Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38449

Miért kellett a csere akkor? A 3 AADS helyére kerülő 3 AEFI jó ötlet volt de az AADS-ek maradhattak volna Tarjánon belül, és akkor az NZAk sem kerültek volna el az eredeti helyükről. A 661,663 már elmehettek, mert Utas mutatta őket új helyükön. 662 ezek szerint megint csak Jászberénybe megy. 

Jól el lett vagy lesz szórva a különböző üzemek Econelljeivel Salgótarján. Gondolom napokon belül itt lesznek az ide szántak is.

Előzmény: miresz_ (38447)
miresz_ Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38448

Eleve Hatvanban sokkal több a távolsági kivitelű busz, mint amennyit igényelnének ott. Ez az Econelles csere jónak tűnik. Kíváncsian várom, ténylegesen mikor mennek és valóban rendszám szerint mik jönnek helyükre. 

Előzmény: miresz_ (38447)
miresz_ Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38447

A 662-ről mit tudni? Logikus lenne azt is átadni, mivel itt a viszonylag nagy csomagládával rövid elővárosi/ helyközit csináltak, addig máshol lehet ki tudnának használni, akár JNSZ megyében is. (vagy ...akár Gyarmaton 1010-eseken, ahol voltak eredetileg is a Credo Inovellek előtt).

Előzmény: mavmakettek (38444)
mavmakettek Creative Commons License 2024.01.05 0 6 38446

Követik a társaikat, azaz Jászberény és Hatvan/Gyöngyös. További két Econell a terv, hogy melyek és mikor az jó kérdés.

Előzmény: Isubusz (38445)
Isubusz Creative Commons License 2024.01.05 0 1 38445

Esetleg már most lehet tudni, hogy hova kerül NZA-662 és PAZ-820, illetve mi érkezik a helyükre?

Előzmény: mavmakettek (38444)
mavmakettek Creative Commons License 2024.01.05 0 3 38444

Tegnap:

NZA-661 <-> PIG-467 (Jászberény)

NZA-663 <-> PIG-468 (Jászberény)

 

NZW-699 <-> PIG-445 (Gyöngyös/Hatvan)

 

A két berényi Econell a két FKS helyén megy (ezek pillanatnyilag Tarjánban tartalékok). A 445 meg Cereden van az NZW helyett. Felkészül az NZA-662 és PAZ-820.

Előzmény: Isubusz (38442)
SzElek Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38443

Attól, hogy pár éve egyszer megjegyeztem a fóliát a GXD-nél vagy tévesen azt hogy a Voith felirat miatt automatás lenne, még nem azt jelenti, hogy rossz véleménnyel vagyok az egri kocsikról. Kizárólag az Alfa Regiókról volt ez a véleményem. Van olyan, amiben Eger van jobb helyzetben, lásd pont a C56-osiak, eleve extrásabb kivitelben van és nagy részük és jobb állapotban is.

Előzmény: Törölt nick (38439)
Isubusz Creative Commons License 2024.01.05 0 1 38442

14:30 Galyatető-Pásztó járatot melyik üzemegység vezényli? Most jelenleg PIG-467 megy rajta, ami tudtommal eddig Jászberényi kocsi volt.

Előzmény: Törölt nick (38441)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38441

Megint kettő számomra érdekes dolgot véltem felfedezni.

Az egyik az Egerből kapott NZA-655, mely jelenleg Hatvanból startolt Gyöngyösre 9 órakor, melyet egyébként Gyöngyös végez. Ez a busz forgott pár napja Pest-Gyöngyös/Gy.pata járatokon. Korábban is írta, nem is egy személy. Ez a kocsi is 1 hete Gyöngyös környékén mozog, azelőtt 1-2 hétig volt Salgótarjánban, miután felkerült Egerből. Ezt az ottaniak meg is erősítették. Ezt ha jól értelmezem nem Salgótarján vezényli, mivel Tarján csak azokat a járatokat irányítja, (mostmár tudom ) amiket a 38435-ben soroltak fel. (Tehát magyarán átkerült ( ? ) 

Másik az NZA-661, amit Balassagyarmatról hoztak ide december elején. Azt tudom, meg olvastam is máshol, hogy 3 AADS ment Gyarmatra Tarjánból 3 NZA helyére, amik jöttek ide, tehát csere volt. Ez december elején történt még, azóta a kocsi jellemzően Bátony irányába mozgott. Most viszont perpillanat Jászberényben van... Gondolom ez áthelyezés is, nem csak forda vezénylés.

Megjegyzem: Tegnap az NZW-699 is echte hatvani járaton volt kiadva.

 

Nem tudom, hogy minek köszönhető mostanában ez a sok csűr-csavar a buszokkal, de remélem már egyhamar eldöntik mivel mit akarnak kezdeni.

retek2 Creative Commons License 2024.01.04 0 1 38440

Ha már kiszúrtad a Voith logót , a vb égisz alatt a credo/Ikarus festések után .Jópár dekor matricát fel lehetett fedezni az egri flottán és ,még lehet most is csak már a c56 flotta ugye... de tudtak szépen mutatni a parkolóban egymás mellett stb..

Előzmény: Törölt nick (38439)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.04 0 1 38439

Én csak azt nem értem, mi alapján húzod le időnként az Eger égisze alá tartozó kocsikat.? Még így is, hogy fólia volt egy GXD-256-on is, vagy rajta volt a "seggén" a Voith-os felirat, azért messzebb jobb állapotban volt akármelyik salgótarjáni társánál. Vagy ha a típusok nagyját szemügyre vesszük ez jellemző. 

Előzmény: SzElek (38438)
SzElek Creative Commons License 2024.01.04 0 2 38438

Pedig azok az egri Alfa Regio-k éppen nem a jobbik fajtából vannak. Eléggé meglátszik rajtuk a kor, kissé elhanyagoltak, elhasználódtak már az évek alatt. Ha már a mienkkel hasonlítjuk őket, az itteniek vannak jobb állapotban. Ettől függetlenül nem mondom, hogy az Eger - Tarján járatra nincs jobb választás egy új Econellnél :) 

Előzmény: erdelyi.tibi (38437)
erdelyi.tibi Creative Commons License 2024.01.04 -1 3 38437

Nem tudom ki hogy van vele de nekem valahogy sokkal jobban tetszettek a volános idők! 2014-ben, amikor még Nógrádos matrica volt a buszokon, de főleg 2012 nyaráig, amíg a 266-osok nagy része volt bevetve fixre, ami normális helyközis busz volt, nem a KTK, LUF rendszámos Localo. Mindenki a saját házának kertjében dolgozott. De amióta a KK-sítás van azóta itt teljesen el lett rontva minden. Jól megszokott kocsik elvesznek, pakolgatnak esztelenül. Régen nem volt ez az állandó versenyezgetés az üzemek közt és a fikázások, mert nem volt senkinek köze senkihez. Most egy nagy szar az egész. Nekem semmi kedvem nem lenne a volánhoz menni buszsofőrnek, ha mégis, akkor már egy jó kis maszek céghez egyértelműen, ahol annyira nem basznak az ember fejére. Ami tetszik, hogy a sárga Econellekkel, Inovellekkel kezdjük visszanyerni azt a 266-osok idejére hajazó állapotot, ami a normális helyközi busz fogalmát jelenti, de persze a megejelenésükhöz hozzáfűzhető, hogy legalább régióként, vagy a régi közlekedési-központok felállásának alapján lehetne valami eltérés országos szinten a kocsik színezése közt. Na és persze ez a kocsivezénylés, ami valahogy nagyon a cirkuszipart virágoztatja mostanában.

Eger van, hogy ide Econelleket küld például 1349-esen, de ha nem akkor néha jön még NOC Regio, ami még így is jobb! 

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.04 0 0 38436

Köszi a részletezést. 

Előzmény: mavmakettek (38435)
mavmakettek Creative Commons License 2024.01.04 0 9 38435

2023.10.01.-től:
SSM-713, LSH-339 fordája Tarjánhoz került (azaz itt vezénylik)

LNK-232, 233 szintén (a buszok helyett már az FKS-991, 993 van decembertől)

Az RWA-264 fordája viszont Egerhez került.

A buszok viszont nem mentek át a forgalmi üzemmel megegyező műszaki telephelyre, ebből megy a vita hónapok óta a fórumon.

 

Az RLT-914 az év végi buszcserék során érkezett, a PRF-933 ment helyette Gyöngyösre. A 3657 a Gyöngyösről kapott (már tarjáni) fordában van.

Előzmény: Törölt nick (38434)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.04 0 0 38434

Nagyon eltérő információk terjengenek mostanában a neten ezekkel a bedolgozásokkal kapcsolatban. Ami tuti, és ami már rég így működik, hogy a 3657-est Gyöngyös is csinálja Tarjánnal együtt felváltva. Továbbá van még hétvégén/munkaszüneti napokon 1020-as Hatvan részéről. 

A novemberi és decemberi hónapokra Egerhez átkerülő 3022-est, viszont az utolsó szünetes munkanap óta, azaz 2 hete ugyanúgy Salgótarján végzi RWA-264-essel. Ősszel párszor SSM-713 is átsegített Hatvanból egy-egy napokra. Most legutóbb Egernek az RLT-914-ese tűnt fel echte tarjáni járaton, ám tegnap ahogy néztem Utas-t az már a Gyöngyös részéről kiadott 3657-esen volt, majd Keresztesről ment tovább Gyöngyösre. 

Előzmény: erdelyi.tibi (38432)
bobalt Creative Commons License 2024.01.03 0 1 38433

Nem kizárt, hogy azt is Tarján vezényli már, ezért is kérdeztem.

Előzmény: erdelyi.tibi (38432)
erdelyi.tibi Creative Commons License 2024.01.02 0 0 38432

Nem lehet hogy az is valamilyen forda átalakítás miatt van oda kiadva? nem nyert tarjáni üzem ott pár járatot? Amióta egyesített Volánbusz van, állandóak az átdolgozások. Hatvannak is olyan jól átadták a mi hétvégi 1020-asaink egy részét, hogy nem egy ottani atom tartalék Ikarus pörgött már be arra a vonalra a Credóik helyett. És nem beszélve olyanok, mik az elmúlt 7 évben már már elképzelhetetlenek lettek volna egy 1020-ason a tarjáni részről nézve.

Előzmény: bobalt (38429)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 38431

Ezzel nagyon egyetértek.

 

Dr.Kocsisnak hívják a moderátort.

Tudtommal sohasem találkoztam még vele, így munkásságáról nem mondanék véleményt.

 

De nem túl jó volt moderátornak.

Vagy nem készítette fel a felszólalókat. vagy nem tud fegyelmet tartani.

Nem tudom tanít e valahol, de elég szét szórtak lehetnek az órái.

 

Jó lett volna ha a nyilvános megszólalás előtt tart egy kis eligazítást.

Nem kell neki cenzorálnia a megszólalók beszédeit, de jó mederben tartani.

 

Nekem túl csapongó volt az egész konferencia.

 

Se a vidéki városok közlekedéséről nem tudtam meg sokat, se a völgyváros  Salgótarján közlekedéséről.

 

 

 

 

Előzmény: balint36 (38430)
balint36 Creative Commons License 2024.01.01 0 2 38430

OFF: Vitézy esetében inkább úgy fogalmaznék, hogy vasutazó államtitkár, mert érkeztek tőle felénk hajmeresztő dolgok is.

 

ON: Az mondjuk tényleg keserű szájízt hagy maga után, hogy közlekedés általános témában hirdették meg a beszélgetést, de csak a közszolgáltatási személyszállítás egy szeletéről akartak közben ténylegesen beszélni. Én ezt inkább úgy tudom be, hogy a szervezőket minősíti.

 

38426-ban leírt kérdések mellett mellett igazából felvetődik még több kérdés is, de az már túlmegy a Volánbusz - Nógrád vármegye topicon :)

Előzmény: trizs77 (38427)
bobalt Creative Commons License 2024.01.01 0 3 38429

Biztos vagy benne? A napokban a Gyöngyöspata-Budapestet csinálta.

Előzmény: félinfós (38396)
KVillo Creative Commons License 2024.01.01 0 0 38428

Messenger, Facebook, Youtube.

Nem telefonál itt senki. Az kifutó széria. 

Előzmény: JnagCe (38419)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.01 -1 7 38427

Az alpolgármester felszólalásáról elmondtad a véleményed, viszont a többi részvevőre is kíváncsi lennék, mit mondtak, ami alapján ilyen a véleményed róluk.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

kezdem a legkönnyebbel.

 

Vitézy Dávid.

Előre elmondom én vele szemben elfogult vagyok.

Mindíg jobban kedveltem a közlekedési szakma többségéhez képest.

 

Nem annyira tudása miatt hanem:

 - kommunikációs képessége miatt,

 - tanulási igényessége miatt,  (kész befogadni szakmai ismereteket)

 - jó integráló hozzáállása miatt.

 

Ami nála nagyon j

Komoly gond/hátrány, hogy sohasem volt közlekedési szakember vagy államtitkár hanem mindíg megmaradt kötöttpályás vagy vasúti államtitkárnak.

 

Aki a közlekedésért felel, vagy arról nyilatkozik az valóban a közlekedési torta teljes egészéért felel, nem csak egy 12-20%-nyi torta szeletért.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

A "konferencia" témája, címe a :.

 

...."....Válságban a vidéki közép- és nagyvárosok közlekedése?..." volt.

 

Ehhez képest egyetlen mondat sem hangzott el arról, hogy milyen városainkról van szó, mi a jellemző közlekedési forma abban a kb. 70-80 városban.

Kiemeltek 3-4 várost.

Olyanokat amiket valamelyik résztvevő vagy ismert vagy már járt ott.

 

Egy szó sem hangzott el például a városi árúszállításról, mely minden vidéki városunkban a helyi városi közlekedés szerves része.

 

Előzmény: balint36 (38425)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.01 -1 4 38426

Az alpolgármester felszólalásáról elmondtad a véleményed, viszont a többi részvevőre is kíváncsi lennék, mit mondtak, ami alapján ilyen a véleményed róluk.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ok.

Elmondom majd azt is.

 

Visszatérnék a diákok meg nem írt röpdolgozat témájához.

Az ilyennek nem a célja, hogy megszívassunk 30 olyan diákot akiknek az égvilágon semmi közük a közlekedéshez.

Hanem az, hogy felszínre kerüljenek olyan kérdések, ami - fájdalom - de még a magukat közlekedési hozzáértőknek tekintőknek se vetődnek fel:

 

    1./ - Mennyi közúti felüljárót kell építeni Salgótarján főtér és Hatvan vasútállomás közötti kb. 60 km-, hogy ne legyen közúti kereszteződése a vonatnak?

 

    2./ - Ha Kisterenye, Nagybátony, Pásztó, Selyp, stb. vasútállomáson is min. 140 km/h-val robog át a vonat Budapest felé menet, akkor kénytelenek leszünk fenntartani egy párhuzamos autóbusz (ami lehet VOLÁNBUSZ is) Salgótarján és Budapest között a vonat mellett.

 

 3./ - Kivel töltenénk meg azokat a vonatokat, melyek a S.Főtérről indulva valóban megállnának 80 perc múlva a Keleti.pu. vágányzáró bakjánál?

Hisz Starján egy 31.000 lelkes város és óránként jó ha ad 30-60 utast Budapest felé. Ezek kb. 70%-a most személyautóval jár, másik kb. 25-28% busszal, és 2-5% vonattal.

 

4./ Mennyi 140 km/h-val járható kitérőt (váltót) kellene beépíteni a 81-es vonalba?

Mennyibe kerül 1 db legalább 140 km/h-val járható vasúti kitérő ma ?

 

5./ Millió kérdés amit egy ilyen röpdolgozat felvet.

 

 

 

Előzmény: balint36 (38425)
balint36 Creative Commons License 2024.01.01 0 4 38425

Amikor egy lokálpatrióta és egy gazdasági ember tévében vitázott a nógrádi közlekedésről (miközben nyilván való volt, hogy egyik sem nézett utána, mégis miről fog vitázni – elegendő lokálpatriotizmus és elegendő „üzleti érzék” ezek szerint egyes helyeken pótolhatja a hozzáértést), azóta már nem volt ingerem ilyeket meghallgatni, ezért én kihagytam ezt is.

 

Az alpolgármester felszólalásáról elmondtad a véleményed, viszont a többi részvevőre is kíváncsi lennék, mit mondtak, ami alapján ilyen a véleményed róluk.

Előzmény: trizs77 (38424)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.01 -2 6 38424

Az említett beszélgetés 8 vagy 9 résztvevője között/közül - sajnos - a salgótarjáni alpolgármester volt a legjózanabb hangnemű.

Nem a legfelkészültebb de a valósághoz legközelebb álló.

 

Ez nem annyira őt minősíti, őt inkább kiemeli.

Beszélgető társainak - mind közlekedési szakembernek mondja magát - igen elvarázsolt gondolat csokraik voltak.

 

Nem beszélve azokról akik tárgyi hibákat vétettek.

 

Az alpolgármester úrnak (Dr.Huszár) egy elszólása volt ami inkább humoros volt mint káros.

Ezen én hangosan felnevettem, de se a közönség se az asztalnál ülő másik 8 fő nem vette észre.

 

1óra 18 perc 18 mp-nél fejti ki, hogy ha a 81-es vasútvonalat rendesen felújítanák akkor Salgótarján Fő térről akár 80 perc alatt is a Keleti pu-ra juthatna egy vonat.

Ez nagy poén.

 

ugyanis ez igaz.

 

Amikor a közlekedési topikok indultak, úgy 2000 körül, én magam is, meg pár volt tanítványom is megírta, hogy ha 1991-1998 között a politikus valami ingen meglepőt, vagy/és nevetségeset mondott közlekedés ügyben, akkor én másnap ezt feladtam nekik zárthelyi dolgozat témaként mint kiszámolandó feladatot.

 

Nem tudom megvan e még Salgótarjánban a Pénzügyi Főiskola Kihelyezett Tagozata, de ha megvan biztosan kiszámoltatnám velük,

      - Hogyan?

      - mennyiért?

      - milyen feltételekkel?

 teljesíthető az, hogy a vonat elindul Salgótarján Fő térről és 80 perc múlva megáll a Keleti pályaudvaron a baknál?

 

Mert megoldható.

 

1./ Nem számoltam ki most, de  saccolással valahogy úgy, hogy a Fő tértől a keleti pu-ig csak Hatvanban áll meg.

2./ Olyan településeken mint Pásztó, Gödöllő, Rákos, Kőfelső kb. 140 km/h sebességgel halad át,

3./ Gödöllő és Pécel közötti ívekben nem csökken a sebesség 140 km/h alá.

4./ Egyéb szakaszokon 160 km/h sebességgel folyamatosan halad a vonat.

Stb.

 

Az egész kijönne kb. 500-700 milliárd forintból.

Salgótarján lakosságának 99%-a le se tudja most írni számhelyesen a 700 milliárd forintot.

 

Ezt az egyet leszámítva még mindíg Ő volt a legjózanabb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: miresz_ (38420)
Dante001 Creative Commons License 2024.01.01 0 2 38423

2024.12.31.

Előzmény: SzElek (38422)
SzElek Creative Commons License 2024.01.01 0 0 38422

Ha már helyi járatos témák. 

Mikor is jár le a kényszerkijelölés a volán és a város közt? Idén, vagy jövőre? 

f_k Creative Commons License 2024.01.01 0 7 38421

1989-1990 körül kezdtünk kb. 1996-ig rokonlátogatóba Salgótarjánba utazni.

Később keresztszüleim elköltöztek Dunakeszinél.

Mivel a Beszterce lakótelepre kellett utazni főleg a 36-os, 63-as helyi  buszokat használtuk.

Ezen akkor Ik-280 adok jártak. Elsőajtózás miatt volt sorban állás, késés, de alapvetően hétvégén is kiszámíthatóan pontosan jártak a helyi buszok.

Vasúttal ritkán inkább a X 8.50 Eger- Salgótarján járattal amin 67 kilométeren Ik-266 volt,  vagy a 6.10 és Eger Losonccal vissza a X 15.50 Losonc - Egerrel utaztunk ( Ik256)néha a 84 Kisterenye- Kál  vonalon Verpelétig busz onnan vonat vagy Kisterenye, Kál, Füzesabony átszállásokkal. Havonta ,kéthavonta utaztunk nagyon hangulatos utak voltak.

Előzmény: trizs77 (38415)
miresz_ Creative Commons License 2024.01.01 -1 3 38420

Volt most is ősszel egy esemény, épp a közösségi közlekedés problémáit vitatták meg. Egyik fiatalokból álló egyesület szervezte, de szakmabeliek vettek részt rajta természetesen. 

Az alpolgármester, mikor szót kapott, az volt az első hozzáfűzése a beszélgetéshez, hogy ezért az X millió forintért, amennyivel finanszírozza a város a közlekedést, a volán véghez vihetne egy nagyobb szintű előrelépést azon felül, hogy kicserélgeti a közszolgáltatást ellátó huszonéves buszokat 8 - tizenéves járművekre. Az meg sem fordul a fejükbe, hogy esetleg ők (és a szakmai sleppje) tegyen valamit a vonalhálózat, a menetrend, és a járművek  megjelenése / utastájékoztatás fejlesztésének ügyében. Hozzáteszem a régi polgármester is szintén hasonlóan állt ehhez a problémához. 

Előzmény: trizs77 (38417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!