Keresés

Részletes keresés

andiku Creative Commons License 2005.10.20 0 0 52
Rengeteg a Szávás, kevés a Zuglói! Hétvégén szinte teljesen Száva.
Előzmény: KQno (51)
KQno Creative Commons License 2005.10.11 0 0 51
Jahaaa, mondtad volna, hogy elsőre elnéztem a pályaszámot és minden ok :) Régi villamosokat szokásom összekeverni, szal legközelebb inkább előbb nagyítok, majd pofázok :) Pályaszámcsoportól tom őket, de ha képről kell, akkor baj van... :D Mindegy... Bár kérdés, mi számít réginek??? Mert ugye az UV a maga 50 évével se épp mai gyerek :) Apropó, nem tudja valaki, hogy Száva és Zugló mennyire vegyesen adja ki a 3-ast??? Mármint arányaiban. Nekem pl. százalékban is jó.
Előzmény: TIÁN (46)
TIÁN Creative Commons License 2005.10.10 0 0 50
Ipari a kilencvenes években járt a 13-ason, mikor a Száva el volt vágva. ('96 talán, ha jól emlékszem?) 
Előzmény: L-Meldrum (48)
L-Meldrum Creative Commons License 2005.10.10 0 0 49

a kérdésem egyébként a régi képre is vonatkozott, rosszul írtam

L-Meldrum Creative Commons License 2005.10.10 0 0 48

tehát amit kérdezni akartam erre a képre vonatkozott volna, remélem most már sikerül.

 

http://sbalazs0.uw.hu/02.jpg

zmuda Creative Commons License 2005.10.10 0 0 47
a kép sztem max. a '70-es évek közepén készülhetett.
TIÁN Creative Commons License 2005.10.10 0 0 46

Semmiképp se bántásból, az nagyon messze áll tőlem. :-)

A lőrinci ikrekről itt bővebben. (Vissza majdnem ugyanoda.)

Előzmény: KQno (45)
KQno Creative Commons License 2005.10.10 0 0 45
Ez mind szép és jó, de ezt most mé kaptam? A linkelt oldalon, meg a képen is 2900-as van... Vagy nem értem bocsi :S
Előzmény: TIÁN (42)
L-Meldrum Creative Commons License 2005.10.10 0 0 44
M
L-Meldrum Creative Commons License 2005.10.10 0 0 43

Nekem is lenne egy kérdésem, mikor készült a kép?

TIÁN Creative Commons License 2005.10.09 0 0 42

Bocsi, hogy belevaúúú, de az nem lőrinci iker. L típusú motorkocsikból kialakított szerelvény.

Bővebben itt.

Előzmény: KQno (39)
g86 Creative Commons License 2005.10.08 0 0 41

 

Itt, a lap közepén megtalálod. Nagysándor József utca és Ady Endre utca kereszteződése.
Előzmény: zmuda (38)
L-Meldrum Creative Commons License 2005.10.04 0 0 40

ez a kép nem valahol Erzsébeten készült a 13-as villamos régi idejében?

(Amikor Szabótelepig vagy Pacsirtáig járt?, esetleg az Ady Endre út?)

 

1éb kérdés: emlékszik még valaki a Szállás utcai iparvágányokon milyen érdekes volt átcsattogni?

Előzmény: zmuda (38)
KQno Creative Commons License 2005.10.01 0 0 39
Erre passzolok, a Lőrinci iker viszont nagyon szép rajta :) Pirospont a készítőnek :)
zmuda Creative Commons License 2005.09.30 0 0 38
a régi 13as vonalán található ARANYBÁRÁNY BISZTRÓ pontosan melyik 2 út kereszteződésében áll(t)?áll e még?
vrobee Creative Commons License 2005.09.30 0 0 37
Üdv!

Amúgy kicsit visszaolvasol a 3-62-69-es vilinél a betétjáradosdit már leírogattam :)[/
i]
Olvastam, csak megerősitettem :)

Mellesleg nem tudsz róla vmit, hogy megvesszük-e majd valaha a maradék tevéket?
Én is innen fogom megtudni, ha VitDavid vagy valaki jólinformált beirja...

Mert ráférne még pár kocsi a vonalra annyi szent...
Á, szerintem az átlagos férőhelyszámmal nincs baj - a gond az összevissza követés. A TeWék jól jönnek majd más vonalakra is.

Pl új lámpaprogram néhány helyen, esetleg lámpabefolyásolás...
Az kéne, de talán már a sima szinkronizáció is sokat segitene: Egy-két nagyobb pontban számláló, a sofőr meg csak akkor megy tovább, ha elérte a megfelelő értéket. Igy, bár néhány villamos lassabb haladásra kényszerül, kisebb lesz a csomósodás, ritkábban lesz túlzsúfoltság, ill. pl. ebből származó lámpafázis-vesztés és durva késés. Igy összességében az utas jól jár.
Előzmény: KQno (35)
T. Ádám Creative Commons License 2005.09.28 0 0 36
Ha lenne a villamoson budi akkor se menne sztem el senki. Ahogy a BKVt ismerem ugyanúgy nézne ki a budi mint a vonatok nagy részén. Kinyitod az ajtót biztos hogy mindenki a villamos végébe/elejébe de biztos hogy elmenne a tömeg egy távolabbi pontra.
Előzmény: vrobee (32)
KQno Creative Commons License 2005.09.27 0 0 35
Akkor teljesen egy véleményen vagyunk :) Csak félreértettelek :) Amúgy kicsit visszaolvasol a 3-62-69-es vilinél a betétjáradosdit már leírogattam :) Mer volt vmi okoska aki betétjáratot követelt a hármasnak... Na mindegy... Amúgy az M4+-t, és M4++-t is ismerem... Az uccsó viszont még csak névileg ért el, szal most asszem belevetem magam :) Mellesleg nem tudsz róla vmit, hogy megvesszük-e majd valaha a maradék tevéket? Mert ráférne még pár kocsi a vonalra annyi szent... De egyenlőre beérném, ha megoldanák a hangolását a 62-essel... Pl új lámpaprogram néhány helyen, esetleg lámpabefolyásolás... Bár ez Magyaroroszágon egyenlőre jórészt szinte futurisztikus... Asszem a 3-as vonalán egyedül a Gyógyszergyári út kereszteződésében van befolyásolós lámpa és kész... Az se vmi megbízható...
Előzmény: vrobee (34)
vrobee Creative Commons License 2005.09.27 0 0 34
akkor az majd lehet a 47-es vili folytatása Érdre, bár oda véleményem szerint már inkább HÉV kéne...
Ne hülyéskedj, ott a vasúti sin, kezdetnek csak kéne néhány motorvonat meg egy normális elővárosi menetrend. (Végülis ezt is lehet HÉV-nek nevezni...)

Aztán majd jöhet valami profibb megoldás, mint pl az M4+, M4++ vagy az AliGut nevű koncepciók.

http://www.metro4plusz.ini.hu/
http://nomad.hu/~pgeri/kozlekedes/M4++/halozat.png
http://kvtlinux.lib.uni-miskolc.hu/ali/veevk/AliGut/

(bocs, most linkelni nem tudok)


A 3-as a 69-es betétjárata??? Na ne már!!!
Én azt irtam, hogy a 62-es a betétjárat, a 3-asnak és a 69-esnek is betétjárataként funkcionál, és ez igaz is (pl. vasárnap nem is közlekedik)
Előzmény: KQno (33)
KQno Creative Commons License 2005.09.27 0 0 33

Hello!

Teljes mértékig egyet értek veled! Ha vhova budis villamos kell, akkor az majd lehet a 47-es vili folytatása Érdre, bár oda véleményem szerint már inkább HÉV kéne... Na mindegy... Amúgy összekötés... Vagy hülye vagyok, vagy nem tom, de ennek a hozzászólásnak mi értelme van???:

"Betétjárat:
A 62-es az pontosan az, mind a 3-as, mind a 69-es betétjárata a legzsúfoltabb szakaszon."

A 3-as a 69-es betétjárata??? Na ne már!!!

Előzmény: vrobee (32)
vrobee Creative Commons License 2005.09.27 0 0 32
Üdv!

Összekötés:
Nem is tudom, hogy állithatja valaki, hogy ez baromség volt.
Nézd meg, hogy az Örs két megállójában az utasoknak csak kb. a fele cserélődik ki, a maradék fennmarad. Ez azt jelenti, hogy egyetlen csúcsforgalmi órában kb. 1500-2000 embert foszt meg ez a járat a kies aluljáró megcsodálásának élvezetétől, vagy éppen a dugóban tötymörgő 32-es buszon való kéjutazástól (régen az volt a közvetlen járat).
Nem véletlen, hogy azóta kb. háromszorosára nőtt a Nagy Lajoson a villamossal utazók száma.

Betétjárat:
A 62-es az pontosan az, mind a 3-as, mind a 69-es betétjárata a legzsúfoltabb szakaszon.

Budi:
Ezt nem gondoljátok komolyan, ennek csak távolsági járaton van értelme. :)
Attól, hogy van közvetlen járat A-ból B-be, még nem utaznak többen egy nap A-ból B-be, legfeljebb kényelmesebben. Kell nyilvános budi néhány csomópontba (pl. Örsön van), itt le lehet szállni, megvárni a következőt. A vezetőről meg a BKV gondoskodik :).
KQno Creative Commons License 2005.09.27 0 0 31

HEllo!

Végre ír valaki rajtam kívül is! :D Na mindegy... Villamoson budi? Ez mind szép és jó, de kérdezhetek vmit? Hogy akarjátok érvényesíteni ezt itt??? Jó, németkenél van pár helyen... De őszíntén, (jó, lehet, hogy ez most kötekedésnek tűnik, de valójában csak érdekelne pár ötlet) hogyan valósítanád meg a slozit a Banánokon??? Így is majd szétrepednek a sok utastól, (Volt már rá példa, hogy a sulitól csak a 3 villamossal tudtam elmenni) Mellesleg tud valaki valamit a Hannowerben maradt 2x banán megvételéről? Azzal legalább megoldanánk a férőhelyhiányt...

T. Ádám Creative Commons License 2005.09.24 0 0 29

Én már mentem végig egyszer a vonalon. Az Egressy tér - Közterületfenntartó is 30 perc a hivatalos menetidő 52 perc de ha elöttünk megy azon a rövid szakaszon a 28as akkor már rögtön több főleg ha a Zuglóban elkapunk egy pirosat (3 pöttyöt) már akkor is borul a menetrend. Néha fantasztikusak azok az érzékelős lámpák. Villamos nem jön de engedi a villamos de akkor nem lehet a villamos sínekre fordulni egyértelműen sőt még a másik irányba se csak egyenesen.

 

Mostanában olyan tömöttten jön reggelente. Hiába megy el elötte a 62es nem sokat segít.

Előzmény: *911* (28)
*911* Creative Commons License 2005.09.24 0 0 28
Honnan tudod, hogy nem megy el? Ezt senki nem nézi... EUs előírás.
Előzmény: t.szaffi (7)
KQno Creative Commons License 2005.09.12 0 0 27

Hello!

Hát itt vok megint...

Frisco hozzászólására:

Örs? Jó kérdés, a kiaknázatlan lehetőségekről tényleg lehetne beszélni... Az M2-GHÉV-et ugye mindenki tudja, meghogy ugye a Stadionok is azért 4 vágányos eredetileg, mert addig bejárt volna a hév... Két szélsőn meg metró járt volna... Más így hirtelen nekem se jut eszembe... Az egyetlen ami beugrik, hogy anno terveztek még vinni, egy 2. vágányt a VJF-be... Erre gondoltál?

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.08 0 0 26

14/47: lehet, hogy igazad van, bár ha a 14-es kijönne a Nyugatiig, akkor csábítóan közel kerül egymáshoz a 2 végállomás... Ami azt illeti, a V47-hez én előbb a déli végén nyúlnék hozzá, ott még rengeteg a kiaknázatlan lehetőség (Buda- és Nagytétény, Diósd, akár Érd... de az már HÉV lenne).

Örsön mire gondolsz? M2-GHÉV összekötés, vagy valami más (is)? Bár ez itt kissé OFF, esetleg folytathatnánk másik topicban (pl. Hogyan javítanál...?)

Előzmény: Törölt nick (22)
krisz1341 Creative Commons License 2005.09.07 0 0 25

A viszonylat 2 végállomása:

 

 

 Mexikói út

 

 

 Gubacsi út (hurokvégállomás)
Beebite Creative Commons License 2005.09.07 0 0 24

Sajnos nem tudom meddig. Az 1067/2005. kormányhatározatban szerepel, hogy 1es és 3as villamos meghosszabbítása I. ütem.

Kohéziós alapból megy majd.

Előzmény: The Rambler (2)
KQno Creative Commons License 2005.09.06 0 0 23

Hello!

Ifjú közlekedésbarát vagyok, valamint Szent Lászlós diák, így említett vonal rendszeres használója is, valamint régen a 13-ast is gyakran használtam családdal (mint kiskölyök moziba menet) Nos kérem, a hosszú és egybekötött járat két dologból jó:

-Egyrészt már előttem is említették, hogy nem kell átszállni. Nos, amíg a régi állapot állt fent, a Nagy Lajos mellől kőbányára stb. helyre tartó ingázók rengetegen kényszerültek átszállni, és naponta elvégezni a gyalogoljunk a föld alatt c. túramozgalmat az Örs aluljárójában, ami még így is iszonyatosan túlterhelt!!! Tegyük fel beérkezett a 62-es vili, mögötte szorosan a 63-as. Nos, ha ennek az utasmennyiségnek a reggeli csúcsban csak a negyede átszállt a 13-asea az már is kb. 60 ember (Egy tömött UV) Tehát ennek a hatvan embernek máris megkönnyebítetted az életét. (sokszor emlegetik a Gödöllői HÉV és M2 összekötését,ugyanis említett aluljáró zsúfoltságát a HÉV-ről metróra átszálló utasok nagy százaléka adja).

-Másrészt egy hosszú vonalon nem kell közbenső üzemi összekötés más vonalakkal, szállítás, üzemmenetek és egyéb célból se, valamint, ha már nagyon ki akarjuk vesézni 20 m-nyi vágány olcsóbb,mint két végállomás... Ha fejvégállomás, a váltó miatt még drágább.

Másfelől a 3-as betétjárata tulajdonképpen a 62-es. Ez ugyanis a legtömötteb szakaszon "segít be" (Erzsébet királyné útja-Mázs tér) Innentől kifelé nem vészes az utasforgalom, a 3-as elbírja. Ráadásul a Kőrösin, még a 28-as is segít elvinni az élessarokra érkező tömeget, akik pl. 37-essel érkeznek, és a vasútállomáshoz mennének. Ráadásul most a Fehér út felújításának hála buszsávnak köszönhetően a buszok is nyernek jó tíz percet.

A hosszabítás kérdése pedig: Megéri,ugyanis Gubacsitól kifelé busszal elég körülményes bekeveredni a városba... A maradék banánok megvásárlásáról pedig tudtommal egyenlőre nagy a kuss, mind kormányzati, mind BKV körökben. Ha vki vmit másképp tud, szívesen várom az észrevételeket. A vonal egyik legnagyobb hibája sztem egyedül az, hogy a banánok nem ide, hanem az 1-esre kellenének, ott lehetne magasperon, stb... És úgy is nagyobb kapacitásra van ott igény mint a 3-as Tatra T5C5 szerelvények. A másik hiba pedig az, hogy abszolút nincs hangolva a 62-essel... Sokszor fordul elő,hogy hangolás hiánya, vagy forgalmi zavar miatt, megy elől a 3-as, mögötte üresen araszol a 62-es... És mg jól jönne egy visszafogó (EZ MAGÁNVÉLEMÉNY TELJES MÉRTÉKBEN) legalább a bosnyák és az Örs közé. Mert itt mire a normális pótlás beindul, megőszül az ember, a 32-es pedig nem sokat ér egyedül... Még hétvégén se! Hát ennyi, jó olvasást! Én 3 napig nem leszek, de a válaszokat várom! Akár a kqno@citromail.hu -ra is.

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.06 0 0 22

A 17-19 jó ötlet, a Hűvösvölgy-Rákoskeresztúr LRT méginkább. A 14/47-tel nem hinném, hogy sokat érnénk viszont...

 

Az Örsnél meg szerintem még sok javítanivaló kéne, de tény, hogy a 3-as villamos vonala ott jól lett megoldva.

Előzmény: Törölt nick (21)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!