Keresés

Részletes keresés

agora136 Creative Commons License 2006.08.17 0 0 474
Én ugy tudom, hogy Aug. 20-án adják át a metrót!
Előzmény: [db] (472)
ChRiS RS Creative Commons License 2006.08.17 0 0 473
Az idei felújításról lehet valahol képeket és dokumentációt találni?
[db] Creative Commons License 2006.08.17 0 0 472
Átadás mikor, hol lesz???
titan_m Creative Commons License 2006.08.17 0 0 471
Én is kíváncsi vagyok, de egyben félek is tőle kicsit... Újabb kórtermekre szvsz ugyanis nincs szükség (legalábbis nem a metró területén :))
Előzmény: [db] (470)
[db] Creative Commons License 2006.08.11 0 0 470

BIZONY!

Jövő vasárnap már teljes vonalon jár a 2-es metró!

És végre birtokba vehetjük a felújított Deák Ferenc téri, Moszkva téri, Déli pályaudvari állomásokat.

Nagyon kíváncsi vagyok már, hogy mit alkottak.  ;-D

Előzmény: ottisz (469)
ottisz Creative Commons License 2006.08.11 0 0 469
EMBEREK, MÁR CSAK BŐ 1 HÉT!!!! KI KELL BÍRNUNK!!!!
Peti817172M Creative Commons License 2006.06.22 0 0 468
Ma is alkottak a metrópótlók. 22GY.vel jöttem Budakesziről, Batyin egy irányítóemberke elmagyarázta a vezetőnek az ideiglenes útvonalat (Erzsébet térig szokásos, onnan Bajcsy a nyugatiig, Arany megállással. Mire a roosevelt térre értünk, már lezárták a józsef attila utat, így visszamentünk a batyira, utasok már felbőszültek, aztán batyin berádiózótt a forgalminak, hogy most akkor merre menjen, végül a margit hídon át jutottunk el a Nyugatiba, budai hídfő és tátra utca megállással. A Lánchídon jött velünk szembe egy sima M2 pótló, de valószínűleg az is kénytelen volt visszafordulni.
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.19 0 0 467
Vagy esetleg néhány kamera ?
Előzmény: vrobee (466)
vrobee Creative Commons License 2006.06.16 0 0 466
Festeni kéne mellé rendőrt is...
Előzmény: g86 (465)
g86 Creative Commons License 2006.06.16 0 0 465

A pótlók segítésére frissen festett József Attila utcai buszsáv pont annyit ér, mint a ott se lenne...

vrobee Creative Commons License 2006.06.16 0 0 464
OFF,
de rohadtul nem nyereség az államnak városi autózást támogatni.

Csak az a baj, hogy ha a töm.köz.-t támogatják, akkor az említetted bevételek azonnal kiesnek, a pozitív hatások (időmegtakarítás gazdasági hatása, eü. kiadások csökkenése, turizmus, stb) csak később kezdenek jelentkezni.

A négy éves ciklusok sajnos az "utánam az özönvíz" gondolkodás irányába hatnak.
Előzmény: Törölt nick (459)
titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 463
Igazad van
Előzmény: Peti817172M (462)
Peti817172M Creative Commons License 2006.06.16 0 0 462
Metrón működik, de a villamosnak megállóhelye van, tehát: A Stadionok megállóhely következik.
Előzmény: titan_m (461)
titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 461
Szerintem erre a dilemmára a megoldás: "Stadionok állomás következik"
Előzmény: GABORBP (444)
bodecsabi Creative Commons License 2006.06.16 0 0 460
Friss helyzetjelentés a Kossuth térről:

M2K munkanapokon egész nap jár, csuklóssal, sűrítve

M2B, 56GY minden hétvégén érinti a Kossuth teret, legalábbis a kirakott menetrend szerint.

Csabi
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.13 0 0 459

Hm... a 80-as években Budapesten többen laktak, mint most (na jó, az agglóval együtt kb. ugyanannyian). Akkoriban ugye nem 55% körül volt a modal split, mint most, hanem úgy 80-85 között. Valahogy mégis elfértünk. Mindent meg lehet csinálni, csak pénz meg akarat kérdése.

Amúgy értem én, mire megy ki a játék. A tömegközlekedés az államnak (na meg az önkormányzatnak) kifejezetten rossz üzlet, öntik bele a pénzt (és minél jobbat akarnak, annál többet), viszont a büdös életben nem lehet soha nyereségesen üzemeltetni. Ezzel szemben az autózás? Parkolási díj, jövedéki adó, súlyadó, regisztrációs díj (bár asszem ez utóbbit eltörölték)... Jó, az utakat karban kell tartani, de még így is tiszta nyereség. Persze vannak, akik állapotuknál fogva nem kényszeríthetők az autózásra (öregek, betegek, kisgyerekek stb.), de nem hiszem, hogy csak nekik, értük kéne fenntartani a BKV-t. És ezt tudomásul kell venni, ha normális, versenyképes tömegközlekedést akarunk, arra áldozni kell. De szerintem jobban megéri, mint belefulladni a dugókba.

Előzmény: Törölt nick (457)
bodecsabi Creative Commons License 2006.06.13 0 0 458
Az M2K-t csulósították, és jelentősen sűrítették (új a kitett menetrend is). Délután kipróbáltam, mindenkinek volt ülőhelye :))

Csabi
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.13 0 0 457

Az M2 pótlót próbáltam tegnap este meg reggel, szuper volt.

 

"megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy ahol legalább 2x2 sáv van és busz jár, oda kell a külön buszsáv, az pedig innentől kezdve baromira nem tud érdekelni, mit csinálnak a "szegény" autósok a maradék 1 sávon. Járjanak BKV-val."

 

Bocs, de ez elég együgyű gondolkodásmód. A BKV-n most sincsenek kevesen, sőt...mi lenne, ha a rengeteg autós még hozzá felszállna? Jártál például valaha reggelente például a szentendrei héven és élvezted az összepréselődött utasok obligát bazdmegolását meg kurvaanyázását? Vagy akár a 2-es metrón este 7(!)-kor (full tömeg)?

 

Egyébként saját példámból tudom neked mondani, hogy 95%-ban a BKV nem alternatíva az autóval szemben, még dugóval sem. (Egyetlen kivétel a belváros és környéke csúcsidőben). Óbudáról kocsival gyorsabban beérek a rakparti dugóval együtt mint a HÉV-re rásétálással, arra várakozással (negyed 9-ko jó lesz az 10 percenként is), stb.

 

Aki autóba ült, az csak szükség esetén fog BKV-ra szállni, akárhány sávot is zársz le. Én kombináltan használom x pontig autóval, onnan metró, de előző munkahelyemhez pl. egyáltalán nem vettem (nem tudtam) igénybe venni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (445)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.06.13 0 0 456

Volt már erről vita a VÉEK-en nem nyitom meg újra. Az operatív pótlás és az előre tervezett pótlás között nagy a különbség, az utóbbinál az ilyet el lehet és el is kell kerülni, az előbbinlé nyilván nem is lehet. Azt gondolom, hogy nem az utas a hülye, aki azt hiszi a Ferenciek terén megálló 7-173 GYORS feliratú buszra, hogy az Etelére megy,  hanem a BKV, aki ráfestette a buszokra a viszonylatszámot, ráadásul a metrót ott pótolja ezekkel így, ahol pl. a 2-es metró nem is jár, a 7-es gyors viszon igen (Ferenciek tere).

 

"Soha nagyobb gond buszon-metrón-villamoson közlekedve ne érjen téged mint ez!"

Kösz. Még szerencse, hogy a honlapunkon jut hely a komolyabb gondoknak és az ilyen bakiknak is.

 

Összehangolás: tudjuk a viszonyokat, mi is szóvá tettük a zajló felújításokat, amikről egyébként azt ígérték, hogy nem lesznek. Tudjuk azt is, hogy az összehangolás nem működhet, más kérdés, hogy a BKV-nál miért hitték azt, hogy fog és miért így állították be a teljesítményeket. Valóban, sűríteni kell és az M2B-t függetleníteni a másik kettőtől - ezt javasoltuk mi is.

Előzmény: L45H (455)
L45H Creative Commons License 2006.06.13 0 0 455
"egy 7-es és egy 73-as ugyanabban a megállóban áll meg? Kit zavar?"
"Aha. Csak a Volvóra nincs ráírva méteres betűkkel, hogy milyen viszonylat.."


Ja, hogy nincs ráfestve...Ühüm...És akkor miért nincs országos botrány belőle, ha vki véletlenül beállít egy gyors hetest metrópótlásra, ha mondjuk egy szép (kettes metró rendesen közlekedős) napon gázolnak pl. a Blahánál? Én azt mondom, hogy mind a Volvón, mind a 7-esen van kijelző. A kijelző általában valós adatot közöl. Aki annyirra hülye, hogy meg sem nézi és már száll is fel, azzal nem lehet mit kezdeni. A megállókat EMIATT semmi értelme nincs áthelyezni. Szerintem mindenki számára belátható, hogy a BKV összes busza egy teljesen új, megváltozott forgalmi rend szerint kavarog, tehát belátható, hogy a Gyors 7 felirat nem feltétlenül fog Gyors 7-est jelenteni.

"Tény, hogy ez egy baki a BKV részéről, de kicsit több is veszett már Mohácsnál!"
Ez így van, mi csak arra hívtuk fel a figyelmet ezzel a képpel, hogy kicsit sok a baki mostanában...


Soha nagyobb gond buszon-metrón-villamoson közlekedve ne érjen téged mint ez! Legyen az összes táblán egytől-egyig ilyen elrontás, de a járműveken ne legyen tömeg, legyenek tiszták, kövessék a menetrendet és még sorolhatnám.

Apropó még vmi a cikkel kapcsolatban. A metrópótlót és gy56-gy22-t egy "szakmai civil szervezet" által is belátható okok miatt nem lehet jelenleg tökéletesen összehangolni. A Fő utcában és a Szilágyi Erzsébet fasoron folyó felújítási munkálatok miatt igencsak nehéz (már-már lehetetlen) lenne ezeket teljesen összehangolni. Ha ebből az összehangolatlanságból nagy anomáliák adódnak, akkor sűríteni kell a járatot vagy köztes helyen ilyenkor bevethető tartalékbuszt kell beállítani.
Előzmény: VitézyDávid (454)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.06.13 0 0 454

"egy 7-es és egy 73-as ugyanabban a megállóban áll meg? Kit zavar?"

Aha. Csak a Volvóra nincs ráírva méteres betűkkel, hogy milyen viszonylat..

 

"Tény, hogy ez egy baki a BKV részéről, de kicsit több is veszett már Mohácsnál!"

Ez így van, mi csak arra hívtuk fel a figyelmet ezzel a képpel, hogy kicsit sok a baki mostanában...

Előzmény: L45H (452)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.06.13 0 0 453

Az elmúlt három közleményünk közül mind a három alapjait más-más személy fogalmazta. Úgyhogy reménytelen a helyzet. ;-) Ami a konkrétumokat illeti:

1., Kereshetünk szinonimákat. De attól még a lényeg nem változik: csúfos napok ezek a hárombetűs életében...

2., Ezen nem tudok segíteni :))

3., Ez is valahol jogos, bár azért az ürestől messze van. Kicsit átírjuk.

Köszi az észrevételeket!

 

 

Előzmény: Törölt nick (450)
L45H Creative Commons License 2006.06.13 0 0 452
Lehet, h van igazság is van abban, amit írtatok, de egy "szakmai civil szervezettől" ezt még a képaláírásban sem látom szívesen: "A hétvégi pótlásnál zavaró volt, hogy egy megállóban állt meg a hagyományos gyors 7-es és az azonos kinézetű metrópótló" Mert, mi van, ha egy 7-es és egy 73-as ugyanabban a megállóban áll meg? Kit zavar?

Kb. hasonló vonatkozik a gy56 tábláján lévő félretájékozatásra is. Ott van benne az a szó, h "Budakeszi". Az az egységsugarú utas, aki elolvassa ezt a félretájékoztatást hamar észreveheti azt is, hogy ez a busz sem az Erkel Ferenc utcánál, sem Budakeszinél nem áll meg. Tény, hogy ez egy baki a BKV részéről, de kicsit több is veszett már Mohácsnál!

"4., A komplikált pótlási rendet tovább bonyolítja a Lánchíd hétvégi, különböző rendezvények miatti lezárása. Ezúton is kérjük a város vezetését..." Na, kedves VEKE szapulók lehet fenni a késeket! De mielőtt nekiugrotok a VEKE-nek, azért lássátok be, hogy ebben -politikailag függetlenül- IGAZUK VAN! Tudom és biztosan ti is tudjátok, hogy ez a város ilyen híd állapotok mellett nem engedheti meg magának azt, hogy brahiból holmi agymenés hídünnep miatt a pótlóbuszokat letiltsa! A felújítások befejezésének és a buszsávok elmaradásának ténye azért szintén sajnos a szomorú valóság része.
Előzmény: VitézyDávid (448)
bodecsabi Creative Commons License 2006.06.12 0 0 451
Én is hadd tegyek egy észrevételt a Kossuth Térrel kapcsolatban.

Szerintem a legnagyobb hiba, amint a BKV elkövetett a Kossuth téri megálló pótlásánál, az a nagyon rossz utastájékoztatás.

Én azon a véleményen vagyok, hogy - a megbízhatatlan állomáspótló helyett - a megálló pótlása a kettes villamossal megoldható, az állomáspótlóra csak a Kossuth Tér-Deák tér utasoknak lenne szüksége.

Vélhetően a BKV is hasonló véleményen van, hiszen az állomáspótló csak hétköznap, napközben jár, esténként és hétvégén a Kossuth Teret nem érinti pótlójárat. Ez nem lenne baj, csak az utasoknak szóló anyagokban nem sok szó esik a kettes villamos használatáról, így akik nem gondolnak erre, keresik a pótlóbuszt. Ez a része az információs anyagoknak nagyon gyengén sikerült.

Ma délután az Astoriánál volt hangos utastájékoztatás az M2B/M2K/22/56 megállójában. Itt minden busznál bemondták, hogy hova visz, a Kossuth térre utazóknak már ajánlották a Roosevelt téri átszállást.

Csabi
Előzmény: VitézyDávid (448)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 450

Hadd tegyek egy-két észrevételt. 1) Kár azért a szóismétlésért ("megbukott") a Legfrissebb... rovatban. 2) Nem lehetne elintézni, hogy a második képnél ("Minőségi...") az utas egész segge rajta legyen a képen? :)) 3) Az utsó előtti kép szvsz nem jó illusztráció az utaslemaradáshoz. Bazi sok hely van még a buszon...//

Ennyi lenne. Magam VEKE-párti vagyok ugyan, és NEM értek egyet azokkal a hangokkal, amelyek szerint a VEKE (párt-)politizál, mert ez egyszerűen nem igaz. Viszont a hangvétel lehetne egy hangyányival kevésbé militáns. Ez meg valószínűleg személyi kérdés -- ki fogalmazza meg a közleményeket? // HAJRÁ!

Előzmény: VitézyDávid (448)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 449
De érdekes... Úgy látszik, nem vagyok első blikkre felszállós típus, vagy csak még nem voltam ilyen spéci helyzetben, de a teáltalad felvetett probléma még soha-soha nem jutott eszembe... Jé!
Előzmény: Flatus (382)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.06.12 0 0 448
A mai tapasztalatokat és a zökkenőmentesebbé tétel érdekében tett javaslatainkat összegző közlemény kikerült a veke.hu-ra.
Taip Creative Commons License 2006.06.12 0 0 447
Ma az Astorián jártam. Igaz, hogy nem pótlóval mentem, hanem az ellenkező irányba utaztam, de nagyon pozitívnak értékeltem, hogy lent, ahol az emberek kiszállnak a metróból, ott ki vannak téve olyan tájékoztató táblák, amit én is próbáltam magyarázni.
Tehát hogy a Déli és Moszkva felé az M2-vel kell menni, ami a Rákóczi útról indul, ha a Deákra vagy Kossuthra, akkor M2K-val, ami a körútról indul, ha a Deák, Batyi a célpont, akkor az M2B, 22gy, 56gy járatokat ajánlják. Talán a Deákra eljutáshoz a villamos is szerepelt, nem tudom. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy meglepett, hogy láttam ilyen táblát.
Ez talán a tájékozódási analfabétáknak is segít...
Előzmény: Taip (426)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 446
Igazad van. Annak a megállónak a neve nem kicsit ortopéd... Nem értem, ha régen Népstadion volt, most miért nem lehet Puskás-stadion?
Előzmény: GABORBP (444)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 445
Én ma reggel voltam olyan könnyelmű, és kipróbáltam a 239-est. Nem kellett volna... Az a járat alapvetően nagyon jó elgondolás, de reggeli csúcsban egy katasztrófa. A BAH-csomópontnál a felüljárón 22 (igen: huszonkettő...) perc alatt értünk át, és akkor hol van még a Döbrentei tér. Kicsit talán gyorsabb lenne, ha nem a felüljárón menne, hanem (legalább 7 és 9 között) lent, bár az igazi baj az, hogy a Hegyalja úton nincs végig buszsáv. Megmondom őszintén, eddig se voltam oda a városi autózásért, de most végleg megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy ahol legalább 2x2 sáv van és busz jár, oda kell a külön buszsáv, az pedig innentől kezdve baromira nem tud érdekelni, mit csinálnak a "szegény" autósok a maradék 1 sávon. Járjanak BKV-val. Nekem se esik le az aranygyűrű az ujjamról, pedig éppen ácsoroghatnék kocsiban is a dugóban...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!