Köszönöm szépen, de ezek csak az “újbeszerzésű” modelljeim, a színsorhoz legalább öt lap dukálna; mint pl. ez egész jó sor lenne, talán már egy Royal Flush (érdemes megfigyelni a francia kocsik gyárilag eltérő pályaszámát):
Akkor sem, és most sem azt mondtam, hogy a vékonyabb rács a képzeleted terméke, hanem azt, hogy nem célszerű egy kisszériás "kézműves" cég termékét egy MTB-hez hasonlítani.
Nincs itt semmi harag, csak körtét a körtéhez... (bár az MTB elég különös körte, az már igaz :)
"Biztosan meg lehetett volna csinálni vékonyabb ráccsal, komolyabb fröccsöntő technológiával, vagy
rézmaratva is. Annak megfelelő áron. Vagy Kínában. De ez MTB, aki Európában, relatíve kis
példányszámban gyárt többnyire rétegmodelleket, ennek megfelelően nem a legkorszerűbb
technológiával..."
Biztosan. Ámde, amire hivatkoztam is, az egyáltalán nem a képzelet terméke, de létező - gyártott termék
volt valamikor. Jó néhány év előtt Szombarhelyen Bedőcs Tamás (cégnevén BYGModell) már megcsinált
efféle madárvédő - gallytörő rácsozítot, igaz nem pontosan a H0 ABbmot - Bbmot - frontra, de H0 Szilire.
Nagyon eltalálta a valósághoz igazán közelálló, függőleges rúdméreteket és a keretet is egyaránt. Igaz,
nem egy MTB méretű cég, hanem egy valóban kisszériás céget képviselt, de a termék ettől függetlenül valóban szép látványt nyújtott és nyujt ma is. Még - ha egyszer - már kitárgyaltuk is ezt valamikor. Ám,
ha valami osszat tettem, kérlek légy elnéző velem szemben. Mint írtam is, nem a puszta kötözködés volt
a szándékom, csak éppenséggel, valóban (amint írtam is) nagyon eltalált a képen látható modell és ez valahogy kilógott a látványból. Semmi egyéb.
Emlékeim szerint ezt a kört már lefutottuk a modell megjelenése idején is (akkor mintha kisszériásokat hoztál volna fel példának) Biztosan meg lehetett volna csinálni vékonyabb ráccsal, komolyabb fröccsöntő technológiával, vagy rézmaratva is. Annak megfelelő áron. Vagy Kínában. De ez MTB, aki Európában, relatíve kis példányszámban gyárt többnyire rétegmodelleket, ennek megfelelően nem a legkorszerűbb technológiával...
A gyermekkorom kertivasútjának tartozékai látszanak a képen. A modell a kb. SPUR 1-es kisvasútnak megfelelő 1:15 léptékű kivitele. Valójában T méretarányú működő képes modell.
Valóban gyönyörű látvány. Nem szeretnék ünneprontó lenni, mert igazán hitelesnek tűnik és ráadásul -
75 éves lévén, anno eleget utaztam, elsősorban a MÁV Bbmot és BBbmot dízel-motorkocsijával-motor-párjáal vontatott gyors,- sebes,- és személy - vonataival, még az 1960-as, 70-es években és mindig a motorkocsiban foglaltam helyet (Budapest - Pécs, Pécs - Szombathely és Pécs - Szeged - Békéscsaba,
illetve a Balaton expressz szerelvényeken. Mégis, látva a MTB ABbmot-Bbmot modelljeit, mindig csak
egy dolgon tudok kiakadni, ez pedig nem más, mint a madárvédó - gallytörő rács nem is kissé vastag függőleges oszlopainak látványa, amelytől, elképzelésem szerint, ha valóban ilyen bumfordi lett volna,
a metorvezető szinte alig-alig látott volna ki a szélvédőn. Persze ez korántsem a modellező hibája, de
a gyártó, MTB -é. Igazából, nem is nagyon értem, hogy miért nem lehetett volna egy kissé hitelesebb- slankabb, függőleges, madárvédő - gallytörrő rácsozattal ellátni ezeket az egyébként igazán gyönyörű
és mindenlépp hiánypótlóan épített - kiadott és valóban magyar eredetin alapuló modelleket. Elnézést.
A kép becsapós, mert a szék, és a háttér próbál minket félrevezetni. Ami nagyjából elárulhatja a méretarányt az az asztalra tett terítő cérnájának öltései.
A babaházban a babák játszanak a maguk Spur0-ás vagonjával, azaz ez a kocsi maximum N méretarány, vagy annál kisebb, a mi világunkban.