Keresés

Részletes keresés

mopet46 Creative Commons License 2012.07.02 0 0 188

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/matol-itt-1-kozossegi-hajozas/

A megmutatott három nagyon kevés a meghirdetett menetrendhez, de még az Armada Budapest Hajózási Kft. öt hajója is. A BUDAVÁR mit keres a projektben? Ki az üzemeltető? Végül is az Armada, v. a Rudas és Tsa Bt. nyerte a pályázatot?

mopet46 Creative Commons License 2012.07.02 0 0 187

1. A 400 Ft-os rendszer, plusz bérlet, totális csőd. Óriási dotációval tudna csak működni az amúgy is csőd szélén álló eladósodott BKV-nak, ami újabb adók kitalálását hozza magával.

2. Egyetlen őrült sem lesz, aki októberi szeles, esős időben a bizonytalan hajóra várjon, még akkor sem, ha a Duna partján lakik.

3. 1957-ben a "301-es VIZIBUSZOK" megjelenésével már volt rá próbálkozás 1 Ft-os jeggyel.

Előzmény: Ízirájder (186)
Ízirájder Creative Commons License 2012.07.01 0 0 186

http://www.origo.hu/itthon/20120701-elindult-a-menetrend-szerinti-dunai-szemelyhajozas-videoriport.html

 

3 dolog:

1. Nagyon jó, hogy van, kb. 3 évente egyszer járok Pesten úgy, hogy megfordulok a városban, de gyermekként imádtam a dunai hajózást, ha nem dől be a 400 Ft-os rendszer, valamikor kipróbálom.

2. A videóban megszólalók szerint, ez max. családi ringatózásra jó, busz helyett nem fognak hajóra szállni.

3. Ugye BKK Dávid nem úgy adja el, hogy ez mekkora új ötlet?

 

AMúgy majd kíváncsi lennék a számokra (menentrend ér-e valamit, bevétel/kiadás stb.) De ezt sosem fogjuk megtudni.

mopet46 Creative Commons License 2012.07.01 0 0 185
mopet46 Creative Commons License 2012.06.28 0 0 184
mopet46 Creative Commons License 2012.06.28 0 0 183

Egy kis nosztalgiázásra összetarthatunk, visszasírhatjuk azokat az időket, de fiatalabbak már nem leszünk. De ha lennénk, az sem változtatná meg a vadkapitalizmus rablógazdálkodását.

Előzmény: cuki_64 (179)
BunnyNo1 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 182

Korántsem erről van szó. De ha beszélni akarsz, tanulj meg. Egyébként az érdemi részre nem reagáltál.

Előzmény: mopet46 (178)
BunnyNo1 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 181

Beszélni akart, hát segítettem. Reagáltam arra is, amit írt.

Előzmény: oldrad (175)
cuki_64 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 180

Az utolsó hajóm a példa felújítás után , eldták Paksra a motor és váltó többe került amenyiért eladták. Ez hajó a Margitsziget vizíbusz volt.  Pontonokat máig használják sok helyen, huladék árban adták el. Ma ugyanaz a ponton több miliokért kérnek el. 

cuki_64 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 179

Peti igazad van mi  tarcsunk össze volt BKV hajósok.  Kár volt annak idelyén szétverni BKV Hajózást egyesek jol meg gazdagodtak belőle. Máig üzemelő hajókat filérekért adtek el. 

Előzmény: mopet46 (178)
mopet46 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 178

Köszönöm együttérzésed a kioktatottal. :-) Ha valakinek csak annyi értelem van a víztornyában, hogy csak a szóközöket és az ékezeteket látja, azt csak lesajnálni lehet.

Előzmény: oldrad (175)
mopet46 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 177

Ha akkoriban a szabad rablást kicsit fékezték volna, ma az úszódokkal és a javító bázissal rentábilissá lehetne tenni az egyébként veszteséges személyhajózást. De már késő. Csak azt nem értem, hogy egy túltervezett utas számra kalkulált bevétellel, hogyan akarja üzemeltetni. Az egyszeri EU-s félmilliárd elfogyott a semmire [kikötő,:-) wifi,:-) bringatároló korlát:-)], ez után mi lesz? Majd ebből fedezi?

http://bkvfigyelo.postr.hu/komoly-kotbereket-fizethet-a-bkv-a-bkk-nak

Előzmény: cuki_64 (173)
oldrad Creative Commons License 2012.06.27 0 0 176

PS. Jav: "Azokban a topikokban..."

 

Előzmény: oldrad (175)
oldrad Creative Commons License 2012.06.27 0 0 175

Már itt is kifejted áldásos tevékenységedet ?

Pont Mopet olvtársunkba kötsz bele, aki igazán meg sem érdemli ezt a kioktatást. Azokban a topikban, ahol megjelensz, már ignoráljuk az okosságaidat...

Uff

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BunnyNo1 (172)
cuki_64 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 174

 Én 15 évet dlgoztam mint BKV .Hajós utolsok kozött mentem el a cégtöl.  

cuki_64 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 173

 Annak idelyén nem kelet volna, szétdarabolni a BKV. Hajózási Üzemigazgatoságot. Sok kis cégre, volt menetrendi hajózás,különjárat, és átkelő járatok, ha nem akkor fejleszteni kellet volna. Megfelelő mühely uszódokk javítóbázis. Jászai-Pünkösfördő között volt 1 órás menetidő,  40perc követési idő vagy 20 percenként csucsvorgalomba. De ugyanez vonatkozik Boráros tér- Óbuda szgiget közöti járatra. Átkelő járatok 20 percenként jártak a  Margitszigetre. Hétvégén még a Budafok Csepel gyári járat is feljöt kisegiteni.  

BunnyNo1 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 172

Pedig van benne ráció. Nem olyan drága a jegy és gyors is, nosztalgikus is. Olyat, hogy 52 ezer egyébként nem írunk, hanem vagy ötvenkétezer, ezzel jelezve, hogy nem pontos a szám, vagy 52000 és akkor azt jelezzük, hogy az bizony annyi. Fenntartás egy szó. Áru rövid u.

Előzmény: mopet46 (171)
mopet46 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 171

Te ezt az egész őrültséget komolyan veszed? Soha nem fog megvalósulni. Gyerekek álmodozása a legkisebb realitás nélkül. Még hogy 52 ezer utas? Ha mind fizető lenne, akkor is kevés a fenn tartáshoz. Évszázados tény, hogy a személyszállítás (bár a legkényesebb árú), sehol sem rentábilis. Majd az adónkból pótolják. :-(

Előzmény: bakterom (168)
mopet46 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 170

Köszönöm az új infókat, főleg a szemléltető képeket. :-)

A BKK szándékait senki sem tudhatja, mert utópisztikus álomvilágban járnak, de a félmilliárd forint elköltése már jó üzlet volt. Nekik. :-(

Előzmény: denfa (169)
denfa Creative Commons License 2012.06.26 0 0 169

Ma voltam kicsit terepszemlézni. Úgy van, ahogy gondoltam: az aluljáró le van zárva (ráccsal), a másik vége a HÉV túloldalán lévő épület alapozásával van lefalazva (mellesleg az aluljárót jelenleg hajléktalanok lakják). Egyébként maga a kikötői rész tetszetős, csak így ebben a formában teljesen fölösleges pénzkidobás - mondom ezt úgy, hogy nem ismerem a BKK további szándékait az áttöréssel kapcsolatban. Fotók:

     

Előzmény: mopet46 (167)
bakterom Creative Commons License 2012.06.26 0 0 168

 

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy népszerűsítse a fővárosban a hajózást a munkába és iskolába járáshoz. A jelenlegi három viszonylat működtetésében a munkanapi menetrend kis mértékű változtatásával jelentős utasforgalom, -elsősorban hivatásforgalom!- ezáltal garantált siker lenne az utasok számára akkor, ha munkanapokon a D12 járat hajói a Dráva utca elnevezésű XIII. kerületi kikötőben is megállnának.

Ez az alábbiak okok miatt szükséges:

a kikötő megközelíthetősége kimondottan jó, 500 méteren belül megtalálható létesítmények:

- lakótelep (Kárpát utca, Pannónia utca, Népfürdő utca),

- általános iskola (Pannónia utca)

- iskola (Gimnázium),

- rendelőintézet (Révész utca),

- színház, művelődési ház, könyvtár (Ram - Pannónia utca), 

- szálloda,

- irodaház (dráva utca)

 

A tervezett menetrend a Dráva utcai kikötő érintésével is tartható, a többlet menetidő 1-3 perc, amely nem számottevő, a tartalékidők miatt. Érdekesség, hogy a D11-es viszonylaton közlekedő járat a D12-höz képest ugyanazon távolságot a Meder utca – Haller utca között 8 perccel gyorsabban teszi meg.

Összefoglalva a hajó útvonalában kevés olyan kikötő található, amely munkanapokon ennél könnyebben elérhető csekély rágyaloglási távolságból, ezért a megálló hétvégi üzemelése mellett a munkanapokon történő használata támogatható. Jelentős turistaforgalomra munkanapokon nem kell számítani, hiszen a D12 járat csak korán reggel és délután csúcsidőszakban közlekedik, a Margitsziget megállóit nem érinti.

Mivel a júliustól közlekedő hajójáratok várhatóan a kerületben élők és dolgozók napi közlekedését is megkönnyítik nap mint nap, jelentős mértékben tovább emelhető volna a szolgáltatás színvonala ezen felsorolt okok miatt. 

 

mopet46 Creative Commons License 2012.06.25 0 0 167

Más is ezt mondja.

"gorgo válasz | megnéz 2012.06.25 13:46:36 (107158)

Kicsit furcsán éreztem magam ezt a légifelvételt megtekintve, ugyanis az elmúlt néhány évben jópárszor elsétáltam azon a helyen ahol az aluljáró Soroksári felőli feltételezett lejáratát jelölted, és ott sosem láttam semmilyen lépcsőt vagy rámpát. Mindenesetre az imént leellenőriztem, és valóban nincs is ott semmi olyasmi. Nem is lenne logikus, ugyanis eredetileg az aluljárót hülyeség lett volna ilyen ferdén megépíteni, amikor pedig a Haller torkolatával szemben elkezdtek építkezni, kb 4 éve, akkor természetesen nem foglalkoztak az aluljáró átépítésével, egyszerűen lezárták. Érzésem szerint az alagút a Duna felől szépen beletorkollik a pincét körbezáró betonfalba."

Előzmény: denfa (166)
denfa Creative Commons License 2012.06.24 0 0 166

Igen, azt tudom, hogy van, de annak az aluljárónak a másik (keleti) lejárója közvetlenül a HÉV-űrszelvény mellett volt - még azelőtt, mielőtt odanőtt volna a helyére az irodaház és a munkagödör. :-) Úgyhogy sejtésem szerint azt az aluljárót lezárták. De most már meg fogom nézni személyesen is.

Előzmény: mopet46 (165)
mopet46 Creative Commons License 2012.06.24 0 0 165

Van ott aluljáró! :-) Onnan/oda fog menni a tömeg dolgozni a hajókkal. :-))))

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=118783204&t=9011160

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=118783604&t=9011160

Előzmény: denfa (164)
denfa Creative Commons License 2012.06.24 0 0 164

Sziasztok!

Azt meg tudja nekem mondani valaki, hogy a Haller utcai megállónak mi az értelme? Csak mert a HÉVen átmenni nem lehet, vagyis nemcsak a Soroksári utat, de még az irodaházakat sem lehet megközelíteni onnan. Aki ott kiszáll, sétálhat északra a Boráros térre, vagy délre a MűPához (megjegyzem, tudatlan kívülállóként úgy gondolom, hogy logikusabb lett volna odatenni a megállót).

üDv!

mopet46 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 163
mopet46 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 162

Az előző két linkből idézve:

"Egyébként a mostani beruházás, a kikötők át-, és kiépítése, a hajók kipofozása 493 millió forintba került, aminek a kilencven százalékát az EU adta. Szóval nekünk 49 milliónkba került. Fejenként alig öt forintba."

"Az előterjesztés szerint évi 82 millió forintos bevétellel számolnak, bár ennek jelentős része a szárazföldi közlekedési ágazatoktól vonná el a bevételt, így is mintegy 22 milliós többletbevétellel számolnak."

EZ AZTÁN AZ ÜZLET! Húsz év alatt megkeresi a ráfordítást, ha addigra nem amortizálódna le a kitalálója.

És még nem számolták a hajók üzemeltetési, karbantartási költségét.

mopet46 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 161
mopet46 Creative Commons License 2012.06.20 0 0 160
Előzmény: * * BPO-700 * * (159)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.06.20 0 0 159

A BKK a hajójáratot is beszámozta?

 

11 Rákóczi híd - Újpest, Árpád út
12/13 Rákóczi híd - Rómaifürdő

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!