Keresés

Részletes keresés

Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.09 0 0 62

A Felső utcánál úgy tudnám elképzelni a kerékpársávot, hogy a mostani út - felújítás után - lenne a vasút felé menő irány: forgalmi sáv, kerékpársáv és parkoló sáv elrendezéssel, az úttal párhuzamos parkolással (kivéve az orvosi rendelő környékét).

A mellette lévő földutas rendezetlen rész meg lenne a lefelé menő ág hasonló elrendezéssel. Szerintem még a parkolóhelyek száma egy picivel nőne, rendezettebb kultúráltabb lenne.

 

Utána meg - ha a hely engedi - akkor akár 4 méter széles szávokat kéne kiépíteni, a száguldozást meg fekvőrendőrökkel kell megfékezni. Egy ilyen módszer bár nem jelöl ki kimondottan kerékpáros felületet (se sáv, se út) mégis nagy segítség lenne a közlekedők számára.

Előzmény: Piros Hangszóró (60)
vargailles Creative Commons License 2007.07.08 0 0 61
a kép elsőre abszurd ... de ... ez a kép ugye csak a bicikliút végét jelöli ... a kerékpárral való behajtás tilalma a piros karikás változat ... Ausztriában hosszú-hosszú kilométereken tekertem földes és murvás bicikliúton ... agyrém, hogy itthon csak aszfalt út lehet kerékpárút ... mintha autóknak nem lehetne földút ... megint egy téma, amit sikerült jól túlszabályozni .... ha pl. az erdő fái között kanyarogva viszünk el egy kerékpárutat úgy, hogy egy centi bokrot sem vágunk ki, akkor is ki kell vonni az erdőművelésből az út területét, és "új" erdőt telepíteni helyette ... az persze jó, hogy erdőt ültetünk, de tök fölöslegesen drágítja az út építését ...

bocs, ez most csak a képről jutott eszembe
Előzmény: Piros Hangszóró (60)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2007.07.08 0 0 60
Valamit még idén lépni kellene...

Visszaolvasva, jónak tartom BringásLevy ötletét az Alsó utcával. Szombaton tekertem egyet, megnéztem a gáton az elkészült szakaszt, ebédeltem egy jót a Thermál Szállóban :) Felfele a Felső utca nagyon forgalmas és helyet sem nagyon láttam, még sáv kialakítására sem (nagyon keskeny az egész), de a Teréz utcánál betérve az Alsó utcán szerintem ki lehetne alakítani a sávot és a Földrajzi Múzem előtt elvezetve a Szabadság tér-Esküdt utcánál átmenni a vasúton...
Eddig tart a kerékpárút
Előzmény: Rooger Preed (59)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.06 0 0 59

A Felső utcával kapcsolatban néhány dolog:

 

- Meg kéne várni az M6 megépülését, utána megvizsgálni a forgalom alakulását (lesz egyáltalán közvetlen kapcsolat?

- Fel kéne újítani az egészet (3,5 méteres sávokkal), utána megvizsgálni a forgalom alakulását. Lehet, hogy elég lenne a megfelelő táblázás.

- Sajnos a Google nem rendelkezik megfelelő műholdfelvételekkel, így fejből nem megy a terület pontos felidézése.

Amire emlékszem az csak annyi, hogy a forgalom nem igazán igényel önálló kerékpárutat, inkább kerékpársávot. Hely is lenne rá bőven szerintem, csak fenekestül fel kéne forgatni mindent.

A bringaút csak további problémákat és érdekes helyzeteket okozna bárhol is legyen az.

Előzmény: Piros Hangszóró (58)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2007.07.06 0 0 58
A Felső utcán szerinted hol kellene vinni a kerékpárutat?

Ma arra jártam és sok furcsa dolgot láttam...
Előzmény: Rooger Preed (57)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.03 0 0 57
Köszi az anyagot. Át fogom rágni, de máris találtam benne alapos tágyi tévedéseket.
Előzmény: Piros Hangszóró (55)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2007.07.03 0 0 56
[off]Remélem az irónia minden mondatomban átjön...........[/off]
Előzmény: Piros Hangszóró (55)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2007.07.03 0 0 55
Feltételezem, Budapestnek nem csak akkor kell pest megye mint régió, ha higítani akarja a GDP átlagot a támogatások miatt. Naiv vagyok?

Sajnos de. A régión belüli forráselosztásbál rendre Pest megye kárára részesül aránytalanul több forrásból (a ráadásul jóval fejlettebb) a főváros. Pedig, ha jól belegondolunk, a "hígitott" GDP nélkül esélye sem lenne semmiféle EU támogatásra ( a jelenlegi szabályok szerint), nemhogy milliárdokra budapesti közterek megújítására és közlekedési problémáinak a megoldására.

A szomszédos kerületi önkormányzattal azonban kiváló a (munka)viszony, kerékpár témában remélhetőleg minél előbb meglesz a gáton a folytatása a Duna-menti kerékpárútnak Budapest irányába is.

Ami az alább olvasható megjegyzést illeti, nyugodtan kijelenthető, hogy az érdi önkormányzat nemhogy bojkottálja, hanem tevékenyen elősegíti az érdi kerékpárút-hálózat bővítését (ezzel együtt más- pl örökségvédelmi- szempontokat is figyelembe véve).

Az érdi kerékpárút-hálózat fejlesztési lehetőségeiről bővebben ebben a tanulmányban olvashatsz. A 60. oldaltól kezdődik az érdi szakaszok bemutatása. Összesen 34 szakaszt vizsgáltak meg, de ebből nem mindegyik megvalósítható. Másrészről arra is ügyelni kellene, hogy hálózat-szerűen épüljön, azaz tartson valahonnan valahova.


Előzmény: eper72 (52)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.27 0 0 54

Ez csak az önkormányzatoktól függ.

 

Idén 1 milliárd Ft lesz az EuroVelo útonalakra, 1 milliárd az egy-, két- és háromjegyű főutak mentén lévő kerékpárutakra.

 

Ha a 7-es mentén fekvő települések összefognak, akkor gond nélkül pályázhatnának egy ilyen projektre - és nem is pénzt kaszálhatnának.

Előzmény: eper72 (52)
vargailles Creative Commons License 2007.05.27 0 0 53
Az EU nem támogat BP-Balaton útvonalat. Az ilyenre azt mondja, hogy nemzeti ügy. Ellenben támogatja a nemzetközi kerékpárúthálózatot, az EUROVELO-t. Ennek 6-os vonala a Duna mentén halad(na). Ebben érdekelt Érd. És nyert is pályázatot Budaörsi Kistérségként. Százhalombatta irányában épül is. Pest felé is jól alakulnak a dolgok, bár Érd az utóbbi időben inkább bojkottálja a projektet, mint támogatná.
Előzmény: eper72 (52)
eper72 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 52

Nem tudom, hogy él-e még a topic, én csak most találtam meg, és nagyon megörültem neki. Örülök, hogy mást is érdekel(t) a téma.

Próbáltam korábban beszélni képviselővel a dologról, de nem is értette, hogy miről beszélek. Nyilván, ha nincs bicikliút, nem lehet biciklizni, nincs biciklista Érden, tehát senkit (szavazót) sem érdekel a téma.

Mivel emiatt nem vagyok szakértő, elsősorban kérdeznék, hátha valaki tudja: azt teljesen reménytelen dolog, felvetni hogy Érd Budapest és a Balaton között fekszik? Ebből adódóan sok budapesti is szívesebben menne biciklivel bicikliúton a Balatonra, mint mondjuk a 70-en (ahol egyébként tilos)?

Nem lehet mondjuk az Ájrópai Júnió sokat emlegetett régiós megközelítésével élve azt mondani, hogy ez nem helyi ügy, hanem Pestnek is érdeke lenne? Esetleg beszálhatnának a projektbe. Feltételezem, Budapestnek nem csak akkor kell pest megye mint régió, ha higítani akarja a GDP átlagot a támogatások miatt. Naiv vagyok?

Előzmény: BringásLevy (12)
Zotya1979 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 51
Sziasztok.
Jan Ullrichot gondolom nem kell bemutatnom.
Mozgalom indult, hogy ismét zsbadon versenyezhessen.
Már több mint 3600 aláírás gyűlt össze.
támogassátok ti is. itt:

http://www.freie-fahrt-fuer-ulle.de/

<- katt a linkre

a lap alján: "Deine Stimme für Jan Ullrich - Vote for Jan Ullrich" (szavazás Jan Ullrichra) <- katt,

4 rubrikát kell kitölteni, de csak az első kötelező:

Vorname/Firstname (keresztnév)

Name/surname (vezetéknév)

Wohnort/residence (lakóhely, település)

Land/country (ország),

aztán "Eintragen-submit" <- katt, és ezzel elküldted a szavazatod.
Árpi Creative Commons License 2006.04.27 0 0 50
Gond egy szál se, attól még szívesen látunk! :o) (Érden is, meg az Érdiek fórumán is.)
Előzmény: Szab_pazsit (48)
havas úr Creative Commons License 2006.04.27 0 0 49
A GKM a kerékpárutak építésének támogatására 900 millió, az engedélyezési terv készítésének és az engedélyeztetés támogatására 100 millió forintot különített el. A pályázóknak az elkészült út tízéves karbantartását is vállalniuk kell.

határidő: május 22.

Érd is résztvesz?
Szab_pazsit Creative Commons License 2006.04.24 0 0 48
Jajj, értem most már. :)))))
Hát én ezt a fórumot csak ugy találtam, rákerestem kerékpáros forumokra aztán elolvasgattam és betettem őket kedvencekbe. Mondjuk KT 2.0-val még nyilván nem végeztem, de igyekszem, biztos van benne sok hasznos, mint a többiben is volt. :-)
Előzmény: Árpi (47)
Árpi Creative Commons License 2006.04.24 0 0 47
"Már miért lennék érdi? Ezt honnan?"
Talán az tévesztette meg, hogy az "Érdiek fóruma" c. izébe írtál. :o))
Előzmény: Szab_pazsit (45)
Szab_pazsit Creative Commons License 2006.04.24 0 0 46
Egyébként pazsit.. hát nemtom miért. A Szab foglalt volt. :)
Nomeg ha jól megfigyeled az email címeimből ismerős lehet. Azonkívül pl. pdamanian így ismernek, szoval ezért is praktikus.
Ide elég későn regeltem, bár több éve olvasgatom többé-kevésbé egyik-másik topicot..
Előzmény: mozo01 (44)
Szab_pazsit Creative Commons License 2006.04.24 0 0 45
Már miért lennék érdi? Ezt honnan?

CM matrica. Hát nekem van egy a bicon, meg még egy amit Mákostol kaptam, szerintem ez is a bicon lesz majd. De kaptam bringautasat és 'egy autoval kevesebb'-et is, azok is a bicon. :-) /bár mondjuk az egy autoval kevesebbnek semmi értelme(de jol hangzik! :)), mert ugysincs autom, családnak ugyis van, ha te kiraknád se lenne értelme mert ugyis mész azzal is../

Szoval esetleg Mákost környékezd meg, hátha van még neki. :)

Nekem "utoljára parkoltam bringauton" matrica kéne. Szervezői megbeszélésen kaptam egyet, de azon össz. 2 darab van. Azt hamar elragasztgatom az tuti.
Előzmény: mozo01 (44)
mozo01 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 44
Megtévesztett a pazsit :)

Valahol a középen. Halóztam a 4/12-őn de nem nagyon jött válasz. :) Van CM-es matricád? Kéne a bicóra. Kértem ott a szervezőktől, de már elfogyott nekik.

Te is Érdi leszel? ;)
Előzmény: Szab_pazsit (43)
Szab_pazsit Creative Commons License 2006.04.23 0 0 43
Soha. Szeptemberben nem voltunk együtt CM-en. Rám-szakadékba se vittél még el soha. És persze azt se tudom, mi az a geocaching. :)))))

Te egyébként merre voltál a hosszu kigyoban? Nem láttalak, bár ekkora tömegben nem csoda...
(Én elöl voltam scelevel, minketten szép zöld pólóban)
Előzmény: mozo01 (42)
mozo01 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 42
Tényleg nem lenne rossz.
Te figyu! Nem találkoztunk mi már? :)
Előzmény: Szab_pazsit (41)
Szab_pazsit Creative Commons License 2006.04.23 0 0 41
Szerintem pedig van haszna a dolognak. Szeptemberi cm hatása egy kerékpárügyi biztos... meg még jonéhány eredmény. Szoval ugy érzem van értelme.
Csak igaza van Kükünek, hogy nyilván kéne rá ember, aki képviseli az érdekeinket, de ugy, hogy ért is ahhoz amit csinál. (pl. eu-s pályázatok, jogszabályok stb.) Mert enélkül tényleg könnyen lesöpörnek minket. :(
Előzmény: mozo01 (37)
Ró-Ka Creative Commons License 2006.04.23 0 0 40

Svájban senki nem akar két nap alatt meggazdagodni. Többre becsülik a szerényebb, ám hosszú távon megbízhatóan csordogáló bevételeket. Azt is tudják, hogy ezért előbb valamit korrekt módon le is kell tenniük az asztalra.

 

 

 

Előzmény: mozo01 (39)
mozo01 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 39
Pedig ebből is lehetne pénzt csinálni: kerékpár kölcsönzők, tárolók kiépítése karbantartása, és persze az utak építése is munkát jelenthetne néhány magyar /fővárosi vállalkozónak. Majd keresek képet a Zürichi és Zug-i vasútállomásokról. Rengeteg biciklitároló rengeteg biciklivel.
Előzmény: Ró-Ka (38)
Ró-Ka Creative Commons License 2006.04.23 0 0 38

Helló!

Mindig nagy élmény megtapasztalni, hogy egy személy szerint fontos ügy még sokak számára fontos.:)

Nagy kár, hogy az ostoba szűklátókörűség a városi kerekezés lényegét nem ismeri fel, vagy legalábbis nem veszi komolyan, mert busás hasznot nem remél tőle.:(

Előzmény: mozo01 (37)
mozo01 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 37
Szia!

Új útvonal, rengeteg ember (ott azt mondták 32ezer). Olyan volt mint valami koncert. :) Többnyire inkább rollereztünk, mint bicikliztünk. Jó volt látni, amikor az Erzsébet híd budai oldaláról megláttuk a pesti oldalon kerekezőket. És jó volt áttekerni az alagút alatt. Sajnos egyre inkább az az érzésem, hogy bár sokan vagyunk, sz@rn@ak ránk. Pedig mindenkinek jobb lenne, ha több bicikli út épülne.
Előzmény: Ró-Ka (36)
Ró-Ka Creative Commons License 2006.04.23 0 0 36
Hogy sikerült a Critical Mass? Sajnos saját kritikus(sá vált) tömegem miatt nem vettünk részt rajta. De erkölcsi támogatásként végigtekertük a tervezett Érd-Százhalombatta bicikli útvonalat.
Előzmény: mozo01 (34)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.04.22 0 0 35
Volt az M7 lehajtójánál egy kerékpárszerviz, míg le nem bontották.

Tudja-e valaki, hogy a mester, aki ott dolgozott, most hol található?

mozo01 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 34
Biciklisek!

Holnap CriticalMass! (http://criticalmass.hu) Talán most elegen leszünk ahhoz, hogy végre komolyan vegyenek bennünket. Talán ezek után több biciklis út, több kerékpártároló épül....

Előre is bocs az autósoktól!


Mozo (aki sokat autózik, keveset motorozik és sajnos még kevesebbet biciklizik)
BringásLevy Creative Commons License 2006.01.16 0 0 33

Ülésfűtés a zord téli napokhoz?

 

 

 

 

:-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!