kérdésem arra vonatkozott, miszerint az általam említetteknek sem férjük, sem feleségünk nincs, nyilvánvalóan kerülhetnek a mennybe, vagyis csak a házassági kapcsolatokban élőkből ki nem tudod számolni a mennybe kerülők nemi arányát.
Nekem azzal a verssel ennyi volt a problémám, de eddig valahogy senki nem akarta megérteni.
"hanem olyanok lesznek, mint az Isten angyalai a mennyben." Az Isten angyalainak van nemük? mondja valahol a Biblia az angyalokról, hogy férfi, v. női angyal? Én nem tudok róla. - Ez alapján elképzelhető, hogy a feltámadás után nem lesznek nemi különbségek. Érdekes dolog lesz. Meg ha nem lesznek nemi jellegek, akkor valszeg nemi vágyak sem. Ezek után annyira az sem lep meg, ha ekkor már nem fognak az emberek házasodni (legalábbis sztem erre utalhat a "feltámadáskor nem fognak házasodni") A házasokat talán Isten valahogy egybeszerkeszti, mint az valaki már felvetette, aki meg gyerek, stb, az meg nem házasodik, hisz "a feltámadáskor sem nem házasodnak, sem férjhez nem mennek". Isten biztos valahogy megoldja, hogy nekik se legyen rosszabb, mint azoknak, akik megházasodtak :-)
Pál is azt mondta, hogy nincs az Úrban férfi asszony nélkül sem asszony férfi nélkül. Ez nem sok deriválás után 50-50-re jön ki. Isten az embert férfivá és asszonnyá teremtette, azaz az 1ember=1férfi+1asszony, és én olyan Istenben hiszek aki nem végez félmunkát, ezért félember sem hiszem, hogy lesz a mennyben, merthogy egybe lesznek szerkesztve.
Ezen órákig el lehetne polemizálni...eddig az én tudásom nem terjed, én csak annyit mondtam, hogy ha ugyan "Allahu alem" is, azért az Iszlám ad némi támpontot a nemek arányáról a két helyen.
Kérdés az ember mennyire fogadja ezt el. De ez másik téma és nagyon off-pedig érdekes lenne egyszer erről is beszélgetni, talán majd egyszer.
Egyszerű a válasz: csak férfiak kerülnek be, még pedig 144 ezren Izrael törzseiből, azok meg mind férfiak, akik még nővel nem fertőztették meg magukat. A többi megy a levesbe.
Kedves ikaljan!
A kérdés sokkal bonyolultabb, mint azt gondolnánk. Hosszú lenne a részletek tisztázása, kinek mit is jelent a menny és a pokol, és Isten hatalmának leírása sem lenne egyszerű. Mindazonáltal röviden:
Az emberek gondolkodása szükségképpen földi fogalmakon alapul, ezért azokon túllépni igen nehéz. De, ha elképzeled – egy pillanatra – hogy a világegyetemben sokkal több és más élet is létezik, mint azt elképzelni tudnánk, / lásd S.L. Solarisát / akkor más oldala is felvillan a kérdésnek. Más élőlénynek számára nincs jelentősége a számunkra fontos nemi állapotnak, akik szintén oda kerül/het/nek. Maradjunk azonban a Földön, Jézusnál és az újszövetségnél.
Pál szerint Jézus az első volt a feltámadottak közül. Teste emberi alakban volt érzékelhető, / általában / ennek ellenére a falak és ajtók nem jelentettek akadályt, sőt, a test egyéb fizikai lehetőségeit is messze túlszárnyalta. / Ezért is érthetetlen, a fizikai - mai - testben történő feltámadás elképzelése némelyik irányzatnál. /
Azonban az a „ nagy közbevetés „ jelzi, W.H. relációja itt is megállja helyét, nem vizsgálhatjuk ezt a kérdést. Ha mégis, csak a felhívott versek fényében, amikor jól látszik, nem csak a házasság mennybeli nemlétére vonatkoznak ezek a szavak, de arra is, a „test” nemi jellege sem vizsgálható, sőt nincs is. Azaz jól mondod.
/ Vegyél két felhőt, férfi és női formát, próbáld összeadni őket és vizsgáld meg őket :-) /
Béke veled, és boldog karácsonyt!
/ u.i. a kérdés pontosítása értelmetlen, mert a most, már régmúlt. /
Te túl sokat feltételezel rólam: az angoltudásom lényegesen nagyobb, mint a teológiai;)
Tehát a válaszomat úgy adom, hogy abban fenntartom a korrekció lehetőségét, sőt, örülnék neki, hogy ha valaki kijavítana, amennyiben hibázom.
Tehát tudtommal-és ha jól emlékszem, ezt a fórumon is olvastam-az első kérdésre a válasz igen. Ha jól tudom, Feltámadásig az iszlám teológia szerint a lelkek a Barzakhban vannak. Innen ered a hadith, hogy ez olyan a hívőnek, mint a Paradicsom, a hitetlennek peig, mint a Pokol. Tehát már itt megízleli minden lélek, mi vár rá, de már azt is tudja, hogy visszatérés, az nincs, hogy még több jót tegyen, vagy kijavítsa az életét.
Am második kérdésre a válaszom még bizonytalanabb. a síiták szerint igen, Allah a Prófétának és az imámoknak is adott bizonyos mértékű tudást a jövőről (nem teljeset), de erre utal több szunnita hadith is, pl. amikor a Próféta említette, hogy a halála után lesz 73 irányzat és ebből 72 a Pokolba jut (tehát a fórum "hitetlenjeinek" megnyugtatására:) nem lesznek egyedül;))-csúnya vicc, nem hagyhattam ki), stb. ezek ilyesmiről tanúskodnak.
A Poklot látta, mégpedig az Iszra wa'l Miradzs során, amikor többek között elmondta Fatimának és alinak számos nő büntetését (ez szunnita hadith is), pl. ha jól emlékszem, az a nő, aki nem hordott kendőt, a hajánál fogva lesz felakasztva...vagy az a házasságtörő nő...nem tudom már. Erre utal egy másik hadith, amelyben a társai lemondják, amiután a Próféta visszatért az Éjszakai Utzaásról, tőbbet nem látták nevetni-mosolyogni igen, de nevetni soha. Ezt annak tulajdonították, hogy elrémítette, amit a Pokolban látott.
Az utolsó kérdésre a álaszom nem. Erre pl. jó példa az ideiglenes házasságról szóló áya is:P
"mert ahogy én láttam, a Pokol nagyrészének lakói nők"
Assalamu aleykum wa rahmatullah kedves testvérem
rég hallottam felőled, örülök, hogy látlak :-)
Ezzel a hadisszal kapcsolatban a következőek a kérdéseim:
- mondja-e az iszlám teológiája, hogy a Kertek, és a Tűz majd a Végső Napon telik meg a feltámadottakkal,
- a Próféta (Allah békéje és áldása legyen rajta) láthatta-e a jövőt, foglalkozott-e valaha is jövőjóslással vagy effélével, Isten erre küldte-e,
- vagyis láthatta-e a Próféta (Allah áldása és békéje legyen vele) a majd Isten által elrendelt (és ember számára meg nem tudható) napon működésbe lépő poklot?
Ellentmondásban lehet-e a Próféta (Allah áldása és békéje legyen vele) szava a kegyes Koránnal?
viszont a test szerinti feltámadás a keresztény teológia egyik sarkallatos pontja, mégpedig, ha ez a test nem is az a romlandó, és a feltámadásra már rég elporladt test, hanem romolhatatlan, de mégis összefügg a lélekhez tartozó valamikori testtel: 1Kor 15,38 Az Isten pedig testet ád annak, a mint akarta, és pedig mindenféle magnak az õ saját testét.
Véleményem szerint a Máté 22,30-ban és Márk 12,25-ben található, az angyalokhoz való hasonlítás a házasság mennybéli nemlétére vonatkozik és nem másra, lásd Lukácsot, ahol ez sokkal plasztikusabb indoklással szerepel:
Lukács 20,
34. És felelvén, monda nékik Jézus: E világnak fiai házasodnak és férjhez adatnak: 35. De a kik méltókké tétetnek, hogy ama világot elvegyék, és a halálból való feltámadást, sem nem házasodnak, sem férjhez nem adatnak:
36. Mert meg sem halhatnak többé: mert hasonlók az angyalokhoz: és az Isten fiai, mivelhogy a feltámadásnak fiai.
Elnézést kérek. Viszont ha nőből a Pokolban van több, akkor ergo kevesebb jut a mennybe, tehát szavazzuk meg a lehetőségét annak, hogy férfiakból lesz több.
Ez csak olyan dolog, amire az angol elegánsan azt mondja, "hint".