Keresés

Részletes keresés

gadam15 Creative Commons License 2006.12.02 0 0 19
A hozzászólásodhoz több hozzáfűznivalóm lenne:

1. A személyszállítást NEM fogják felfüggeszteni. Ezt a vonalat kivették azok közül a vonalak közül, amiken megszüntetik a személyforgalmat.

2. December 10-től a Budapest-Esztergom-Almásfüzitő-(Komárom) vonal végig a 2-es viszonylatszámot kapja.

3. Az új menetrendben a napi 6 pár vonatnak Almásfüitőna van csatlakozása, ott max. 15 percet kell várni.

4. Szerintem (ez saját vélemény) a 2-esen a 100-120 km/h sebességű pályát végig lehetetlen lenne megvalósítani. mivel ez hegyi pálya. Túl nagyok az ívek, és viszonylag sűrűn kell megállnia a vonatnak.
Előzmény: gramercy (18)
gramercy Creative Commons License 2006.12.01 0 0 18
én is az esztergom-almásfüzitő vonalon gondolkodom épp...

ma 6 vonatpár megy naponta, szerintem ez a legföbb oka annak hogy sokan a buszt választják: az egész egyszerűen gyakoribb, gyorsabb és/vagy több helyen áll meg

elvileg a személyszállítás fel lesz rajta függesztve, de szerintem ez elég nagy baromság..


szvsz. több dolgot is lehetne tenni, pl:
- elsönek Almásfüzitő helyett elmehetnének a vonatok Komáromig, valamint
- bekerülhetne a kétórás zónázó vonalak közé

- a Bp-Dorog szakaszig zónázó, majd Dorog-Komárom szakaszon személyként közlekedö vonatok, mondjuk óránként... persze ez de facto lehetetlen a 2-es vonal állapota miatt..


bár szerintem ez a környék Észak-Budával, Ürömmel, Solymárral, Pilisvörösvárral, Piliscsabával, Doroggal, Esztergommal, Lábatlannal, Nyergesújfaluval, Almásfüzitővel és Komárommal: simán rendelkezik akkora gazdasági erövel hogy a helyi önkormányzatokat, vállalatokat bevonva fel lehessen újítani a pályát..


elsönek a 2-est kellene rendbetenni, ahol csak lehet korrigálni a kanyarokat pl., feltolni a sebességet 100-120-ra, mondjuk 5 év alatt
ezután apránként, mondjuk bizonyos állomásközöket kiválasztva kétvágányúsítani a 2-es vonal Acquincum-Dorog szakaszát, mondjuk 5-10 év alatt
ezután kellene csak villamosítani, bár lehet hogy középtávon sem kell
gadam15 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17
Szerintem érdemes lenne bevezetni egy Esztergom-Komárom-Győr-(Sopron[esetleg])
viszonylagtú személyvonatot.Pálya van, igény is lenne szerintem, ha jó menetrendje és jó csatlakozásai lennének. Esztergom-Komárom között m41+ 2-3 bhv, Komáromtól pedig valamelyik személyvonattal mennének a kocsik.
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.30 0 0 16

Az igat!

De lehhetne ingavonat!és megvan oldva a körüljárás de ez a pozsonyi is tetszik csak azt nem tudnám fotózni mert Gödön lakom és elkellene menni Vácra(igaz nincs mesze:))

Előzmény: atidas (4)
nidsz Creative Commons License 2006.11.30 0 0 15

én is gondolkodtam ezen, mármint hogy több értelme lenne a Siófok-Szfvár személyvonatokat Csajág érintésével járatni, dízelgéppel.

igazából Lepsény és Szabadbattyán között csak két pusztát érint a 30-as, a 29-en viszont több utas lenne Polgárdi, Füle, Bakatonfőkajár településekről.

egyedül a menetidő növekedne kissé, de csak kizárólag a 8715, 8718, 8763-as vonatokra értem ezt.

 

a valamikori Veszprém-Mezőhídvég járat mintájára szerintem is jó ötlet lenne az Enyingig közlekedő Bz, pl. a 17:15-kor induló 39623 Enyingig járna és ott kellene átszállni a Tamásiba induló vpótló buszra.

vagy akár mehetne Bz+mellék+Bz Győrtől Lepsényig meg vissza.

 

ugyanígy hétköznap is járhatna a Győr-Pécs gyorsvonat mintájára Komárom-Sárbogárd között egy személyvonat, kb 18 órás indulással Komáromból

illetve 7 órás indulással Sárbogárdról, M41+2 Bhv szerelvénnyel.

Előzmény: Törölt nick (12)
-Ződ- Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14
Kár hogy már rég nincs Gerecse nemzetközi gyors. :-( Budapest-Esztergom-Komárom-Pozsony. :-((
gramercy Creative Commons License 2006.11.30 0 0 13
ez jó, ez teccik ez a topic :)

szerintem
- fel kéne újítani a Dombóvár-Bátaszék-Baja-(Szabadka)-Szeged útvonalat, majd onnan tovább
- Szeged-Békéscsaba-Nagyvárad-Debrecen-Nyíregyháza

"álom": villamosítva, Szombathely-Zalaegerszeg-Nagykanizsa-Kaposvár-Dombóvár-Bátaszék-Szabadka-Szeged-Békéscsaba-Nagyvárad-Debrecen-Nyíregyháza IC, nem kéne sok, mondjuk 4 óránként, hátha még Pécset is érintené egy teljesen új Pécs-Bátaszék vonalon :) :) :)

--

a Dunaújváros-Szekszárd-Bátaszék-Pécs viszonylat jobb kiszolgálása/elérése érdekében szerintem az is jó volna ha felújítva/villamosítva/új vágányokkal menne egy vonal Pusztaszabolcstól-Dunaújváros-Dunaföldvár-Paks-[új]-Szekszárd-Bátaszék-[új]-Pécs irányban...
Pusztaszabolcsig elövárosi vonatok, Rétszilasig, Dunaújvárosig pedig Psz-ig zónázó vonatok

--

ami jóval reálisabb talán az egy, a közép-magyarországi régiókat érintö, Budapestet tehermentesítö, villamosított, 2 vágányos vonal. ez lehetne Cegléd-Pusztaszabolcs-Székesfehérvár, de például Szolnok-Cegléd-Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár is
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.30 0 0 12

Én a Lepsény-Csajág-Tapolca-B.szentgyörgy-Lepsény vonatot hiányolom, télenn-nyáronj igény lenne rá. A 29-es és a 30-as vonalon közvetlen kocsiként is járhatna akár a vonatok végére akasztva, (szigorúan személyvonatként, )így akár Bz is elég lenne(motor+2 pót)

Másik: Siófok-Lepsény-Csajág-Székesfekérvár, közvetlen átszállással Tapolca felé. Itt irányváltás sem kell.

Ezeken sokat gondolkodtam, kis fantázia kéne hozzájuk:

Harmadik: Veszprém-Lepsény-ENYING (Bz). A pálya megvan odáig, állítólag nem is rossz.

Negyedik: ENYING-Lepsény(Bz), onnan egy másik vonathoz kapcsolva Székesfehérvár, esetleg BPest.

 

 

 

landsmann Creative Commons License 2006.11.30 0 0 11
Hát igen, a Budapest centrikusság még itt is meglátszik. Elég ha rápillantuk a vasúti térképre és a közlekedő járatok útvonaklára. Kersztező, vagy átlós járat szinta alig van, ami van az is csupa mellékvonal, millió átszállással 40-50 km-enként. Vagy így utazik az ember dupla, tripla menetidővel, vagy megkerüli a fél országot.
Előzmény: M41 2152 (10)
M41 2152 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 10

Hali! Elgondolásnak nem rossz. Csak abszolút álom világ az egész.

Mint ahogyan az is álom világ, hogy a MÁV Zrt. legalább a fővonalon bevezessen gyors átszállás néküli eljutási lehetőségeket az ország D-i részéből ÉK-re.

 

Itt pl. Szeged-Miskolc távra gondolok. Egy jó ideje lehet csak nekem csípja ki a szemem egy Szeged-Miskolc Közvetlen IC hiánya Szolnokon át, én hiába emlegetem, több ízben, süket fülekre találok.

De egyébként ha már itt tartunk az átlós kapcsolatok is megszűntek. Pedig némely annak idején közlekedett gyorsvonat nagyon jó volt.

(pl. Záhony-Szolnok-Bp.Keleti-Győr-Sopron/Szombathely és vissza.)

M41 2152

 

Előzmény: landsmann (-)
M41 2152 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 9

a 130-ról Makótól inkább a főváros felé kellene közvetlen vonat Csörgővel, nem Salgótarján felé a BP-vel.

M41 2152

 

Előzmény: M62 127 (1)
landsmann Creative Commons License 2006.11.29 0 0 8
Amiket én felvázoltam, azoknak tulajdonképpen különösebb technikai akadálya nincs. Mindenhol megvan a vasút, a hallálista szerint is az érintett szakaszok megmaradnak.
1047 504-4 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 7
Egykoron volt Bük-Sárvár vonal is....

Felmerült bennem a kérdés.... mi lenne ha újra lenne? A gond az, hogy a se a sinek, se a nyomvonal nincs már meg.... úgy értem semmi nem látszik belőle már.... eltekintve egy csonkavágánytól Bük állomás Sopron felőli végén....
mestska Creative Commons License 2006.11.29 0 0 6
Túl van ez bonyolítva...

Továbbra is tartom, hogy erre a legideálisabb megoldás egy Szeged-Vásárhely-Orosháza-Békéscsaba-Gyula-Szalonta-Nagyvárad-Derecske-Debrecen-Nyíregyháza útvonal lenne. Ehhez persze pár kilométer vágányt vissza kellene építeni...
Előzmény: landsmann (-)
szv Creative Commons License 2006.11.29 0 0 5
Baktalórántháza-Újszeged EUrégio vonat!
(természetesen Losoncon át):-))
Előzmény: landsmann (-)
atidas Creative Commons License 2006.11.29 0 0 4

Ezzel csak az az apró bibi, hogy Vácon irányt kell váltani (mozdonykörüljárás).

Amúgy tetszene!:))))))

 

 

Vagy pl: Pozsony- Sturovo- Vác- Aszód- Hatvan- Miskolc Tiszai- Hidasnémeti- Kassa és viszont.

(Gyorsvonatként, Váctól Hatvanig személyvonatként közlekedne)

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.29 0 0 3

Lehhetne olyan is hogy:

 

Somoskőújfalu-Kisterenye-Hatvan-Aszód-Vác-Göd-Nyugati ;)

Előzmény: M62 127 (1)
toth_bela Creative Commons License 2006.11.29 0 0 2
Az oroszok egyszer már megcsinálták anno ezt a "vonalbejárást", hát akkor hadd jöjjön a transzkontinentális uzsgyi járat!
Előzmény: M62 127 (1)
M62 127 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 1
Pl Makó-Hódmezővásárhely-Szentes-Szolnok-Újszász-Vámosgyörk-Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu ha már úgyis jönnek usgyik a 81-esre.
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.11.29 0 0 0

0

 

landsmann Creative Commons License 2006.11.29 0 0 topiknyitó

Egy példa. Az ország dél-keleti részéből (Szeged, Békéscsaba) Debrecen-Nyíregyháza felé szinte egyeduralkodó a busszal való közlekedés. Had ne ecseteljem a buszközlekedés hátrányait a vasúthoz képest, főleg hosszabb úton, vagy éppen nagy csomagokkal. Ezért a következő ötlet jutott eszembe, nem éppen manapság, már évekkel ezelőtt is gondolkodtam rajta, csak igazán nem osztottam meg senkivel. Szóval a következőről lenne szó. Ha valaki mégis vonattal akar utazni Békéscsabáról Debrecen, Nyíregyháza felé, akkor annak el kell utaznia Szajolig, vagy Szolnokig. Ott átszállva a 100-ason mehet a Nyírség felé. Ha nem számítjuk a menetidőbe az átszállást, akkor a menetidő durván 110 perc, a tválság 153-173 km attól függően, hogy szolnoki, vagy szajoli az átszállás. 

Ha ugyanezt az induló és érkező állomásokat nézzük, de Gyoma-Szeghalom felé, akkor a menetidő durván 10 perccel több, (természetesen itt sem vettem figyelembe az átszállásokat) viszont a távolság csak 123 km. (Nem számoltam csatlakozást, átszállást, úgy tekintettem, mintha a teljes szakaszon végigmenne a vonat)

Ha időt nem is spórol meg az ember, de pénzt igen, mivel kisebb a távolság.

Ez utóbbi útvonal kényesebb pontja a 127-es vonal Gyoma-Szeghalom, valamint a 128-as vonal Szeghalom-Püspökladány szakasza, ami mellékvonal és nincs villamosítva. Így egy Békéscsaba-Nyíregyháza vonalon Gyoma és püspökladány között mindenképpen dízel vonattaásra lenne szükség. Gondolom hogy a 127-es vonal érintett szakaszán sincs, mint ahogy a 128-ason sem technikai akadálya annak, hogy mondjuk egy M41+ 2-3 bhv kocsi ne tudna közlekedni. A 128-ason van, de gondolom a 127-esen is teherforgalom. Ha egy M62-es tehervagonokkal közlekedhet az adott szakaszon, akkor véleményem szerint a csörgő is mehet. Persze, hozzáértők biztosan jobban tudják ezt, én egy laikus kívülálló vagyok.

Még az sem kellene, hogy az egész szakaszon egy teljesen új vonat járjon, hiszen megoldható lenne a közvetlen kocsikkal. Békéscsabáról Gyomáig mehetne egy Békéscsaba-Budapest járat részeként is. Gyomától Püspökladányig akár személyvonatként, mert ezen a szakaszon amúgy sincs gyorsvonati közlekedés. Püspökladánytól pedig Debrecen-Nyíregyháza felé megint mehetne egy Budapest-Nyíregyháza járattal az a pár kocsi. Tehát a teljes vonalon nem is lenne szükség egy egész mozdony használatára.

Ily módon akár Szeged is közvetlenül elérhető lenne akár Nyíregyházáról, vagy éppen Záhonyból. Sőt, az ukrán-román határ is közvetlenül érinthető lenne.

 

Tudom ez elég nagyszabású ötlet, bár lényeges anyagi ráfordítást nem igényelne, hiszen az adott szakaszokon egyrészt sehol sincs tervezve a vonalbezárás, másrészt Az indulási időt lehetne úgy kalkulálni, hogy egy ma is közlekedő járat helyébe lenne betéve, így egy BZ-s járat helyett Csörgő+bhv menne.  Persze nem ez lenne jellemző minden járatra, csupán napi mondjuk 2 pár. De ez egy tényleg elméleti ötlet, ami talán sosem valósul meg. Viszont Van egy másik, amit sosem értettem, hogy miért úgy van, ahogy van.

Miért jobb úgy, hogy a vonatok Gyoma-Szeghalom-Vésztő-Békéscsaba, illetve (Vésztő)-Szeghalom-Püspökladány viszonylatban járnak. (Vésztőt azért tettem zárójelben, mert napi 2-3 vonat megy tovább Szeghalomtól Vésztőre, illetve jön Vésztőről) Szerintem logikusabb lenne a Békéscsaba-Vészt-Szeghalom, illetve a Gyoma-Szeghalom-Püspökladány viszonylat. Már csak azért is, mert ez utóbbi esetben két fővonalat kötne össze a 127-128-as vonal egy-egy szakasza. Így délkeletről északkelet felé gyorsabb, közvetlenebb lehetne az eljutás.

 

E utóbbi ötlet megvalósítására nagyobb esélyt látok mint az elsőre.

Valakinek ötlete, észrevétele ezzel kapcsolatban?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!