Sziasztok! Friss húsként lenne egy kérdésem: mi okozza, hogy néhány fotómon, főleg, ahol tiszta kék ég látható, a sarkok sötétebbek? És hogy lehet kiküszöbölni? Egyelőre kivágom a képet, ha van rá módom, de elég uncsi :)
Én is abban reménykedek, hogy nem lesz érdemes 6D II-re váltani :D
Engem csak az a két tulajdonság érdekel az utódban is, ami miatt 6D-re is váltottam (zajkezelés/magas ISO-s képminőség, sötétben jól használható középső fókuszpont). Amennyiben -5EV-s lesz tényleg a középső fókuszpont, lehet hogy elcsábulok és az egyik 6D-t lecserélem az újabbra. Nem szeretném :)
A leginkább előforduló extrém helyzet, ha nincs fény. Az pedig bárkivel előfordulhat, akár otthon is. ;) Ha "csak" fotózni akarsz, de azt "szélsőséges" körülmények között is, akkor 6D, ha tapizni, kihajtani, sok-sok fókuszpontot, videót, akkor 80D.
A 6D II-ről szerintem semmi infó, bár most látva Canonékat, azon sem csodálkoznék, ha 6.5D jönne. :D
Nehéz helyzetben vannak. Az árat jó lenne itt körül tartani, de ha raknak bele sok fókuszpontot, javított f.rendszerrel, meg ne adj isten kihajtható kijelzőt, akkor az 5D-t senki nem fogja venni.
A suliban zárt teremben focit, táncot fotózni is például speciális használat, leginkább 1DX II az ideális (nem kell cipelni sokat és mindent tud ami ehhez kell)
Oké, de Te ezekszerint egy speciális témára, extrém körülmények közt használod a géped, aminél a FF az előnyös, ez teljesen rendben van. De egy hétköznapi használat során kihasználja-e valaki (valóban) a FF rendszert, vagy ez már inkább marketing. Na mindegy, nem a FF ellen akarom győzködni magam, hanem nem biztos, hogy én speciel az "átlagos" felhasználásom során kihasználnám-e a FF adta előnyöket. Gondolom pont ezért nem tudok dönteni sem mellette, sem ellene.
Sokszor a 6D (ISO16000) + F1.8-as fix objektívek is éppen elegek néha koncerten, olyankor tényleg érzem azt a kínt amit az ugyanott apsc-vel és kitobjektívvel fotózó emberek érezhetnek (alexpós vagy bemozdult fotók közül választhatnak)
Igazából tulajdonképpen mindegyik váz kompromisszumos, még az 1DX II is (pl hosszabb gyalogtúrára a mérete és a súlya miatt). Mindenkinek el kell döntenie, hogy amire használni szeretné ahhoz pontosan milyen tulajdonságokra van szüksége és melyekről tud lemondani. Inkább ez alapján döntsél.
Én tudtam dönteni, így lett 6D is és egy kisebb M3 is más-más célra, mindegyikhez mindenféle objektív, az M3 esetében adapterrel átfedéssel a 6D objektívparkkal (főleg a kicsi, fényerős fixeket használom az M3-on). Külföldi utazásra (ha nem a fényképezés a fő ok) akkor pl az M3-at viszem halszemmel (8mm 2.8 M-es bajonettel, 22F2, EF-M 55-200). Fő ok pl az volt amikor zenekart kísértem Londonba 3 napra, oda nagy géppel mentem és minden más alig volt nálam (másod ruházat stb.).
Igen, felmerült ez is, de akkor már inkább adnék többet egy olyan vázért, amit nem szeretnék lecserélni egy év után. A 6D-t az 5D II-esnél is jobban ajánlják. Hát nem tudom olyan hatalmas meggyőző konkrét érveket én nem hallok.
Arról esetleg van valakinek tapasztalata, hogy inkább egy rendszer (mondjuk 6D II) vagy praktikusabb, jobban kihasználható a két külön váz, a maguk adta előnyökkel együtt?
Hát, épp a napokban hasonlítottam össze a Dxomark görbéit, zajtűrést és dinamika tartományt tekintve, mert én meg az ellenkezőjén gondolkodtam, hogy kéne egy tiptop kis cropos gép is megint, tartaléknak. Én azért arra jutottam, hogy a 80D még "messze" van a 6D-től. Zajban is és dinamikatartományban is egy ISO fokozatot kéne visszatekerni ugyanolyan minőségért, 1 ISO fokozat meg élet- és halál közti differencia a képet tekintve - nem véletlenül látom sötét helyeken a 2,8-as fényerejű objektíveket, miközben 4-est is hozhattak volna. :)
Én 60D-ről válltottam 6D-re kb 2 éve , de mai napig nem tudok betelni vele.......ég és föld ahogy teheti az ember váltson én ezt ajánlom......imádom nagyon jó profi váz !!!!
Ha csak kipróbálni akarod a ff-t de félsz hogy anyagilag mekkora lépés a 80d mellett, szerezz egy 5d classicot. Persze az af, iso stb teljesítménye markánsan elmarad az új vázak teljesítménye mögött, de hát árban sincs ott. Nekem is 80d van, és néha én is el-elgondolkozok egy 5d beszerzésén.
Nem nagylátóval szeretnék nagyobb háttérmosást (kisebb mélységélességet), hanem 50-100 mm-en. Obijaim a 18-135-öt kivéve mind jó FF-re.
Inkább arról van szó, hogy kipróbálnám a FF-et, mert mindenhol azt hallom, hogy az a "tuti" , és teljesen más világ. Erre lennék kíváncsi, de egyenlőre sem a Te írásod, és egyébként pl. 6D-vel készült képek sem tudnak határozottan meggyőzni, hogy vegyek egy FF-et másodgépnek. Hetek óta ezen vacillálok. :) Vagy én volnék a béna, hogy nem látom azt a hatalmas különbséget? Ez sem kizárt... Félre értés ne essék, látom a különbséget, de ezt nem érzem olyan hatalmas nagynak. Talán a látószög ami egyértelműen másnak tűnik.
Most ott tartok, beadtam a derekam a sok utánna olvasás után, hogy beruházok egy FF-re is, de erre most meg nem érzem a meggyőzést. :) Vagy csak a 80D mellé, helyett nem biztos, hogy van létjogosultsága? Kicsit bizonytalan vagyok....vagy mégsem?
A mélységélesség kicsit összetettebb dolog ennél. Az függ a látószögtől (gyújtótávolságtól), a téma távolságától, és a rekesznyílástól. Ha jól értem, te nagylátóval szeretnél kis mélységélességet, az nem fog menni. :) Illetve gyerekeknél pont nehéz kis mélységélességre játszani, hacsak nem maradnak meg egy pózban, de nem szoktak. Ezen kívül fontos, hogy milyen obid van, milyen rekesznyíláson tudsz/akarsz fotózni. A mélységélesség-rekesz viszonyt nagyjából lehet úgy számolni, hogy a rekeszértéket is megszorzod 1.6-al. A ff inkább ott lenne előny, hogy sötétebb helyen is meg tudod tartani a gyerekekhez megfelelő záridőt, bár azt olvasom, hogy a 80D is elég jól tűri már az ISO-t. Ezen kívül ugye a ff teljesen más obi parkot igényel (gondolom tudod). Szóval az egész függ attól, hogy bent akarod őket fotózni, vagy kint, statikusan, vagy mozgás, szaladgálás közben, de kis mélységélességed telével lesz nagy rekesznyíláson. A makrónál valóban kisebb lehet a mélységélesség, de ott inkább más problémák vannak, de az is attól függ, hogyan szeretnéd csinálni. Makró obival, közgyűrű sorral, fordítógyűrűvel, stb.
-3Ev: Ez az előzőtől jóval egyszerűbb.:) -3 fényértékkel megvilágított helyen is talál fókuszt. 6D-nél ez a középső fókuszpontra igaz, és 2.8-as rekesznyíláson. Magyarul 2.8-as rekesznyílású obival (ugye a mai obikkal teljesen nyitott rekesz mellett fókuszálunk, és az expó pillanatában ugrik be a beállított rekeszre.) Viszonyításképpen a tűző napsütés az olyan 15-16 FÉ körül van.
U.i: A 80D minden tekintetben egy fejlettebb gép, mint a 6D. ;)
Volna egy felesleges kérdésem, mivel tudom, nekem kell tudnom mire van szükségem, de mégis, hátha... :)
Szóval jelenleg használok egy 80D-t, de érdekelne a gyakorlatban a FF világa. Általában a gyerekeimet, tájat szeretem fotózni, de néha napokra leköt a makró, és a kicsit művészkedős "játék" is. Szóval csak hobby, amatőrködés a részemről, de élvezem. Stúdió jellegű fotózás biztos nem érdekel, inkább "akció" a gyerkőcök miatt. A nagy tele sem érdekel jellemzően, tehát ilyen szempontból nem bukok a FF-en, viszont a makró az tényleg meg tud fogni, ott tartok tőle, hogy csalódás lenne a FF. A lényeg, hogy gondotam veszek egy FF vázat a 80D mellé, kíváncsiságból, ami leginkább érdekel az a mélységélesség, és látószög mássága. Viszont kicsit tartok tőle, hogy csalódás lenne, nincs akkora különbség, illetve ezek jórészt mind korrigálhatók obikkal, lábbal, stb... Én 6D-re gondoltam másod vázként, mert ezeknek egyre jobb az áruk, viszont elgondolkoztat az, és ebben kérném igazán a segítségeteket, hogy érdemes-e két vázat tartani, (pro és kontra vélemények, tapasztalatok érdekelnek) vagy aktuálisan várjam meg a 6D mII-t, és legyen az a 80D+6D áráért. Ja a 80D fícsörjeiről nem szeretnék lemondani, főleg a kihajtható LCD-re gondolok, ami makrónál tényleg nagy előny.
Nagyjából ezeken rágódok egy ideje, a válaszotokat előre is köszönöm!
Amikor írtam, akkor még bennem volt a reflex az 1D MK3 miatt, és el nem tudtam képzelni, hogy ebben a fícsörben érdemes visszalépnie a Canonnak, én meg még magam nem próbáltam. De Canon visszalépett. :D
Ötfelezős pontosan és érztékletesen leírta, milyen szemszögből érdemes figyelmet szentelni a méretnek. Ennélfogva az én belevaumat vedd inkább tudattágító kiegészítésnek:)
A flash memóriák "átka" a korlátozott számú törlési/írási ciklus. Ha egy nagy kártyát használsz, akkor szvsz ritkán fogod telelőni, vagyis mindig csak az elejét használod (dehogyis memorizálod, hogy mettől-meddig mi van rajta, mi lett már lementve stb, egyszerűen megszabadulsz a régebbiektől), míg a kisebbeknél azért nagyobb az esélye, hogy egy sűrűbb napon akár cserélni is kelljen. Az is benne lehet egy ilyen megközelítésben -bár ez emberfüggő-, hogy ha in situ törölgeted a kuka képeket, ezzel is növelve a lokális ciklusszámot a memória elején.
A ciklusszám persze mára bőven meghaladhatja a több tízezres nagyságrendet, viszont a nagyobb kapacitású memóriák cellái fizikálisan is kisebbek, általában véve is érzékenyebbek pl. egy napkitörésre, vagy ha az Antarktiszon, esetleg Paks-alsón elkapna egy jó részecskezuhany:) No jó, ez nem egy mindennnapos helyzet, de nekem szállt már el nem is túl nagy kártyám anyagvizsgáló laborban - de utána újra használható volt... Úgy tűnik, a váz egyéb részei hatékonyabban árnyékoltak, mint a memkártya foglalata (ugyanekkor a mobilom is kifeküdt, és ehhez az sem kellett, hogy este saját fényemnél menjek haza, csak egy rövid impulzus lehetett). Igazából az ilyen irányú aggodalom sem túl életszerű, viszont legalább van mögötte teória.
Ha nem videózol, már a 32G is bőven elég lehet, de egy 16G-val a nem hivatásos felhasználó vidáman elvan néha napokig is. A kisördög tényleg ott sugdos, hogy nagyon sokat veszíthetsz egyszerre, de ilyesmi valóban ritkán, és mindig mással fordul elő:). A párom viszont hagyott már el 64G-s, majdnem tele(!) kártyát külföldi útja során, amiről nem is maradt volna képünk, ha az én és a csóri 8G-s kártyáim nem lettek volna vele.
Más miatt is célszerűbb lehet a kisebb, de több darab, bár ezzel már szinte ötfelezős visszhangja leszek: ha a helyzet indokolja (félted az addigiakat, nem érsz rá feldolgozni stb.), akkor egyszerűen kártyát cserélsz, és az előzőt parkoltatod - viszont ezzel jóval kevesebb kapacitást veszítesz, mint ha egy nagyot vonnál ki.
A 6D-nél a 16-32G egy -szerintem- kompromisszummentes méret még eskifotósnak is, és még anyagilag is jobban megéri. Inkább gyorsabbra, mint nagyobbra költs!
Hát, én többnyire 16 G-s kártyákat használok (egy 64-esem van csak), RAW+JPG mellett, annak kapacitása így 360 kép körül van.
Régen volt ez a reflex a fotósokban, hogy kisebb kártya esetén legalább nem minden aznapi képed megy tönkre, ha a kártya megadja magát. Hosszú távon ez nem bizonyult szükséges gondolatnak, bár két kártyám is van, amiket többé nem akarok használni, de azoknál is inkább csak egy-egy kép ment tönkre. De hát mindenki rabja a saját alaptalan félelmeinek. :D
Mondjuk más praktikus oldalai is vannak a kisebb kártyáknak - számomra. A fotózás után gépre töltve a képeket a kis kártyát félreteszem addig, amíg kész leszek a rajta levő képek selejtezésével és archiválásával - így két példányban megvan az archiválás előtt is, akár két hónapig is. A nagynál meg mindig fejben kéne tartani, hogy mennyire van tele, mit lehet róla letörölni, stb. Persze lehetne rögtön két winchesterre rakni, stb. Kinek honnan és hová és mi. :)
Valamint, iszonyú a fejlődés, én praktikusnak találtam azt, hogy nem egyforma kártyáim vannak, mindig veszek egy-egy újabbat, így ha fotózás közben cserélek, egyszerűbb tudni, hogy a feketét vettem ki, tehát a sárgát rakom be... nem kell sosem 15-ös számot írnom egyikre sem. :) A 6D előtt nem nagyon volt SD kártyás tapasztalásom, csak a 6D óta van 45 Mb-s fekete és sárga is, majd 60-as, 80-as és 90-es (ez mind extreme), meg még 90-es extreme plus, aztán 95-ös extreme pro.
Ha netán akciófotós RAW+JPG-ben gondolkozol, akkor Ultra 80-ast ne vegyél, arra nagyon lassan ír - nekem még a "mezei" kék Sandisknél is lassabban írja. Ahogy nézem a Sandisk honlapot, most csak egy újabb van legutóbbi látogatásom óta, az Ultra Plus.
Hobbi fotós vagyok van egy 760D-s vázam viszont e mellett szeretnék egy Full frame vázat is. 6D Vásárlás előtt vagyok! A gép használt 90.000 expo van benne elég olcsón. Cég hirdeti. Azt szeretném kérdezni hogy érdemes megvenni, mert a zárszerkezet élettartamát olyan 100.000 minimum - 150.000max-ra becsüli a Canon. Legalább egy évet kiszeretnék bírni zárcsere nélkül. Előre is köszönöm a hozzáásólásokat! :)
Sajnos a 6D-m zárja megadta magát 14538 fotó után ami nagyon bosszantó. (sajnos gari időn kívül vagyok már...) A jelenség az, hogy a gyors záridőknél a kép felső részén megjelent egy világosabb sáv.