Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
Persze ezek a számok azt is kifejezik, hogy a turizmus és az idegenforgalom akkor nem volt szempont, a kiváló érzékű Pap János, a Veszprém megyei pártbizottság első titkára le akarta csapoltatni a Balatont, hogy kukoricát lehessen termelni a helyén (talán erre is utaltak azzal, hogy az áthelyezendő felüljáróra csak néhány évig lenne szükség). A buszok aztán a későbbiekben Veszprém-Külsőn vagy csatlakoztak a Győr felől érkező vonatokhoz, vagy nem. És valami miatt mégiscsak fenntartották továbbra is a Győr-Zánka-Köveskál hétvégi közvetlen vonatot, de immár kerülő útvonalon, Csajágon át.
Azt tudja valaki, hogy Zircen a 4. vágányt miért nem használják. Olyan szegény, mint amilyenek az első vágányok szoktak lenni. Mert aztán az 5., 6. ismét jó állapotú, használt vágányok.
Elvileg az volt a terv, hogy 2 órás ütem lesz a vonalon (egy délelőtti Győr-Veszprém vonat kivételével, ami továbbra is csak hétvégén közlekedne), Győr Bakonyszentlászló viszonylatban megtartva a betétjáratokat is.
Jó hír: a módosítás utáni szerelvényfordulóban rengeteg új vonatot találni 395xx számmal, ami nyílván a bakonyi vonal. :) Még a végén megvalósul a 2 órás ütem?
1999-ben új külszini fejtés nyílt és onnan vasúton szállították a bauxitot Dudarról, ami Zirctől tovább már a Győr Veszprém vonalon került továbbításra:
A kofejtonel nem volt megallohej.az ott talalhato epuletromok a szocialis epuletek maradvanyi.robbantas elott az ablakokat bedeszkaztak,es valaki egy trombitaval adott hangjelzest.megallo vinye sandormajor es porvacsesznek volt.nalunk (XI orhaz) csak feketen allt meg a vonat.vizet hoztak inni,kuldtek valamit,jott haza anyam zircrol a boltbol.stb.A makadam ut sem ott ment ahol most van.Eloszor kezi allitasu sorompo volt
Kesobb lett tekeros ,kolompolt le eresztes kozben.az ut a sin bal oldalan haladt el a bakterhaz mogott,ha gyorbol megyunk veszpremnek.az alagut elott keresztezte az ut.kb 100.meterre. az orhaz meg 250 - 300 ra lehetett tole ,ha jol emlekszem.reg volt mar .
Alsotagozat otodikben koltoztunl el onnet.utannunk mar nem laktak az orhazat.
Megszunt a kofejto,azert szunt meg az orhaz is. Akkoriban kezdtek el jarni a dacsiak es eltunni a gozosok.ez 1972 korul volt.gyerekkent nem gondoltam ,hogy ezek a dolgok valaha fontosak lesznek nekem.
Köszi, habár pont az lett volna számomra érdekes, hogy konkrétan melyik év(ek)ben váltották a vonalon a 375 -ösöket a Dácsiák, ill. a kéttengelyes személykocsikat a négytengelyesek?
A vonal centenáriumán, 1996-ban egy 324-es vontatott egy nosztalgia-szerelvényt Veszprémtől Veszprémvarsányig, igaz nem tudta az emelkedőt Veszprém-Eplény között leküzdeni, ezért egy Dacia-t csatoltak a szerelvényhez hátul és így egy tológéppel járták be a a Cuha-völgyi vonalat.
A gőzvontatás idején, a 60-as és 70-es években emlékezetem szerint 275-ös és 375-ös gépek vitték a személyvonatokat.