Keresés

Részletes keresés

MrJones512 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39171

Nem igazán van gondolkodni való olyasmin, hogy pl. "CO2-vel miért nem lehet finom cseppes-spray hegesztést csinálni", merthogy lehet.

Több áram kell hozzá, de lehet.

Előzmény: Xabi_1 (39170)
Xabi_1 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39170

Áram van? Vagy küldjek azt is? :)

Ha nem tudod a választ, és nem akarsz gondolkozni rajta engedd el a témát...

Előzmény: Bmrenault (39169)
Bmrenault Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39169

Küldj palackot reduktorral privátba adom a címet! Csinálok vele egy méteres varratot is!

 

Ps. a cuccok maradnak!

Előzmény: Xabi_1 (39166)
Xabi_1 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39168

Olyasmi :) Hátha valaki érteni akarja az összefüggéseket is és gondolkozik.

Erről a kérdésről nem írtam, ebből a kérdésből következik majd az is hogy CO2-vel miért nem lehet finom cseppes-spray hegesztést, illetve impulz hegesztést csinálni.

Előzmény: Paco155 (39167)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.28 0 1 39167

Te magad írtad le 5-6 napja a miérteket.  Mi ez? A tanár ellenőrző kérdése?

Előzmény: Xabi_1 (39162)
Xabi_1 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39166

Szerintem Te még nem próbáltad, nem igazán lehet vele hegeszteni, csak taknyolni. Próbálj meg egy hosszabb varratot

Az tudjuk hogy mivel lehet, de a kérdés hogy 100% Ar-el miért nem lehet.

Előzmény: Bmrenault (39163)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39165

Mert szar lesz. Nem próbáltam, csak láttam a YT-n.

Előzmény: Xabi_1 (39162)
MrJones512 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39164

"Próbálta már valaki?"

 

Ja.

 

Egyszer volt egy sorozat lóitatónk rozsdamentesből, és hát nem igazán ment még az awizás (jó, az később se, mert gyakorolni kellett volna).

Akkor "hegesztettünk" (blehh... pöttyözgettem!) tiszta argonnal és rozsdamentes huzallal.

 

Meg lehetett csinálni, bár magasabb áramot igényelt (máskülönben nagyon hernyó lett a varrat) és a felszíne is szürkült.

Az lett belőle, hogy pöttyözve megvarrogattam, aztán vagy meg lett flexelve a varrat, vagy - ha olyan helyen volt -, átmasszíroztam az awival, hogy terüljön.

Előzmény: Xabi_1 (39162)
Bmrenault Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39163

Az megvan hogy awizni meg csak argonnal lehet? :D

 

Hegeszthetsz argonnal, de a beolvadás képe más lesz.Meg az ív nem az ideális.

 

Lágy acélhoz/ acélhoz nem ajánlott.

Corgon (75Argon/25Co2) ideállisabb.

 

Rozsdamentes tiszta argon vagy 2% co2 tartalmú corgon.

 

 

Előzmény: Xabi_1 (39162)
Xabi_1 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 39162

Heti kérdés:

Acélt illetve rozsdamentes acélt csak MAG hegesztéssel (aktív gázzal) lehet hegeszteni. Miért nem lehet 100% Ar-el Mig hegesztéssel? Próbálta már valaki?

Bmrenault Creative Commons License 2024.02.27 0 0 39161

Azaz, látod milyen kis okos vagyol! Porbelesként engem ez a téma nem érint :D

Előzmény: Paco155 (39160)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 39160

Hanyecz  de mindegy :)

Előzmény: Bmrenault (39159)
Bmrenault Creative Commons License 2024.02.26 0 0 39159

Hegesztés hobbiba van írva sanyó aszem siófok.

A nagy szolgáltatók csak bérléssel foglalkoznak.

Előzmény: András82 (39158)
András82 Creative Commons License 2024.02.26 0 0 39158

Nem tudjátok, minden ipari gáz szolgáltónál csak bérelni lehet palackot?

 

A Siad-ot tudom.

 

Messer, Linde esetében is csak bérlés van?

András82 Creative Commons License 2024.02.26 0 0 39157

Ha jól sikerült a lezárás, akkor a gyökoldalon is szép fémszínűnek, fényesnek kell lenni.

 

Előzmény: Amadeus214 (39156)
Amadeus214 Creative Commons License 2024.02.26 0 0 39156

Köszi. Igen, mindkét végét lezártam alufólia pogácsával. Nem teljesen légtömör, de azért zár. Néha még leragasztom aluszalaggal is, de elég macera leszedni, ha ráég a ragasztó. A fittingbe tett központosító/hőelvezető csavar mellet tud kijönni a levegő.

 

(Ja, és rosszul írtam, 1,2 mm volt a hozaganyag.)

Előzmény: András82 (39155)
András82 Creative Commons License 2024.02.26 0 0 39155

Szerintem nem rossz. Én a fotókról em látom zárványosnak.

A gyökvédelem esetében a cső másik végét is lezártad?

Az nem látszik a képen.

Érdemes mindkét végét légmentesen lezárni, és felül hagyni egy kis rést hogy a maradék oxigén ki tudjon menni. Az argon ugye nehezebb a levegőnél.

Kicsit vastag lett a gyök, de gondolom az eléggé eltérő falvastagság miatt nem egyszerű...

Előzmény: Amadeus214 (39147)
András82 Creative Commons License 2024.02.26 0 0 39154

Sziasztok.

 

Eladó csak kibontott egyszer befűzött önvédő porbeles (gáz nélküli) huzal.

 

Az én gépem sajnos nem alkalmas rá, szétberhelni meg nem akarom. :)

 

0,9 mm átmérő (0,8 kg)

 

https://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Onvedo_porbeles_hegeszto_huzal__0_9_mm_0_8_kg__145870852.htm

MrJones512 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 39153

Azanyámidegesúristenit.

Előzmény: Bmrenault (39152)
Bmrenault Creative Commons License 2024.02.25 0 0 39152

Jaaj de nincs itt akinek írtad.

De megtaláltam a lényeget.

https://www.facebook.com/share/r/hzkDEwDu7uaKCroe/

Előzmény: MrJones512 (39150)
MrJones512 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 39151

"Sziasztok lenne egy olyan kérdésem, hogy egy sima acélt (pl. A38) továbbá egy magasabb C tartalmú acélt (Pl C45 előmelegítve) hányszor szabad újra hegeszteni? Sima CO hegesztéssel?"

 

Ahányszor csak akarod, mer' így is, úgy is szar lesz. :)

 

De tényleg....

Az hagyján, hogy a varratban keveredni fog a két anyag (tehát a "biliacél" ugyan egy kicsit keményebbé/ridegebbé válik, de a C45 viszont veszíteni fog a széntartalmából), mer' ez igazából csak jó nekünk. Hisz az átmenet miatt kevésbé lesz törékeny maga a varrat.
 

A bajság ott lesz, hogy azt a terhelést, amit a ridegebb anyag elbírna, azt a terhelést a lecsökkent széntartalmú varrat már nem biztos, hogy elviszi. Ráadásul egy utólagos hőkezelés során - hacsak nem kifejezetten lágyításról/feszültségmentesítésről van szó -, akkor a két anyag eltérő módon fog viselkedni. Abból meg simán lehet repedés, vagy törés.

 

Deee igazából a mechanikai szilárdság valószínűleg itt csak másodlagos, mert az A jelzésű acéloknál ugyan a szám a garantált szakítószilárdságot jelenti (itt: 380 N/mm2), de ez eléggé khmm... alacsonyka, a "C" meg hát nem is garantál mechanikai jellemzőt, csak vegyi összetételt. (Legalábbis anno így tanultuk.)

Előzmény: laskapereszke (39141)
MrJones512 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 39150

"Az edzés és a megeresztés folyamatát együttesen nemesítésnek nevezik."

 

Edzés+magas hőfokú megeresztés.

 

A gyakorlatban ez az A3+50 celsius fokról gyors hűtést jelent kb. 540 fokig, hőn tartást, majd nagyon lassú további hűtést.

Előzmény: Bmrenault (39145)
MrJones512 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 39149

"A rajzra rá van vezetve az alábbi: "a nyaki résznél maximum 2x hegeszthető újra" (a nyaki résznél szokott törni).
Mi az oka annak (tudományosan), hogy csak 2x lehet a törött részt újrahegeszteni:
-talán a többszöri hegesztés miatt az érintett rész teljesen martenzites (edzett) lesz?"

 
Nna, ez egy olyan jó kérdés, hogy csak tippelni tudok:
a.) az akkori hegesztőanyagok közt nem létezett annak a bizonyos Cr2-es alapanyagnak megfelelő hegesztőpálca, ezért a varrat túl sok ötvözőt szív el az alapanyagból. Többszöri hegesztés=>ötvözőkben szegény varrat és környéke.
b.) a cucc kovácsolva volt, ezért a többszöri hegesztés tönkreteszi a kovácsoláskor kialakult szálszerkezetet.
c.) a cucc eredetileg edzve volt és nagyobb varratvastagság esetén (többszöri hegesztés, ugye...) helyileg tönkreteszi ezt az edzést.

 

A hegesztés és környéke mindhárom esetben elgyengül.

 

Az "a" egy megfelelő hozaganyaggal még megoldható, de a másik kettő - házi körülmények közt - nem igazán. Mert hát senkinek sincs otthon edzőkemencéje.
 
Valószínűleg nem egy megfelelően (túl-)méretezett alkatrészről van szó, azért szabtak neki ilyen szigorú követelményt (illetve azért törik ott a legtöbbször, ahogy írtad).

Előzmény: laskapereszke (39143)
d_feco Creative Commons License 2024.02.23 0 0 39148

Köszönöm válaszod.

 

A kérdéseim csak ezért voltak, mert mi rozsdamentesből dolgozunk, legtöbbször ko33 anyagból de akad más is a tarsolyban. Csak a CO(2)-s (szakértő) kolléga olyan gyönyörűen telfröcsköli az egész mindenséget IS cunderrel, hogy egy-kettő nap elmegy a kopácsolással (mert a pneumatikus cucc nem fér oda). S ha netalán engem állítanak majd a jövőben ilyen feladat elé, akkor nem szeretnék úgy nézni, mint pina az új bugyira.

 

"Egy két nap múlva megnézheted: sárga zöld színben, a vízből levegőből kicsapja a sókat olyan mintha lefestenéd sz*rral..."

Ezen már túl vagyok, mert vagy elfelejtettem lemosni (10 m^3-es 'tégla'), vagy pedig csak nagyjából lett leöblítve, s akkor már nem látszódott az a vékony filmréteg. De pár nap múlva már csudálatosan szép volt. A rozsdamaró viszont szépen leszedi azt a retket, akár hetekkel később is (de azt is le kell mosni utána) - de ez ismételten csak anyag és munkaidő pazarlás.

 

Ennek az elektropolírozó masinának majd utánanézek, mert néha úgy érzem, hogy ez idő, pénz, energia és vízpazarlás kombinációja - egy az egyben.

Előzmény: Xabi_1 (39146)
Amadeus214 Creative Commons License 2024.02.23 0 3 39147

Ha már szóba került rozsdamentes, itt egy kis képriport a mai saválló  bütykölésről. A múltkor valaki hiányolta a képeket :)

 

Vékony, másfeles (inkább szűk 1,4) falú 38-as cső, vastagabb fitting. 1.4404 anyag.

Nem sikerült az ívet tökéletesre kimunkálni, lett egy pici rés.

AWI, 40A, 1,6 wolfram, 1,6 316L hozaganyag

Gyökvédelem 

Elektropolir (fürdő, nem varrattisztító gép)

Kicsit zárványos lett, nem értem, miért, remélem, nem az új hozaganyag. Valami ismeretlen vidéki webshopban vettem.

 

Jöhet a kritika, jól bírom :)

Előzmény: Xabi_1 (39146)
Xabi_1 Creative Commons License 2024.02.23 0 2 39146

Eddig szerkezeti acélról beszéltem, a rozsdamentes acélból  több típus van és ott gyakran nemcsak a hegesztés a fontos hanem hogy késöbb a varrat ne korrodálodjon. Ebben a témában nem vagyok expert. (Ráadásul inkább AWI-s téma)

Ipari szinten szoktunk hegeszteni az 1.4301 (KO33) vagy 1.4404-es anyagot, legutóbb kb.: 800 méter varrattal kellett 5 mm-es rozsdamentes padlóburkolatot "vízzáróan"hegeszteni. Semmi extra, kell hozzá rozsdamentes 1 mm-es huzal, C2-es gáz (Ar 98% + Co2 2%), vízhűtéses pisztoly, aztán hajrá. Könnyen hegeszthető, nem fröcsköl...

A varrat tísztítás majdnem több idő mint a hegesztés. Savazni szerintem öngyilkosság hacsak nem áll rendelkezésre nagy mennyiségű víz illetve olyan elfolyó rendszer ami a savas vízet környezetbarát módon elvezeti. Sajnos a pác sav reaktív anyag, vízben jól oldódik, de ha vizes felülettel (amiben maradt pác sav) otthagyod a szépen letisztított felületet. (azt hiszed minden szuper) Egy két nap múlva megnézheted: sárga zöld színben, a vízből levegőből kicsapja a sókat olyan mintha lefestenéd sz*rral... Ha savval pácolsz akkor sokszor mosd le, el kell tüntetni az összes pác savat....

Mi elektropolirozót használtunk, nem mérgező, nem környzet szennyező. Kis mitugrász géppel kb. A hegesztés sebességével azonos sebességgel tisztítható a varrat.... 

Előzmény: d_feco (39139)
Bmrenault Creative Commons License 2024.02.23 0 0 39145

Háát.

Hajó az mozog, hajlik. Valószinű 2 hegesztés után egyszerüen biztonsági okokból selejtezik.

 

Gondolom nem mai darab. Te se tudod hányszor volt hegesztve... Esetleg kép?

Ha nem akarod újra gyártani esetleg bazi nagy, hegesztés után felmelegited

 

"A megeresztés az edzésnél alacsonyabb hőmérsékleten (100 - 700°C) történő fenntartását jelent. Ez a folyamat csökkenti az acél keménységét, de rugalmasabb és szívósabb fémet eredményez. Az edzés és a megeresztés folyamatát együttesen nemesítésnek nevezik."

 

Mert lusta vagyok leírni, hegesztés környékén kell csinálni és vastagságtól függöen órákig is lehet csinálni. Felmelegited és onnét kezdve 1 órán keresztül tartani pl.

Előzmény: laskapereszke (39143)
Laci-59 Creative Commons License 2024.02.23 -2 0 39144

A gyártó is hegesztette,vagy ez egy darabból készült valami.....?

 

Előzmény: laskapereszke (39143)
laskapereszke Creative Commons License 2024.02.23 0 0 39143

Ezek szerint a probléma akkor lép fel ha az előző varrat nincs jól kiköszörülve.

 

Még egy (utolsó!) kérdésem lenne:

 

Van egy Cr2-s acélból készült kengyel, meg van róla az eredeti  Magyar Hajó és Gépgyári rajz.

 

A rajzra rá van vezetve az alábbi: "a nyaki résznél maximum 2x hegeszthető újra" (a nyaki résznél szokott törni).

 

Mi az oka annak (tudományosan), hogy csak 2x lehet a törött részt újrahegeszteni: 

 

-talán a többszöri hegesztés miatt az érintett rész teljesen martenzites (edzett) lesz?

 

Köszi mégegyszer.

Bmrenault Creative Commons License 2024.02.22 0 0 39142

Ha kiég a széntartalom akkor lágyúl, ha edzed akkor meg törékeny lesz.

Lehet olyannal találkozni hogy az újrahegesztett cucc a varrat melett törik.

Na ezért láthatod hogy kivágják a picsába és új darabot hegesztenek be.

Viszont ha kiköszörülöd a régi varratot többször újra lehet hegeszteni.

Pl régi kapuk javitása.

 

Előzmény: laskapereszke (39141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!