Na és hogy lebegsz be szárazon? Én ezt nem értem. A be és kijutást. Megtörlöd a lábad és felhúzod a zoknit? Tudom hogy vicces így leírva, de tényleg nem tudom.
Jó minőségű spricóval egy dsepp víz se jut be a kajakba. A mentőmellény alá vízhatlan kabátot szoktam venni. Csontszárazan szállok ki a hajóból. Tehát: meleg aláöltözés, esőkabát, spricó. Ja, és mentőmellény! Nyáron is fontos, de hidegben elengedhetetlen.
Igen, ez a nyilvánvaló válasz, de egyben a legdrágább is. Van aki megoldja más sportokból már fellelhető darabokkal? Túra nadrág, aláöltözet, széldzseki, kerékpáros holmik, futó nadág stb. esetleg pár váltással ha mégis vizes lesz? Ha van egy hullámkötény nem csak felülre kell egy viszonylag esőálló kabát és ennyi?
A búvárruhával is vizes lesz a lábad. Úgy ücsörögsz órákig merev lábakkal? Úgy képzelem a lábad a hajóban sokkal jobban lefagy mint a bringán. Szóval a búvárruhából még kint van a lábad! Mezítláb nyomod 12 fokban?
Lenne egy kérdésem a hidegre való tekintettel. Én eddig csak nyári szuper időben eveztem, fürdőgatyában, cseppet sem érdekelt mennyire fröcsög a víz. Most ugye pár órát a 10-15 fokban, vizes alsóban nem ücsürögnék, bármennyire is süt a nap időnként (de nem reggel és este).
Alul mennyire, hogyan öltözök fel, aki most is evez? Zokni? Aláöltözet? Mindenkinek van orkán száraznadrágja? És hogy szállsz be, lábad mindenképpen vizes lesz, de még az aláöltözet is térdig, a hajóban kuporogva húzod fel a zoknidat? Ez még nem a rövidgatyás, mezítlábas hónap.
A legegyszerűbb megmondani, hogy a mellény hány kN, ugyanis a hozzá varrott címkére fel van tüntetve. de nem a Kn számít, hanem hogy a megfelelő MSZ szám legyen a címkében. Ha nem olvasható a szám, akkor a mellény nem felel meg, mert már elhasználódott. Tehát nem csak az számít, hogy ott legyen valami, amit annak mondunk, a funkciójának is kifogástalannak kell lennie, tehát nem lehet szakadt, elhasználódot, stb.
“2. Minden, a vízijármű fedélzetén szokásosan tartózkodó személy számára legyen hozzáférhető személyhez igazított, önműködően felfújódó, az EN 395:1998 sz., EN 396:1998 sz., EN ISO 12402-3:2006 sz. vagy EN ISO 12402-4:2006 sz. európai szabványnak megfelelő mentőmellény.”
Röpke negyvenegynéhány éves kajakos-kenus pályafutásom alatt még egyszer sem kérték a mellényt. Jó pár éve már rendszeresen használok vadvizi mellényeket, mert azok kényelmesek, van rajtuk tároló zseb és egyéb praktikus dolgok. Van az olcsó szabványnak megfelelő, de kajakozásra alkalmatlan mellényem is, de azt csak a Balaton keleti medencéjébe szoktam magyammal vinni a kajak tároló rekeszében (sajnos sok helyet foglal), mert ott állítólag harapnak rá a vizirendőrök.
HA már a Magyar szerb határ szóba került . Schengen van , ugye már lehet a Dráván szabadon menni egyik partról a másikra ? Mondjuk kikötni , csak a strandokon szabad mert a horvát oldalon még akna veszély van . Barcs felett tudom hogy még nemzeti parki is engedély kell ( majd megnézem a térképen melyik az a terület ) .
Én is egy úszássegítőt használok . Mohácson , Baján nem szólt érte a vizirendőr pedig többször elmentünk egymás mellett . Inkább a kölcsönzős kenukat horgászokat nézik , főleg ahol gyerek van . Viszont ha nem is volt rajtam mindig ott volt a decken .
Dunai: tíz év alatt egyszer sem ellenőriztek. Ez a Visegrád - Margit híd közötti szakaszra érvényes és saccra 3000-3500 km-t jelent.
Mellény egy húsvéti napon volt rajtam, mert beszálláskor félig becsúsztam a hajó alá a meredek betonon és fáztam. Nehéz volt tőle evezni. Ettől függetlenül mindig nálam van éppúgy, mint a 4 méternyi kötél, a lámpa (tartalék LED nélkül:-)), szivacs. Most hétvégén tudtam meg, hogy kéne még síp is, de azt már nem mondták, hogy miért.
Köszönöm! Először azt gondoltam a kutya meg nem mondja, hogy hány kN-os egy mellény, de most már látom, hogy kb minden, ami nem az a bumszli narancssárga az 50-70kN-os. Tehát vagy narancs vagy nem.
Azt is hallottam általában elég ha a hajón/ban van, de ennek nem sok értelme van.
Másvalaki? Főleg Dunai, Balatoni, Tiszai tapasztalatok?
Újabb beruházás, újabb kérdés. Ki milyen mellénnyel evez?
Felveszitek sima vízen (Duna és kisebb)? Tényleg kell a 100N-os? Ugyanis sok és normális színekben kapni 50N-os úszássegítőket, és hanyagolnám az olcsó narancssárga cucc beszerzését. Azza tényleg megbünetnek? Kölcsönzésnél volt hogy fölvettem, volt hogy nem. Akármilyen kényelmes, javítani nem javít a helyzeten.
Aha. Mától mondjuk 1 hónapig még simán kell, nem? Javaslod a neopren-t? Egyet vennék csak. Éppen ezt a Palm-ot néztem mostanában, a Caniston-t de az nylon. Mit lehet tudni a tiédről? Teljes ruhát nem tervezek venni, jó lesz sima ruházat ill. megvárom a nyárias időket.
Igazából nem is értem mi a különbség a neopren és a nylon hullámkötény között. A nylon is vízhatlan, nem? A neopren csakis boruláshoz, eszkimózáshoz kell? Vagy egy kicsit melegebb? Mondjuk most éppen elég hideg van a vízen (is). A nylon alatt megfagysz, vagy az is jó ha nem borulsz?
Engem most az evezők érdekelnek. Megdöbbentőnek tartom az egy teljes nagyságrendi ársávot. Végül vettem megy elég szimpla RTM alap evezőt, aminél simán van 6x drágább is. El nem tudom képzelni, hogy az olimpián kívül hol van ennek jelentősége. De majd ha megjön a jó idő, a vállam megmondja jó-e az alumínium szár :-)
Köszi! Gondoltam ha van egy olcsó bringás sisak kamerám + egy gps track a telefonon, azt egy szoftver össze-vissza variálja, szinezi, stb. Még lehet is, majd utánanézek ha kell egyszer.
A sebességmérős videókhoz olyan kamera kell, amelyikben van GPS, és egy program amelyik rászerkeszti a képre. Lehet elvileg külön GPS-el felvett gpx fájlokat erre való programokkal is feltenni. Ez a kép Gopro 8 kamerával, Race Render program ingyenes verziójával készült.
Nagyon köszönöm a nagyon gyakorlatias, lényegretőrő válaszodat! A sebessséget csak azért kérdezem állandóan, mert az másképpen a távolság mivel az idő általában adott, hogy meddig tudok eljutni a kocsitól és vissza. Láttam a videót, ez is elég szemléletes, látni az életben mit jelentenek a számok. Amikor Ysak-ot kérdeztem máshol, akkor hallottam 8-10km/h-t is, de nyilván az embertől, még inkább az ember hátától és karjától is függ. Nem tudom a 3cm szélesség és hossz különbségek mennyit adnak hozzá. Szóval nem száguldani szeretnék (de), de nem mindegy hogy délután 2x10 vagy 2x15-öt tudok menni, vagy hogy elérek-e egy helyről egy szigetet vagy sem. Ki kellene próbálni végre...
A videót hogyan lehet így szerkeszteni hogy a kép alá kerül ilyen klasszul az adat, ráadásul dinamikus?
Skeggel és kormánnyal vettem , így árulták . Használom a dunán is a skeget ,de az benne a jó hogy szabályozható , tehát többnyire félig van kiengedve, javítja az egyenes futást . A skeg mellett elfér a polifoam tekercs mőgőtte 2*2 liter víz , a másik oldalán is 2 literes üveg .Marad 2 20-30 l es zsáknak hely ha nincsenek nagyon megtömve. A kormányt az elején majdnem mindig leengedtem és használtam , aztán többször elfelejtettem leengedni és észre se vettem . Ritkán kell , inkább tengeren vagy tavon , erős oldalszélben , ha már fáradok . Lapát : én még asszem 25-ért vettem pár éve , most tényleg jóval drágább . Volt fix szögre belőtt lapátom is , az se volt rossz . Így viszont saját magam menet közben ki tudtam találni a legjobb szöget . Sőt változatom is , kicsit más a beállítás ha éppcsak lazitok vagy arra megyek rá hogy minnél csendesebben fogjon vizet a lapát . és kicsit máshogy ha árral szemben felfelé erősen tolom . Expression 15 : szerintem nagyon stabil , cserében nem túl gyors ( de nem is sietek sehova ) . Dunán felfelé 4-6 Km/óra , tengeren szélcsendben 6 , némi hátszéllel 7km /h . Pl Mohács sokác révtől főágon a Bárral szembeni homokpadig nincs 1 óra , a mellékágon picit gyorsabb . Spricdeck van valami neoprén , meg egy kínai nájlon . de ha 15 fok felett van a víz nem is használom . Ha hideg a víz jól jön a neoprén de ha kint melegebb van elég alatta a rövidgatya i( pláne ha a leveő 20 fokos .) . Eszkimózni csak 180 fokig tudok úgyhogy jóformán tökmindegy van vagy nincs . ( Azért inkább először úgy próbáld ki hogy van melletted valaki , ha nem birod reflexből letépni az fullasztó érzés ....)