Ennek ellenére Boba és Zeg között is gyönyörű új megállók és épületek vannak a semmiért... Persze biztos én értelmezem rosszul, de a Szili+1 kocsi (esetleg 2) ami kong az ürességtől biztos gazdaságos és jó.
1.-2. Természetessen többe. Itt az a lényeg, hogy Csajág és Szabadbattyán között nincs értelme ennyi utasra fentartani (szerintem!) egy vasútvonalat.
3. Mert ha felújítok egy vasútvonalat oda dukál a Bz-knek meg a Bhv-knek meg a Halbiknak új peron. Egyébként pPolgárdiban próbáltál már felszállni egy Halbis vonatra? 4. A több települést érintő vonal még mindig olyan gyenge utasszámokat produkál, hogy véleményem szerint felesleges fentartani. Szép hely, kanyargós, fotózni jó, de ennyi. Ha Szabadbattyán Lepsény között két vágányon közlekedhetnének a vonatok, akkor meg lehetne szüntetni a puszta közepén álló jelenleg csak keresztekre használt állomást is. Battyán és Lepsény között nincs értelme semmilyen megállónak vagy állomásnak. 5. A közeljövőben nem lesz pénz arra, hogy a 29-es vonalat villamosítsák, így továbbra is marad a gépcsere. A nagy irányváltásnál ebből még időt is lehetne nyerni. Bejön a vonat Lepsénybe Budapest felől, a csörgő megy a végére és hussss Tapolca. Lehet, hogy nő a távolság, de nem számottevő és Balatonfőkajárnak lenne egy olyan megállóhelye (ismét) ami a település lakottabb oldalához van közelebb.
6. Véleményem szerint, ha Lepsényig megvalósulna a két vágány akkor nincs szükség Szabadbattyánra mint állomásra és javulna a 30-as zavarérzékenysége. Egy váltókörzetre talán szükség lehet Battyánba mert ott a Börgönd-Battyán vonal. Bár nem látom a jövőjét annak a szakasznak sem...
7. Fentebb már írtam. Ezt a szakaszt a 29-es bontott elemeiből nagyon szépen fel lehetne újíttani. És végre az egyik partról a másikra is átlehet majd úgy jutni, hogy nem kell bevonatozgatni Fehérvárra. Tehát súlyponti szerepet kapna Lepsény.
Székesfehérvár - Lepsény között...
Székesfehérvár-Repülőtér mh. Székesfehérvár- ???? (Ez a jelenlegi elkerülő hídja környékén lenne ahol épülget egy újabb városrész amennyiben lenne rá igény.)(talán) Szabadbattyán mh
A 25-ös vonal új nyomvonala NEM a személyforgalom, hanem a nemzetközi teherforgalom számára épült. A megállóhelyek ennek megfelelően mindenhol messzebb kerültek a településektől, mint az 1980-as vonalbezárás előtt voltak.
1, Szerinted mennyibe kerül felszámolni a csajág-szabadbattyán szakaszt, és mennyibe 5 megállóra peront építeni?
2, Szerinted mennyibe kerül 160-ra (át)építeni 1 km vasútvonalat, és mennyibe 5 megállóra peront építeni?
3, Eleve miért lenne létszükséglet új peront építeni?
4, Miért jobb a déli vasút meghagyni kívánt pusztában vezető, települést nem érintő Lepsény - SzBattyán szakasza az északi vonal Csajág - Szbattyán szakaszánál, amely több települést is érint?
5, Miben lesz jobb a te terved szerint az északi part és Székesfehérvár (Budapest) összeköttetése, amikor a távolság is nő, és irányt is kell váltani Lepsényben, ami még több időt jelent?
6, Szabadbattyán állomás megszüntetésével javulna vagy romlana a 30-as vonal áteresztőképessége és zavarérzékenysége?
7, A térképeden látható Csajág-Lepsény krumpli mire lesz egyáltalán használható?
25-ös vonalon felújítottak mindent amit lehetett, terveztek szép állomásokat, stb-stb-stb... Látod a tömegeket akik átpártoltak a vasútra? Látod, hogy néz ki (már most) a 25-ös Zeg-Hodos szakasza? Tudod egy ilyen szép új peron és megálló amit utána nem tartanak karban (2 év után felveri a gaz) és használja napi 5 utas mennyibe kerül?
Jó, hát akkor újítsuk fel Szabadbattyán-Csajág szakaszt. Épüljön mindenhová a Bz-nek (a települések szélére, ahol köztudottan rengetegen laknak) szép hosszú peron milliárdokért főleg Csajágra ahol sok az utas Ipartelepre meg Főkajár felsőre.
Ezekről a településekről ingázók 90%-a egyébként is a buszt használja, de ha lenne szép új peron meg 120 km/h-s pálya (nah meg ilyen sebességre alkalmas jármű) és 8 perccel korábban érne be a vonat Fehérvárra biztos megtudnád győzni őket.
* 1. Székesfehérvár és Szabadbattyán állomások között a jelenlegi nyomvonalon kétvágányú 160 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Szabadbattyán állomás megszűntetése.
Ez az én elképzelésem ingyér a NIF-é... (a többi majd később)
1. Székesfehérvár és Szabadbattyán állomások között a jelenlegi nyomvonalon kétvágányú 160 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Szabadbattyán állomás átépítése (4 vg.).
2. Szabadbattyán és lepsény állomások között a jelenlegi nyomvonalon kétvágányú 160 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Lepsény állomás átépítése (6 vg.). Ettől kezdve a gépcsere lehetne Lepsényben. Bejön Bp. felől a vonat, a végére rájár a dízelmozdony és mehetne is Tapolca felé aminek mennie kell.
3. Lepsény és Siófok állomások között a jelenlegi nyomvonalon egyvágányú 120 km/h-s sebességre alkalmas villamosított vasútvonal kiépítése, Balatonaliga (2 vg.), Szabadisóstó (2 vg.), Siófok (??? vg.) állomások átépítése.
4. Szabadattyán és Csajág állomások között a jelenleg meglévő vasútvonal felszámolása. Ilyen sok ingázó utasért nem érdemes fentartani egy ekkora szakaszt.
5/a. Balatonfőkajár és Balatonakarattya között a 27-es számú és a 29-es számú vasútvonal összekapcsolása.
5/b. Lepsény és Tapolca állomások között a jelenlegi nyomvonalon egyvágányú 120 km/h-s sebességre alkalmas vasútvonal kiépítése. Igaz, hogy nincs mozdonyunk ami ennyivel menne és az ívek miatt ez valahol Vmax 100 vagy 80 lenne, de amit lehet hozzuk ki a dologból.
"Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy Szabadbattyán - Csajág és vissza viszonylatban 2011. V.17- én és 18-án pályaépítési munkák miatt az alábbi vonatok módosított menetrend alapján, illetve vonatpótló autóbuszokra történı átszállással közlekednek."