Jó, de akkor tessék követekzetesnek lenni, ne menjen be egy se.
Ha nincs minden vonathoz megfelelő csatlakozás, akkor a maradékon meg még kevesebben lesznek. Nincs ezekben az időpontokban olyan járat, ami be tudna fordulni a vasútállomáshoz? Olyan hatalmas költség- és időtöbbletet okoz?
A kis zsákfalukba nagyritkán betérő járatokon talán többen utaznak?
Tapasztaltból mondom felesleges lenne több járat a vasútállomásra, mivel jelenlegi járatok sincsenek kihasználva. A menetrend váltásig heti szinten 48 járat közlekedett a vasútállomásra és a heti utasszám nem érte el a 100 főt. Pedig jó időpontban közlekedtek a járatok. A kihasznált járat fogalmát össze tévesztik az emberek azzal, hogy látnak a buszon 5-6 embert. Több járat indításához járatoként legalább30-40 fő utas kéne, az már egy jól kihasznált járat lenne, de az sosem lesz már. Mindegy milyen menetrend van világ megváltozott kényelmesebbek az emberek és 90% kocsival jár az állomásra. A legtöbb ember aki a közösségi médiában pofázik hogy több busz járat kéne, legalább 10 éve nem utazott tömegközlekedési járművel. Tegnap jöttem 16:55 rudolftelepi járattal ami vasútállomás betérővel közlekedik január 1.-től, 15-en szálltak le a vonatról, egy ember jött a busszal, 14 kocsival ment. Nincs miről beszélni.
Az egyik facebookos csoportban volt erről téma, de ott egy úr azt állította, hogy nem fognak az elkerülőn közlekedni volánbusz járatok. Ennek hitelességét nem tudom, nem is kezelem tényként. Az Expressz járatok amik barcikáról indulnak nem mennek be a Szent Flórián Térre, így eleinte én is azt gondoltam, ha kész lesz ők repülnek tovább Múcsony felé, onnan meg a 260-as útra, de még lehet, hogy így lesz, ez még a jövő zenéje.
A probléma (ami nem a voláné), hogy hiába Expressz és hiába közlekednek így lassan 3 éve ezek a buszok, a mai napig verik a leszállásjelzőt Sajószentpéteren és ordibálnak a sofőrrel, meg magyarázzák, hogy nincs olyan busz, ami nem állna meg Sajószentpéteren.. (személyes tapasztalat sajnos..)
Pedig a menetrendet átnézve(3765-ös vonal) irányonként oda-vissza tanítási munkanapon van 6-6 olyan járat, amely Miskolc-Kazincbarcika, illetve Kazincbarcika-Miskolc között sehol nem áll meg. Így azok nyugodtan mehetnének az új elkerülőn. Gondolom ezáltal a menetidő is rövidülne.
Ahhoz azonban, hogy a kazincbarcikai vasútállomás a város irányából megfelelően legyen kiszolgálva, sem politikai akarat, sem pénz nem kell. Csak egy kis odafigyelés, szervezés. Az tényleg vicc kategória, hogy az a néhány, ami bejár oda csak különböző tarifával vehető igénybe.
Bár közlekednek arrafelé gyorsjáratok, de Sajószentpéter szerintem egy eléggé fontos kisváros, így lehet, hogy a gyorsjáratok továbbra is meg fognak ott állni. Így nem tudom, hogy a buszok fogják-e alkalmazni az új elkerülőt...
Úgy értem, hogy lehet, hogy sokan inkább normális úton szeretnének kocsikázni, mint új buszon utazni. Így ha normális út VAGY új busz közül kéne választani, akkor sajna lehet, hogy az első opció győzne. :(
Ha Kazincbarcika - Miskolc és Tiszaújváros - Miskolc között ma közlekedő helyközi buszok felének kiváltására egy TT a megoldás, akkor a választóknak nem szabad nyíltan azt kommunikálni, hogy az összegből a teljes BAZ megyei és a teljes Szabolcs megyei autóbusz park is lecserélhető új buszra.
Barcikáról Miskolcra - munkanapon - van 90 db busz és van 12 db vonat.
Irányonként.
Ki lehet váltani a buszok kb. felét ahogy Vásárhely-Szeged között is tették.
Ott is 83 busz volt hétköznaponként és irányonként.
Megépítették a Tram-Traint és ma már csak 38 db = 45% maradt, busz megy a két város között naponta és irányonként.
2022-re elkészült és kijött 80 milliárd magyar királyi forintból.
Ezt Barcikán is meg lehet csinálni.
A városban fentről a Munkás utcától kell építeni 4 km villamos vonalat, ami lent csatlakozik a 92-es vasútvonalba, végig megy azon és Miskolcon meg be a belvárosba a villanyrendőrig.
Az egész kijön kb. 150 milliárdból és 5-6 év alatt kész lesz.
Másnaptól min. napi 40 helyközi busz Barcika és Miskolc között leállítható lesz.
Az ilyen járatok egészen addig teljesen komolyanvehetetlenek, amíg:
nincs minden vonatra rá- és elhordás, azonos időnként, azonos útvonalon (legalább a városon belül);
amíg nincs a két mód megfelelően összehangolva: ha a vonat vagy a busz késik, és a másik nem várja be.
Elég, ha csak néhány vonathoz nincs busz vagy néhány busz egszer-kétszer nem várja be a vonatot, nagyon hamar megrendül a bizalom, és inkább máshogy fogják megoldani az állomásra való kijutást.
Miskolcon egyedül NTL-979 van távolsági tartalék busz. Ha egyszerre több távolsági busz javít, akkor fordáról kell leszedni Intourot, mert kényelmesebb, mintha egy ARC menne Debrecenbe/Salgótarjánba.
Arról lehet tudni, hogy az egykori mezőkövesdi autóbusz-állomás épületét miként kívánják hasznosítani a későbbiekben, illetve terveznek esetleg területrendezést a közvetlen környezetében?
A vasútállomásra a legjobban kihasznált járat a vasárnap 16:15-kor induló volt, gyakran tíz fő felett volt az utas szám. Amúgy az átlag össz utasszám napi 20-25 fő körül mozgott. De szinte mindegyik járat pótolva van helyközi járattal. Herbolya felé pedig reggel nem kell aggódni mivel. reggel lesz Mályinka - Herbolya, valamint Herbolya - Szuhakálló járat is. Az említett zubogyi csuklós pedig a Vájár útra fog menni reggel. Alapvetően nem rossz a koncepció, hétvégén kevesebb járat megy Herbolyára, de két óránként el lehet majd jutni ráadásul csuklósbuszokkal nagy részt. Ami pedig a miérteket illeti, a helyi közlekedés eddig évi 10 millió volt, a volán most 20-ra akarta felemelni. A városnak erre ennyi pénze nem volt, ezért az átalakítás.
A másik nagy kérdés, hogy ez az iskolás járat, vagy az ormosi bányaüzem műszakbeosztása szerint, hetenként változó műszakban munkanapokon közlekedő? :)