1-2 Garde - Rapid fotóm a Szocialista Autók Találkozó - seregszemléről, 2008 május 1 ;)
Tavaly októberben kíváncsiságból felnéztem a myVIP profilomba, ahol nagy meglepetésemre megtaláltam ezeket a fotókat (is), és gondoltam megosztom már Veletek :)
+ 1 extra fotó, amin egy 135GLi figyelget a Gyula féle 105S mellett ;)
Sziasztok, nincs valakinek eladó ilyen felirata? Komplett légterelővel nem érdekelne, mert már van új SKODA és GL feliratom és már csak a 130 hiányzik.
Köszi. Egyenlőre a hazahozatal a cél. Ez is a jövőben /persze. komolyan meg kell gondolni, mert nem olcsók ott sem sőt.../.
A műszakisok ára szinte a csillagos egekbe van. /mint a lejebbi mustár színű/
Felújítandók vannak, természetesen itthon az ellesz nekem jó ideig a garázsban. NKH meg baromi szigorú, az a baj, mezei állomásra nem lehet vinni műszakira.
De amit leírtál, az precíz, átlátható folyamatot tükröz. /persze az embernek legyen ideje/.
A LEGFONTOSABB: írass kétnyelvű adásvételit (vagy magyar adásvételi szerződést) a szlovák tulajdonossal, máskülönben külön költség lesz lefordíttatni az OFFI-val!
a Szlovákiában történő átíráskor meg kell igényelni az export rendszámot, melyhez a saját nevedre szóló forgalmit a szlovák hatóság csak szlovák postázási címre hajlandó kiküldeni. Itt lehetőség van felárért cserébe hamarabb megkapni a nevedre szóló forgalmi engedélyt.
Illetve mielőtt magyar eredetvizsgára viszed az autót, kötelező gépjármű felelősségbiztosítást kell kötni, melynek igazolólapjával tudsz csak elmenni eredetiségvizsgálatra.
Alapul véve egy 136-os Rapidot a következő költségekkel kell számolni:
Regadó (1289ccm, 46kw EURO 0): 83679 Ft
Kinti eredetvizsga: cca 89 EUR, átírás: cca 100 EUR
Magyar eredetvizsga: 17000 Ft
Vagyonátruházási illeték: 20700 Ft
Forgalmi +törzskönyv+ rendszám: 24000 Ft
Cca. 222.000 HUF amit a vételáron felül be kell kalkulálni a trélerezésen felül. Ez csak akkor, ha mindent magadnak intézel és nincs közvetítő belevonva a folyamatba.
Amennyiben beszéled a szlovák nyelvet, érvényes műszaki vizsgával rendelkezik az autó, akkor kell csináltatnod Szlovákiában egy eredetvizsgálatot és a járási rendőrségen le kell íratni a korábbi tulajdonos nevéről az autót.
Lábon / tréleren hazahozod a kocsit, bejelented újra eredetiségvizsgálatra (már nem fogadja el az NKH a szlovák eredetiségvizsgálatot).
Ha ez megvan, akkor kérsz az NKH-nál időpontot honosítás céljából elvégzendő állapotfelmérésre / vizsgaidőpontra. Szerencsés esetben van az autón érvényes STK (műszaki vizsga) és akkor nem kell itthon vizsgáztatni, csak egy előzetes állapotfelmérésen vesz részt az autó, mely után megkapja a műszaki adatlapot 8500ft körüli összegért az NKH-nál.
Ezután a kapott Műszaki bizonyítvánnyal és eredetvizsgálati lapokkal meglátogatod az illetékes NAV-ot, ahol bejelented honosításra az autót. Ott kitöltesz egy formanyomtatványt, amelyben kérelmezed az autó honosítását. Körülbelül két hét után vissza lehet battyogni a határozatért, mely tartalmazza, hogy mennyi regisztrációs adót kell befizess. Ha befizetted, akkor a csekkel és a határozattal be kell sétálni a helyi kormányablakba. 21.000 Ft körüli összeg kifizetése után megkapod a forgalmit és a rendszámot, valamint körülbelül 1 hét múlva a törzskönyvet.
Ha van szlovák forgalmija, gond nélkül forgalomba helyezhető mint uniós gépjármű. Regadót kell ráfizetni, nem nagy összeg, meg olyan állapotba kell legyen, hogy átmenjen a műszaki vizsgán.