A Felső utcánál úgy tudnám elképzelni a kerékpársávot, hogy a mostani út - felújítás után - lenne a vasút felé menő irány: forgalmi sáv, kerékpársáv és parkoló sáv elrendezéssel, az úttal párhuzamos parkolással (kivéve az orvosi rendelő környékét).
A mellette lévő földutas rendezetlen rész meg lenne a lefelé menő ág hasonló elrendezéssel. Szerintem még a parkolóhelyek száma egy picivel nőne, rendezettebb kultúráltabb lenne.
Utána meg - ha a hely engedi - akkor akár 4 méter széles szávokat kéne kiépíteni, a száguldozást meg fekvőrendőrökkel kell megfékezni. Egy ilyen módszer bár nem jelöl ki kimondottan kerékpáros felületet (se sáv, se út) mégis nagy segítség lenne a közlekedők számára.
a kép elsőre abszurd ... de ... ez a kép ugye csak a bicikliút végét jelöli ... a kerékpárral való behajtás tilalma a piros karikás változat ... Ausztriában hosszú-hosszú kilométereken tekertem földes és murvás bicikliúton ... agyrém, hogy itthon csak aszfalt út lehet kerékpárút ... mintha autóknak nem lehetne földút ... megint egy téma, amit sikerült jól túlszabályozni .... ha pl. az erdő fái között kanyarogva viszünk el egy kerékpárutat úgy, hogy egy centi bokrot sem vágunk ki, akkor is ki kell vonni az erdőművelésből az út területét, és "új" erdőt telepíteni helyette ... az persze jó, hogy erdőt ültetünk, de tök fölöslegesen drágítja az út építését ...
Visszaolvasva, jónak tartom BringásLevy ötletét az Alsó utcával. Szombaton tekertem egyet, megnéztem a gáton az elkészült szakaszt, ebédeltem egy jót a Thermál Szállóban :) Felfele a Felső utca nagyon forgalmas és helyet sem nagyon láttam, még sáv kialakítására sem (nagyon keskeny az egész), de a Teréz utcánál betérve az Alsó utcán szerintem ki lehetne alakítani a sávot és a Földrajzi Múzem előtt elvezetve a Szabadság tér-Esküdt utcánál átmenni a vasúton...
- Meg kéne várni az M6 megépülését, utána megvizsgálni a forgalom alakulását (lesz egyáltalán közvetlen kapcsolat?
- Fel kéne újítani az egészet (3,5 méteres sávokkal), utána megvizsgálni a forgalom alakulását. Lehet, hogy elég lenne a megfelelő táblázás.
- Sajnos a Google nem rendelkezik megfelelő műholdfelvételekkel, így fejből nem megy a terület pontos felidézése.
Amire emlékszem az csak annyi, hogy a forgalom nem igazán igényel önálló kerékpárutat, inkább kerékpársávot. Hely is lenne rá bőven szerintem, csak fenekestül fel kéne forgatni mindent.
A bringaút csak további problémákat és érdekes helyzeteket okozna bárhol is legyen az.
Feltételezem, Budapestnek nem csak akkor kell pest megye mint régió, ha higítani akarja a GDP átlagot a támogatások miatt. Naiv vagyok?
Sajnos de. A régión belüli forráselosztásbál rendre Pest megye kárára részesül aránytalanul több forrásból (a ráadásul jóval fejlettebb) a főváros. Pedig, ha jól belegondolunk, a "hígitott" GDP nélkül esélye sem lenne semmiféle EU támogatásra ( a jelenlegi szabályok szerint), nemhogy milliárdokra budapesti közterek megújítására és közlekedési problémáinak a megoldására.
A szomszédos kerületi önkormányzattal azonban kiváló a (munka)viszony, kerékpár témában remélhetőleg minél előbb meglesz a gáton a folytatása a Duna-menti kerékpárútnak Budapest irányába is.
Ami az alább olvasható megjegyzést illeti, nyugodtan kijelenthető, hogy az érdi önkormányzat nemhogy bojkottálja, hanem tevékenyen elősegíti az érdi kerékpárút-hálózat bővítését (ezzel együtt más- pl örökségvédelmi- szempontokat is figyelembe véve).
Az érdi kerékpárút-hálózat fejlesztési lehetőségeiről bővebben ebben a tanulmányban olvashatsz. A 60. oldaltól kezdődik az érdi szakaszok bemutatása. Összesen 34 szakaszt vizsgáltak meg, de ebből nem mindegyik megvalósítható. Másrészről arra is ügyelni kellene, hogy hálózat-szerűen épüljön, azaz tartson valahonnan valahova.
Az EU nem támogat BP-Balaton útvonalat. Az ilyenre azt mondja, hogy nemzeti ügy. Ellenben támogatja a nemzetközi kerékpárúthálózatot, az EUROVELO-t. Ennek 6-os vonala a Duna mentén halad(na). Ebben érdekelt Érd. És nyert is pályázatot Budaörsi Kistérségként. Százhalombatta irányában épül is. Pest felé is jól alakulnak a dolgok, bár Érd az utóbbi időben inkább bojkottálja a projektet, mint támogatná.
Nem tudom, hogy él-e még a topic, én csak most találtam meg, és nagyon megörültem neki. Örülök, hogy mást is érdekel(t) a téma.
Próbáltam korábban beszélni képviselővel a dologról, de nem is értette, hogy miről beszélek. Nyilván, ha nincs bicikliút, nem lehet biciklizni, nincs biciklista Érden, tehát senkit (szavazót) sem érdekel a téma.
Mivel emiatt nem vagyok szakértő, elsősorban kérdeznék, hátha valaki tudja: azt teljesen reménytelen dolog, felvetni hogy Érd Budapest és a Balaton között fekszik? Ebből adódóan sok budapesti is szívesebben menne biciklivel bicikliúton a Balatonra, mint mondjuk a 70-en (ahol egyébként tilos)?
Nem lehet mondjuk az Ájrópai Júnió sokat emlegetett régiós megközelítésével élve azt mondani, hogy ez nem helyi ügy, hanem Pestnek is érdeke lenne? Esetleg beszálhatnának a projektbe. Feltételezem, Budapestnek nem csak akkor kell pest megye mint régió, ha higítani akarja a GDP átlagot a támogatások miatt. Naiv vagyok?
Sziasztok. Jan Ullrichot gondolom nem kell bemutatnom. Mozgalom indult, hogy ismét zsbadon versenyezhessen. Már több mint 3600 aláírás gyűlt össze. támogassátok ti is. itt:
http://www.freie-fahrt-fuer-ulle.de/
<- katt a linkre
a lap alján: "Deine Stimme für Jan Ullrich - Vote for Jan Ullrich" (szavazás Jan Ullrichra) <- katt,
4 rubrikát kell kitölteni, de csak az első kötelező:
Vorname/Firstname (keresztnév)
Name/surname (vezetéknév)
Wohnort/residence (lakóhely, település)
Land/country (ország),
aztán "Eintragen-submit" <- katt, és ezzel elküldted a szavazatod.
A GKM a kerékpárutak építésének támogatására 900 millió, az engedélyezési terv készítésének és az engedélyeztetés támogatására 100 millió forintot különített el. A pályázóknak az elkészült út tízéves karbantartását is vállalniuk kell.
Jajj, értem most már. :))))) Hát én ezt a fórumot csak ugy találtam, rákerestem kerékpáros forumokra aztán elolvasgattam és betettem őket kedvencekbe. Mondjuk KT 2.0-val még nyilván nem végeztem, de igyekszem, biztos van benne sok hasznos, mint a többiben is volt. :-)
Egyébként pazsit.. hát nemtom miért. A Szab foglalt volt. :) Nomeg ha jól megfigyeled az email címeimből ismerős lehet. Azonkívül pl. pdamanian így ismernek, szoval ezért is praktikus. Ide elég későn regeltem, bár több éve olvasgatom többé-kevésbé egyik-másik topicot..
CM matrica. Hát nekem van egy a bicon, meg még egy amit Mákostol kaptam, szerintem ez is a bicon lesz majd. De kaptam bringautasat és 'egy autoval kevesebb'-et is, azok is a bicon. :-) /bár mondjuk az egy autoval kevesebbnek semmi értelme(de jol hangzik! :)), mert ugysincs autom, családnak ugyis van, ha te kiraknád se lenne értelme mert ugyis mész azzal is../
Szoval esetleg Mákost környékezd meg, hátha van még neki. :)
Nekem "utoljára parkoltam bringauton" matrica kéne. Szervezői megbeszélésen kaptam egyet, de azon össz. 2 darab van. Azt hamar elragasztgatom az tuti.
Valahol a középen. Halóztam a 4/12-őn de nem nagyon jött válasz. :) Van CM-es matricád? Kéne a bicóra. Kértem ott a szervezőktől, de már elfogyott nekik.
Szerintem pedig van haszna a dolognak. Szeptemberi cm hatása egy kerékpárügyi biztos... meg még jonéhány eredmény. Szoval ugy érzem van értelme. Csak igaza van Kükünek, hogy nyilván kéne rá ember, aki képviseli az érdekeinket, de ugy, hogy ért is ahhoz amit csinál. (pl. eu-s pályázatok, jogszabályok stb.) Mert enélkül tényleg könnyen lesöpörnek minket. :(
Svájban senki nem akar két nap alatt meggazdagodni. Többre becsülik a szerényebb, ám hosszú távon megbízhatóan csordogáló bevételeket. Azt is tudják, hogy ezért előbb valamit korrekt módon le is kell tenniük az asztalra.
Pedig ebből is lehetne pénzt csinálni: kerékpár kölcsönzők, tárolók kiépítése karbantartása, és persze az utak építése is munkát jelenthetne néhány magyar /fővárosi vállalkozónak. Majd keresek képet a Zürichi és Zug-i vasútállomásokról. Rengeteg biciklitároló rengeteg biciklivel.
Mindig nagy élmény megtapasztalni, hogy egy személy szerint fontos ügy még sokak számára fontos.:)
Nagy kár, hogy az ostoba szűklátókörűség a városi kerekezés lényegét nem ismeri fel, vagy legalábbis nem veszi komolyan, mert busás hasznot nem remél tőle.:(
Új útvonal, rengeteg ember (ott azt mondták 32ezer). Olyan volt mint valami koncert. :) Többnyire inkább rollereztünk, mint bicikliztünk. Jó volt látni, amikor az Erzsébet híd budai oldaláról megláttuk a pesti oldalon kerekezőket. És jó volt áttekerni az alagút alatt. Sajnos egyre inkább az az érzésem, hogy bár sokan vagyunk, sz@rn@ak ránk. Pedig mindenkinek jobb lenne, ha több bicikli út épülne.
Hogy sikerült a Critical Mass? Sajnos saját kritikus(sá vált) tömegem miatt nem vettünk részt rajta. De erkölcsi támogatásként végigtekertük a tervezett Érd-Százhalombatta bicikli útvonalat.
Holnap CriticalMass! (http://criticalmass.hu) Talán most elegen leszünk ahhoz, hogy végre komolyan vegyenek bennünket. Talán ezek után több biciklis út, több kerékpártároló épül....
Előre is bocs az autósoktól!
Mozo (aki sokat autózik, keveset motorozik és sajnos még kevesebbet biciklizik)