Milyen gondokat és költségeket okozna, a 120 km/h-s teherforgalom?
Tegyük fel, h nekem vannak rá alkalmas kocsijaim és még mozdonyom is, de ósdi szabályok miatt az én vonatom is csak 100-as...
Azért a 100-ról 120 lépcső még sokat számíthat, de sajnos Te nem látsz benne fantáziát. Persze, hogyha ki tudod fejteni, h mi az a sok gond és költség ami ezzel a sebességnöveléssel járna, akkor talán én is belátnám, h nincs értelme...
Ha jól tudom 150 tengely, tengelyenként öt méter, azaz 750 méter az állomási vágányhosszak maximális befogadóképessége és ugye, egy tehervonatnak is meg kell állnia valahol.
A "DDm" kocsik nem kimondottan teherkocsik, ezek arra lettek legyártva, hogy személyszállító vonatokhoz kapcsolva autót szállítsanak, ennek megfelelö tulajdonságokkal rendelkezik (160 km/h, tárcsafék, fütési kábel, stb.), tehervonatban nem közlekednek.
Utánanéztem, személykocsi-pályaszáma van --> személykocsi --> igazad van.
Ne beszélj már zöldségeket. Az ÖBB kocsiparkjának 95 %-a rakottan csak 100-ra alkalmas. A kevés "ss" jelü kocsit pedig a DB irányába igyekeznek használni. Egy 120-as tehervonatnak a megfékezettsége is igencsak kiélezett, mondhatnám, sokszor nem sikerülne összehozni.
Én nem hinném, hogy ilyen "rosszul áll" az ÖBB, hogy csak kevés ss kocsija van. Még a MÁV-nak is rengeteg, eredetileg 120km/h-ra alkalmas teherkocsija van, más kérdés, hogy most alkalmas-e. De ebből kiindulva el tudom képzelni, hogy 120-szal tép a legtöbb tehervonat náluk.
Szia ! Az a tapasztalatom, szinte az egész országban minden telephelyen találhatsz olyanokat akiket "küldeni akartak " taurus tipustanfolyamra, aztán "véletlenül" nem kellett menniük. Nem is értem ?
Akkor viszont borul a debreceniek fordulója, ugyanis a Tiszát ők hordják oda-vissza. Akkor pedig ha az nincs, egy Gigant kiesik a személyordából.
ON
Záhonyban van laktanya, de egy vezér ha megcsinálja a tehervonatos uatat Záhonyig, plussz vissza a Tisza, na akkor az jó kis szoli, utána két nap pihenő. Régebben szó volt róla, hogy villamosítják a Záhony-Csap vonalat, aztán jönnek a Taurosok, beszéltem is néhány záhonyi vezérrel, akik mondták, hogy esetleg őket is kűldik Taurusra, de nem lett belőle semmi. Na, majd meglátjuk mi lessz ebből.
A második verzióra gondoltam;) Holnap reggel megváltoztatod, ha szépen megkérlek? :)
Ezek a nagyobb sebességgel (140,160,200 km/h) közlekedő "tehervonatok" csak a saját vasútjukon ilyen gyorsak. Tudok a PIC-ről és arról, h a franciáknál fedett kocsikkal 200 km/h-val is mennek "tehervonatok". Ezekről a vonatokról hol tudnék több információhoz jutni?
Hiába tudna bárki SS kocsikból összerakni egy vonatot nálunk tudomásom szerint tehervonat vmax=100km/h. Rosszul tudom? Tehervonatoknál szépen hangzik, h mehet 100 (120)km/h-val, de a lassújelek miatt jóval lasabbak egy személyszállító vonatnál. Korábban kell fékeznie, tovább tart átjutnia a lassújelen, rosszabb a gyorsulása.
Voltaképp bármikor. Hétköznap igen sűrű a menet, a honlapomon itt: http://benbevonat.uw.hu/gallery/map/index.html van egy térkép, ahol minden vonalat külön ki tudsz listázni. A 4-es vonal képei itt: http://benbevonat.uw.hu/gallery/map/m4.html találhatóak, itt látsz néhány teheres képet is időadattal, ebből jól lehet következtetni az esélyekre. Zooldike topiktársat kérdezd még meg (ezt szerintem nem olvassa), Suzuki vonatokról ő tud többet mondani!
Én is társulok a véleményedhez. Ennyire nem kellene álmodozni! 5 hozzászólás alatt elértetek 140-ig,mi lenne ha egy oldalon keresztül vitáznátok erről ? Ezek akkor is tehervonatok lennének, és főleg a 100-as oldalban simán félreraknának az 1-2 "presztísz" IC-k elől. Szerintem a megféketettség hiánya mindennapos lenne, így is !
Ne beszélj már zöldségeket. Az ÖBB kocsiparkjának 95 %-a rakottan csak 100-ra alkalmas. A kevés "ss" jelü kocsit pedig a DB irányába igyekeznek használni. Egy 120-as tehervonatnak a megfékezettsége is igencsak kiélezett, mondhatnám, sokszor nem sikerülne összehozni.
A "DDm" kocsik nem kimondottan teherkocsik, ezek arra lettek legyártva, hogy személyszállító vonatokhoz kapcsolva autót szállítsanak, ennek megfelelö tulajdonságokkal rendelkezik (160 km/h, tárcsafék, fütési kábel, stb.), tehervonatban nem közlekednek.
Akkor ok. De nálunk sajna valamiért nem szeretik a tehervonatoknál a 100-as tempót! Pedig nem rossz erzés tehervonattal 100-al seperni! :-)
Ha pedig 120 lenne a sebesség, még az IC elől sem kellene félrerakni. De ehhez a forgalomnál is tudatosítani kellene, hogy úgy vigyék ezeket a vonatokat, hogy minél kevesebszer kelljen pl. vörös, vagy sárga jelző miatt lassítani.
Szerintem igen, főleg, ha oszták kocsik. Akkor még 140-nel is bírnak menni. Ja, egyébként miközben mi küszködünk a 100-as tehervonatokkal, addig az osztrákoknak még 160-as teherkocsijuk is van (Autotransportwagen)!