Javaslom 10.14-én délután 16 és 19 óra között tartsunk egy talit. A szokott - a kemény mag által ismert - helyen. Kérem, aki gépkocsival érkezne e-mail címemre írjon: Név és rendszám.
Akármit is találsz, arra figyelj, hogy a gyári tápegységét/trafóját le kell cserélni egy stabil, legfeljebb 15V-os tápegységre/laptop töltőre. Kivéve, ha találsz egy bontott új Tillig szettből egy Uhlenbrock Daisy2-es vezérlőt.
Végül megtakarítottam a síneket ahogy tanácsoltad egész jó lett! Vezérlést szeretnék venni egy kis digitális asztalhoz majd később fejleszteném egyszerre 2 -3 mozdony sosem fog futni rajta.
BTTB és Zeuke kalapsíneken fut.
Ehhez találtam ezt Feischmann Lok-Boss 6865 digitális vezérlő kompletten 18000 Ft-ért.
Tud e elég teljesítményt ez a vezérlő? illetve van magyar nyelvű leírás valahol?
Sziasztok. a segítségeteket kérném.Megtudnátok mondani hogy a TT-és Tillig Nohab motorjának 12.voltnál mennyi lehet a fordulatszáma (RPM) ? Csak az válaszoljon aki pontos információ birtokában van. Köszönöm a válaszotokat.
Nah, örülök, hogy van rajtam kívül még aki így látja! Szánalmas a dolog! Pont mint amikor horgászni megyek! Előtte össze kell szednem az előttem horgászó idióta energiaitalos dobozát, cigaretta csikkjeit és sorolhatnám... :-(((((((((
Ezt a kérdést már feltettem én is a cukorhegyi oldalon az egyik tematikus közösségben, a miértje számomra sem derült ki, csak az, hogy ezentúl így lesz és törődjek bele :) amúgy 50 évig jó volt a BTTB papírdoboza csak Tillig grafikával, de most már 2021 van és a műanyagipar dübörög, csak reménykedhetünk, hogy idővel feltalálják a légköralapú csomagoló műanyagot, ami a kibontást követően elszublimál, és betömi az ózonlyukat :)
Ha még aktuális a Nohab alváz javítás, akkor több megoldást tudok javasolni.
Van raktáron új, vagy kevésbé (el)használt, eredeti alváz. Nagy szerencse, hogy a BR130-cal egyetemben több milliós példányszámban készült, így bőségesen akad még új alkatrész a német partenerimnél.
Sajnos, ahol ezek a menetek kikoptak, ott már a keret is meg lehet repedve pont a tankimitációnál, így hasas a jószág, igazán nem szép látvány. De ha mégsem, akkor az M2-es csavart a menetet átfúrva a motor felőli oldalon tudod rögzíteni egy hatlapú anyával. Sok ilyen megoldást láttam már itt a szervizben, nem a legszebb de mindenképp a legolcsóbb és sokáig tartós marad. A mindenféle ragasztóval taknyolást felejtsd el, mert bármennyire is óvatos az ember, ami folyik, az oda is eljut, ahova nem szeretnénk. Az epoxi meg porlad idővel.
Ez nem új keletű történet. Hol voltál az elmúlt 5 évben? :-)
Történt pár csomagolás optimalizálás Sebnitzben, bár szerintem még messze van az optimálistól.
Mivel a sínanyagot a nagy méretű, ablakos dobozba teszik, amiben a tartalomhoz passzoló vákuum sztirol belső van, így a meghatározott, egységesen legnagyobb méretű dobozba kerülnek a sínek, váltók, egyebek.
Nem rosszak ezek a dobozok, nekünk alkatrészekkel foglalkozóknak nagyon jól jönnek, mert jól lehet beléjük csomagolni.
A teherkocsik csomagolása több szempont szerint változik. Általában a külső beszállítású típusok kaptak ott is vákuumozott sztirol belsőt. A habsztirol öntőformák nagyjából mind Sebnitzben maradtak.
Még az jutott eszembe, hogy van itthon egy Tillig Traxx motorom. Laikusként annyi különbséget látok, hogy a tilligék nagyobb lendkerékkel gyártották. Esetleg szerinted ez a motor beépíthető? Pl ha a lendkereket leekecselném, ami gondolom zsugorkötéssel van ráépítve a tengelyre, akkor az járható út lehet?
Nagyon örültem mindennek, de... Mindenki a környezetvédelemmel van elfoglalva, de sajnos csak a szavak szintjén. Tilligék miért csomagolják most már a kitérőket is két kiló műanyagba? Sőt, a teherkocsik csomagolása sem olyan mint eddig, mégtöbb műanyaggal vették körül. De a szívószálat tiltsuk be ugye...?
Csavarrögzítőt tehetsz a csavarra. Fogni is fog és simán kicsavarható marad. RC autósoktól, vagy órásműhelyben tudsz kérni egy kicsit. Persze venni is lehet, csak nem fog elfogyni soha.
Az epoxi felesleges. nem teherviselő elem, csak egy "takaró" alul.
Kenés: én zsír/olaj keveréket használok. A zsír van némileg felhígítva műszer olajjal, hogy ne legyen olyan vastag, kemény. Önmagában az olaj túl híg, hamar kiforogja magából a modell. Lényeg, hogy kevés kell belőle, én egy vastag injekciós tűt (leköszörült heggyel) és fecskendőt használok ilyen célra.
Én már gondoltam arra is ,hogy epoxit öntök bele és amikor már megszáradt akkor kicsavarom a menetet de attól félek hogy az epoxi túl erős lesz és nem tudom végleg kicsavarni. Esetleg ez megoldás? A kenésről annyit szeretnék kérdezni hogy zsír vagy műszer/varrógép olaj a jobb?