Keresés

Részletes keresés

pROF Creative Commons License 2007.09.21 0 0 847
Szerintem senki nem haragudott volna meg, ha te megcsinálod jobban...
Ezt az óriási veszteséget pedig nem is tudom, hogy hogyan fogom kiheverni. Hasonló szépeket neked is!
Előzmény: -Henger- (844)
Sutam Creative Commons License 2007.09.20 0 0 846

Nem ezért vagy azért, de egyetértek... .

Előzmény: kivi (843)
Sutam Creative Commons License 2007.09.20 0 0 845

Nekem tetszett, jó hogy lefordítottad.

 

Ami a magyartalanságot illeti, nekem nem tűnt fel ilyesmi.

 

A szöveg jól kifejezi az országutis hozzáállást... ;-).

Előzmény: pROF (838)
-Henger- Creative Commons License 2007.09.20 0 0 844

Egy fordítás nem csak abból áll, hogy megkeressük az idegen nyelvű szavak megfelelőit. Magyaríthattad volna, hogy olvashatóbb legyen. Szerintem. Apróságok, de észrevehető a különbség.

 

Egyébként ezzel befejeztem a veled való kommunikációt, sok sikert!

Előzmény: pROF (842)
kivi Creative Commons License 2007.09.20 0 0 843
Vazze... van arcod, nem mondom...
Előzmény: -Henger- (841)
pROF Creative Commons License 2007.09.20 0 0 842
Ezt elmondhatjuk a te kerékpáros pályafutásodról is. :)
De én veled ellentétben hozott anyagból dolgoztam...
Előzmény: -Henger- (841)
-Henger- Creative Commons License 2007.09.20 0 0 841
Sikerülhetett volna jobban is, ha már annyi energiát beleöltél.
Előzmény: pROF (838)
jsipos007 Creative Commons License 2007.09.20 0 0 840
Ez szép volt!
Előzmény: pROF (838)
pROF Creative Commons License 2007.09.20 0 0 839
Gyönyürű lett. Ennyit ér, hogy csak a formázási lehetőségek kedvéért átraktam IE-be... Többet ilyen hibát nem követek el. :)
Előzmény: pROF (838)
pROF Creative Commons License 2007.09.20 0 0 838
Csak neked, csak most, nem kis erőfeszítések árán (nem vicc!) lefordítottam:

 

Humor: Az előzési pontszám

 

Képaláírás: Pluszpont egy barátságos hátbaveregetésért?

 

Nem számít hogy épp versenyen vagyunk-e vagy csak egy levezető tekerésen. Mint kerékpárosok, egyszerűen nem tudunk ez ellen tenni. Minden alkalommal, amikor közeledünk egy másik bringáshoz, muszáj levadásznunk őket. És minden alkalom, amikor lehagyunk egy másik bringást, az egy győzelem.

Azonban az, hogy mekkora győzelem, számos szemponttól függ. Szerencsétekre, létrehoztam egy objektív és mélyen tudományos módszert annak meghatározására, hogy mennyi az értéke az egyes lehagyott kerékpárosoknak.

Az előzési pontszám célja az egyes tekerések során egyszerű: szerez minél több pontot az adott tekerésen. Az alapok ugyanilyen egyszerűek – minden alkalommal, amikor leelőzöl egy bringást, hozzáadhatsz egy pontot az eredményedhez.

Természetesen nevetséges lenne ugyanannyi pontot kapni egy 4 éves, támasztó kerekes bringán ülő gyerek leelőzéséért, mint egy félprofiért egy időfutam járgányon. Ezért a következőkben ismertetett eredmény módosításokat kell alkalmaznotok.

És természetesen ugyanezeket a módosításokat kell alkalmazni, de visszafelé, amikor téged előznek meg, levonva az ugyanezen szempontokon alapuló pontokat. Ez így fer!

 

Kezdjük el, nemde?

 

Kerékpár szempontok  

Minden kerékpáros, akivel valaha találkoztam összezavarodott Lance Armstrong első könyvének címétől, ami így hangzik: Nem a bringáról van szó. „Hát, mi másról szólhatna egyáltalán?” – tesszük fel a kérdést. Nem okoskodni akarunk, csak egyszerűen mi sosem gondolunk másra. Természetesen, így a bringa, amin az ellenfeled – azaz a személy, akit megelőzöl – teker egy döntő szempont a pontszámod tekintetében:

 

Drága bringa: Ha a személynek, akit előzöl, olyan bringája van, ami 50%-kal drágább, mint a tiéd, adj magadnak egy pluszpontot. Ha a bringa több mint kétszer annyiba kerül, adj magadnak két pontot. Ettől függetlenül mindenképpen dicsérd meg a leelőzött bringás kerékpárját. Nincs semmi, ami olyan kielégítő lenne, mint egy reflexből jövő bók.

 

Rosszul azonosított bringa: Ha olyan keményen hajtottad magad, mint még soha, hogy utolérj egy kerékpárost az úton, arra gondolva, hogy milyen félelmetesen gyorsnak fogsz tűnni, ahogy elsuhansz, csak hogy felfedezd, hogy az illető, akit megelőzöl egy montin vagy egy trekkingen ül, aminek a vázanyaga leginkább úgy definiálható, mint „újrafelhasznált”, vonj le egy pontot az eredményedből.

 

Őrült bringa: Ha leelőzöl egy rekumbenst, adj tíz pontot az eredményedhez, ha legalább 10 km/h-val gyorsabban mész – ami a puszta minimum – mint ő. Mindenképpen horkants gúnyosan, miközben elhaladsz mellette.

 

Lábak  

Már-már hátborzongató, milyen alaposan tanulmányozzák egymás lábait a kerékpárosok. Természetesen magamat leszámítva, mert én soha nem teszek ilyet. Ennek megfelelően, az előzési pontszámod nagyban függ az ellenfeled lábainak jellemzőitől.

 

Szőr: Ha az illetőnek, akit megelőzöl, borotváltak a lábai, adj magadnak két pluszpontot. Ha neki borotvált, és neked nem, adj magadnak négy pluszpontot, mert azonnal elsüllyed szégyenében, amikor meglátja, hogy megelőzte őt egy Frédinek kinéző valami.

 

Kezdők jelölése: Ha az áldozatod jobb vádliján van egy lánckerék nyom, vonj le egy pontot az eredményedből. Ha a bal vádliján van egy lánckerék nyom, adj két pontot az eredményedhez, de csak akkor, ha rá tudsz jönni, hogy hogyan hajtotta végre ezt a mutatványt.

 

Tetoválások: Ha a személynek, akit megelőzöl, kerékpározással kapcsolatos tetoválása van egy vagy több vádliján, adj hozzá tíz pontot az eredményedhez. Olyasvalakit győztél le ebben a pillanatban, aki annyira szorosan azonosul a kerékpározással, hogy állandóan reklámozza is. Ahogy elhaladsz, mondd hogy „Szép tetkó”. Esetleg hozzáteheted: „Pontosan mit is ábrázol?”

 

Ruházat  

Ez elég bonyolult. Igazság szerint nagyon sok bringás olyan trikót hord, amilyet a kedvenc bringása vagy csapata, és ez nem sokat jelent. Épp ezért, annak érdekében, hogy megállapíthasd, hány pontot adj magadnak az általad leelőzött bringás öltözetéért, az összképet kell figyelni.

 

Profi mez: Ebbe mindent beleértek, úgymint a sisakot, nadrágot, trikót, zoknit, kesztyűt. Ha úgy van felszerelve, mint egy igazi profi, adj magadnak hét pontot. Ha kiderül, hogy ő valóban egy igazi profi, adj magadnak tíz pontot, kivéve, ha megállítod és autogrammot kérsz tőle. Ez utóbbi esetben le kell nulláznod az eredményedet, és örökre abba kell hagynod a kerékpározást, mert szégyentelen vagy.

Csapatmez: Ha csak a trikót vagy csak a nadrágot viseli, nincs pontváltoztatás. Ha mindkettőt, adhatsz magadnak két pontot. Ha a csapatmez nevetségesen ronda, adj magadnak három pontot. Ez egyéni ízlés kérdése, de úgy gondolom rátok bízhatom a döntést. Leszámítva, ha te magad is olyan ember vagy, aki igazán ronda csapatmezeket tervez. Ha olyan mezt terveztél, amit még a saját csapatod is rondának tart, életed hátralévő részében minden tekerést mínusz 10 ponttal kell kezdened. Magadat hibáztasd, öregem.

 

Mit mondanak  

Elég nagy az esély, hogy a srác, akit megelőzöl, mondani fog valamit, ahogy elhaladsz. Ez elárul valamennyit arról, milyen mély sebet ejtettél – vagy más szavakkal, hogy mennyire teljes a győzelmed.

 

Köszönés: Egy egyszerű „Hello” vagy „Hogy megy?” semmit nem jelent. A pontszámod nem változik.

Gratuláció: Egy „Hé, jól mászol” vagy „Csak így tovább” azt jelenti, hogy – sajnos – nem kívánnak neked semmi rosszat. Vonj le egy pontot az eredményedből.

Kifogások: Ez az előzés Szent Grálja – annyira mélyen megalázottnak érzik magukat az előzésed miatt, hogy megpróbálják kimagyarázni magukat, általában valami olyasmivel, hogy épp egy egész napos tekerés végén járnak, vagy azzal, hogy az edzőjük azt mondta nekik, hogy tartsák a pulzusukat 80 alatt. Amikor ez történik, mosolyogj mindentudóan, ahogy elhaladsz, aztán duplázd meg a pontjaidat, mert garantálom, hogy az illető, akit épp megelőztél, nem lesz képes semmi másra gondolni az elkövetkező 72 órában.

 

Egyéb szempontok  

Van még néhány általános szempont, ami befolyásolja az előzési pontszámodat. Jegyezd meg mindegyiket alaposan.

 

Nemi félreazonosítás: Ha azt hiszed, hogy egy férfit előzöl és kiderül, hogy nő, vonj le két pontot. Ha azt hiszed, hogy nőt előzöl és kiderül, hogy férfi, adj hozzá három pontot. Hogy miért a megkülönböztetés? Ezt nem a te dolgod eldönteni.

Térd a pocakban: Ha a másik fickó térdei beleütődnek a pocakjába minden tekerésnél, nem kapsz pontot az előzésért. Kivéve, ha a te térdeid is beleütődnek a pocakodba, amely esetben három pluszpontot kapsz.

Visszaelőzés: Ha miután megelőzted a másik fickót, emberfeletti erőfeszítés árán újra megelőz, adj magadnak két pluszpontot. Ez lehet, hogy nem tűnik igazságosnak, de ez a fajta visszaelőzés annak egy módja, hogy az áldozatod beismerje, hogy megsebezted, méghozzá mélyen.

Sikertelen előzés: Ha kiderül, hogy a másik fickó tényleg csak pörgetgetett, és most boldogan képes felvenni a tempódat és beszélgetni, és képesnek látszik a tempódban tekerni és beszélgetni annak ellenére, hogy te már az abszolút felső határodnál vagy, és ezt folytatja mindaddig, amíg te megtörsz és összezuhansz egy remegő kupaccá az úttesten, állítsd vissza a pontszámodat mínusz 25-re, mivel most végképp lealáztak.

 

Végeredmény  

Ne felejtsd el minden tekerés után összesíteni az eredményedet és értékelni magad a következő skálán:

 

50 vagy több pont: Te vagy a szakaszgyőztes. Dülleszd ki a melled. Írd hozzá ezt a pontszámodat a versenyeredményeidhez, mivel ez egy pazar teljesítmény.

20 – 49 pont: Nem rossz tekerés, de esetleg egy kicsit eltúlozhatod az eredményedet, amikor összehasonlítjátok a barátaiddal. Mivel úgysem tudják bizonyítani, hogy nem valódi az eredményed, magabiztosnak érezheted magad, miközben éppen „túlzol”. Azt hiszed, hogy a barátaid nem nagyítják a saját pontszámaikat ugyanúgy?

Kevesebb, mint 20 pont: Esetleg megfontolhatnád az edzőútvonalad megváltoztatását, hogy másfajta bringásokkal találkozz. Végülis nem az a lényeg, hogy hogyan játszod a játékot, hanem hogy győzöl-e vagy veszítesz.
Előzmény: karbonhívő (836)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.20 0 0 837
Nos tehát. Alább következik az a szöveg, amit a Tour magazinban írtak 1999-ben az akkor megjelenő Tiso első váltót nem igénylő hajtóművéről. Németül van, remélém lesz itt olyan aki megérti.


"Schalten ohne Umverfer: Das Bartoli-System wechselt das Blatt, sobald der Kettenschraglauf einen festgelegten Winkel überschreitet. Speziell ausgearbeitete Zahne und eine Fangrampe machen das möglich. Fangbleche innen und außen am Kettenblatt verhindern, daß die Kette über Bord gehen kann. In Verbindung mit Mavics Mektronic entstünde so ein völlig kabelloses Schaltsystem. Entsprechend interessiert zeigten sich die Mavic-Techniker an dem neuen Frontschaltsystem."
Előzmény: karbonhívő (826)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.19 0 0 836
Beleolvastam de feladtam, mert igen gyenge az angoltudásom:(
Előzmény: pROF (834)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.19 0 0 835
Megnéztem. Nem tetszik. Azt gondoltam hogy valami Shimano prototipus lesz, de ez inkább egy szépen kivitelezett buherálás. A működtetése is eléggé körülményesnek tűnik. Amúgy sem találom már értelmét egyel több sebességfokozatnak, még ha gyári fejlesztés is, már nem oszt vagy szoroz szerintem.
Előzmény: Törölt nick (819)
pROF Creative Commons License 2007.09.19 0 0 834
Egy érdekes dolgozat angolul:
Passing Score :)
jsipos007 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 833
Így számolva valóban ...

Bevallom, én "normál" közúti, túrázós szemszögből gondoltam át.
Előzmény: -Henger- (832)
-Henger- Creative Commons License 2007.09.17 0 0 832

A 22/34-el csak az a bajom, hogy ahol használnám, ott gyorsabb, ha tolom. Nem vagyok egy hű, de erős, de 28/30-as áttétellel majdnem mindenhol felmegyek montiversenyeken. Ahol nem, ott már tényleg a tolás célravezetőbb.

 

Árakat pl. ebike áraiból kalkuláltam. '08-as XT kijön kb. 60-ból- ez csak az a rész, ami a rohlofftól eltérő alkatrészeket kíván. Megvesszük, felszereljük, majd az első saras verseny után kicseréljük ezt, vagy azt az alkatrészt, mert xarrá megy, esetleg ha leütjük a váltót, szintén amortizáció. Nem beszélve arról, hogy sárban erősen romlik a láncváltós rendszer hatékonysága, majdnem működésképtelenné válik. Plusz a normál használattól is rendszeresen (kb. 5000 km, de lehet még korábban is) cserélni kell a kopó alkatrészeket. Pár év alatt simán kijön egy Rohloff árkülönbözete, és érzékenyebb a külső hatásokra.

Láncváltós bicajokkal mentem eddig, de ha lenne rá lehetőségem, beruháznék egy Speedhub-ba.

Előzmény: jsipos007 (828)
jsipos007 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 831
Hm ... megint tanultam valamit.
Előzmény: karbonhívő (830)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.17 0 0 830
Nem tőlem kérdezted ugyan, de a Rohloff láncait a legjobbnak tartják már évtizedek óta, sok tesztben győzött. Ára a kétszerese a DA vagy XTR láncokénak. Láncon kívül én még csak ezt az agyváltót láttam a Rohlofftól, nem tudom gyárt-e mást egyáltalán.

A 22-34 csak a szinte függőleges falon használható, pörgetsz vele, jár a segged, de nem haladsz, illetve olyan lassan gurulsz, hogy vigyázni kell nehogy feldőlj.
Előzmény: jsipos007 (828)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.17 0 0 829
Igen, ezt láttam néhány hete ott.
Előzmény: nazabiker (827)
jsipos007 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 828
Az áttételekbe csak szőrmentén kérdezve: a 22/34 nagyon elvetemült? (Nem montizom, de cserébe a partvonalról érdeklődve kérdezek :-D ).

Komolyan kíváncsi vagyok viszont arra, hogyan kalkuláltad ki, hogy költségekben nem akkora a különbség? A Rohloff kb. 900 euró, ez kb. 230 ezer Ft a mostani devizaárfolyamon. Mivel vetetted össze? Úgy vélem, a Rohloff azért nem XTR kategória, és még az is olcsóbb, összességében (mindennel együtt - fékváltókarok, első-hátsó váltó, lánckerekek stb.).
Előzmény: -Henger- (824)
nazabiker Creative Commons License 2007.09.17 0 0 827
Ilyesmire gondolsz? http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/news/08-28
Legelső cikk (Carbon Drive Systems: the next big thing?), fotókkal.
Előzmény: karbonhívő (822)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.16 0 0 826
Az egy Magura HS77-es hidraulikus felni-fék, ami a maga nemében szintén egy érdekes és ritka darab. A Tiso-ról megtaláltam azt az 1999-es Tour cikket. Németül van, majd beírom, ha nem leszek lusta. Valaki majd lefordítja. Amennyit értek belőle, abból az derül ki, hogy valóban nem kell hozzá első váltó. Egyébként a kép, amit beillesztettem, az a catbikes.ch honlapról való. Ez egy kis svájci bringacég, innovatív karbon vázakat gyárt, sajnos csak triathlonhoz. Ajánlom a megtekintését neked, mivel látom hogy téged sem csak a maradi, UCI által engedélyezett, unalmas „velocipédek” érdekelnek:)

Apropó hidrofék! A képen látható Magura fékkel szerelt Müsing bringát árul valaki már hónapok óta a bikmakkon. Sőt, a bringán a fékhez való, szintén igen ritka, Edco fékváltókar van. Az a bringa nagyon megérné azt a 98000 forintot. Egy nyugati gyűjtő csak azért a két alkatrészért röhögve kifizetné azt a 350 eurót. A 8-as Dura Ace szett, ami a bringán van, nem ritka, de a DA-nak ez a ’93-’97-ig gyártott hajtókarja már kurriózum, nem nagyon lehet rábukkanni, és szerintem a legszebb DA kar, amit eddig gyártottak. A váz is az egykor híres Tange legjobb alu-csőkészletéből készült, egy szinten volt az akkori konkurenciával, az Easton Elite és a Columbus Altec2-vel. A Dedacciai akkoriban még nem volt versenyképes, mert csak durung kályhacső alu készleteket árult. Az itthoni artisták azt sem tudják, hogy mit látnak. Valszeg valami öreg kínai gagyinak nézik. Állítom, ha egy lestrapált Ultegra szett lenne a bringán, már rég elvitték volna
Előzmény: jsipos007 (808)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.16 0 0 825
A Rohloff agyváltós komplett rendszer súlya, mint írtam, egy 2000-es XT-vel egyenlő. Ne felejtsd el, hogy bár jóval nehezebb mint egy hagyományos hátsó agy, de ehhez nem kell hátsó fogsor és váltó, tehát már visszajött közel fél kiló.
Előzmény: -Henger- (824)
-Henger- Creative Commons License 2007.09.16 0 0 824

"- mountain bike 44-32-22 első és 34-11 hátsó lánckerekekkel 6,18."

 

Ebből mennyi a ténylegesen használható? Szerény számításaim (de annál több tapasztalatom) alapján 28/32-től 46/11-ig érdemes számolni. Ez 4,78. És akkor még ott van, hogy 1-2 fokozat meglehetősen közel van egymáshoz, vagy nagyon sok energiát, időt igényelne a váltás- a két lánctányér határán pl. És ekkor jön a zagyváltó, valódi 14 fokozattal, egymástól ugyanolyan messze, minden fokozat váltása ugyanannyi energiát, időt igényel, és a lánckerekek variálásával simán jobban jön ki, mint a láncváltós változat. Ami hátrány, az a súlya, de ez később még változhat. Költségekben sem akkora a különbség, ha 1-2 éves használattal számolunk, nem csak az egyszeri beruházást vesszük figyelembe.

 

 

Előzmény: jsipos007 (821)
kivi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 823
Ott van még LGee is, akit valszeg nem ismersz. Én ezt az 5 embert ismerem.
Előzmény: nazabiker (817)
karbonhívő Creative Commons License 2007.09.16 0 0 822
Gratulálok, ezt szépen kimatekoltad. Ez is azt bizonyítja, hogy lenne ebben fantázia. Kiegészítve szíjhajtással, könnyű karbon alkatrészekkel, megbolondítva egy kis elektronikával, hidrofékkel. Aztán belegondoltam, hogy a két, ill. mostmár három nagynak tulajdonképpen nem érné meg. Így is fut nekik a szekér, veszik a cuccaikat. Felesleges beleölniük a fejlesztésekbe dollármilliókat, mert ebből sem tudnának többet eladni mint a DA-ból vagy Recordból. A Rohloff meg túl kicsi cég ahhoz hogy belefogjon ilyen volumenű fejlesztésekbe, aztán még a reklámra is költenie kellene még egyszer annyit.
Előzmény: jsipos007 (821)
jsipos007 Creative Commons License 2007.09.16 0 0 821
A Naza által ajánlott honlapon a Rohloff áttételviszonya 5,26, azaz a legnagyobb és legkisebb áttétel egymással elosztva 5,26 (akinek túl elméleti volt: a legnagyobb áttétel esetén 5,26-al több út tehető meg egy pedálfordulatszámmal, mint a legkisebbel; illetve a legnagyobb áttételt 5,26-szor nehezebb tekerni, mint a legkisebbet stb.).

Érdekességképpen néhány jellemző áttétel és az áttételi arány (viszonyszám):

- országúti 53-39 első és 25-12 hátsó lánckerekekkel 2,83;
- trekking 48-38-28 első és 34-11 hátsó lánckerekellel 5,3 (majdnem mint a Rohloff) és
- mountain bike 44-32-22 első és 34-11 hátsó lánckerekekkel 6,18.

A leírtak természetesen azt feltételezik, hogy az első és a hátsó lánckerék egyforma fogszámú. Ha nem egyforma fogszámú, az áttételi arány akkor is ugyanekkora, csak a tartomány eltolódik; ezt itt nem fejtem ki, mert aki eddig eljutott, az úgyis érti. ;-)

Fentiek alapján a Rohloff kellemes túraváltónak tűnik, tehetős bicajosoknak.

Elméletileg :) és gyakorlatilag :-P szerelhető a Rohloffhoz első váltó is, hátsó láncfeszítővel. Ebben az esetben a Rohloff áttételi viszonyszáma a következő lenne:

- országúti 53-39 első lánckerekekkel 7,15;
- trekking 48-38-28 első lánckerekekkel 9,02 és
- mountain bike 44-32-22 első lánckerekekkel 10,52;

temészetesen feltételezve, hogy a hátsó lánckerék fogszáma megegyezik az egyik első lánckerék fogszámával.

Na ezt pipálja le bármilyen láncváltó! :-)
Előzmény: karbonhívő (814)
pROF Creative Commons License 2007.09.14 0 0 820
Szóval a legutóbbi Telehódasra gondoltam...
Előzmény: pROF (818)
pROF Creative Commons License 2007.09.14 0 0 818
Nem néztem utána pontosan, de feltételezem, hogy ráadásul ezt is lehet úgy variálni még egy kicsit, mint a fixit, tehát kisebb/nagyobb első vagy hátsó lenckerekekkel használni.
Az említett urak közül személyesen eddig csak janimacit láttam használni egy ilyen Rohloff-ot a legutóbbi HHH-n, na azért pl. a HHH-ra felfelé meglehetősen billegett a legkönnyebb áttételben is, pedig nem is mentünk olyan lassan. Szóval azért ugyanazt a tartományt biztosan nem fedi le, mint pl egy 3x9-es XT. Monti áttételekben nem vagyok nagyon járatos, de elöl olyan 22-44-es tartományban, hátul 12-34-ben szoktak lenni a fogak. Ez baromi széles, gyök 2-től kb 40 km/h-ig bármit meg lehet vele tekerni.
Előzmény: karbonhívő (814)
nazabiker Creative Commons License 2007.09.14 0 0 817
ANnak ellenére, hogy őket is maximálisan tisztelem, azért Olivér szvsz más kategória. De valóban, ők is. Sőt, Janimaci egyre keményebb. Tényleg, rajtuk kívül van még valakinek?
Előzmény: kivi (816)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!