.De a kátrány és a víz problémáit így kitudnám zárni, tehát az ígényesebb motor szempontjából ez lényeges lenne.
Megfogott itt a neten a Gilmeore Gasifier videók.Nekem nagyon bejött ez a szerkesztés,-egy kivétellel mindent értek,és amit nem az az, hogy ami csö lenyúlik a reaktorba az hogy van megépítve? Afelső részét értem, de a többit nem.
A kérdésem Hozzád az lenne ,hogy erről esetleg,ha több információd lenne megosztanád -e velem?
sziasztok: igazábol bergli neked tudnék 1- ajálatot kinálni mégpedig ha kicsinek bizonyulnának trator és egyéb háztáji motorjaid felkinálnék 1- OROSZ-kombályn motort 4 hengeres öninditos vagy kismotoros télen is tuti indithato és még valoszinü szereti a fagázt is adig is szia
Igen az jó daraboló,én az egy tengejesen gondolkodom.Nállam csak 4cm-ig kellene darabolni,ettől vastagabbat eltüzelem fütésre.Nagyon nagyon sok gajhoz juthatnék a munkahej által mikor erdőt tisztitunk.A rívás szokott kerülgetni mikor eltüzelik kint a hejszinen,nagy homlokrakodóval öszenyomkodják és meg gyujtják:(.