Keresés

Részletes keresés

milcse Creative Commons License 2011.05.30 0 0 148

Ennek ellenére Boba és Zeg között is gyönyörű új megállók és épületek vannak a semmiért... Persze biztos én értelmezem rosszul, de a Szili+1 kocsi (esetleg 2) ami kong az ürességtől biztos gazdaságos és jó.

Előzmény: Lovrin (146)
milcse Creative Commons License 2011.05.30 0 0 147

1.-2. Természetessen többe.
 Itt az a lényeg, hogy Csajág és Szabadbattyán között nincs értelme ennyi utasra fentartani (szerintem!) egy vasútvonalat.

3. Mert ha felújítok egy vasútvonalat oda dukál a Bz-knek meg a Bhv-knek meg a Halbiknak új peron. Egyébként pPolgárdiban próbáltál már felszállni egy Halbis vonatra?
4. A több települést érintő vonal még mindig olyan gyenge utasszámokat produkál, hogy véleményem szerint felesleges fentartani. Szép hely, kanyargós, fotózni jó, de ennyi.
Ha Szabadbattyán Lepsény között két vágányon közlekedhetnének a vonatok, akkor meg lehetne szüntetni a puszta közepén álló jelenleg csak keresztekre használt állomást is. Battyán és Lepsény között nincs értelme semmilyen megállónak vagy állomásnak.
5. A közeljövőben nem lesz pénz arra, hogy a 29-es vonalat villamosítsák, így továbbra is marad a gépcsere. A nagy irányváltásnál ebből még időt is lehetne nyerni. Bejön a vonat Lepsénybe Budapest felől, a csörgő megy a végére és hussss Tapolca. Lehet, hogy nő a távolság, de nem számottevő és Balatonfőkajárnak lenne egy olyan megállóhelye (ismét) ami a település lakottabb oldalához van közelebb.

6. Véleményem szerint, ha Lepsényig megvalósulna a két vágány akkor nincs szükség Szabadbattyánra mint állomásra és javulna a 30-as zavarérzékenysége. Egy váltókörzetre talán szükség lehet Battyánba mert ott a Börgönd-Battyán vonal. Bár nem látom a jövőjét annak a szakasznak sem...

7. Fentebb már írtam. Ezt a szakaszt a 29-es bontott elemeiből nagyon szépen fel lehetne újíttani. És végre az egyik partról a másikra is átlehet majd úgy jutni, hogy nem kell bevonatozgatni Fehérvárra. Tehát súlyponti szerepet kapna Lepsény.


Székesfehérvár - Lepsény között... 


Székesfehérvár-Repülőtér mh.
Székesfehérvár- ???? (Ez a jelenlegi elkerülő hídja környékén lenne ahol épülget egy újabb városrész amennyiben lenne rá igény.)(talán) Szabadbattyán mh

 

...re lenne szükség.

Előzmény: Lovrin (145)
Lovrin Creative Commons License 2011.05.30 0 0 146

A 25-ös vonal új nyomvonala NEM a személyforgalom, hanem a nemzetközi teherforgalom számára épült. A megállóhelyek ennek megfelelően mindenhol messzebb kerültek a településektől, mint az 1980-as vonalbezárás előtt voltak.

Előzmény: milcse (144)
Lovrin Creative Commons License 2011.05.30 0 0 145

Várom a következő kérdésekre a választ:

 

1, Szerinted mennyibe kerül felszámolni a csajág-szabadbattyán szakaszt, és mennyibe 5 megállóra peront építeni?

2, Szerinted mennyibe kerül 160-ra (át)építeni 1 km vasútvonalat, és mennyibe 5 megállóra peront építeni?

3, Eleve miért lenne létszükséglet új peront építeni?

4, Miért jobb a déli vasút meghagyni kívánt pusztában vezető, települést nem érintő Lepsény - SzBattyán szakasza az északi vonal Csajág - Szbattyán szakaszánál, amely több települést is érint?

5, Miben lesz jobb a te terved szerint az északi part és Székesfehérvár (Budapest) összeköttetése, amikor a távolság is nő, és irányt is kell váltani Lepsényben, ami még több időt jelent?

6, Szabadbattyán állomás megszüntetésével javulna vagy romlana a 30-as vonal áteresztőképessége és zavarérzékenysége?

7, A térképeden látható Csajág-Lepsény krumpli mire lesz egyáltalán használható?

Előzmény: milcse (142)
milcse Creative Commons License 2011.05.29 0 0 144

25-ös vonalon felújítottak mindent amit lehetett, terveztek szép állomásokat, stb-stb-stb...
Látod a tömegeket akik átpártoltak a vasútra? Látod, hogy néz ki (már most) a 25-ös Zeg-Hodos szakasza?
Tudod egy ilyen szép új peron és megálló amit utána nem tartanak karban (2 év után felveri a gaz) és használja napi 5 utas mennyibe kerül?

Előzmény: Lovrin (141)
milcse Creative Commons License 2011.05.29 0 0 143

Köööössszz! :)

Előzmény: m62-165 (140)
milcse Creative Commons License 2011.05.29 0 0 142

Jó, hát akkor újítsuk fel Szabadbattyán-Csajág szakaszt. Épüljön mindenhová a Bz-nek (a települések szélére, ahol köztudottan rengetegen laknak) szép hosszú peron milliárdokért főleg Csajágra ahol sok az utas Ipartelepre meg Főkajár felsőre.

Ezekről a településekről ingázók 90%-a egyébként is a buszt használja, de ha lenne szép új peron meg 120 km/h-s pálya (nah meg ilyen sebességre alkalmas jármű) és 8 perccel korábban érne be a vonat Fehérvárra biztos megtudnád győzni őket.

Előzmény: Lovrin (141)
Lovrin Creative Commons License 2011.05.29 0 0 141

Remélem a NIF-nél ennél sokkal-sokkal értelmesebb terveket készítenek.

Sajnálatos, hogy vasútbarátok is inkább leradíroznának állomásokat, vonalakat a térképről, mintsem építenének.

Előzmény: milcse (135)
m62-165 Creative Commons License 2011.05.29 0 0 140
Előzmény: milcse (135)
ajm Creative Commons License 2011.05.28 0 0 139

Én a 10 km/h-ás kitérőket:-)

Előzmény: tvsc (137)
milcse Creative Commons License 2011.05.28 0 0 138

Én semmit, majd a munkások. :)))
Egyébként azért van ott az a kérdőjel, mert passzolom milyen állapotok vannak ott.

Előzmény: tvsc (137)
tvsc Creative Commons License 2011.05.28 0 0 137

Siófokon mit építenél át a vágányokon?

Előzmény: milcse (135)
milcse Creative Commons License 2011.05.28 0 0 136

* 1. Székesfehérvár és Szabadbattyán állomások között a jelenlegi nyomvonalon kétvágányú 160 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Szabadbattyán állomás megszűntetése.

Előzmény: milcse (135)
milcse Creative Commons License 2011.05.28 0 0 135

Ez az én elképzelésem ingyér a NIF-é... (a többi majd később)

1. Székesfehérvár és Szabadbattyán állomások között a jelenlegi nyomvonalon kétvágányú 160 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Szabadbattyán állomás átépítése (4 vg.).

 

2. Szabadbattyán és lepsény állomások között a jelenlegi nyomvonalon kétvágányú 160 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Lepsény állomás átépítése (6 vg.).
Ettől kezdve a gépcsere lehetne Lepsényben. Bejön Bp. felől a vonat, a végére rájár a dízelmozdony és mehetne is Tapolca felé aminek mennie kell.

3. Lepsény és Siófok állomások között a jelenlegi nyomvonalon egyvágányú 120 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Balatonaliga (2 vg.), Szabadisóstó (2 vg.), Siófok (??? vg.) állomások átépítése.

4. Szabadattyán és Csajág állomások között a jelenleg meglévő vasútvonal felszámolása.
Ilyen sok ingázó utasért nem érdemes fentartani egy ekkora szakaszt.

5/a. Balatonfőkajár és Balatonakarattya között a 27-es számú és a 29-es számú vasútvonal összekapcsolása.

5/b. Lepsény és Tapolca állomások között a jelenlegi nyomvonalon egyvágányú  120 km/h-s sebességre alkalmas vasútvonal kiépítése. Igaz, hogy nincs mozdonyunk ami ennyivel menne és az ívek miatt ez valahol Vmax 100 vagy 80 lenne, de amit lehet hozzuk ki a dologból.


milcse Creative Commons License 2011.05.28 0 0 134

Körbejárná a vonat a Balatont

Esettanulmány készítésére írtak ki pályázatot. Tovább »

forrás: Index.hu

Zolcsi67 Creative Commons License 2011.05.15 0 0 133

És szilárd halmazállapotú, tehát nincs szükség palackozásra. Elég a doboz. :-)))

Előzmény: Slijepac Most (131)
Edericsi Creative Commons License 2011.05.14 0 0 132

Üdv!!!

Valaki szeretne beszélni veled!!! 

Írtam mailt!!!

Előzmény: hkv (129)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.05.14 0 0 131

Kémiából úgy tanultam, hogy a bór narancssárga színű, és fényvédett helyen kell tárolni.

Előzmény: hkv (130)
hkv Creative Commons License 2011.05.14 0 0 130

Az alkalomra néhány üveg dísz palackozott bór is készült:

Előzmény: hkv (129)
hkv Creative Commons License 2011.05.14 0 0 129

Izelitő a Zalavölgyi HÉV kiállításáról. A képek a tegnapi megnyitón készültek:

 

hkv Creative Commons License 2011.05.14 0 0 128

Megnyilt a Zalavölgyi HÉV kiállítása amelya Kehidakustányi termálfürdőben láható. Nyitva Május 13.-tól 1 hónapig H-V: 10:00 - 18:00 között.

hkv Creative Commons License 2011.05.12 0 0 127

Maga a kiállítás a fürdő nyitvatartási idejében bármikor megtekinthető lesz a konferencia teremben.

Előzmény: zárfényexpressz (124)
hkv Creative Commons License 2011.05.12 0 0 126

A  téli megnyitó elhalasztásával kibővült anyaggal fogadjuk a látogatókat!

Előzmény: zárfényexpressz (124)
hkv Creative Commons License 2011.05.12 0 0 125

Szia!

 

Bő egy hónapig lesz látható a kiállítás! De érdemes majd pénteken a megnyitóra eljönni!

Előzmény: zárfényexpressz (124)
zárfényexpressz Creative Commons License 2011.05.12 0 0 124

Meddig lesz?

Előzmény: hkv (122)
milcse Creative Commons License 2011.05.12 0 0 123

2011.04.16, Balatonfűzfő – M41 2149

hkv Creative Commons License 2011.05.10 0 0 122

milcse Creative Commons License 2011.05.10 0 0 121

"Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy Szabadbattyán - Csajág és vissza viszonylatban 2011. V.17-
én és 18-án pályaépítési munkák miatt az alábbi vonatok módosított menetrend alapján, illetve
vonatpótló autóbuszokra történı átszállással közlekednek."

 

http://www.mav.hu/mrvalt/mr_megj.phtml?id=3480

milcse Creative Commons License 2011.05.10 0 0 120

Mikey85 -  A link: Ha a hidat zárják le...

 

neodd - Jó kép! :)

Előzmény: Mikey85 (119)
Mikey85 Creative Commons License 2011.05.10 0 0 119
Kis kapirgálást tartanak 30-on.
iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4969:ha-a-hidat-zarjak-le&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!