Keresés

Részletes keresés

Zsalu53 Creative Commons License 2017.08.25 0 1 783

Apró lépések.

Mindig, amit találok, beépítem a HA-MOA repülőgépbe.

Mikron RH rádió kezelőpultjának jelzőlámpái pótolva. Sajnos a HA-LBE-nél is hiányoznak még.

 

Bal oldali tüzelőanyag szivattyú helytelen piros jelzőlámpája a helyes zöldre cserélve. A piros az LBE-en kapott helyet. Zöld lámpából nagyon sok kell, cserébe tudok adni zsír új komplett fehéreket.

 

A légcsavar jelzőlámpák a helytelen zöldről a helyes pirosra cserélve.

 

A Voice recorder is kapott egy mikrofont, bár nem az eredeti.

A tankoló panel is megkapta a hiányzó lámpáit.

 

Három törött kapcsoló helyére is hasonló berakva. Sajnos UV fényre világító pöttyös egyáramkörösre még nem leltem.

   

 

A tűzoltó tesztkapcsoló is visszakapta a gombját.

 

Az ITE 2T 3-4 mutatós továbbra is hiányzik. An-12-n is ilyen van.

Amint érkeznek az adományok, javítom amit tudok.

Mandras61 Creative Commons License 2017.08.18 0 1 782

Üdvözlöm az Urakat!

 

A törött kapcsoló típusa 2PPN-45 az archívumom szerint. A típusjeléből ítélve kétáramkörös. Reléket kapcsol, külön a farokfény, külön a szárnyvég lámpáit. Ilyen kapcsolótípus más géptípusokon is létezhet, talán érdemes lehet azok üzemeltetőinél is körülnézni. (An-2?, Mi-2?, Ka-26?)

 

Ez a típus nekem nincs meg, de ha esetleg nem sikerülne beszerezni, akkor van ehhez hasonló, műanyag szárú, kétáramkörös T3 (vagy egyáramkörös T1) kapcsolóm, amelyet a Tu-134-esen és a Tu-154-esen is használtak a 27V-os DC áramkörökben számos távkezelő pulton, relék működtetésére is.

 

Az Il-18-ason a helyzetlámpák kapcsolója a többi kapcsolótól eltérően, 90 fokkal elforgatva van beszerelve, ezért jobbra-balra kell kapcsolni, ahogyan azt a BE-KI feliratok mutatják. Ha valaki tévedésből le-föl erőlteti, mert egy éjszakai bemutató során nem látja rendesen a feliratokat, akkor eltörheti a műanyagot, mert az eltelt évtizedek alatt az öregedhetett, pláne napfényes helyeken.

 

András

Előzmény: Zsalu53 (776)
Bieux Creative Commons License 2017.08.16 0 0 781

Nem kellett nem vigyázniuk rá, mert a szlovákoknál a különválás során nem maradt semmi CSA-s nagygépes fronton. Az OK-AFB Tu-134-est is később szerezték, és azóta is ennyi van náluk.

Előzmény: még1MbR (779)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.07.25 0 1 780

Jól rémlik, de maradt még három.

 

OK-NAA        d/d 08jan60; rgd 28jan60 and first service PRG-BTS this date; named 'Piešt'any'; seen AMS 29jul61; hit by CSA Tu-134A OK-CFD on landing PRG 02jan77 and dbr; t/t 24,542 hours and 19,999 cycles' canx 20apr79; preserved in the Kbely Museum (N50.124206 E14.539251) l/n jul16

 

OK-PAE         mfd mar61; named 'Karlovy Vary'; commenced scheduled services 22apr61; rgd 25apr61; hijacked to Munich 28oct76; last flight 18may80; t/t 26,651 hours and 20,818 cycles; canx 15oct81; served as a restaurant on a camping site (not visible from the outside) near Sec airport (20 km south-east of Chrudím) since 17mar82; l/n aug02, in good condition, no titles or registration; moved to Zruc Airpark (N49.808934 E13.414686) 09dec03, repainted into old CSA c/s including titles and registration, l/n aug11

 

OK-WAJ        named 'Podebrady'; rgd 16aug67; f/n AMS 10feb68; last flight 24oct84; wfu 25nov84; t/t 23,578 hours and 20,829 cycles; canx 07feb85; preserved near Bakov nad Jizerou at the highway Prague-Liberec (N50.465230 E14.942293) since 17sep86, initially used as a restaurant, carrying 'Moto-Auto' titles (no longer visible aug05), repainted jul11 into new orange/white c/s with 'Kofola' titles; l/n sep15

 

A többi sorsáról itt lehet olvasni.

http://www.scramble.nl/sovdb.htm

Előzmény: még1MbR (779)
még1MbR Creative Commons License 2017.07.25 0 0 779

Hát nagyon remélem, hogy Malév színekben marad... a saját IL-18-asaikat ennyire nem őrizték meg, hogy nem maradt náluk egy sem kiállításra?

Az OK-PAI ha jól rémlik Sincheimbe került pl.

Előzmény: Zsalu53 (778)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 778

Igen, igen. Ez jó hír. :)) 2016 július 10-én jártam arra, akkor még a szárnyvégek a földön voltak, és nem volt mellette Jak-40. Elvileg engem kértek meg a festés hitelességének ellenőrzésére, és segítésére, amennyiben a Malév színeikben kívánják kiállítani. Várom a folytatást.

 

Előzmény: még1MbR (777)
még1MbR Creative Commons License 2017.07.24 0 0 777

Ő lenne az a google térképén?

https://goo.gl/maps/meeTDJDNdoL2

 

Mintha azóta jobban összerakták volna... remélem.

 

Előzmény: Zsalu53 (761)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 776

HA-MOA – Aeropark

Ma sikerült szert tennem egy 55/1-es gsz: 3661 magasságmérőre, így a kabin műszerei rendben. Kapcsolókat, jelzőlámpákat kell még cserélni. Pirosak és zöldek kellenek, helyükbe tudunk adni fehéret vagy sárgát.

A dolog érdekessége, hogy „gyárilag” itt is VD-10-es, méteres magasságmérő volt, aztán a légügyi előírásoknak megfelelően ide is „feet”-est építettek be, egy Malév bulletin kapcsán.

A gond az volt, hogy az 55/1-es, vagy VMF-50 műszereknek nem volt UV fény érzékeny változata, külön megvilágítást kellet volna alkalmazni, de ennek kiépítésére már nem került sor.

Sajnos a repülőgépeknél, a korábbi „üzemeltetés” kapcsán nagyon sok kapcsoló ment tönkre, valamint jelzőburák, tablók tűntek el. Várjuk az adományokat, és cserélni is szívesen tudunk.

 

  

 

 

 

 

Zsalu53 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 775

Egy öntőforma készült.

 

Előzmény: még1MbR (774)
még1MbR Creative Commons License 2017.07.02 0 0 774

Ú, tényleg szép lett!

Milyen technológiával lehet ilyen csontszerű, vastag bevonatot felvinni  a kormányra? Valami műanyag, porszerű anyagból ráolvasztva?

Előzmény: Zsalu53 (773)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 773

Egy örömhír.

Az Aeroparkban kiállított HA-MOA repülőgép kormánykereke új köntöst kapott. Most szebb, mint újkorában. :))

Ilyen volt,

 

ilyen lett. :)

 

Még a középső zárókupakot kell majd pótolni.

Továbbá, a székék újra lettek kárpitozva, és a padlózat is rendbe lett rakva, szép új szőnyeget kapott.

Hálás köszönet az Aeropark vezetésének és a közreműködőknek.

Lassan a műszerfal is összeáll, de kellene egy ITE-2T – 3-as 4-es mutatós középre (az An-12-n is ilyen volt),

feet-es magasságmérő (55-1 vagy VMF-50) a jobb oldali műszerfalra, az ideiglenesen oda rakott Mach-számmérő helyére. Eredetileg egy méteres VD-10 volt ott, de az új légügyi előírások feet-est írtak elő, és egy bulletin kapcsán lett a műszerfal átalakítva. Csereműszert is fel tudunk ajánlani érte.

Kellenek még lámpaburák is (zelenaja SzLM-61), ebből sok kell, mert a HA-LBE Tu-134-nek is szüksége van.

Cserébe tudunk adni fehéret és sárgát. A nagyméretű piros és zöld bura is kell, a futómű gondolában lévő tankoló panelhez. Mert a „kedves” látogatók elvitték emlékbe.

Zsalu53 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 772
Előzmény: Zsalu53 (771)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 771
heted7 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 770

Írtam, köszi.

Előzmény: Zsalu53 (769)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 769

Bármikor, bármit. Írjál, és egyeztetünk.

Előzmény: heted7 (768)
heted7 Creative Commons License 2017.05.27 -3 0 768

Mikor, mit tudunk segíteni? Nem ígérhetek semmit sajnos, de jó lenne!

Előzmény: Zsalu53 (767)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 767

A "segítő" kezeket várjuk, hogy szépüljön az új park.

 

https://www.facebook.com/aeroparkbudapest/videos/911753785633001/

 

még1MbR Creative Commons License 2017.04.14 0 0 766

Jó látni, hogy fejlődik a skanzen, retro Ikarus felújítás, stb. nagyon örülök neki!

Előzmény: Zsalu53 (765)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.04.14 0 0 765

Már az új helyen, a társaival együtt, a HA-MOA, és HA-MOG. Reméljük hamarosan látogatható lesz.

  

http://hamster.blog.hu/2017/04/13/koltozik_a_ferihegyi_skanzen_de_szerencsere_nem_megy_messzire

Zsalu53 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 764

Van hely az adó 1%-nak.

Egyik 1% lehetőség.
https://youtu.be/fhrukd17cKQ

Adományozza adója 1%-át történelmi repülőgépek felújítására

Légiközlekedési Kulturális Központ

Adószám: 22910653-2-43

Itt a másik,

Előzmény: Zsalu53 (763)
Zsalu53 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 763

Van hely az adó 1%-nak.

Egyik 1% lehetőség.
https://youtu.be/fhrukd17cKQ

Adományozza adója 1%-át történelmi repülőgépek felújítására

Légiközlekedési Kulturális Központ

Adószám: 22910653-2-43

Itt a másik,

viricsi Creative Commons License 2016.07.17 0 0 762

Nem a földön fekszik, tehát nem állt meg az élet! :-))

Előzmény: Zsalu53 (761)
Zsalu53 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 761

A napokban meglátogattam Kassán a HA-MOIlonkát. Úgy tűnik, megállt az élet, de legalább már nem a földön fekszik.

          

Zsalu53 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 760

Hála az adományozó(k)nak kicseréltem kettő műszert az eredetire a HA-MOA repülőgép (Aeropark) kabinjában. Egyik a kapitány oldalánál a függőleges terhelésmérő (AM-10) a másik a kabinvarió (VR-10) volt.

Van még mit cserélni, íme, a lista:

VD-10 – barometrikus magasságmérő.

55-1 vagy VMF-50 – feet-ben mérő barometrikus magasságmérő.

EUP-45 – elfordulásjelző – ebből már csak egy kell, adott esetben imitációt tudok készíteni.

ITE-2T – 3-as 4-es mutatós.

ACsSz-1 időóra, bármilyen állapotban. Még egy üres ház is, vagy matató is jól jön.

  

Ez volt, és                            ez lett.

 

  

Ez volt, és                            ez lett.

Előzmény: Zsalu53 (756)
Zsalu53 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 759

Itt egy lehetőség azok számára, akik tettekkel is kívánják segíteni a park munkáját.

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=32999

Zsalu53 Creative Commons License 2016.05.19 0 1 758

Köszönöm a jelzést és a képeket. Jó a kapcsolat a kerttel, tudunk a repülőgépről, de ők is látványosságnak szánják, nem gondolom, hogy adnának a műszerekből. De egy próbát megér.

Előzmény: heted7 (757)
heted7 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 757

Kedves Endre!

 

Lehet, hogy nem mondok újat ezzel, de minap a XVIII. kerületben lévő Bókay kertbe letettek egy An-2-t:

 

Kár, hogy pont oda, ahol eddig az iskolások fociztak :(

 

Azt mondják, padokat raknak majd bele és rendezvényekre lehet majd kibérelni... Ami a lényeg, hogy állítólag a pilótafülkéje egyben van. Nem tudom, nem láttam, csak "csiripelték a madarak". Esetleg őket is meg lehetne környékezni...

Előzmény: Zsalu53 (756)
Zsalu53 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 756

Tisztelt Támogatónk, kedves régi repülőgépekért tenni akaró Barátunk!

Tapasztalatom szerint sok-sok ember vitrinjében díszeleg valami régi repülőgép műszer, vagy alkatrész, vagy ismer olyan személyt, aki gyűjti a hasonló relikviákat.

Az Aeroparki, valamint más kiállított repülőgépek, hiányzó részeit, pilótakabin műszereit szeretnénk pótolni. Igényünk nincs, még egy repedt üvegű, sérült darab is megfelel. A kincs helyébe más műszereket, berendezéseket tudunk felajánlani.

Egy példa.

HA-MOA a parkban kiállított Il-18-as típusú repülőgép műszerfaláról hiányzik 2 db EUP-53 elfordulásjelző, egy AM-10 függőleges gyorsulásmérő, feet-ben mérő (55/1) magasságmérő. Továbbá UPRT gázkarállásjelző műszer 3-4 mutatószámmal. Megjegyzendő, hogy a AM-10-es műszer több harci repülőben is megtalálható volt.

Egy másik példa.

A képen látható AN-2 repülőgép műszerfala is meglehetősen hiányos. Ide is kellenek VD-10 magasságmérő, tüzelőanyag mennyiségmérő, stb. műszerek.

Ha valaki szívesen részt venne e munkálatokban is, örömmel fogadjuk.

Üdvözlettel,  

Zsaludek Endre

Magyar Repüléstörténeti Értékmentő Egyesület

Alelnök

    

 

Zsalu53 Creative Commons License 2016.05.06 0 1 755

Egy közérdekű felhívás:

Zsalu53 Creative Commons License 2016.04.14 0 0 754

Megérkezett a színes film. 

Címe: Országút a felhők felett 

Készült 1962, rendező: Lakatos Vince, forgatókönyvíró: Szabó László, Lakatos Vince, szakértő: Kiss Tibor, Kapitány István, operatőr: Szabó László, zene: Patachich Iván, hang: Lohr Ferenc, vágó: B. Mészáros Edit, gyártásvezető: Schnitzler Miklós.

Jól emlékeztem 40 év távlatából, a HA-MOD kék kúppal repült.

A 731-s hozzászóláson szereplő repülőgép most már 100%, hogy a HA-MOH, szintén kék kúppal. A színt újból kiadták.

 A MODénes.

Előzmény: Bieux (736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!