Én arra figyelnék inkább hogy ha zabálja az olajat (pl. ez is lehet az oka annak hogy kevesebb mint egy év után eladja) akkor az nem lesz olcsó. (Értsd: elvinnéd belőle a kedvesed valami egzotikus szigetre télen)
Kivertem a balhét. Szoftveresen tiltják a kormányt 7/8os fordulatnal. Nem beinditott állapotban elfordult a kormány amennyit kellett. Átprogramozták és lám jó lett. Persze elnézést nem kértek h hülyének akartak nézni az elején
A láncot mennyi km-nél érdemes cserélni, ha nem volt?
A motorfelújításra rákérdezek, de szerintem nem volt.
Elvileg 2012/8.havi.
Egyébként erről az autóról lenne szó:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_combi_rs_2_0_t_fsi_full_extra_black_edition-14829916
Szerintetek reális az ára?
Faceliftesben már a CCZA van, ami láncos. A BWA volt a szíjas.
A CCZA elég kényes, drága tud lenni a javítása, de pont kb 2012-től elég sokat javítottak ezeken az EA888 típusú motorokon, szóval nem feltétlenül betegágy.
Arra érdemes rákérdezni, hogy átesett-e motorfelújításon. Ha igen, akkor nem fogja zabálni az olajat.
Ha nem, akkor két lehetőség van:
1) Még a régi dugattyús modell, és előbb-utóbb olajat fog zabálni
2) Már a módosított dugattyúk vannak benne, és akkor jó eséllyel nem fogja zabálni.
2012-esek ELVILEG már módosítottak.
A másik fontos dolog a vezérműlánc ellenőrzése, hogy megnyúlt-e. Ha igen, akkor soron kívül csere a feszítőpatronnal és sallangjaival együtt.
Ha ezek rendben vannak, akkor a legnagyobb aknák kilőve.
2007 es évjáratú benzin rs-em tervezem cserélni.
Amivel most szemezek, az egy 2012es benzin rs.
A kérdésem az lenne, hogy rs-ben csak szíjas motorok vannak, legyen az BWA, vagy CCZA kódos jól gondolom? Vagy esetleg van belőlw vezérmű láncos?
Illetve mire figyeljek, a faceliftes változatban mi az amire oda kell figyelni a sima II es rs hez képest?
Voltam bent 1-2 hete márkaszervizben, és más is panaszkodott pont erre.
Cseréltek neki kormányt gariban, és ami jött helyette, máshogy kanyarodott vele az autó, pedig hozzá való volt. Gondolom, másik cikkszám, módosított darab, akármi.
Az RS-emben kormányművet cseréltek garanciálisan, ide a bökőt hogy, nem fordul már úgy az autó. A kormány most egy teljes fordulatot sem fordul egyik irányba sem. Valaki megtenné, hogy megnézi közép állásból mennyi a teljes kormányút az egyik irányba? vagy akár totál jobbról totál balra vagy fordítva?
Szia, én nem markaszervízbe, hanem Szolnokon a jóhírű Mitsubishi szervízbe viszem rendszeresen minden 15e km után, illetve mivel dsg váltós, így 60e km-enként váltóolajcserére is. A vezérlést is ők cserélték. Nekem 180e km-nél 240e Ft volt a vezérléscsere, az olaj plusz szűrők cseréje és a váltóolajcsere. Tehát nem vészes. Nálam van 150e kmtől, tehát 60e km-t tettem bele eddig. Most 210nél kicsit kevesebb van benne. Semmi sem zörög-csörög, cserélni ezeken kívül semmit sem kellett eddig benne. Igaz, Castrol olaj megy bele mindig, és mindig premium gázolajat tankolok. Meghálálja. Fogyasztásban is. Az enyém tuningolva is van, de csak 200 lóig, hogy elbírja a váltó és a motor is, így a fogyasztásom 5.5 és 7.4 között van. Télen vegyesben, főleg városival lett 7.4. Ha 7 liternél többre jön ki dinamikus vezetésnél, akkor ott már valami gond van.
Összefoglalva, ha az ember nem hajtja pürévé a motort és hidegen nem pörgeti, szinte 0 ft az egyéb kiadás.
egy 2011/12 rs crd dsg octaviam van 3 éve és ezzel kapcsolatban kérnék tippeket egy aprónak tűnő hiba kapcsán. 1-1.5 havonta egyszer előadja, hogy csak és kizárólag 50-60 között 5ösben állandó gázállásnál, tehát tempomattal és anélkül is, hogy picit rángat. Amint egy kis minimális gázt is adok neki, megszűnik a jelenség függetlenül attól, hogy hideg vagy meleg a motor. Más sebességfokozatban és sebességnél nem adja elő. Váltóolajcsere előző gazdánál is megtörtént, nálam is, 60ezres szervíz részeként, 15ezrenként mindenfélefajta szűrőcserével. Tuning is van benne, megközelítőleg 200LE. Előtte és utána is csinálta, tehát ezzel nem összefüggő. Mi lehet a gond?
Na ja. Van pár 400 fölött, de ott már erősen más a hardver, egyik sem tiszta chiptuning.
Ami stage1-be itt belefér, az max úgy 300LE/420-440Nm, és nem több. Az működő garival és hiteles mérés után szerintem úgy max ~150-200e, ha van takarítónő és kávéautomata is a műhelyben.
Efölött szívócső, intercooler és komplett kipufogócsere a minimum, de általában csere a turbó, kuplung, nagynyomású szivattyú és még pár apróság is. De ezekről egy szó nem esik a hirdetésben.
Amúgy ne lepődjetek meg mert ismerek olyat akinek már 500 Le körül van megcsinálva a 3-as RS is :))) és nem ritka a 400 le körüli RS-ek sem..... ami szép számban vannak az itteni magyar utakon.....