Keresés

Részletes keresés

abes Creative Commons License 2024.03.10 0 0 18063

Szuper.

Előzmény: Versity (18062)
Versity Creative Commons License 2024.03.10 0 1 18062

Így lehet ,ahogy mondod. Igazából a gyertyapipa /kábel,meg a szivató az ,amin változtattunk. Az utóbbi pár napban hibamentesen üzemelt a motor. Hidegen szivatóval indul,aztán leállítás után is indul szépen. Ahogy kell! Úgyhogy talán beáll a rendes üzembe. A gyerek ügyesen megy vele🙂! 

Előzmény: abes (18061)
abes Creative Commons License 2024.03.05 0 0 18061

Itt apró hibák lesznek amik összeadódva már instabil működést okoznak.
Játszós, de végig kell nézni ezeket az apró dolgokat. ;-)

Előzmény: Versity (18060)
Versity Creative Commons License 2024.03.05 0 0 18060

No..Tegnap kerültem egy jót a géppel. Előzményként még annyit,hogy kifűtem a szivató bovdenét,mintha feszült volna. Új helyen elvezettem,most jó. Tehát reggel kitol ,beindul,majd fuldokol,majd leáll. Mondom ez nem szikra baj. Gyertya ki,szikra van ,gyertya vissza,majd ráhúzott szivatóval kicsi tekerés után beindult,pár gázfröccs után szivató vissza,és már szépen ketyegett alapjáraton. Aztán elmentem Tata- Dunaszentmiklós-Süttő-Tardos-Agostyán-Tata útvonalon egy próbakörre. Mindig beindult szépen,amikor leállítottam. Délután a gyerek is próbálgatta,működött faszán. Neki is kellett a szivató indításkor . Úgyhogy ennyi egyenlőre,próbálgatjuk tovább..aztán majd alakul..

Főnix 500 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 18059

Pontosan..

 

Őszintén..?

gyakran láttam Anno..

S mostanság is divat..

Az hogy a kistermetű,

vékony lánykák is mennek ám mopeddel,

nagy távokat is,

meg kishelyeken(falu) munkába, gyerkőcöt vinni..

Békés megyében pl.

 

Avagy veterán talikra régi mopeddel érkeznek..

De sokszor olyan is van, hogy bizony,

ilyen Rs-ekkel vágtáznak a félmázsa környéki

"kis" hölgyek a 150-160 cm-ékükkel túrázva,

B jogsival.

Persze, erre régebben volt alkalmam látni...

De a fiatalok is, apró öregek is..

(Igaz, manapság már ritka,

de van mopedtúrázó is)

 

Tény, utazó 70-et lazán tudnak tartani síkon,

hegyekben átlag 30-40 km/h kell rájuk számolni.

 

Most Makó kerülésen is,

Egyik cimbora Xray 50-nel jött, 70-80 km/h mentünk.

 

Viszont ha tunig is van, gyorsabb,

de a  tankolást is figyelembe kell venni

időben s pénzben mennyit nyernek egy egy ilyen úttal.

De van benne jó kaland.

Sok régi mopedes haver szeret Balatonra,

országba, országkerülőbe járni ilyen géppel.

Idő, s pénz mint minden. De jó kaland.

Pár szösszenet, a "kóbor kutyik"

legcukibb emlék egyike..

 

Mai (April)Rs, (yahama) Tzr 50 világában,

tini rakéták világában pláne...

 

 

Facebook

 

 

 

Előzmény: Versity (18058)
Versity Creative Commons License 2024.03.04 0 1 18058

Na igen....30-50😆🤣....pont ahogy írod😀! Pörgetni,állandóan váltogatni...nagy hang kis teljesítmény😆! Azért itt a Tarján-Tardos-Agostyán környéki hirtelen emelkedőkön tényleg csak 50 körül mászik fel,ha nem váltom el magam a domb alján,és sikerül nagy fordulattal nekiindulni az emelkedőnek. Egyenesbe azért még szembeszélbe is tudja a 70et,szélcsendbe egyenesbe meg olyan 80 fölött picivel....lejtőn meg több,de akkor már full-full nyélen🤣! Én asszem hamar kinyírnám,bár aztán fene tudja. Ezeket végül is nagy fordulatszámra tervezték. 5-6 ezertől használható,olyan 9ezerig még jó,utána már csak pörög. Viszont adja a motoros fílinget,eggyáltalán nem érzem magam rajt úgy mint majom a köszörükövön. Tetszik a  2 ütem,hogy pörög,hogy visít....csak hát ugye jobb lenne 125-ösbe,mert azért valjuk meg az őszintét,hogy ez az 50ccm elég halovány. Másrészről viszont a gyereknek megtanulni motorozni...meg szerelgetni🤣,pont tökéletes. Fiatalos,csajozós🙂...Mit nem adtam volna gyerekkoromba,ha egy valami hasonló gép lett volna Star helyett! 

Előzmény: Főnix 500 (18057)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 18057

Vigyázz! 

Ez a gép totális kis kanyarvadász!

Bele fogsz Zúgni, tuti!

Kicsi, könnyű, kiváló úttartás..

Minden kis kanyar

túl könnyű és brutál élvezet lesz..

Még ha lassan is,

bő 30-50 km/h-val a hegyekben.

Előzmény: Versity (18056)
Versity Creative Commons License 2024.03.04 0 0 18056

Ez még karburátoros,szerencsére. Remélem,hogy tényleg kiiktattuk a bűnös elemet😀,és ez okozta a riadalmat...de majd kiderül. Próbálgatom,használjuk,aztán majd elválik. Lehet,hogy a szivató bovden is bezavart,a fene tudja. Ma megjáratom,elmegyek a hegyekbe szerpentinezni🤣🤣🤣!

Előzmény: Főnix 500 (18055)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 18055

Mondtam..

"

Aztán egy helyen "mókából"

kicsavarták kicsit a gyertyapipát,

a gyújtóvezetékről,

hogy ne tudjak a csapattal menni,

Lefulladjak valahol."

 

Itt meg véletlenül "meglazult"

 

Igaz, viszont hogy néha a túl dús,

vagy túl szegény benzin adagolás

is csinál néha ilyet,

sőt a karbi eltömődés, hiba..

De mivel 2010-es,

gondolom injektoros, nem?

Viszont tuti a gyertyakép is.

 

De lényeg, megvan a bűnős,

szerintem..

Go! Hajrá!

 

Előzmény: Versity (18053)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18054

Egész jó.
Jól látom, hogy 8-as a gyertya?

Email címedet megint nem találom.
Írj rám.

Előzmény: Versity (18053)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18053

Ilyen a gyertya. Ez nem tűnik dúsnak...szinte száraz volt.  Mentem vele egy erőltetett 25 kilómétert.Otthon mertem csak leállítani. Aztán 3szor próbáltam utána beindítani,mindig indult. Indulás előtt megigazítottam a szivató bovdent,mert mintha feszült volna egy picit,meg levettem a gyertyapipát,csak úgy,hátha...és azt vettem észre,hogy alig volt rátekerve a kábelra. Lecsiptem a végét,és koppon rátekertem. Úgyhogy ma jó volt,mert  délelőtt a fiam próbálta,és akkor is működött rendesen. Holnap megyek vele egy nagyobb kört reggel,aztán próbálgato. Az idomot leszedtem megint,így hozzáférni...úgyhogy honap megállok majd útközben is🫣!

Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18052

Elméletileg 2010es. A sérültnek tűnő vezetékre gondolsz,vagy a kapcsolóra,hogy letestel vagy megszakít? Lehet azt is javítani kellene,de akkor meg kell bontani a gyári köteget,mert szinte utána van az első csípődés. Ha kiiktatom a kapcsolót,meg a sérült vezetékdarabot,úgy,hogy összekötöm a két vezetéket azzal elméletileg ki lehet zárni az esetleges ottani hibát...?(nagyon rá vagyok kattanva arra a vezetékdarabra🤣🤣🤣)

Előzmény: abes (18051)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18051

Általában vagy megszakit vagy letestel.

Eloturok valami manualt hozzá.

Évjárat?

Előzmény: Versity (18049)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18050

Gyertyakep megmondja.

Előzmény: Versity (18048)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18049

Én kimondottan nem gyújtáshibára gondonék,hanem valami érintkezés,kontakt...a sportmotoros fórumban is kérdeztem,ott ezt bővebben ki is fejtettem. Szerintem a vészleállítónál a sérült,nyomódott szigetelésü vezeték egy lehetséges hibaforrás,bár ez csak egy gondolat ,mert a többi részével,hogy az hová megy,azzal annyira nem vagyok tisztában🤣!

Előzmény: abes (18045)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18048

Ma a gyerek próbálgatta a kis zsákuccánkban,indult rendesen. Majd mondom neki,hogy jól üzemmelegítse be,majd nyél,és úgy állítsa le. Akkor így ha nem indul,akkor szegényíteni kell?

Előzmény: abes (18046)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18047

Erre holnap ránézek,(ma dolgozok)bár olyan sokat egybe nem sikerült menni vele,hogy szépen kiégjen. Beindul szivató nélkül is,de utána kéri. Tehát beindul,szivatóval párat fröccsözök vele,szivató vissza,és ketyeg is szépen. Pont mint egy Simson😁! Egyébként egy Dellorto Phva 17,5 karbi van rajt,asszem a főfúvóka 90es,vagy 95ös. A súbertű állását  meg őszintén szólva nem tudom. A vészleállítónál lévő "esetleges" vezetékszakadás is okozhat ilyen hibát nem? Bár az akkor menet közben is jelentkezne....talán. Dús keverék esetén indításkor úgymond beköpi a gyetyát,és nem tud szikra képződni,ugye?

Előzmény: abes (18045)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18046

Leállítás után csutkagázon (hehe teljes gáz állással) elindul?

Előzmény: abes (18045)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18045

Szia!

Gyertya színe milyen?
Elég könnyű a karburátor hibát összetéveszteni a gyújtással.
Az hogy szívató nélkül indul és utána ráadva túlszívja magát arra következtetek, hogy picit elve dús.
Picit megmelegszik és akkor már a dússág miatt nehezen vagy egyáltalán nem indul.

 

Előzmény: Versity (18044)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18044

Én itt üzemanyagra nem gondolnék,mert hiszen leállítom,és már rögtön nem indul. Aztán meg kis idő és semmi baja megint.  X akta

Előzmény: Munthe (18042)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18043

Laikusként én is valami nem nagy hibára gondolnék. Legközelebb visszabontom az idomokat,hogy hozzá lehessen férni valamihez(tisztára olyan mint egy robogó,úgy körbe van burkolva). A gyert új,kint ad szikrát,meg ugye bent is,mert szép egyenletesen megy. Így talán a gyújtásrendszere jó lehet...talán,vagy legalább is bízom benne.  Ezen a vészleállító gombon elmélkedek,hogy az eggyik vezetéke meg van nyomódva ,be volt csípődve. Azok a vezetékek elméletileg a gyújtásvezérlőbe mennek,és gondolom ott megszakítanak egy áramkört,és megszűnik a szikra. Tételezzük fel,hogy a megnyomódott szigetelés alatt sérült a vezeték is. Ettől akár érthető is lenne,hogy nem indul. Viszont akkor egy hibamentes indulás utáni üzemben menetközben is meg kellene állnia,hisz ha kontakthiba,vagy szakadás lenne,akkor is megszakadna a gyújtás. Menetközben viszont tökéletes. Azt mondjuk egy vezeték szakadás vizsgálattal meg tudnám nézni,hogy az a vezeték sérült-e vagy nem,csak meg kéne tudni,hogy hol a másik vége😁...A feladat adott😁 Legvégső soron van itt nem messze egy autóvillamosság szerelő ismerősöm,régen eggyütt fuvaroztunk,max felveszem vele a kapcsolatot. Azért előtte még próbálkozok "házilag",nem adom fel olyan könnyen. Az nem sikerélmény,ha szerelőhöz viszem...az bosszúság!

Előzmény: Főnix 500 (18041)
Munthe Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18042

Én az YBR-rel jártam így néhányszor.

Aztán menet közben kitekeredett a porlasztó alján a hernyócsavar egyszer. Elfolyt fél liter benzin biztosan, de azóta mindig indul a motor. Arra következtetek, hogy leült a szennyeződés a porlasztóban, de így véletlenül megszabadultam tőle.

Előzmény: Versity (18040)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18041

 

Laikus, volt kis mz-ésként, hozzászólva:

gyújtógyertya, gyertyapipa, annak a vezetéke?

Aztán így feljebb..

 

Azért, mert volt hogy a gyertyám

anno zárlatos volt, néha kihagyott.

 

Aztán egy helyen "mókából"

kicsavarták kicsit a gyertyapipát,

a gyújtóvezetékről,

hogy ne tudjak a csapattal menni,

Lefulladjak valahol.

Megtörtént, le is maradtam jó negyedórára,

szépen elmentem másfelé...

Utána megtudtam, ez is az "beavatásokhoz" tartozik,

mint a többi ilyen szívatások sora volt akkoriban.

(Főleg az újakkal szemben.

Sorolhatnám, de mz védtelen..

De ez nem ide tartozik.)

 

Vezeték egyszer megtört, valahogy,

szintén hasonló tünet.

 

Aztán fesz. szab is mikor elöregedett..

De az mz volt.

Igaz, ez is 2T gép...

...Talán némi segítség..

Előzmény: Versity (18040)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18040

No,egy kicsit szereljünk elméletben😀! Főképp ABEShez intézném a gondolataimat,mint jártas motorszerelő,a többieknek meg csak úgy,hogy megtörjem a csendet. Aprilia Rs 50. Megkaptam a szimeringet nagysokára,úgyhogy összeállt a motor. A probléma,ami nem kicsit bosszantó. Pláne nekem,aki nemigen konyít az elektronikához🙂. Tán ezért adták el🤔...? Van a normál eset,hogy indul a motor rendesen. Mikor megvettük jó volt. Azóta ugye szinte nem is használtuk,lévén hideg volt és szét volt szedve. Tehát normál esetben indul,jön -megy-kipörög üzemszerüen,szép egyenletes járása van,teljesen jó. Aztán van az,hogy beindítom,kerülök vele eggyet az utcába,megállok a ház előtt,leállítom. Ráül a fiam,és onnantól nem indul. Teker-teker,de nem indul. Betolom a ĝarázsba,megpróbálom semmi. Gyertya ki,szikra van,gyertya vissza,és beindul. A fiam valamelyik nap be akarta indítani,beindult,aztán ráhúzta a szivatót,lefulladt,majd agyig szivatta. Kiszellőztettem a hengert,majd pöccre indult. Elmentem vele egy jó 15kilómétert,ott leállítottam. Utána rögtön indult,hazaértem,leállítottam,utána már nem indult. Hagytam,majd tegnap simán beindult,a városba kódorogtam picit,leállítottam,de már nem indult újra be. Próbálkoztam kb 10xer indítózni. Teker,de semmi. Akkor mondom séta haza....majd kb 500 méter múlva ráindítottam,hátha...és pöcc indul. Tehát ha beindul,és NEM állítom le,akkor igazából robléma mentesen üzemel. Aztán ha leállítom,akkor utána vagy beindul,vagy nem. Igazából ahhoz sem tudom kötni,hogy meleg-e a motor/tekercsek,vagy hidegek. A kormány jobb oldalán a piros megállítógombot szétszedtem,nem e ott a hiba,mert lekapcsolt állapotban is mintha egyszer lett volna szikra a gyerty ellenőrzésekor. Az eggyik vezetéke meg van nyomódva,mintha be lett volna csípődve,és hangyányit mintha ki is látszódott volna a réz kábel. Leszigetelő szallagoztam. A hiba viszont megmaradt. Mondtam a gyereknek,hogy szokjon rá a cigire,hogy ha valahová elmegy,és miután leállította a motort,szívjon el két szálat,addigra biztos megpihen a technika,és indul🤣! Véleményed a hibáról? Mi okozhat,és mi nem ilyen hibajelenséget? Én így laikusként valami vezetékszakadásra-kontakthibára gondolnék. Viszont akkor az jelentkezne menet közben is🤔...vagy nem törvényszerű? Az önindító mindig teker,az indítórelé így jó lehet. A gyújtása egyébként jó,egyenletes járás,jól indul...éppen amikor ojan kedve van...A lendkerék alatt tekercsek,jeladó,akkor a cdi,a trafó...ezeket így lehet méricsgélni,vagy van értelme? Esetleg nem tudom,a gyújtáskapcsoló játszik-e ebben valami szerepet? Gyertya új van benne,de talán a régivel is produkát hibát,csak ugye azzal sokat nem is használltuk. Szóval mit gondolsz erről???

Főnix 500 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 18039

 

KTM Duke 125..
Bizony, ezzel a gépen motorozva,
a Nők is Szerelmesek lesznek.. ;) :)

 

 

Facebook

 

Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18038

Egyetértek.

Nekem is elég,

sőt, ha túléli ezt a munkát,

s még pár évet, gyerkőcnek

jó tanuló motor a kis kuba...

 

Előzmény: Munthe (18037)
Munthe Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18037

Természeresen én is nézegetem a motorokat, de másikat nem veszek egy darabig. Elégedett vagyok azzal a kettővel, ami van.

Előzmény: Főnix 500 (18036)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18036

Hát igen!

A KTM Duke 125...

 

Anno a kis mz is fel lett húzva, több lóval..

Legjobb tuning a +cm3, kapott +20 cm3.

Aztán sokat lehet mókolni a 2T-nél a kipuffval,

mivel "elég jól szabályozza" a motort.

Aztán + ez, plussz Az..

S a könnyű kis 2T-és gépnél majdnem 14 ló lett.

 

A súlyom, a túrafelszereléssel,  jobban bírta,

no, meg a nagy kerék, tökéletes lett.

(Túrázni, Városba, országút, hegyek,

földút, egyszem.-re.)

Fogyasztás bő fél literrel több lett, de megérte.

Főleg mikor 10-14% emelkedőn megpakolva mentem

a hegyekben ég és föld volt a változás.

Előtte, s utána.. Változtatások között.

 

Ekkor éreztem hogy a 10 ló és 125 cm3

-nem lesz jó Nekem-,

meg valami magasabb gép kell, de a gép

száraz súlya ne érje el a 150 kg,

mert a felett lassú, nehézkes lesz a gép a hegyekben,

eloszlik a 15 ló.

Ezt élőben láttam a honda varadero 125-nél,

(általában 160-175 kg írnak róla) Mecsekben.

Nagy, nehézkes, eloszlik a 15 ló,

elvész a hegyekben, emelkedőkön.

 

Valamint azt észleltem, hogy 2-3 óra után

az mzén is bizony a térd boka zsibbad. 

Ergo, valami jobb üléspozíciós motor kell.

 

Ezek a szempontok után évekig kutattam,

próbáltam a 125-ösöket. 

Mire erre esett a választás...

 

A kollégát..

Azért próbáltam a +15lovas, un.

"csúcs125-ösre" rábírni,

mert használtan is találna a pénztárcához Neki Valót.

Valamint Ő is érzi, mint Te is, hogy sokszor kevés,

még kis súllyal is túrázáskor, előzéskor a kis ybr.

 

Valamint felmerült az is, hogy esetleg kétszemély?

Tény, a negyedliter jobb.

Sőt, még a gs 500 is, főleg annak szemében,

hogy városi terep, no, meg munkába is kellene...

(Gs 500 kisebb, mint az én Dukeom,

paraméterileg, jobban elfér a sorok között pl.

Anno mikor ráültem próbáltam,

Nekem túl kicsi volt az ülés és

boka kormány háromszöge, s alacsony is volt)

 

Ha meg 125-ösben nézelődnék,

kizárnám eleve a 10 lovas szekciót.

Igaz, kétszeméllyel nem tudom, mit bírna, főleg, 

+ túrafelszereléssel, de tuti többet, mint a 10 lovas.

 

Használtan Honda cbr125r,(szélesebb kormánnyal?)

Yahama MT 125,

valamint akár egy kisebb Duke,

Avagy gs 500 is jó választás lehet még,

érdemes a megtekintésre, kipróbálásra,

mielőtt vesz valamit az ember..

Én is sok mindent néztem, próbáltam.

Javaslom Neki is..

 

S mivel a ktm duke 15 ló, feltankolva épp 150 kg,

magas, s az én kövér medve termetemmel

sem mutat rosszul, pláne, kényelmes,

némi átalakítással túra felszerelést is

könnyen felrakom,(igaz ez kb 10-15kg)

De összesen bő 130 kg terheléssel jól megy,

utazó 85-90 km/h.

Előzni is jól megy 125-ös létére.

S hegyekben is jó kis kanyarvadász.

Tehát többet tud, mint egy átlagos 10 lovas,

viszont annál drágább.

Anno, a kis mz-vel is volt, hogy sokan

"nem gondolták, hogy így tudok vele menni"

Ezzel is(mostani kis gép) volt már "+meglepetés",

emlékeim szerint... ;) :)

Tehát türelem, s nézelődni érdemes még..

 

 

Előzmény: Munthe (18035)
Munthe Creative Commons License 2024.02.14 0 0 18035

Tudom én, hogy a KTM a befutó.

A letolásra nem is kell odafigyelni, ha igazságtalanul kapod. Olyankor gondolj a motorozásra.

Előzmény: Főnix 500 (18034)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 18034

Kikapcsként nézem,

amikor a Fönököm oszt,

hogy hátha visszaszólok.

Ezzel "nem ott Vagyok", ha érted.

Most jöttem Haza.

Az Fb.-én is ezért van óránként 30-60 megosztás,

miközben tolatok, vágányutat állítok, sorompót csukok..

Jelölés, szabadadás, stb. stb.

Munkára, utasításra figyelek, kötekedésre nem.

 

"Lélekírtásra" és Stresszre nem.

A lelkem máshol. )

A lelkemből csak kettő van jelen, a testben.

Avagy 9 személyiségem? ;) :)

Ha már Boszorkány is vagyok..

Vagy mi...

Előzmény: Munthe (18033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!