Keresés

Részletes keresés

zöld_I Creative Commons License 4 napja 0 0 80389

"biztonságos hely a motoroknak"

 

A többit értem, ezt nem nagyon :)

Előzmény: hamvasat (80382)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80388

A Marathonhoz mindenképp kell. A toldat is növeli a szélterhelés erőkarját, ami a tartószerkezetre hat, de érzésre mondva, szerintem elbírja.

Előzmény: Lbx (80387)
Lbx Creative Commons License 4 napja 0 0 80387

Köszönöm a felajánlást! Amúgy is szó volt egy találkozóról veled. A részleteket privátban megbeszéljük.

Egyébként a Marathon plexihez kell a plusz merevítés? És ehhez a kiegészítőhöz? A GS szélvédője olyan izgágának tűnik nekem.

Előzmény: hamvasat (80384)
Lbx Creative Commons License 4 napja 0 0 80386

Tényleg, ezt egyszer már beírtad, csak elfeledtem. De ilyen "mély levegőt" sajnos nem tudok venni, ahhoz keveset motorozok.

Előzmény: hamvasat (80383)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80385

Nem. Lásd alant :-)

Előzmény: johanson_ (80380)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80384

Én kukáztam hamar emiatt a Shuberth S1-emet. Ugyanezt csinálta. Fórumos tanácsra Shoei GT Air-re váltottam, ami klasszisokkal jobb lett. De erős volt a szélzaj. Wettem wunderlich vario ergo 3D toldatot, az levett egy csomót a szélzajból, de a vállamat nagyon érte a szél.

 

Végül a wunderlich Marathon lett a legjobb minden szempontból, de ez sem 100%. 140 felett van némi vibráció, de icipicit elörehajolok (5cm) és megszűnik.

 

Ajánlatom a következő. A nagy plexit használom, de ha eljössz, átszetereljük és elmész vele esetleg egy nagyobb kört kipróbálni. A toldatot szivesen odaadom hetekre is.

Előzmény: Lbx (80379)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80383

Klim Badlands Pro

Előzmény: Lbx (80378)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80382

Szállás ügyében vannak extra elvárásaink. Legyen jó értékelésű, legyen bőséges reggeli, biztonságos hely a motoroknak. De sikerült azért most is pár nappal előtte minden állomásra jó szállást szerezni.

Előzmény: Lbx (80377)
Kevin Creative Commons License 4 napja 0 1 80381

Számomra az ideális szélvédelem a K1600-n volt a gyári alacsony sportplexivel.

Még a legnagyobb melegben is volt rendesen szellőzés, pláne a két kihajtható füllel.

Ugyanakkor hidegben, esőben feltolva plexit igen jól védett.

 

Az RT csak hidegben teljesített jól, de azt tökéletesen.

Melegben viszont nem volt mese lerohadt a tököm is mögötte.

 

A GSA gyári plexi olyan köztes helyzet.

Hidegben fázom egy kicsit mögötte de melegben rendben van.

Mivel alapvetően csak jó időben szeretek motorozni ez megfelelelő megoldás nekem.

Előzmény: hamvasat (80376)
johanson_ Creative Commons License 4 napja 0 0 80380

Rukka?

Előzmény: hamvasat (80376)
Lbx Creative Commons License 4 napja 0 0 80379

És akkor gumicsont 3 (még a gumi-olaj kettős előtt :-) : plexi...

 

A GS normál plekó - Schubert E1 kombó legmagasabb állásban alattomos kis vibrációt okoz. Több fejfájás során jöttem rá, hogy egészen enyhén vibrál a kalap ilyenkor. Nosza, letekertem alsó állásba a szélvédőt. Meg is szűnt a vibri, de előjött a szélzaj.

 

Többen említettétek a plexi tetejére applikálható, és állítható kiegészítőt, ami mögött a menyország fogad. Ebből vajon kinek, melyik jött be. Tudom, tudom! Magasság, sisak, ülésmagasság, stb, stb... De mégis!

Nem tudom, hogy lehetne próbára tenni vásárlás előtt egy ilyet. Esetleg van olyan fórumtárs, akitől egy kanyar erejéig lehetne kölcsönkérni, átszerelni? 

Lbx Creative Commons License 4 napja 0 0 80378

Ruha tárgyában nem tudok nagyon okos lenni. Most Bering van, ami hidegben nem rossz, melegben kevéssé teljesít. A vizet még nem mertem próbálni, ha esik, felveszem a kotonruhát.

 

Szabad kérdezni, mi lett a fogcsikorgatva áldozatba hozott ruci?

 

 

Lbx Creative Commons License 4 napja 0 0 80377

Alpok-Dolomitok kirándulás tárgyában nekünk is mindannyiszor a szeptember közepe, második fele jött be időjárás - és nem mellékesen tömeg - szempontjából. Szállást soha nem foglaltunk (egyet leszámítva, annak éppen tegnap volt a 4. évfordulója :-(  ), minden este könnyen találtunk szobát. Igaz, csak ketten voltunk párommal, de szerintem ilyenkor 2-3 szoba simán van akár egy házban is, de egyazon faluban biztosan.

hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80376

Én idén áldoztam fogcsikorgatva nagyobb összeget jó ruhára, de nem bántam meg, mert nagyon széles hőmérséklet spektumban tudok komfortosan motorozni. Esőruhát is elfelejthettem, nincs szükség rá.

 

A GS-nek nem lesz olyan szélvédelme, mint egy RT-nek vagy K1600GT-nek, de jól variálható plexikkel. De a nagy plexinél is kicsit kotor a szél a vállak körül, de nem vészes. Azokra is lehet kapni jóféle kiegészitő plexiket, amikkel teljesen jól bevédhető a felsőtest. De nekem nincs szükségem rájuk.

 

Ja, a hideget sem bírom már annyira :-) Az évnyitón pl. Kabátban vacogtam, a 9 éves fiam meg egy szál vékony ünneplő ingben jól elvolt. Fiatalabb koromban nulla fokig nekem is elég volt egy póló, max egy pulóver. 

Előzmény: dvorcsakl (80375)
dvorcsakl Creative Commons License 4 napja 0 0 80375

Én fordítva vagyok, mióta ledobtam 35-45 kilót, jóval kevésbé bírom a hideget. Mostanában már a szupermarket hűtős részén is képes vagyok fázni. A meleget se bírom, de motoron inkább az, mint a hideg. Szal reménykedem az új motorban.

Jól látod, hiába vesz fel az ember sok ruhát (hányszor hallottam, hogy csak fel kell öltözni rendesen), a szél nem viccel.

Előzmény: hamvasat (80374)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80374

42 éves vagyok és valamiért az utóbbi években egyre rosszabbul tűröm a meleget. Tavaly nyáron kaptam egy kisebb hőgutát és el is dobtam helyben a vasat. Akkor kezdtem el olyan ruhát keresni, amiben kibírhatóbb a meleg. A ruha az egyik oldala a dolognak.

 

A másik a motor szélvédelme. Tavaly tavasszal még volt 3 motorom. GS, RT, KTM 690 Duke.

 

Kora tavasszal gondoltam megjáratom mindhármat egy kicsit. Ugyanabban a ruhában mentem mindegyikkel. Az RT-vel 10 fokban motoroztam egy órát városi körülmények között és kicsit melegem is volt.

A GS-en, nagy plexivel még éppen kellemesen éreztem magamat. 

 

Majd átültem a naked Duke-ra és két utcával arrébb megfordultam, mert kegyetlenül fázni kezdtem és vacogva értem haza.

 

Szóval a GS-nél egy nagy plexivel egész jól viselhető a hideg, nyárra meg fel lehet rakni egy kicsi plexit, hogy több legyen a szél.

 

Amúgy az RT-re is rakhatnának olyan kihajtható légterelőt, mint ami a K1600-on van, az egy fantasztikus megoldás nagy melegre. 

Előzmény: dvorcsakl (80373)
dvorcsakl Creative Commons License 4 napja 0 0 80373

Mennyire mások vagyunk. Nekem elsősorban az időjárás az oka a motorcserének (egyszerűen 17-18 fok alatt fáztam a motoromon), másodsorban a szélzaj. Haver meg azon szenved, hogy vegyen egy könnyű csupaszt nyárra, mert az RT-n állandóan melege van. Ő a mostani időjárást élvezi, nekem ez már hideg. 
Remélem az új motorral ez változni fog. Ha nem, akkor nagy pénzkidobás volt. Amúgy is, csak jobban meg lehet magyarázni, ha tovább tudok ősszel motorozni. :-)

Előzmény: hamvasat (80370)
kiss_atti Creative Commons License 4 napja 0 0 80372

Szerintem jövőre tavaszra és őszre fogom igazítani a túrákat.

 

--

 

A tavasszal óvatosan

 

az Alpokban, ha olyan az idő, akkor még június közepén is zárva lehetnek nagy hágók. Abban az időben - ha nem ódzkodsz tőle -, akkor a Balkán felé érdemes menni. ( Ha a haverod nyaggat Boszniával - és ismeri is !! -, akkor menjél vele nyugodtan, de ha már elmész odáig, akkor két nap Montenegro férjen bele !!, Boszniában meg egy éjszaka Szarajevóban mindenképpen ) . Az őszi túra az Alpok, szeptember 3. hete, ez még szinte mindig bejött. Most is 8-9 fokokban indultunk reggelente, 16-21-ben, többnyire napsütésben motoroztunk.

 

Reggel a párás utak miatt vigyázni kell, de mi pl. nem a kanyarokat megtámadni voltunk kinn... most sem.

Előzmény: hamvasat (80370)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80371

Érezzétek jól magatokat!

Előzmény: R100 (80368)
hamvasat Creative Commons License 4 napja 0 0 80370

Akkor összességeben szupi időtök volt Nektek is. Most volt az első alkalom, hogy őszies időben mentünk. Azt kell mondjam, hogy nekem bejött. A hideg ellen elég jól lehet védekezni, jobb sokkal, mint megfőni a kánikulában. Igaz, hogy az időjárást sokkal alaposabban kell figyelni és utolsó pillanatban szállást foglalni.

 

Szerintem jövőre tavaszra és őszre fogom igazítani a túrákat.

 

Haverom nyaggat, hogy menjünk októberben Boszniába. Ott még nem voltam.

Előzmény: kiss_atti (80369)
kiss_atti Creative Commons License 4 napja 0 0 80369

Semmi ilyet nem éltünk meg szerencsére,

 

inkább a 15-21 fok - napsütés volt a jellemző, kivéve a 09.16-ot, mert azon az egy napon áztunk.

Előzmény: hamvasat (80365)
R100 Creative Commons License 5 napja -1 2 80368

Mi holnap megyünk, jó idő lesz, megbeszéltük!

Úgy voltunk vele, ne legyünk sokan, nem szólunk senkinek, aztán megint nyolc motor lett a csapat...

Előzmény: hamvasat (80365)
tcaoe Creative Commons License 5 napja -1 1 80367

Nyilván le is forgatják addig a teljes használati idejének kb. 1 százalékában (sem). (Nézz meg pár statisztikát, a GS pont tud ilyet, hogy átlagosan mennyi gázt adnak olyanok, akik azért igyekeznek velük. Teljes gázon életük nagy részében kb. az ötvenes négyüteműek járnak.).

Ez álló helyzeti zaj, ezt összehasonlíthatóan meg lehet mérni az út szélén, és látszik, hogy módosították-e a kipufogót. Az elhaladási zajt összehasonlíthatóan nem lehet az út szélén mérni, azt a jóváhagyási eljárások során mérik, és azért meglehetősen erős összefüggés van az áll helyzeti és az elhaladási zaj között.

Előzmény: zöld_I (80363)
hamvasat Creative Commons License 5 napja -1 0 80366

Szerintem ugyanaz. Esetleg fotózd le, meg a furulya belsejéből amit tudsz.

Előzmény: kis_andras (80364)
hamvasat Creative Commons License 5 napja -1 0 80365
kis_andras Creative Commons License 5 napja -1 0 80364

nem vagyok műszaki ember, de mondjuk a cikkszámot pont meg tudom nézni én is :)

Előzmény: hamvasat (80362)
zöld_I Creative Commons License 5 napja -1 0 80363

Amúgy mi értelmes ezeknek a méricskéknek, ha a GS 7750-es fordulaton adja a teljesítményt, ahova nyilván

le is forgatják, és nyilván sokkal hangosabb. Nem a max zajkibocsátás lenne az érdekes? 

Előzmény: tcaoe (80360)
hamvasat Creative Commons License 5 napja -1 0 80362

Tcaoe!

 

Ne vegyél rá mérget, de nekem azt mondtàk a kereskedésben, hogy a 2021-es euro 5-ös GS-nek a kipufogója is halkabb, mert változtattak a furulyán. Lehet, hogy azért látsz két értéket, mert a 91 dB az euro 4, a 90 az Euro 5?

 

Amúgy lehet, hogy csak marketing duma, mert ha jól emlékszem a cikkszáma a kipufogónak ugyanaz mindkettőnél.

 

Mondjuk múltkor összefutottunk Andrissal, rá kellett volna nézni az övére.

Előzmény: tcaoe (80360)
hamvasat Creative Commons License 5 napja -1 1 80361

Az Alpok osztrák-svájci részén még nekünk se volt komoly incidensünk, illetve egy, de ahhoz nem duda kellett :-)

 

Amúgy hazafelé egy szlovén p*cs durván megbüntetőfékezte a barátomat autópályán, amit nem tudtunk hova tenni. 110-es korlát volt, annyival is haladtunk a külsőben. Kielőzött minket, majd bevágott barátom elé és nyomott egy féket 60-70-re. Fogalmunk sincs min rágott be. Persze a duda itt sem segített.

 

De vannak szituk amikor egy elbambult jószágra duddantás segít felhívni a figyelmet, hogy "hékás, mi is itt vagyunk".

Előzmény: kis_andras (80359)
tcaoe Creative Commons License 6 napja -1 0 80360

Az a gyári kipufogó adata. Az Akra elvileg 91, vagy 90 (nem tudom, hogy mitől függ, mind a kettőre látok adatokat). Mivel itt a Cl. 1 műszerek pontossága 2 dB, ezek a mért adatok teljesen rendben vannak. 3875-nél kell mérni őket, azaz a fordulatszám is benne van a tűrésben.

Előzmény: hamvasat (80356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!