Szólhat. De 250 dodó akkor is sok érte. A belsejét elnézve, nem sokkal másabb, mint a 900 Ft-os noname társa. Mondjuk azon nem világít különböző színekkel a szitakötő...
Túl sokat nem is akarok, de azért szerintem a realitás valahol 5 és 100 ezer között található, számomra legalábbis. :-)
Az az elvem, hogy új fejlesztem a rendszereimet, hogy egyre jobb cuccokat veszek, aztán a végén a leggyengébb láncszemet lecserélem. Szeretem kihozni a hangfalakból, hangszórókból a maximumot.
CD-nél nem igen fogok jobb minőséget hallgatni rajta, az biztos, FLAC-et, 320-as, de legalább 192-es mp3-at nagy átlagban. Akkor viszont ez a szerkentyű bőven elég lesz nekem:
Egy 5e-s dac wan partiban egy ilyen olcso hangfallal. Ha wixont wennél egy jobb, nagyobb dobozt, az már képes lenne kimutatni az egyes dac-ok közti különbséget.
Elsösorban nem pc-hez kéxült doboz kell, hanem egy sima passziw + egy akármilyen kisebb erösitö.
Biginek abban igaza van, hogy nem feltétlenül éri meg annyiért D/A eszközt venni, mint a mögötte levő cucc.
Kérdés még az is, hogy mivel "eteted" a konvertert. Ha csak "CD" (16 bit/44kHz), esetleg MP3 minőséggel, akkor teljesen felesleges ágyúval verébre lőni. Nagy felbontású anyagnál pedig szvsz az aktív hangfal lesz a szűk keresztmetszet.
Az alap egységek a hangkártyában és a külső DAC-ban is hasonlók.
Egyszerűsítve:
bemeneti fokozat, mely az adott bemeneti jelet (USB, SPDIF -RCA, koax, optikai-, esetleg I2S) "illeszti" a konverter belső -digitális- logikájához, megfelelő mintavételezés -ütemezés- segítségével;
digitál-analóg átalakító (DAC) egység, mely a digitális jelfolyamból analóg jelet állít elő;
analóg erősítő fokozat, mely a DAC után a következő fokozat- erősítő- felé a jelerősítést végzi;
órajel generátor/ok/, melyek a mintavételezéshez szükségesek -olcsóbb megoldásoknál a bejövő jelből "nyerik" ki;
tápegységek
Az utolsó három modulban térnek el a hangkártyák és a -komolyabban felépített- DAC-ok, az utóbbiak javára.
Például az én (külső) DAC-omban két "R" magos trafó, hat önálló tápegység, tuningolt clock, áttervezett -csöves- kimeneti fokozat van. Ja, és mindez normál méretű (kb. 40*30cm) fémházban, cca. 6kg súlyban. :-)
Wan egy jominöségü külsö plextor iro-olwasom. Wan rajta kimenet a xámitogép felé, és analog kimenet az erösitö felé is. Flac-ot a xámitogépröl tucc hallgatni, CD-t, MP3-at erröl. 15e-ért odaadom.
Nem igazán vagyok otthon a témában, de szükségem volna valami minőségi szerkentyűre, amiről tudnék zenét hallgatni digitális formátumban. Elsősorban FLAC-re gondoltam, de jó, ha tudja az MP3-at is, és rá tudom kötni egy számítógépre is.
Egy KRK Rokit 5-ös aktív hangfalat szeretnék ellátni vele minőségi jellel. 50 ezer körül mit lehet találni?
> Nem a fizikai interface-el van baj/om/, hanem a felette ülő kódolásokkal:
A normál PCM adatot is megváltoztatja ez a kódolás? Én eddig úgy tudtam, hogy nem, és ha a lejátszó direkt nem nyúl bele, lehet SPDIF-en keresztül bit-perfekt adatot kapni. És a te linkedet elolvasva is úgy értelmeztem a dolgot, hogy csak a channel status bit jelzi, ha nem PCM sample-k vannak a többi biten, hanem tömörített adat.
"ezért használunk/licencelünk egy vérbelien nagymenő 24/192-es szoftveres USB-Audio engine-t." .... amit az M2Tech-től vesznek/licencelnek.
Az I2S kérdésében nem értek egyet velük. Az izoláció messze nem a legfontosabb probléma ebben a témakörben, ráadásul meg is oldható.
Attól még, hogy SPDIF lehetőséget biztosítani kell/lehet (egy gyártó nem engedheti meg, hogy a potenciális piac egy szegmensét kizárja), nem szabadna kizárni az I2S használatát.
Persze, ha marketing szempontból nézem, egy későbbi "fejlett" (árban is :-( ) termék kihozatala akár "jelentős" lépés is lehet. :-)
A Human Audio és nagyon sok egyéb high-end gyártó filozófiája az, hogy az USB -> S/PDIF konverzión nagyon sok múlik - sok esetben akár több is, mint magán a D/A konverzión - így ennek a modulnak igencsak nagy szerepe van a kapott hang minőségében. Ennek értelmében a legtöbb USB-s DAC (egy egységben - egy árért) nem tud megengedni magának valóban komoly USB-Audio "motort", így valamely nagy csipgyártó meglehetősen gyatra hardveres megoldását használja (pl. Ti PCM270x) Mi ezt nem tartottuk kellően jónak, sőt, még igazából hallgathatónak sem, ezért használunk/licencelünk egy vérbelien nagymenő 24/192-es szoftveres USB-Audio engine-t. Ebből következően, ha már egy nagyon komoly minőségű S/PDIF jelet sikerült előállítani, akkor nem akarjuk megkötni a felhasználó kezét azzal, hogy összeházasítjuk egy fix DAC-kal. A mi megoldásunk mentén a jövőben lehetősége nyílik a felhasználónak akár a DAC egységégét fejleszteni - netán egy régebbi (USB kapcsolattal nem rendelkező) nagyágyúval összepárosítani a meglévő - amúgy teljesen jel- és táp-izolált Tabla vagy Tabla Pico egységét.
Továbbá az I2S jel izolációja több, mint problémás (pontosabban nem megoldható), viszont a Tabla/Tabla Pico S/PDIF jele teljes mértékben izolált.
Egyébként jelen ismereteink szerint nem létezik egyben táp- és jel-izolált USB-s DAC a piacon.
A történetiség kedvéért azért említsük meg, hogy Mario annak hatására készítette el termékként a Hiface EVO-t, hogy a DIY közösség a (egyébként kíváló) Hiface USB-SPDIF konvertert jól meghackelte (akkus táplálás, I2S kimenet), és ezzel egy kategóriával magasabb színvonalú hangot csikart ki belőle. :-)
"Ehhez persze kell olyan eszköz, mely elvégzi az USB-I2S átalakítást (pl. M2Tech Hiface egyes módosításai)."
A HiFace EVO tudja ezt átalakítás nélkül, van I2S kimenete RJ45 csatlakozón és a HiFace DAC pedig tudja RJ45 I2S felületen fogadni a jelét. Sőt a HiFace EVO - nak van clock bemenete amit HiFace EVO külső órajel generátora tud órajellel ellátni.
Ha nincsenek túl nagy igényeid (azaz megelégszel kisebb felbontású anyagok lejátszásával) egy PCM27xx USB reciver chip direktben ráköthető a 1541-re (I2S).