Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gss Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123130

Ha a benne lévő mikrokapcsoló hibája miatt cserélnéd sokkal egyszerűbb a burkolatot lepattintani és a kapcsolót megnyomó lemezen hajlítani.

Pillanatragasztóval össze lehet utána ragasztani, nekem 3-4 éve így működik.

Előzmény: BRUT1 (123129)
BRUT1 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 123129

Sziasztok !

 

2008 as Grande puntoban szeretném kicserélni a biztonsági öv kapcsolot ami a vezető ülésre van felszerelve.

Azt már látom,hogy torex kulcs kell hozzá,de ott olyan kicsi a hely,hogy azthiszem be sem férek vele.

Tudtok valamilyen praktikát erre a megoldásra?

Remélem az ülést nem kell emiatt kiszerelnem.

ovoid Creative Commons License 2022.03.09 0 0 123128

A hibakódodból arra a két dologra következtetek.

De élőadat olvasás segítene sokat.

Rengeteg minden lehet!

Törölted a hibakódót? Előjött újra, vagy valami más?

Előzmény: steve1981 (123127)
steve1981 Creative Commons License 2022.03.09 0 0 123127

Köszönöm szépen. A kapcsolót megnézem. A baj az hogy minden nap első indíáskor néha csak teker és nagy nehezen akar elindulni. 

Előzmény: ovoid (123126)
ovoid Creative Commons License 2022.03.08 0 0 123126

Lehet, hogy vacakol a fékpedál kapcsolója, vagy rossz gázpedál.....

Esetleg nem nyomtad be a gáz és fékpedált egyszerre?

Előzmény: steve1981 (123125)
steve1981 Creative Commons License 2022.03.08 0 0 123125

Sziasztok. Adott egy 2005-ös 1,4-es Grande Punto. P2299 hibakódot olvastak ki. Az autó az első indításkor nehezen akar elindulni. Esetleg lenne tippetek, hogy merre induljunk el?

-carcass- Creative Commons License 2022.03.04 0 0 123124

Amúgy a fateromnak is megvan még. Úgy tűnik nem akarja eladni...

Előzmény: -ikszipszilonze- (123120)
ovoid Creative Commons License 2022.03.04 0 0 123123

Kössz!

Előzmény: Rigo35 (123122)
Rigo35 Creative Commons License 2022.03.04 0 0 123122

Műszer sajna nem mutatja.Max az abarthba.

Ez az ami hiányzik belőle.

 

Előzmény: ovoid (123118)
-carcass- Creative Commons License 2022.03.04 0 0 123121

Ez már házasság... :-)

Előzmény: -ikszipszilonze- (123120)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2022.03.04 0 0 123120

ma reggeli kép :)

Előzmény: -carcass- (123117)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2022.03.04 0 0 123119

Köszi mindenkinek, rálesek.

Előzmény: gss (123111)
ovoid Creative Commons License 2022.03.04 0 0 123118

Közben "nyomoztam" egy kicsit.

Ha jól láttam, vasban vagy. Sajnos nem arra megyek.

De kérdésem azért lenne. Az hogy "ha megfelelően felmelegedett az olajad" azt jelenti, hogy műszer mutatja?

Kössz!

Előzmény: Rigo35 (123114)
-carcass- Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123117

Atyagatya, még megvan a vas? :-O

Előzmény: -ikszipszilonze- (123110)
ovoid Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123116

A hétvégén, átmegyek az országon, lehet útbaesnél?

A mail-omon tudsz üzenni....

Előzmény: Rigo35 (123114)
ovoid Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123115

"Hölgynek nem vagyok hölgy",  hááát, az ma már megoldható... :)

Komolyra fordítva, merre, melyik városban lax?

Mailt nem tudok innen küldeni...

Előzmény: Rigo35 (123114)
Rigo35 Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123114

Én lennék a Te embered?

Ha nem lennék egy lakásfelújítási program közepén,komolyan mondom eljöhetnél megnézni az autóm.Mert cserélni szerettem volna focus 1.6 ecoboostra vagy Ti-vtc-re 5ajtós.

Grandém 3a 2007 152000km (és ez nem sok,garantált ! )garázsba áll no rozsda rajt,szivargyujtóba garantáltan csak a fed.kamera dugója van.Hölgynek nem vagyok hölgy ,de talán a kuplunghasználat miatt csak nem bánod.Igen garantált az élmény,amit akkor lehet kihasználni,ha megfelelően felmelegedett az olajad,valamint pár percet rászánsz a visszahűtésre.

Így az eladást halasztanom kell a fontosabb dolgok miatt.

Képeket szivesen lövök  róla.

Előzmény: ovoid (123109)
Rigo35 Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123113

Ez így van,jól tudod.

Igen ,digitesnél is úgyszint.Nálam is eljátsza mindig,hol felpörög,hol ejt.

Megég a rámenő stekker műanyag egyik lába.Onnantól jönnek  a felpörgések.

A tuti megoldás régi levág,bontóból  venni uj stekkert,majd azt beforrasztani.Újonnan nem lehet kapni.

Én még fa fogpiszkálóval hézagoltam,feszitettem valamerre,de ideig óráig jó volt.Majd kezdte megint.

Ne halasszátok sokáig,én sem fogom,mert kormosodik a vezeték is már nálam.Nyarat nem várom meg amikor sokat kell a venti.

Mostanában több autóhoz is rendeltem stekkereket,hasonló okok miatt,szinte mindenhol 3000ft az ára.

Előzmény: gss (123111)
gss Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123112

...úgy meg pláne tévedek ha elsőre a kérdést rosszul olvasom. :-)

Manuális klima esetén szokott ez a hiba előfordulni, digitklímánál lehet hogy szintén, de az is lehet hogy kizárt dolog mert nem tudom.

Előzmény: gss (123111)
gss Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123111

Több mint vsz a venti csatlakozója kontakhibás (jobb egyből alul egy tornász hozzáfér)

Ha szerencséd van a réz érintkezők nem melegedtek még fel (a kontakthiba miatt) annyira hogy a rugalmasságot elveszítsék, így ha tisztítod esetleg picit hajlítasz rajta akkor megszűnik a hiba.

Ha kilágyult akkor vagy cseréled az egész csatit vagy direktbe kötöd a vezetékeket (ez egyszerűbb, de ezt is el lehet rontani pl pillanatpákával,szigszalaggal a hőfokszabályzós páka és a zsugorcső helyett).

 

Persze ez csak az én meglátásom, tévedés jogát fenntartom.

Előzmény: -ikszipszilonze- (123110)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123110

A narancsliget utastéri szellőzés ventillátora mostanában úgy gondolja, hogy ingadozik, random emel, ejt a fordulaton. Ha manuálisan állítok neki sebességet is csinálja, bár kevésbé. 

Az autó mely pontjára öntsem a benzin+gyufa párost a javítás érdekében?

Még nem vettem fel a fonalat, csak gondoltam elsírom magam első körben. Rémlik valami, hogy ennek is van ellenállása, elsőre ezt tippelném, de addig is várom, hogy valaki megszánjon és kiokosítson. :)

Mostanában megyegetek vele többet, jönnek is csőstől is a problémák! Pár hónapja egy kuplung pedál mikrokapcsolója ugye, aztán pár hete izzót kellett cserélnem (a jobb oldali továbbbra is nagy élmény a légszűrőtől :D), most meg ez! Őrület.

ovoid Creative Commons License 2022.03.02 0 0 123109

Köszönöm!

Hát, nekem már elég lenne a három ajtó, de csak kevés km-est vennék meg, amit nem lelek a piacon.

Ha még azt is hozzáteszem, hogy csak nem dohányzó lehetne, amibe a szivargyújtót sohasem használták, akkor olyan a világon sincs, tudom. Ja és persze, garázsbantartott hölgytulajdonostól.

Biztosan nagyobb élményt adna, mint az 1.4  8V, ami azért annyira, nem rossz ám! :)

És hogy mi a kevés? Nálam a 100e km alatti, amihez még nem nyúltak!

Előzmény: Rigo35 (123108)
Rigo35 Creative Commons License 2022.02.28 0 0 123108

Helyes,jól teszed !

Kiforrott konstrukció ,csak ráaggadtak egy turbót.Én nagyon imádom.6éve van nálam.Csak azért válnék meg tőle,mert négyünknek pici a háromajtós.Nyáron van is gond a pakolással.Motorja miatt van csak meg.

Előzmény: ovoid (123107)
ovoid Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123107

Köszönöm, mindkettőtöknek!

Ezt akartam hallani :)

És én sem találtam, sehol, de azért nem árt többfelöl informálódni.
Mint az sejthető, szemezek eggyel....

Előzmény: Rigo35 (123106)
Rigo35 Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123106

Ebben nincs hálaisten.

Nemúgy mint bajor társ prémium modelljeibe.

Előzmény: ovoid (123104)
gss Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123105
Előzmény: ovoid (123104)
ovoid Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123104

Urak!

Az 1,4 T-jet-ben is van a szívókeresztmetszetet szabályzó síktolattyú?

Vagy a turbós változatból kihagyták?

Erre gondolok...

 

amator11 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 123103

Én nem vagyok tribológus.

 

Saját tapasztalat, 1,2 turbó benzines, 110 Le.

 

A fedélzeti computer tudta mutatni az olajhőmérsékletet. Már régen meleg volt a víz (télen már bőven meleglevegőt lehelt) be amikor az olaj hőmérséklet még korántsem volt az üzemi hőfokon.

 

Ez azt jelentette, hogy télen -10-0 fok között kellett neki országúton kb 10 km, nyáron ez kb 7-8 km hogy elérje az üzemi hőfokot az olaj. Vagyis mondhatjuk, hogy egy átlagos (vidéki) városban szinte sohase éri el az üzemi hőmérsékletet, ha munkába/iskolába/oviba jársz vele, hacsak nem a város túlsó végére jársz.

 

De a tapasztalat az, hogy az átlagos üzemi hőmérséklet normál országúti (100-100) és light autópálya tempónál (110-120) között 94-96 fok között volt (-10 fok és 40 fok külső hőmérséklet esetén)

 

Ha nagyon megzavartam (értsd siettem) és óraszerint 170-180 között mentem tartósan, akkor nyáron 35-40 fok külső hőmérséklet esetén ez 104-108 fok volt.

 

De ugyanilyen sebesség mellett télen -10 fokban is ennyi volt, tehát a külső hőmérséklet különbség ami jelenesetben 50 fok volt szinte alig befolyásolta az olaj hömérsékletet (értsd internetes beírások, hogy nyáron vastagabb olajat tesznek bele).

 

A Toyota Yaris 1,3 esetében az ajánlás 0-20, de megengedi az 5-30-at is azzal a kitétellel, ha autópálya menetek is vannak benne. És ezeknél (off Toyota motoroknál) nem az olajfogyasztás volt a kezdeti gond, hanem a magasabb viszkozitás mellett a gyűrűk kokszosodása, megszorulása és ennek folyománya lett az olajfogyasztás. Pedig a szervizek ott is jót akartak.

 

De persze az Toyota, itt meg Fiat fórum ezért kérdeztem a tapasztalatot.

Előzmény: Énvagyok148V (123102)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.02.04 0 0 123102

Csak az előírtat! Az 5W-40 és a 0W-20 között óriási a különbség viszkozitásban. Még az 5W-30 sem jó. A vékony olajtól ki fog csapágyasodni a nem igazán szoros illesztésekkel készült motor. Ha a megfelelő olaj van benne, akkor így a motor kvázi kinyírhatatlan, hidegen üvegeléstől sem hal mag azonnal (már ha valaki leszarja az autót vagy tehetségtelenül vezeti). A "FIAT 9.55535" az minden Fiat motornál ugyanaz, de ami utána következik ott van a lényeg.

Előzmény: amator11 (123093)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.02.04 0 0 123101

MAP szenzor. Csere. Sajnos tipikus.

Előzmény: szola911 (123095)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!