Keresés

Részletes keresés

dr. Agy Creative Commons License 2006.01.08 0 0 108
Nyugodtan lehetne folytatni a koncepciót:
Az arra érdemes villamosokból metrót, földalattit, hévet, szóval valami zártpályás gyorsat, a többi meg mehet a levesbe....
Pitecus Creative Commons License 2006.01.06 0 0 107

Meggyőztük, hogy ide ne írjon badarságokat...

 

Előzmény: vrobee (104)
Pitecus Creative Commons License 2006.01.06 0 0 106
Az lehet, hogy melegebb, mint az UV. Viszont énnekem az UV pót fapadja nagyon bejött. Emlékeztetett a 40 es vonalon "dübörgő " járatra. Ne keresd. Ma már nincs ilyen vonal Plőrinc Béke teret kötötte össze P.imre  központjával.
Előzmény: vrobee (105)
vrobee Creative Commons License 2006.01.06 0 0 105
Én meg csak a TW-k től óckodom. Az UV-kat meg lassan visszasírom.
Pedig ilyenkor télen ég és föld... a TW javára.
Előzmény: Pitecus (103)
vrobee Creative Commons License 2006.01.06 0 0 104
Meglett 1-2 dologról győzve...
Azt én nem hinném... de nem ír ide, biztos mert nem ugrunk már eléggé :)
Előzmény: Pitecus (103)
Pitecus Creative Commons License 2006.01.06 0 0 103

Párat hozzá is szóltam...:-(

Meglett 1-2 dologról győzve...

De azért érdekes, hogy miért óckodnak a kötöttpályától.

Én meg csak a TW-k től óckodom. Az UV-kat meg lassan visszasírom.

 

Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 102
Elolvastad a legelejétől?
Előzmény: Pitecus (101)
Pitecus Creative Commons License 2006.01.05 0 0 101

NO mi a szar benne????

Ideböffentttél...

Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 100
Szóval ez a topik egy nagy sz@r!!
ABCUG!
callaghan Creative Commons License 2006.01.03 0 0 99

 

 110 ezres város, 2020-ban egy regiotram tán nem lenne irreális. Ui. könnyen lehetséges, h. a 140-es vasútvonal az M5-ös miatt inkább egy "átlapolós forgalmú elővárosi vonallá" fog szelidülni. Pl. Cegléd - Nagykőrös - Kecskemét viszonylat, amely villamosként bemegy Kecskemét utcáira, v. Kkf - Kecskemét ui. elvek szerint. IGAZ, ez még a jövő zenéje.

Előzmény: mestska (98)
mestska Creative Commons License 2006.01.03 0 0 98

Kecskemét

 

?

Előzmény: callaghan (96)
vrobee Creative Commons License 2006.01.03 0 0 97
Egyetértek.
A villamoshálózatok sem feleltek meg a kor követelményeinek. De ahelyett, hogy felismerték volna a benne rejlő lehetőségeket az akkor már létező nyugati példák nyomán, és átalakításba kezdtek volna, a (részleges) megszűntetés mellett döntöttek, csúnyán szétaprózva a meglévő hálózatokat.
Előzmény: callaghan (96)
callaghan Creative Commons License 2006.01.03 0 0 96

 

 SZVSZ Csanádynak igaza volt abban, h. a vasúti mellékvonalak - v. leg. is egy tekintélyes részük - már nem adekvált megoldás a XX. sz. 70-es éveiben. A miniszter úr legnagyobb tévedése viszont a városi közlekedéshez köthető, ui. túlságosan háttérbe szorította a villamosokat. A jelenlegi mellékvonali hálózatra azt mondom, amit Vágó úrnál szokás - "felezzük meg" - új villamosvonalak építését azonban a meglévő vonalakkal rendelkező városokon kívül is támogatnám. (pl. Pécs, Nyíregyháza, Kecskemét - igaz, a 2013-2020-as uniós ktg.vetési időszakban)

Előzmény: vrobee (93)
Tector Creative Commons License 2006.01.03 0 0 95

..."Ha a motort a B tengely elé építik, akkor aligha lehet alacsonypadlós..."

 

De odaépítik, és az. :o))

A motor egy "dobozban" helyet foglal az utastérből, kb. a második ajtó "magasságában" a jármű menetirányszerinti bal oldalán.

Előzmény: vaskerék (94)
vaskerék Creative Commons License 2006.01.03 0 0 94

"Mondjuk amit a duplacsuklós buszokról írtál, az nem teljesen igaz. Ezekből is létezik alacsonypadlós - a Van Hool gyártja - méghozzá teljesen hagyományos hajtáslánccal; annyi különbség, hogy a motort a (hajtott) B tengely elé építik be."

 

Ha a motort a B tengely elé építik, akkor aligha lehet alacsonypadlós...

Amúgy a "számoljuk fel a villamosközlekedést" mozgalom Pécsett sikeres volt.

Mint ismert 1960-ban felszámolták a villamost, hogy a '70-es években már álmodozzanak róla. Mily' körültekintés ugyebár...

 

Egy ilyen háromszekciós csuklósbusz hossza 24-26 méter. Ilyen járműhosszhoz saját pályát kell építeni, mert nem, vagy nehezen integrálható hagyományos autóbusz útvonalakba, ahogy az óminózus BKV-s buszkisérlet is ezt bebízonyította anno.

Gond lenne az egy hajtott tengely is egy ilyen tömegű járműnél, különösen hóesés után. Használható megoldás lenne az M+M, de ez tovább növelné a tömeget, és ezért gyártaná a nyomvájukat az útestbe.

Másik gond, hogy egy közúti jármű (busz) fajlagos teljesítményszükséglete magasabb, mint a vasúti járműveké (villamos). További előnye a villamosnak, hogy primer károsanyag kibocsátása nincsen, lassításkor pedig a termelt áramot visszajuttatja a hálozatba.

Előzmény: torqmatic (72)
vrobee Creative Commons License 2006.01.03 0 0 93
Az átkosba a volán lobbi miatt szünt meg a Kaposvár-Szigetvár vasútvonal...
Azért az új közlekedési koncepciót nem nevezném Volán-lobbinak. Egyszerűen az tűnt korszerűbbnek, racionálisabbnak. Szerencsére nálunk az is késve jött, és még maradt valami a villamosokból és mellékvonalakból, de -- lássuk be -- sok helyen ma sem szól semmi a vasút megtartása mellett.
Előzmény: Pitecus (91)
vrobee Creative Commons License 2006.01.03 0 0 92
Az igaz. Egyúttal elhárulna az akadály a 42-es vili továbbvezetése elől.
Valahogy úgy kéne, ahogy a 2-es vonal Újpestnél van: ott is ki van hagyva a 2. vágány helye.
Előzmény: callaghan (89)
Pitecus Creative Commons License 2006.01.03 0 0 91

Az átkosba a volán lobbi miatt szünt meg a Kaposvár-Szigetvár vasútvonal...

NO comment.

 

Előzmény: osani (90)
osani Creative Commons License 2006.01.03 0 0 90
Kedves topicnyitó!

A többiek már nagyon sok megcáfolhatatlan érvet felhoztak a villamos mellett, ezért én nemagyon szándékozok sokat írni, de egyet kiemelek.

Ha szerinted felesleges a villamos, akkor miért van az, hogy ahol régebben megszüntették a vonalakat (pl. Párizs, London(előváros), ... ) most kezdik újra visszaépíteni???

És szerinted miért építenek ki kötöttpályás közlekedést teljesen újonan Ázsiában és a világon máshol is???

Írd már le légyszi, hogyan bonyolítanád le a 4-6 fogalmát - úgy, hogy egyenletes legyen - buszokkal (lehet duplacsuklós is).

(Nem is kell több magyarázat, mint, hogy mi a beállított veboldalad : http://volan.uw.hu/.)
callaghan Creative Commons License 2006.01.02 0 0 89

 

 De a 142-es vonal töltésének megemelése sem lenne rossz megoldás, ú. ahogyan 1941-47 között a ceglédi vonallal is megtették. Kispest vá.t én az Üllői út fölé tenném ebben az esetben az átszállások megkönnyítése végett. Igaz, célszerű lenne előre gondolkodni, h. a lajosmizsei vonal 2vágányú lehessen.

Előzmény: vrobee (88)
vrobee Creative Commons License 2006.01.02 0 0 88
...Ha megnyernénk a lottóötöst :)
Addig is viszont apróságokkal látványos javulást lehetne produkálni.
(plusz a felüljáró, ami nem olyan apróság, de azért igencsak jó lenne)
Előzmény: Pitecus (87)
Pitecus Creative Commons License 2006.01.02 0 0 87
Föld alá kellene tenni...
Előzmény: giroy (86)
giroy Creative Commons License 2006.01.02 0 0 86

Az 50-est szerintem egész jó kis gyorsvillamossá lehetne alakítani

 

Ráadásul a hannoveri 80 km/h-val is tudna menni, ha hagynák...

Felüljárón kéne átemelni a lajosmizsei vasút felett, és nem szándékosan lassítani a haladását az egyre több lámpával.

Előzmény: vrobee (84)
vrobee Creative Commons License 2006.01.02 0 0 85
Nem lehet hogy az probléma ahol van egyfajta közlekedési eszköz (Üllői út 50-es villamos)ott nem lehet egy másfajta közlekedési eszközzel (Üllői úton járhatna még busz is a villamos mellett) tehermentesíteni az egyiket. Azt hiszem jó pár éve volt egy ilyen járatmegszüntetési láz a BKV-nál (akkor szünt meg a 33-as busz).
Azért ebben a dologban benne van a gazdaságosság mellett több dolog is:

1. az utasszám jelentősen csökkent 90 óta, tehát kevesebb járműre van igény. Márpedig két járat, amelynek csak közel vannak a megállói, de nem azonosak, összességében nagyobb várakozási időt jelent. Az utasnak el kell döntenie, hogy melyikre vár, és ha az egyik a sínen megy, másik a forgalomban, nem nagyon hangolhatók. Ez különösen csúcson kívül kellemetlen.

2. Az Üllői forgalmát az ott lévő sínen simán le lehetne vezényelni kultúráltan, a közúti forgalomtól nem zavartatva. Szerintem erre kellene ráfeküdni, nem pedig belekavarni a buszokat.

A 33-as busz megszüntetésével a legnagyobb baj a Keletis átszállás lett szvsz. Ha ma is járna a 33-as, azt viszont valahogy a trolikkal és a villamosokkal hangolva, közös használatú megállókkal kellene megoldani. Nem egyszerű...
Inkább az átszállást kellene javítani a Keletinél. Én a legszívesebben behoznám a villamost és a trolikat is a térre, a likat meg befedném.
Abszolút álom, hogy a 76-os -- vagy valamelyik másik troli a Keleti északi oldaláról -- menjen az Orczy-térig, onnan pl. az Elnök utcán át Népligethez (persze közben villamossal közös peronokat használva).
Előzmény: oldtram (83)
vrobee Creative Commons License 2006.01.02 0 0 84
A kettő szerintem nem zárja ki egymást.
Az 50-est szerintem egész jó kis gyorsvillamossá lehetne alakítani, asszem volt is ilyen elképzelés: Kisebb mellékutcák lezárása, megállók összevonása, lámpák villamosra hangolása... aztán a kerület megijedt :(((
Előzmény: Pitecus (82)
oldtram Creative Commons License 2006.01.02 0 0 83
Nem lehet hogy az probléma ahol van egyfajta közlekedési eszköz (Üllői út 50-es villamos)ott nem lehet egy másfajta közlekedési eszközzel (Üllői úton járhatna még busz is a villamos mellett) tehermentesíteni az egyiket. Azt hiszem jó pár éve volt egy ilyen járatmegszüntetési láz a BKV-nál (akkor szünt meg a 33-as busz).
Pitecus Creative Commons License 2006.01.02 0 0 82

Inkább az utazási dőt kellene csökkenteni...

 

Erre azt akarták kitalálni, hogy csökkentik a külső területeken levő megállók számát.

3-5 megállóról van szó...

 

Előzmény: vrobee (81)
vrobee Creative Commons License 2006.01.01 0 0 81
hogy hiába érnek most egymásba (2 megállóként követik egymást) a TW-k, alul van méretezve a szállíítási kapacitás az igényeknek.
Ha a kapacitás papíron elég is, egyszerűen túl gyakran járnak a villamosok ahhoz, hogy egyenletesek bírjanak lenni. Most egy TW egy lámpafázisnyi késése azt jelenti, hogy 3-3 perces követés helyett 2-4 lesz a dologból, tehát az egyik villamoson kétszer annyian lesznek, mint a másikon (ami ugye kétszerannyi embernek jelent tömegnyomor-élményt, mint amennyinek szellős utazást). És persze az elhúzódó utascsere további késést, torlódást okozhat.
Csatolt villamos esetén pl. 6-6 helyett 5-7 perces követés sokkal kisebb, valószínűleg még kezelhető különbséget okozna a kihasználtségban.
Nem beszélve arról, hogy a csatolt üzem az üzemeltetésben megtakarítást jelentene (kevesebb vezető), ami lehetővé tenné a sűrítést.

Viszont ha a szemmértékem nem csak, akkor még egy TW nem fér el a másik mögött.
A csatolt üzemhez nyilván át kell alakítani néhány dolgot. Nem igazán ismerem a vonalat, a síndöc topikban biztosan megmondják, melyik megállókat kellene meghosszabbítani. De szvsz. nem holdraszállás-méretű beruházásról van szó...
Előzmény: Pitecus (80)
Pitecus Creative Commons License 2006.01.01 0 0 80

Látom kapisgálod, hogy hiába érnek most egymásba (2 megállóként követik egymást) a TW-k, alul van méretezve a szállíítási kapacitás az igényeknek.

Viszont ha a szemmértékem nem csak, akkor még egy TW nem fér el a másik mögött.

 

Előzmény: vrobee (79)
vrobee Creative Commons License 2006.01.01 0 0 79
Nekem az a véleményem, hogy az olyan nagyságú forgalom esetén, amilyen az 50-es villamos, minden érv a kötöttpálya mellett szól.

Viszont volna mit javítani: A pótlásra kidolgozni valamilyen hatékonyabb forgatókönyvet (ez máshova se ártana), ill. csúcsidőben csatolni a TW-ket, így nőne az egyenletesség, amitől önmagában is csökkenne a zsúfoltság. Meg a kapacitást is lenne hova növelni, ha kell.
Előzmény: Pitecus (78)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!