(ez még a kizárás előtt íródott ahol Liuzzi még nem tudta hogy módosul a helyezése)
Vitantonio Liuzzi "It was nice to finally score a point. However, it was really a shame as we deserved so much more. We had good pace and the team had done a really good job with the set-up. So it was a shame as we should have been in a better position both in quali and in the race, we could easily have run P5 or P6. But we screwed up the pitstop as the car again wouldn’t engage and then when I finally got out, the wrong map was on the car so this cost extra too and I dropped five positions.
The team has worked really hard all week and I’m very grateful to them. It’s been really nice to race here in Berlin with the amazing crowd here. Now we need to work harder to optimise the results as we’re giving away way too many points."
Jarno Trulli "I had a very bad race today. The consumption was sky high already from lap one and I quickly understood that there was little we could do and that the race was be over. What we don’t understand is why my car was consuming so much, when I had exactly the same set-up as Tonio, so clearly there must be something wrong in the car. Despite trying to save more, there was nothing to do but lift off and let everyone pass. So that was it really, race over already after a couple of laps.
The team has worked so hard this weekend and they really deserved a good finish, so I want to thank them, the fans of Berlin, and of course our partner Jihua for their invaluable support. "
01 10 Jarno Trulli Trulli 6 1:21.547s 02 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 5 1:21.623s +0.076s 03 9 Sébastien Buemi e.dams-Renault 6 1:21.685s +0.138s 04 23 Nick Heidfeld Venturi 5 1:21.710s +0.163s 05 66 Daniel Abt Audi Sport ABT 5 1:21.754s +0.207s 06 7 Jerome d'Ambrosio Dragon Racing 5 1:21.861s +0.314s 07 8 Nicolas Prost e.dams-Renault 5 1:21.911s +0.364s 08 6 Loic Duval Dragon Racing 5 1:21.917s +0.370s 09 30 Stephane Sarrazin Venturi 6 1:21.978s +0.431s 10 27 Jean-Eric Vergne Andretti 4 1:22.015s +0.468s 11 18 Vitantonio Liuzzi Trulli6 1:22.032s +0.485s 12 28 Scott Speed Andretti 4 1:22.096s +0.549s 13 99 Nelson Piquet NEXTEV TCR 6 1:22.310s +0.763s 14 3 Jaime Alguersuari * Virgin Racing 5 1:22.395s +0.848s 15 2 Sam Bird Virgin Racing 4 1:22.437s +0.890s 16 77 Salvador Duran Amlin Aguri 5 1:22.444s +0.897s 17 88 Charles Pic NEXTEV TCR 5 1:22.464s +0.917s 18 21 Bruno Senna Mahindra Racing 6 1:22.575s +1.028s 19 55 Antonio Felix da Costa Amlin Aguri 5 1:22.586s +1.039s 20 5 Karun Chandhok Mahindra Racing 5 1:22.803s +1.256s
Trulli feltámadt: Megvan a pole a Formula-E futamára
A szezonban eddig jórészt feltűnéstelenül szereplő Jarno Trulli a pole-ba juttatta saját csapatának autóját a Formula-E berlini hétvégéjén. Eredményét főként a nagyszerű utolsó szektornak köszönheti.
A Trulli csapat pedig nem kezdte előnyös helyzetben a kvalifikációt, hiszen mindkét pilótájuk, maga Jarno Trulli és Vitantonio Liuzzi is az első csoportban kaptak helyet a sorsolás után, azaz arra az időszakra, amikor elvileg a legpiszkosabb a pálya az időmérő során. Azt viszont már korábban is bizonyították néhányan, hogy ez nem okoz jelentős hátrányt, Trulli pedig azonnal egy olyan köridővel tett le a névjegyét, ami fél másodperccel jobb volt az edzéseken megfutott etalonná.
"A rajttól a pole-ban álló Jarno Trulli még jól jött el, megtartotta első helyét az 1-es kanyarban, a következő előtt azonban elfékezte magát, szélesen fordult, a mögötte lesben álló Lucas di Grassinak pedig nem is kellett több, azonnal betette mellé az Audi Sport Abt autóját és az élre állt. Ugyanebben a kanyarban csapattársa, Daniel Abt megpördült és a mezőny végére került, amivel tönkre is tette versenyét.
Trulli egy ideig tartotta magát a második helyen, di Grassi azonban hatalmas léptekkel húzott el tőle, körönként több mint egy másodpercet adva neki, és így legalább ugyanennyit mindenki másnak is. Az állóvizet a hatodik körben a Trulli mögött haladó Sebastien Buemi zavarta meg, aki a FanBoost egyik birtokosaként ekkor élt is az extra teljesítménnyel, ennek segítségével pedig ő is elment az olasz mellett. Trulli kálváriája ekkor kezdődött: kiesett a ritmusból és szinte kanyarról kanyarra mentek el mellette a riválisok, így nagyon hamar a pontszerző helyeken kívül találta magát."
After late penalties coming through, Jarno Trulli gridded P12 and Vitantonio Liuzzi P15. Just avoiding the massive T1 crash, Trulli managed to gain four positions where Liuzzi was less lucky and got hit from behind and into the crash. Pitstop proved to be Trulli's downfall and saw him fall back to P12. After a rough start Liuzzi managed to finish P14 in the Monaco ePrix.
Vitantonio Liuzzi, P14 "It was a terrible race. We started low in the grid after having some troubles in qualifying including traffic in the Tabac. I was quite confident about the car being well for the race, but it didn't last long. As we slowed down and into the first corner, I got a big hit from behind and got pushed into the car in front of me, breaking the rear wing in the hit. Back in the garage we tried to adjust it, but it was completely bent and we had to replace it. Seeing as it was so early in the race, we had to continue with the first car until the pitstop to both gain some information from the car, but also to be able to finish the race. We had quite a good run with the second car, but the race was already over after the accident in the beginning."
Jarno Trulli, P12
" I made sure to be very careful in the first corner as I knew something would happen there. And it did. I saw cars flying in the air in front of me, but was able to get away without any troubles.
The beginning of the race went really well, we had good energy management, so everything was running smooth and nice in 8th position. Then, at the pitstop, we met trouble as the car wouldn't engage in first gear and we lost so much time and so many places, it ruined our chances of scoring points. The way it ended is very disappointing."
Lucio Cavuto, Team Principal "We had a very good start of the day from both of our drivers. In the race, Jarno managed to overtake four cars, placing himself in 8th position. Tonio was in 12th but was involved in the T1 and T2 accident after being crashed from the back by another driver. This destroyed his back wing, and his race was slowed down by this event as he had to repair, seeing as just changing cars was not possible in order to finish the race.
It's a very disappointing situation for Jarno. He was driving very well in 8th position for the first part of the ePrix, until the pitstop when the car wouldn't engage into first gear and we lost a lot of time and four positions. It's a shame as we really deserved those points, but that's racing and it makes us even more keen for a comeback in the Berlin ePrix and to score points.
I'd like to say big thanks to everyone in the team, and to our partner Jihua for their support. We'd also like to thank the organisers, the city of Monaco and HSH Prince Albert of Monaco and the FIA President Jean Todt, for their well wishes before the race."
Group 1 Karun Chandhok, Mahindra Lucas di Grassi, Audi Sport ABT Jean-Eric Vergne, Andretti Nelson Piquet Jr, China Racing Sam Bird, Virgin Racing
Group 2 Nicolas Prost, e.dams-Renault Bruno Senna, Mahindra Racing Daniel Abt, Audi Sport ABT Jerome D’Ambrosio, Dragon Racing Stephane Sarrazin, Venturi
Group 3 Charles Pic, China Racing Loic Duval, Dragon Racing Salvador Duran, Amlin Aguri Sebastien Buemi, e.dams-Renault Scott Speed, Andretti
Group 4 Jaime Alguersuari, Virgin Racing Vitantonio Liuzzi, Trulli Antonio Felix da Costa, Amlin Aguri Nick Heidfeld, Venturi Jarno Trulli, Trulli
01 9 Sébastien Buemi e.dams-Renault 6 53.478s 02 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 7 53.669s +0.191s 03 7 Jerome d'Ambrosio Dragon Racing 8 53.702s +0.224s 04 99 Nelson Piquet NEXTEV TCR 6 53.712s +0.234s 05 6 Loic Duval * Dragon Racing 6 53.804s +0.326s 06 66 Daniel Abt Audi Sport ABT 7 53.891s +0.412s 07 8 Nicolas Prost e.dams-Renault 6 53.909s +0.431s 08 3 Jaime Alguersuari * Virgin Racing 6 54.021s +0.543s 09 21 Bruno Senna Mahindra Racing 6 54.035s +0.557s 10 30 Stephane Sarrazin Venturi 6 54.133s +0.655s 11 77 Salvador Duran Amlin Aguri 5 54.175s +0.697s 12 2 Sam Bird Virgin Racing 6 54.253s +0.775s 13 27 Jean-Eric Vergne Andretti 6 54.260s +0.782s 14 10 Jarno Trulli Trulli 9 54.339s +0.861s 15 28 Scott Speed Andretti 7 54.347s +0.869s 16 18 Vitantonio Liuzzi Trulli 7 54.462s +0.984s 17 23 Nick Heidfeld * Venturi 9 54.502s +1.024s 18 88 Charles Pic NEXTEV TCR 6 54.652s +1.174s 19 5 Karun Chandhok * Mahindra Racing 5 54.858s +1.380s 20 55 Antonio Felix da Costa Amlin Aguri 2 56.938s +3.460s
* (Car 6) Duval - 10-place grid penalty for changing RESS system * (Car 3) Alguersuari - 10-place grid penalty for changing RESS system * (Car 5) Chandhok - 10-place grid penalty for changing RESS system * (Car 23) Heidfeld - Fastest time deleted for exceeding maximum power usage
Új rovatot indítunk a hétvégi Bahreini Nagydíjtól kezdődően: minden futam előtt összegyűjtjük az adott helyszín legemlékezetesebb F1-es pillanatait - íme, a bahreini Top 10!
A Toyoták első soros remeklése (2009)
Ausztráliában a Brawn GP, Kínában a Red Bull szerezte meg első, egyben kettős győzelmét, Bahreinbe érve már a harmadik csapat miatt reménykedhettünk hasonló változatosságban. A Toyota egész hétvégén impresszív teljesítményt nyújtott, amire az időmérős tarolás tette fel a koronát: Jarno Trulli csapattársának, Timo Glocknak három, Sebastian Vettelnek hat tizedet adott, a futamon azonban kipukkant a piros-fehér lufi. A rajtnál Glock átvette a vezetést, azonban már a 12. körben boxkiállásra kényszerült, ahogyan két fordulóval később Trulli is. Az olasz még úgy-ahogyan tudta tartani az élmezőny tempóját, Timo azonban megszenvedte a lágy keveréken futott etapját, így csak a hetedik helyen ért célba. Az első győzelem nem jött össze, viszont a negyedik futam alatt harmadik dobogós befutását érte el a csapat (3. hely Trulli révén), ami bizakodásra adott okot a szezon további részére. Az eredmény? Még két dobogós hely szezon végén, és vége is lett a japán álomnak…
J mostanaban sokat van olaszban. El nem tudom kepzelni, hogy jarnak a gyerekek iskolaba. Ok, magantanulok, de akkor is. Asszony is olaszban "dolgozik".
01 9 Sébastien Buemi * e.dams-Renault 8 56.853s 02 66 Daniel Abt Audi Sport ABT 8 56.937s +0.084s 03 8 Nicolas Prost e.dams-Renault 6 56.944s +0.091s 04 99 Nelson Piquet China Racing 6 56.974s +0.121s 05 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 5 57.083s +0.230s 06 27 Jean-Eric Vergne Andretti 7 57.106s +0.253s 07 55 Antonio Felix da Costa * Amlin Aguri 6 57.149s +0.296s 08 28 Scott Speed Andretti 7 57.156s +0.303s 09 7 Jerome d'Ambrosio Dragon Racing 8 57.184s +0.331s 10 30 Stephane Sarrazin Venturi 7 57.261s +0.408s 11 2 Sam Bird Virgin Racing 6 57.304s +0.451s 12 21 Bruno Senna Mahindra Racing 6 57.347s +0.494s 13 10 Jarno Trulli Trulli 6 57.417s +0.564s 14 3 Jaime Alguersuari Virgin Racing 5 57.449s +0.596s 15 23 Nick Heidfeld Venturi 6 57.508s +0.655s 16 88 Charles Pic China Racing 6 57.818s +0.965s 17 6 Loic Duval Dragon Racing 5 57.905s +1.052s 18 5 Karun Chandhok Mahindra Racing 8 57.921s +1.068s 19 77 Salvador Duran Amlin Aguri 5 57.950s +1.097s 20 18 Vitantonio Liuzzi Trulli 2 1:12.813s +15.960s
* Car 9 (Buemi) exceeded power usage - final qualifying lap deleted from classification * Car 99 (Da Costa) exceeded power usage - final qualifying lap deleted from classification
Long Beach, CA, United Stated of America - April 3, 2015 Trulli Formula E drivers Vitantonio Liuzzi and Jarno Trulli gives a preview of the coming ePrix in Long Beach, tomorrow, April 4, 2015.
Jarno Trulli, No.10
"Today we used the shakedown to make sure that everything is ok with the cars. My mechanics amended some things already in Miami to be ready and prepared for this race.
It was a smooth session and the track is in good condition. It looks like it will be a quick track and I find it interesting. It's a track with of lot of experience due to it's racing history so it will be fun to give it a go tomorrow.
I hope that this time we will be more lucky and have a good race so that Vitantonio and I both can race for the podium."
Egyre több részlet lát napvilágot a Formula-E történetének második szezonjáról: mint kiderült, a csapatok csak néhány hetet pihenhetnek majd az utolsó futam és az első teszt közt.
Nem sokat pihenhetnek majd az FIA tavaly ősszel elstartolt elektromos sorozata, a Formula-E résztvevői, hiszen másfél hónappal a szezonzárót követően már a következő idényre való felkészülés kezdődik majd. A széria szervezői legújabb hivatalos közleményükben nyilvánosságra hozták a tervezett tesztnaptárat.
Összesen hat napon tesztelhetnek majd a csapatok augusztus 10. és 25. közt, naponta hat órán keresztül. A szezon előtti gyakorlás sokkal fontosabb lesz, mint tavaly, hiszen az első idénytől eltérően a másodikban már szerepet kapnak a különböző gyártók. A tíz csapatot összesen nyolc gyártó látja majd el hajtáslánccal: az Abt, az Andretti, a Mahindra, a Venturi és a Virgin már bizonyosan gyártó is lesz egyúttal, míg a maradék három a NEXTEV TCR, a Renault Sport és a Motomatica lesz - az már biztos, hogy utóbbi látja majd el Jarno Trulli csapatát.
A teszteket a Donington Parkban rendezik, majd szeptemberben indul a sorozat második szezonja, mely 2016 júniusáig tart majd, s a tervek szerint az ideinél kettővel több, összesen 12 várost látogat meg.
A Red Bull eladná a Toro Rossót, gyári Peugeot-istálló, Fujiban a Japán Nagydíj, Schumacher a pole-ban, Alonso futamgyőzelme, s a kérdés: miért nem nyer a Ferrari? Március 20. F1-es hírei 1996 óta.
2005: Fernando Alonso megszerezte karrierje második futamgyőzelmét, miután rajt-cél győzelmet aratott Jarno Trulli előtt, aki a Toyota első dobogós helyét érte el. Harmadik lett Nick Heidfeld a Williamsszel, míg a címvédő Michael Schumacher hetedikként ért célba. A szezonnyitót megnyerő Giancarlo Fisichella versenye Mark Webberrel ütközve idő előtt véget ért.