Botrány!
A Fidesz indokolatlanul alacsonynak tartja a Malév jelenleg tervezett vételárát, mert elképzelhetetlen, hogy az állam két budai lakás áráért, 160 millió forintért értékesítse a nemzeti légitársaságot
Azért nem olyan fekete az az ördög, mint ameilyennek festik. Részemről semmi baj sincs úgy álltalában semmiféle privatizációval. Attól leszek görcsös hogy már megint azok privatizálnak akik eccer már felosztották tesvériesen a zállami vagyont. Hol "spontán" hol "eredeti" módszerekkel, de látványosan jól jöttek ki belőle.
"A Malév belső feljegyzéséből - amelyet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és az ÁPV Rt is megkapott - kiderül, hogy a társaság 2003-ban és 2004-ben összesen 10 milliárd forintos állami tőke-injekciót kapott, ami egyáltalán nem jelenik meg a vételárban. Ezen kívül a 5-6 milliárd forint található a Malév számláján, valamint a 2005-ös terv 100 millió forint adózás előtti eredményt tartalmaz, azaz a Malév jelenleg is képes kitermelni a lízingelt légiflotta éves díját. A képviselő azt is megemlítette, hogy a privatizáció során a Malév tulajdonában lévő 2db Boeing 767-es és 4db CRJ repülőgép (amelyek értéke 74 millió dollár, azaz közelítőleg 15 milliárd forint) is a vevőé lesz. "
"A Jobbik Magyarországért Mozgalom szerint az egyik legdinamikusabban fejlődő iparágnak, a légi közlekedésnek a privatizációja egy újabb lépcső Magyarország gyarmatosításában. A Gyurcsány-Kóka páros mindent megtesz azért, hogy a nemzeti tulajdont képező, három légi közlekedési szereplőt minél előbb idegen kézbe juttassa...
Metes György, a Jobbik Közlekedési Kabinet elnöke"
Úgy is, mint "Metes György, "a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének (MLSzSz) elnöke".
Ahhoz a 2 budai lakáshoz tessék még hozzáadni a teljes adósságállományt, és néhány milliárd kötelező beruházást. Benne van a kiírásban, csak nem kellett volna olyan korán belefáradni az olvasásba :-)
Volt egy nagyon jo jarat az Atlanta Budapest Delta Malev kozos uzemeltetesu, igaz Delta geppel az nekem idealis volt,mert New Orleansbol atlanta 1 ora 20 pec repulout.Csak sajnos az megszunt. Marmint az nekem nagyon jo volt.Igaz nem a legmodernebb gep volt .
Igen. A Malév a tengerentúli járatokkal a point-to-point utasokra épít, ill. a bud-i átszállásra, és nem a new yorkira. Hiába drága a járat, és jó load factorral is üzemel, csak a 185 székkel szinte lehetetlen a gazdaságos üzemelés.
De mervado nalam,hogy melyik tarsasaggal utazom. Nem mondom ,ha New Yorkban elnek.,vagy Torontoban akkor nem bannam a kozvetlen jarat miatt a malev jaratot,hogy valamivel dragabb, de en mashonnan utazom oda fel es igy mar nem mindegy.
Igy mar szempont melyik repuloteren kell atszallnom es az ar is jobban.es jobban szeretem ha ilyen minneapolis , Memphis meretu repterek legyenek, vagy ha mar nagy akkor a washington dulles.
" én sosem repültem, de, akik már repültek, azt mondják, a malévvel ne!"
En eleg sokat repultem es szeretek malevval repulni, de egy tengerentuli repules ha a malev a transzatlanti jarat akkor dragabb.De szivesen utazom veluk ha europan belul kell menni es a Fokker gepeik ulesei sokkal kenyelmesebbek a turista osztalyon mint a mas tarsasagoke. De az ujabb Boeing 737-esekben is.Szelesebbek mint a normal turista ulesek.legutob bilyenekkel mentem haza Frankfurtbol illetve Parizsbol.
Es a malev gepeken meg eleg jo a kiszolgalas.De azt minden tarsasag egyre jobban visszafogja.
A Malév szakszervezetei ellenzik a privatizációt
addToShelf("20050608malevpriv","A Malév szakszervezetei ellenzik a privatizációt","/gazdasag/20050608malevpriv.aspx");
2005. június 08. 17:57
A Malév dolgozóit reprezentáló hat érdekképviselet kifogásolja azt, hogy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) nem vonja be a szakszervezet képviselőit a privatizációs folyamatba, továbbá szerintük a légitársaság a jelenlegi formájában a privatizációra alkalmatlan.
A hat szakszervezet által szerdán kiadott közlemény szerint "a Malév Rt. több ezer dolgozóját képviselő szakszervezetek el akarják kerülni, hogy fillérekért herdálják el a magyar nemzeti légitársaságot. Elfogadhatatlan a munkavállalók számára az a tény, hogy a tulajdonos a nyertes pályázótól ellenértékként elfogadná a Malév meglévő vagyonelemeinek értékesítéséből befolyó bevételt is, amely magában is több tízmilliárd forint".
A közlemény hangsúlyozta: "... Az érdekképviseletek elszomorítónak tartják, hogy a pályázók nagy részének magyarországi segítői között szerepelnek a korábbi menedzsment "sikertelen tagjai, illetve vezető tisztségviselői". ....A Malév szakszervezeteinek határozott álláspontja szerint a légitársaság a jelenlegi formájában privatizációra alkalmatlan." Eladása csak egy szűk érdekcsoportnak lehet érdeke - olvasható a szakszervezetek közleményében. "Céljaink közösek a jelenlegi menedzsmenttel, akik élvezik a Malév munkavállalóinak bizalmát és támogatását. ... mindaddig, amíg a vállalat jó úton halad a Malév és munkavállalóinak közös jövője érdekében."
Oravecz Péter, a Malév tulajdonosi jogait gyakorló Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) kommunikációs igazgatója elmondta: "Az ÁPV Rt. megfontolt, körültekintő és minden elemre kiterjedő szakmai döntést hoz, amiben a vételár a döntés egy eleme lesz". A kommunikációs igazgató szerint korai még nyilatkozni a vételárról, hiszen a tárgyalások folynak és az ajánlatok még meg sem születtek. Arra a megállapításra, miszerint a Malév meglévő vagyonelemeinek értékesítéséből befolyó bevételt fogadná el a részvények ellenértékeként a nyertes pályázótól, a kommunikációs igazgató azt mondta: a befolyó bevétel a Malév gazdálkodását javítja, a cég veszteségeit csökkenti. A légitársaság szakszervezetei folyamatosan kapnak tájékoztatást a privatizáció helyzetéről - tette hozzá az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója.
Az MTI úgy tudja, hogy szakszervezeti képviselők konzorciuma is pályázik, de ezt egy magát megnevezni nem kívánó szakszervezeti vezető határozottan cáfolta. Az MTI a Malév szakszervezeteitől úgy értesült, hogy a mintegy 3200 dolgozót foglalkoztató Malév hat érdekképviseletének az alkalmazottak 60 százaléka a tagja.
én sem okos, sem szagértő nem vagyok, csak azt tudom, hogy épppen eleget fizettem adómból, hogy mások repülhessenek, a malév vezetők mindig a pénzüknél voltak, én sosem repültem, de, akik már repültek, azt mondják, a malévvel ne!
"Adott egy légitársaság. Lízindelt géppark, két saját tulajdonú B767-200-al, amik rendkívül rossz adottságok (185-ös székezés) tengerentúli járatokra milliárdos veszteséget termel évente. "
En egyszer utaztam veluk,ugy hogy a New York Budapest es vissza jaratra a malevvel,de 30 szazalekkal dragabb volt mint ha Northwest KLM-mel mentem volna amsterdami atszallassal. Raadasul utalom a JFK-t az egyik legvacakabb repter az USA-ban.Azota se.Inkabb atszallok Amsterdamban ,vagy Frankfurtban