Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pinotnoir Creative Commons License 2017.04.03 0 0 283

 

Bocs, lemaradt a kép.

Előzmény: JCs1 (278)
pinotnoir Creative Commons License 2017.04.03 0 0 282

Remélem egyre gondoltunk, mert az üzemanyagtankon ilyen kütyüt nem látok. Ez lenne az üzemanyagszűrő. 

Előzmény: JCs1 (278)
tajgiJKL Creative Commons License 2017.04.01 0 0 281

Sziasztok!

 

2 hete vettem egy 2006-os 1,7 motorú biztosan 92.000km-t futott FRV-t, igen jó baráttól. Az eddig egyetlen ismert hibája a klíma kompressor volt. 2 hét alatt mentem vele 1600km-t, nagyjából minden rendben volt vele. Ha ment a klíma, viszont morgó hangot adott, meg kicsit mintha valami berezonált volna, amikor ment a kompresszor. Ma utaztunk vele kb. 130 km-t, nagyját M6-on, békés 130km/h tempóval, semmi nagy gyorsulás. Megérkeztünk, a motort leállítottam, kipakoltunk, és mentem volna tovább, és amikor feszültséget kapott a rendszer, bezárta a zárakat nyitott ajtók mellett ha jól emlékszem (azt hittem a gyerekek játszanak, bár az fura volt, hogy én a zárat nem nyomtam meg, mégis mindegyik ajtónál kattant) a riasztó beindult. Próbáltam elindítani a motort, de az indítózásnál tovább nem jutottam, a motor nem ugrott be. 2-3 megpróbáltam, mindig ennyi sikerrel. Abszolút nem vagyok szakember. Megnéztem az ékszíjat, az rendben. Ez mitől lehet?

Köszi!

Miki

Scatman_joe Creative Commons License 2017.04.01 0 0 280

Kedves JCs1!
Elvittük teljes állapotfelmérésre a helyi Honda márkakereskedésbe, pár esztétikai hibára hívták fel a figyelmünket, a motortérben semmi rendellenességet nem találtak. Diagnosztikai programmal is ránéztek, de ott is mindent rendben van. A motor hangjára csak azt tudta mondani hogy a láncot hallhatom furcsának, mivel eddig csak VW és Audi dízeleim voltak ('93, '96, '97) és ahhoz a hanghoz szokhattam hozzá. De ennek teljesen normális ez a hangja állításuk szerint, és mivel az autó már 100.000 km óta ebben a szervizben volt javítva illetve hordva ha vmi volt vele, így teljes szerviztörténetet is megnézték és a 264e km is valós. (Évi ~24e km)

Nagyon tetszik nekünk az autó, már alig várjuk hogy megkapjuk és használhassuk! Pedig eleinte nem is ezt akartuk megvenni, hanem maradni szerettünk volna az Audi vonalon. Viszont ennek hosszú távon sokkal több értelme lesz, mint egy "szűkös" kombival. :)
Mindenesetre köszönöm a két lehetőséget és elérhetőséget amit küldtél, bár nekem Sopronból kicsit macera lett volna oda lemenni, de megjegyzem ha kellene valami nagyobb terjedelmű diagnosztika! :)

JCs1 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 279

Szia Scatman_Joe,

Nem vagyok szerelő, de szerintem egy normál állapotfelmérés során, ezt a furcsa hangot nemigen fogja senki diagnoztizálni. Ki kellene próbálni, még 2-3 ugyanilyen kocsit. Akkor biztos lehetnél benne, hogy ez rendellenes vagy sem. 

Másik dolog meg az, hogy jó a szakszervizes átvizsgálás, mert rengeteg dolog szerepet játszik abban, hogy egy kocsi megvehető-e. De pont a motorról nemigen fognak többet mondani, mint hogy jónak tűnik. Sajnos már egy 10éves technika is olyan bonyolult, hogy "megtekintésre" senki nem mondja meg milyen is az.

 

Ahhoz, hogy fel lehessen mérni az állapotát szerintem két út lehetséges. 

1. keres az ember egy olyan szervízt aki erre szakosodott. Ők már annyit láttak, próbáltak, annyi hibát láttak, hogy próbakör után lesz benyomásuk és releváns véleményük a kocsiról.

2. Diagnosztikai központban kérsz egy komplett állapotfelmérést. 

Na itt lehetnek variációk, mert ott se fülre fogják megmondani, hogy a common rail porlasztó csúcs porlasztási képe minden hengerben jónak mondható, hanem megbontással próbapadon. Az ilyen szétszedős dolgokat az eladók nem szokták szeretni. Ráadásul visszarakni se lehet költség nélkül, mert kellenek tömítések ezaz.

De járható út, ha próbakör során diagnosztikai műszerekkel  ellenőrzik a futás paramétereit, és ha van referencia érték lehet látni, hogy valami még épp működik, de hamarosan már nem fog. Itt nem arra gondolo, hogy hibakódot kiolvassuk, és megnyugszunk.

Járható az, is hogyha kompresszió végnyomás mérést kér az ember és a többi, ami kis bontással kizár néhány tipikus hibát. Dízelnél egyébként nem is feltétlenül a kmóra állás lesz a mérvadó, hanem hogy előtte milyen használatban volt.

 

Csak hogy konkrétumot is írjak:

Dízel Bosch diagnosztikai központ van BP x. kerben, mechanikus állapotfelmérést és műszeres vizsgálatot Érden az injektornál csinálnak. Utóbbi műhelyben minden eddigi kocsink legalább egyszer járt.

 

Remélem segítettem

 

 

 

Előzmény: Scatman_joe (276)
JCs1 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 278

Bocs a kép nem jelent meg, így weblinket szúrok be

http://i.ebayimg.com/images/g/T9EAAOSwjDZYlI3Q/s-l1600.jpg

Előzmény: JCs1 (277)
JCs1 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 277

Nincs mit. Hát nem tudom, szerintem nagyobb munka levenni a komplett üzemanyagtartályt. Az a gond, hogy pont a tank tetején van a szivattyú. Alulról nem is látszik.

Különben nem egy űr technika a dolog. Hétvégén megpróbálok egy képet feltölteni róla. 

A mellékelt képen látszik a tank. A nagy lyukba illeszkedik az integrált szűrő és a pumpa, és egy hatalmas műanyag záróanya szorítja le.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: pinotnoir (275)
Scatman_joe Creative Commons License 2017.03.28 0 0 276

Sziasztok, csütörtökön viszünk egy 2006os 2.2 dízelt márkaszervízbe átvizsgálásra. Volt már próbaút, de szeretném jobban hozzáértőkkel megnézetni. Az autó kívül belül nagyon szép a korához képest, voltam vele próbakörön, nem mondhatnék rá igazából semmi rosszat, egyedül a motor hangja az ami kicsit aggasztott. felnyitott motorháztetőnél furcsa szíj hang jött a normál dízel hang mellé illetve 2-es 3-as fokozatban nem ész nélküli gyorsításnál is hallottam enyhe szív és kicsit erősebb dízel hangot. Eddig csak VW konszern dízeleim voltak, ahhoz szocializálódtam. Tulaj szerint a Hondának ilyen a dízel hangja. Mindenesetre remélem a szerelő/vizsgáló is észreveszi, jeleztem neki telefonban hogy ez engem zavar, mondta hogy majd úgyis meghallgatják és szólnak ha valamit észrevesznek. 
Esetleg van ötlete így látatlanba valakinek? Azt mondják szinte már már benzin szinten van a motorzaj, ezért furcsálltam. Amúgy tényleg semmi hibát nem éreztem (nyilván először vezettem ezt a típust) de nem rángatott, nem remegett nem tiltott le, jól húzott. Lehet csak bemagyarázom magamnak? :)

pinotnoir Creative Commons License 2017.03.28 0 0 275

Köszi szépen! Furcsa volt, hogy a kézikönyvben sem tüntették fel sehol és vizuálisan sem volt szembetűnő, pedig tényleg kerestem. 

A szervízben is szétbontják a kocsit a benzinszűrő cserekor vagy van valami egyéb lehetőség is valamiféle célszerszámmal?  

Előzmény: JCs1 (274)
JCs1 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 274

 

 

 

A szűrő integrálva van a benzinszivattyúra. Azt viszont csak a kocsi utasteréből, a hátsó ülés kiszerelésével lehet megközelíteni.

jó ha egy szellős napon, szabadtérben csinálod, mert így a benzingőz rögtön beteríti a belteret, és nemigen megy ki. 2-3 hét is kell, hogy a szagok eltűnjenek. Érthetetlen, miért nem alul van a benzin csövön, mint minden 90-00 évekbeli kocsin. Ja és a 20ezerből is kijönne pár minőségi hagyományos szűrő. Igaz 130ezrenként kell cserélni. De az ilyesmiben kelet közép európában, nem igen bízik senki

Előzmény: pinotnoir (273)
pinotnoir Creative Commons License 2017.03.27 0 0 273

Sziasztok! 

 

Köszi a gratulát, eddig lekopogom, de tényleg jó választásnak tűnik.

Olajat, szűrőket cseréltem, kivéve az üzemanyagszűrőt. Hol találom pontosan?Alul  hátul vagy valahol a motortérben?

Előre is köszi! 

 

 

 

JCs1 Creative Commons License 2017.03.23 0 0 272

Szia Igorov,

Nyilván a szerelő jobban tudja mi lehet, de én megpróbálnék kizárni néhány dolgot. 

Első alkalommal a motortartó bakokat. Jelentkezik kóros rázkódás állva? Példának okáért a VW csoportos autónkon anyósülésen ülve a talplemezen érződik, hogy ráz a bódé. Vezető oldalon nem, igaz, ott ugye a pedálokon van a láb. Kicsit túráztatva a motort ha nem akar kimászni a motor, mondjuk jó.

Egyébként a bak hibája hasonlót produkál menet közben, de konstans módon. Gyakorlatilag alacsony fordulaton remeg. Húzatni kell.

Kettős tömegű lendítő kerék: Ez "rázósabb" ügy, ugye ez nyelné el a motor felől érkező káros rezgéseket.

Van sok tünet, némelyik egész jól diagnosztizálható otthon is, pl. leállítani a motort és figyelni. Csattanás hallatszik-e. Ha igen, lehet átemelni a megtakaríási számláról 3 egységet :(.

Lemezek, és karosszéria elemek. Lehet nevetséges, de például nekem levált a katalizátor védő lemeze. 80 körül olyan csattogtatást művelt a menetszéltől, hogy félre kellett állnom. Persze semmit nem tudtam megállapítani - úgyhogy csak reménykedtem, hogy a szerelőig elgurul.

A kipufugót egyébként is érdemes felújítattni, mert elég mostohagyerek a szerelőknél értsd nem nagyon piszkálják - pedig kellene, mert ha leszakad, kilyukad tudom is én elég kellemetlen. Láttam már csilli villi kocsit így se előre se hátra állapotban, csak azért mert úgy szakadt le a rendszer, hogy már vontatni se lehetett. 

Frv-nél a hátsó dob a kritikus. Legfőkképp a dob és csőcsatlakozásnál. Hogyhogy nem pont odaveri a kerék a lét. (Biztos véletlen!)  Itt a toldónyak elrohad, és akkor már kezdődik a baj. Érdekesség, hogy a hátsó dob szinte semmit nem tompít, így ha kifúj vagy kilyukad, nem is észrevehető. Ha meg már leesik akkor "szemmel látható lesz" a baj :). Hála az égnek flexibilis cső nincs, de attól a kipunyak és felfogató konzolja tud rohadni. Azt érdemes felmérni, mennyire rossz a helyzet. Festeni nincs sok értelme, de cserélni szükség esetén igen - lévén ha a nyak leesik lesz ébredj lakótelep

 

Remélem segít

 

Előzmény: igorov_007 (271)
igorov_007 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 271

Üdvözlet mindenkinek, előre is köszönöm, ha kapok segítséget.

 

 

Szóval az autóm egy 2006-os Honda Fr-v 2.2 ictdi, 213.000. km-rel. Egy ideje azt csinálja, hogy gyorsításkor, tehát csak gázadás esetén elkezd remegni - rázkódni az autó, de elég durván rázza az utasteret. Érdekes, hogy ha például kettesben ki van huzatva magas fordulatig is, nem ráz. Azonban ha már kb. 80 km/h sebességet elérünk, akkor nekikezd, és onnantól százig nagyon rázkódik. Ha nem gyorsítunk olyan vehemensen, akkor kevésbé. Aztán 100 km/h felett csillapodik kicsit a rázás, 130-140 km/h felett meg mondhatni meg is szűnik.

 

A szerelő most cserélt féltengelyt, a jobbost kopottnak találta, de a berakott másik féltengellyel is ugyanazt produkálja az autó. Egyelőre nincs megoldás, az ötlet csak annyi, hogy lehet, hogy ki kellene cserélni a féltengely összekötőt is.

 

 

Esetleg van-e bárkinek elgondolása a dologról?

 

 

 

Köszönettel és üdvözlettel: I 

JCs1 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 270

Gratulálok én is. 

Egészséggel használjátok el.

Előzmény: pinotnoir (268)
Kope180 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 269

Gratula, sztem jól döntöttél. Az enyém osztrák, amin a sárvédő rozsdàt gyorsan eltüntették, és már most hólyagosodik. De ezt előre tudtam...

Előzmény: pinotnoir (268)
pinotnoir Creative Commons License 2017.03.18 0 0 268

Üdv Mindenkinek! 

 

Pórbálom összegezni röviden, tömören az elmúlt egy hónap tapasztalatait, ha bárki hasonló helyzetbe kerül mindenképp iránymutatásra szolgál. 

Kitűzött cél egyterű váltás, erősebb motor, elfogadható ár , tűréshatáron belüli kilométerfutás és viszonylag megkímélt állapot.

A Hahu tökéletes volt arra, hogy a keresési lehetőségek  beállításával az összes egyterű típust megnézzem, így sok-sok eltöltött óra után végül a japán gyártók mellett maradtam , kizárva a német, francia és egyéb vonalat. A rostán azért sokáig tartotta magát a Seat Alteája 1,4 TSI  XL kivitelben , mert az ár értékarány , biztonsági paraméterek nagyon jót mutattak. Az üzemanyag egyértelműen benzines volt, tekintettel a használt autóra. (szervizes infók, ismeretségi kör, stb.) A TSI motorokat végül kizártam, szalonos forrásaim elmondása alapján 100 ezernél hengerfejes problémák gyakoriak.  Végül a körben maradt a Toyota Corolla Verso és a Honda FR-V.  

A kör szűkítését követően, a Hahun töltött órák után kezdődött a kiválasztott típusok megtekintése a murvás kereskedőknél. Fingom nem volt korábban, hogy ezek a típusok a való világban egyáltalán hogy néznek ki. Nem elég beleülni, tessék mindenkinek kipróbálni és próbakörre menni!!!

Innentől kezdve nem volt kérdés, eldőlt. Honda FR-V. (megjelenés, 6 sebesség, üléspozíciók) Google minden szinten, ami csak hozzáférhető adat és ezzel párhuzamosan, továbbra is folyamatosan a "hozzáértők" véleményeinek gyűjtése.   

Itt szeretném megköszönni a hasznos infókat nektek is! Gyorsan kiderült, hogy a merítési lehetőség  mindösszesen öt év és  három motorról fog szólni. Ehhez a kasznihoz az 1,7 az én esetemben gyorsan bukott. 2007 ráncfelvarrás , Honda Civic motor 1,8. tuti megoldásnak tűnt, de a 2.0 sem zártam ki. Kerestem a különbségeket a két típus között és végül a mérleg a 2.0 irányába billent. Laikusként  nekem jobban tetszett a sötétebb kárpit, mint a kényesebbnek tűnő  kék és a hátsó füstös lámpabúra sem jelentős változás a korábbi modellhez képest. A motor erősebb, a fogyasztási különbség papíron nem tűnt számottevőnek és az árfekvés is jelentősebben kedvezőbb a felszereltség szintekkel összefüggésben.  

Külföldről vagy hazai piacról?  Az Euroban megadott árak hasonló árfekvésről árulkodtak az európai honlapokon, mint nálunk, a választék szintén szűkös, így ha mindent összevetettem, magánszemélyként tortúra, rizikó stb….

Magyarországra behozott külföldi autó. Kölcsönkért festékmérővel és egy hozzátartozómmal „hármasban” indultunk az országos turnéra Honda FR-V.t vásárolni, abból a választékból, melyeket „beparkoltattam” a Hahun. A végére négy autó maradt (3 külföldről behozott, 1 hazai)

A csilli-villinek hirdetett külföldi hatalmasat bukott a megmért rétegvastagságnál, egyik oldala sem mutatott hasonló adatokat és jelentősek voltak az eltérések!!!!  Azon a helyszínen kérésre  sz.gépen mutattak más színű autókat, melyek beszállításra vártak Németországból és még kozmetika előtt voltak. Hölgyeim, Uraim!!! Szörnyű!!!!  Mint anno, megboldogult öreganyám lyukas lábasai, kivétel nélkül!   Összegezve az egy hónapi infókat és a látottakat, dobtuk a további másik két hasonló előéletű járgányt és egyből a hazaira koncentráltunk. Menetközben  ismerősön keresztül  betaxoltattam csak úgy irányadónak.

A festékvastagság rendben volt, kisebb karcolásokkal a próbakör nem tűnt rossznak. „Áttoltuk” egy közeli szervizbe, teljes körű átvizsgálás után továbbra is pozitív benyomást követően lefoglalóztam.

A teljes vételár kifizetését megelőzően a kormányablakon 700 Ft. ellenében lekértem a kilométerfutást és sikerült felvennem a kapcsolatot  a korábbi, első tulajjal is. Egy kissé drágább volt a hasonló paraméterekkel rendelkező autóknál, de jelenleg úgy gondolom, jól döntöttem.   

 

 

 

pinotnoir Creative Commons License 2017.03.16 0 0 267

Tisztelt Fórum és Sorstársak! 

 

A mai napon birtokba vettem egy FR-V 2.0 Comfort típusú 2006-os, 115.000-et futott Hondát. 

Az idáig vezető utat, rövidesen részleteiben is megosztom veletek.

 

 

 

 

JCs1 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 266

Szia Nar,

Ha lehetne tippelni, valamilyen testelési gondra gonolok. Mint azt jól tudjuk a bódé rozsdásodásra hajlamos. Így a test pontokat érdemes lehet megnézni.

 

Hasonlót én is tervezek a rádióm miatt. Mármint ahol test vezeték, vagy kontaktus van, ott csavart meglazítom, felcsiszolom, rézpasztával visszarakom.

Amit nem tudok magam megcsinálni, azt meg lehet szakival csináltatom meg.

Ártani biztos nem fog, a rézpaszta meg jópár évig konzerválja a kötést

Előzmény: NAR (263)
JCs1 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 265

Akkor csak határozottan, meg jó szerencsét :)

Előzmény: pinotnoir (264)
pinotnoir Creative Commons License 2017.03.07 0 0 264

Szia JCs1!

 

Remélem az utolsó sorban megfogalmazottak lesznek  a mérvadók minden tekintetben! Nagyon érik a gyümölcs, mondhatni forró! :) 

 

 

Előzmény: JCs1 (262)
NAR Creative Commons License 2017.03.07 0 0 263

Jut eszembe, pár hete volt egy érdekes jelenség: beülök az autóba, elforgatom a slusszkulcsot, feléled az összes kijelző, rádió, fűtés, stb. majd amikor az autót indítani akarom, hirtelen elmegy minden, se kép, se hang. Kiszállok, bezárom az autót, kinyitom, beülök, újrapróbálom, minden tökéletes. Az akkumulátornak jónak kell lennie, hiszen világít minden, másodikra el is indul, szóval kicsit olyan, mintha valamiféle immobilizer tiltotta volna le az indítást valamiért. Tudtommal nincs semmi extra benne. Azóta se jött elő a probléma. Valaki tapasztalt ilyet? Hosszabb időt (heteket) állt előtte az autó.

JCs1 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 262

Szia Pinotnoir,

Amennyit a netről meg tudtam állapítani, nem lehetett így kérni. De szerintem ha van és működik akkor az még nem kókány. 

Viszonylag könnyű meggyőződni arról, hogy mennyire szakszerű a beszerelés. A legtöbb utólagos egység bekötését meg lehet oldani, úgy, hogy a tolató lámpa foglalatáról kapja az áramot. Mármint amint a tolatólámpa kigyullad, azonnal bekapcsol a radar is. Tegyük fel a bekötés kókány - akkor a hátsó búrát kipattintva láthatónak kell lennie a szigszalagos vezetékpödrésnek :). Ha meg forrasztvacsatlakozóval kötötték be, nagy baj nem lehet. Az is lehet mérvadó, hogy hogyan lett a szenzor kivágva, mennyire igényes a fúrás, mennyire jó helyen van a szenzor. 

Ha működik, lehet vele parkolni úgy csak örülni kell neki :)

Előzmény: pinotnoir (259)
NAR Creative Commons License 2017.03.05 0 0 261

Azt hiszem, gyárilag nincs benne. A mienk azt hiszem Executive, de nincs benne tolatóradar (tempomat viszont van).

Előzmény: pinotnoir (259)
JCs1 Creative Commons License 2017.03.03 0 0 260

Sziasztok,

Eszembe jutott egy fontos infó, leendő vagy jelenlegi FRV tulajdonosoknak. A radiátor felső vízcsöve repedezett tud lenni. Egy-kettő megtekintett autónál látszott, és a sajátomban is. Ez az a cső, amin egy piros szigszalag szerű van. Érdemes jól átnyomkodni ezt a csövet és ha cserés megrendelni. Lehet kapni nem is drága 5000, csak senki nem tart raktáron. Konkrétan több mint egy hónapig érkezett. Pedig nagyon kerestem, és pont ugyanazt mondta a Honda, mint bárki más.

pinotnoir Creative Commons License 2017.03.02 0 0 259

Nagyon abban az irányban haladok! 

Abban kérhetek segítséget, hogy a tolatóradar a gyári felszereltséghez tartozhat az 1.8 Executiven ? Azért kérdezem , mert hirdetésekben olvastam , de a neten elérhető felszereltségi táblázatokban ennél a modellnél nem jelenik meg sehol. Ha pedig gyárilag nem tartozék, akkor abban is lehet valami utólagos furmánykodás.  

Előzmény: JCs1 (257)
pinotnoir Creative Commons License 2017.03.02 0 0 258

A sportosságot az egyterű  kategórián belül értettem , de ha úgy fogalmazok, hogy dinamikus megjelenés, abban talán megegyezünk.

Ma mire odaértem egy kereskedőhöz kipróbálni az FR-V-t, már kifizették, így csak kukkolni tudtam. Mutattak Mazda 5-öst kifogástalan állapotban, a legjobb felszereltséggel nagyon kedvező árfekvésben és volt Verso is, de azt hiszem én nem fogok megalkudni.

  

Előzmény: dexter0719 (256)
JCs1 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 257

Kitartást, előbb utóbb meglesz az az autó. 

Előzmény: pinotnoir (254)
dexter0719 Creative Commons License 2017.03.02 0 1 256

csak érdekesség képpen. én is 1.8-as benzines FR-V-t kerestem itthon és külföldön egyaránt.

pontosan ebben az ársávban.

én nem találtam olyat, ami elfogadható lett volna számomra. Mindegyikkel volt valami probléma.

A külföldiek, amik jók voltak-jó áron, pár nap alatt elvitték.

Végül meguntam, így Corolla Verso lett belőle, 7 személyes.

Sportosság: szerintem egyik sem sportos, még a legnagyobb jóindulattal sem.

Tény, hogy az FR-V sokkal szebb, mint a Verso - szerintem is:-)

Előzmény: pinotnoir (250)
JCs1 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 255

Sziasztok,

Hátha segít alapon beszúrom ide az átlag feletti ársávban tapasztaltakat.

Eger "kavicsos"

Egyeztettem, elutaztunk a kocsi az udvar legmélyebb bugyrában, de úgy hogy egy bokortól csak az egyik fele látszik. Szabadkozott az eladó, hogy ha ragaszkodom hozzá kiáll minden autóval és akkor ez is látható lesz, de feleslegesen nem akarja a kocsikat mozgatni. Kár érte, mert nem volt rossz ez az autó, korrekt árral, papírokkal. De a megtekintés pillanatában és a körülmények miatt hazamentünk.

Szigetszentmiklós márkakereskedés használtautó telepe

Egyeztettem, törtem magam, munkaidőben megnézhessük a kocsit, de mikor nyitásra megérkeztünk kiderült, hogy az értékesítő valahová elutazott. A szervizes a kulcsot odaadhatja. A kocsi különben nem volt rossz, rozsda volt, és az első lökhárítója is láthatóan kapott már, de itt láttam először 120 ezres szervizkönyves, magyar kocsit. Az ár magas, a kocsihoz meg semmi se járt, ráadásul még csak ki se lehetett próbálni, de legalább láttam 120, 160 és 200 ezres biztos futású FRV-ket.  

Óbudai Honda márkakereskedés

Kevés de pontos információ volt a neten, ügyesen fényképezve, hogy az autó hibái ne látszódjanak. Átlag feletti áron hirdették. A karcos külső és a rozsdás elemek elriasztottak a vásárlástól. Korrektek voltak, mert kiálltak vele, körbenézhettem, és próbakört is tehettem. Minden működött, és az előzőek alapján a belső tér kopottsága arányban volt a bevallott km-el.

Becsületes nepper

A megtekintés pillanatában hétvégén nem dolgoztak, így extra macera volt munkaidőben kijutni Gödöllőre "álmaink" autóját megvenni. Ez az autó volt a legdrágább kapható FRV. Korrekt volt, mert sok és jó szögből készített fénykép volt a neten. Nem titkolta a hibákat sem. Azonban a kocsi leírásában nem sok minden szerepelt az is ellentmondásosan. Így esett, hogy zárás előtt 20 percel estünk be. Legnagyobb megdöbbenésre a kocsi nem hogy megtekintésre, de másra se volt alkalmas. Konkrétan 30,40 cmre állt körülötte a többi autó. Kérésemre, nem állt ki vele, és beszállni is úgy tudtam, hogy élével becsusszantam az utastérbe, miközben tartotta az ajtót, hogy ne karcoljuk össze a mellette lévő kocsit. Érdekes az üzletmenet: próbakör, és megtekités nincs csak ha megalkudtunk az árban. Aki ismeri, hallgatja tudja hogy szakszervízes átvizsgálást se szereti - így azt már nem is mertem kérdezni. Végül a papírok se kerültek elő - pedig csak tisztázni akartam most akkor milyen felszereltségű is ez a kocsi. A válasz egyszerű "a Hondák felszereltsége mind ugyanaz, kis különbséggel. A bőr meg egyébként is látszik és nem praktikus". A bőrös megjegyzésben egyetértettem vele - főleg mikor egy másik autó próbája során megsüttött a fekete bőr :). Tettem egy halvány alku kisérletet a semmire (ár minusz 100 ezer), de semmit nem engedett. A párom még kérdezgetett, de én már csak szabadulni akartam. Karcos, kopott külsejű autót 3 millióért még becsület szóra se veszek. Kollégák szerint nem akarta nekünk eladni, én inkább arra gondolok, hogy az imádott 23 éves bukólámpás Mazdám miatt nem nézte ki belőlünk, hogy meg tudjuk venni.

Óbudai Honda márkakereskedés II

A sok csalódás után az egyetlen vállalható kereskedés miatt akartam a családnak megmutattni a "rozsdás" autót. A legnagyobb megdöbbenésemre a kocsin minden hibát kijavítottak, így gyors kupaktanács után megvettük. Árból nem engedtek, de nem is igazán tudtam mire alkudni. Téli nyári gumit adtak felnin tökéletes állapotban, szép külsővel korának megfelelő belsővel.

 

Összességében azt kell mondjam a végén már nem is autót kerestem, hanem korrekt helyet, ahol lehet autót venni. Konklúzió: mielőtt utazol tisztázd, hogy megnézhető, kipróbálható, próbakör lehetséges-e mert ez nem triviális.

 

Előzmény: JCs1 (252)
pinotnoir Creative Commons License 2017.03.01 0 1 254

Szia JCs1! 

 

Teljesen egyetértünk minden gondolatodban. Felesleges a két ülés hátul, talán soha nem használnám. 1,8 benzinesben 5 sebesség és nekem egy kissé hosszúnak is tűnik. Vizuális hatásban nem lehet az FR-V-vel egy lapon említeni. Eddig nincs is kérdés, de ott van az általad is említett "AS" tényező. Most , hogy egyre jobban beleásom magam a témába, valóban le kell szűkíteni a kört. Nálunk elsőként forgalomba helyezett, vezetett szerviz könyv, első tulaj , ellenőrzött adatok stb... vagy külföldről behozott, ismeretlen eredetű, papírok nélküli , de keveset futottnak látszó, jobb felszereltségű, kitűnő esztétikai és műszaki állapotúnak meghirdetett  autó lesz a megbízhatóbb választás hosszabb távon.    

Piros vagy fekete? Valahogy mégiscsak a szerencsejáték határait is súrolja , hogy melyiket húzom be , de  nyilván a már mások által is említett szűréseket meg kell tenni.

Használtautó piacon a végeredmény úgy is AS.:) 

 

Annyiban azért kérem a Tisztelt Fórumtársak támogatását, ha mégis behúzok egy 1,8-as benzines FR-V-t , akkor a jövőben is bizalommal fordulhatok hozzátok és remélem inkább a jóérzésekről nem pedig a kínjaimról cseveghetünk. 

   

 

Előzmény: JCs1 (251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!