szóval te egy 90-es mellékúton mentél 120-szal :) nyugi, már elévült :) az autók órája mindig lefelé tévedett
....pontos ezen ne vitatkozzunk,vagy akkor a trafi is pontatlan. :) De ha már kiírunk mindent akkor a következőnél ha tapasztalok haszonlót vonatszámot is írok.... Én+ sose mentem ennyivel..
anno az express és a későbbi IC kivételével Miskolc-Nyékl.h.-Mezőkövesd-Füzesabony-Kál.Kápolna-Vámosgyörk-Hatvan-Gödöllő-(talán Rákos, erre nem emlékszem)-Keletiben állt meg minden gyors és a nemzetközi kassai Rákóczi, meg a zágrábi is. (1991-96 között ingáztam hetente).
na ezzel a megállási renddel volt gyorsabb, mint a 2024-es 2megállásos IC.
mondjuk a mozdony ugyanaz, pici amortizációval terhelten.. (mert gondolom minden Tokajra nem jut majd siemens)
szóval te egy 90-es mellékúton mentél 120-szal :) nyugi, már elévült :) az autók órája mindig lefelé tévedett
Biztos gyorsabb volt régen,viszont 87-ben sokszor jöttem a keletiből vmik nemzetközivel ami pl. V.györkön is megállt.Vagy melyik évről beszéltek?
Hogy lehetett az így kur.a gyors,nemtom.
Aztán régebben írtam hogy Györk felől mentem egyhúsz felett kocsival Adács felé aztán a párhuzamosan közlekedő(még vki nem érti)az ic meg előzött... le is lettem hülyézve hogy az lehetetlen.... Ti meg névvel ellátva írjátok az ellenkezőjét...no most akkor fizika hogy nem megy többet vagy a szalag kitámasztása csak mende-monda ,mert a hitelesítést nélkülöző hiteles km óráról már hallottam. :)
Kb. 96-ig a bal vágányon a hatvani bejárati 100-as ívig csak a füzesabonyi bejárati angolokon, káli kijárati angolon volt 100-as lassújel. A jobbon hatvani 100 után Miskolc rendező bejáratig csak a füzesabonyi kihárati angolokon volt 100-as lassú. 96 után sajnos elkezdtek szaporodni egyre jobban a 80-asok olyan szinten, hogy az 1.47 nem volt tartható. Még szili helyett gigantot is adtak rá, mondván 80-tól 120-ra jobban gyorsul. Az időnyereség annyira elenyésző volt, hogy letettek róla. Sajnos már ott kezdődott......nem volt pénz vágányszabályozásra - mondta a pályaszakasz mérnök.......
Akkoriban az IC-ket nem állították meg a bj.-nél. Csak úgy álltam meg fű alatt a százlábúnál, ha miskolci lakosú Keletis mv. jött velem, és megkért rá. De az is rizikó volt, mert a sógorom Trajter F. így kapott fegyelmit, meg alapcsökkentést, hogy mv.kérésére megállt a kijáró IC-vel a Keleti fűtőháznál, és megbukott, mert a hídról figyelték le.
Hol? A VPE oldalára kirakott menetrendábrákra gondolsz, amiket egyszer felraktak, de min. 30x változott a tartalma, csak az újabb verziókat nem rakták fel?
Mi van azokkal az érdeklődőkkel, akik nem tudnak menetrendábrát olvasni? Mert mondjuk nem tudja mi a vékony-vastag, fekete-kék-zöld jelkulcsok jelentése?
Nem volt késés, mert csak az a viszonylag kevés lassújel volt. Nem egyszer-nem kétszer néhai F. István reszortos és társai örömére 1.36 alatt jöttem mentem. Oda-vissza végignyálazták a km óra szalagot, de 123 km/ó-nál több nem volt rajta. Rég volt, szép volt.
Hasonló némileg az 1-es vonaléhoz az eset. Nagyút-Mezőkeresztes bal vágány átépítés elmaradt (Nyék környéke is katasztrófa), ezen járnak a szén IC-k, amelyek tönkre verik a pályát, főleg mióta nem az RCH fuvaroz, szarabbnál szarabb járműparkkal, nade ebbe ne menjünk bele.
Toldozgatásra futja, aminek az évről évre növekvő menetidő az eredménye. Itt is gyakorlatilag csontig kellene átépíteni mindent, de ez nem presztizsvonal, legalább 2-3 evig tartó fél-fél éves vágányzárral lenne megoldható, amely 2:30 feletti menetidővel, gyakorlatilag személyvonatozással járna, totálisan szivatva az utasokat. Hát nem tudom.... de sajnos elkerülhetetlen lesz, előbb-utóbb.
Hála'Istennek csak egyik irányban barmolták szét a Miskolc-füzesabonyi személyeket. A párosok mennek továbbra is az Agria után, legalábbis papíron, de már 22 perc alatt fordulnak Füzesabonyban. Talán sikerül pontosan indítani így őket.
Efféle asszimetrikus menetrend nem sok helyen van, de reméljük működni fog - bár ez csak tűzoltásnak tűnik.
Megint előjövök a saját dumámmal: milyen jó lenne, ha a Hernád is megállna Füzesabonyban, 12 percet nyerne egy Miskolc-Eger utas... irreálisan megnő így egyik irányban a menetidő, csaknem másfél óra lesz!
Valóban lehet következtetni, de a tervezetek között is volt eltérés (menetrend-tervezet.vpe.hu változatlan menetidővel számolt, a VPE növelt menetidővel, ami páratlan irányban látszott a jegy.mav.hu-n, de múlt péntek óta hozzájött ehhez 2 perc), így véleményem szerint benne van a pakliban, hogy további változás lesz.
És mennyi menetidőtöbblet lesz a jövő évi menetrendben?;)
Ha kitérőbe járatod, már azzal összejön 1 perc. Lent tekergés csökkentett sebességgel, fázishatár...
Pont a lenti vágányra lehet kitérőzés és sebességcsökkenés nélkül haladni a 80a felől Rákoson (és nem keresztbe járni a kezdőponton a páros vonatoknak). Utána már valóban lesz plusz kitérőzés, de olyan szakaszon, ahol az "alapútvonalon" is jellemzően már 40-nel kell menni a vonatbefolyásolás miatt.
Lenti és fenti pályán is van fázishatár, ez sem okoz érdemi különbséget.
Miskolc-Mezőkövesd= katasztrófa, mindenki látja az emigen.
Kövesd-Hatvan= nagyjából ok, 1-2 perc menetidő hiány, ha nem tartja fel semmi.
Hatvan-Keleti= ahogy esik....
Így jön össze a +10 perc körüli késés.
Max. 1,5 perc "alapból
Ha kitérőbe járatod, már azzal összejön 1 perc. Lent tekergés csökkentett sebességgel, fázishatár.... ez most bele van kalkulálva a menetrendbe, de itt az eredeti, klasszikus IC menetidőkről van szó, amikor eszébe sem jutott senkinek a fővágánytól eltérni. Ahhoz képest reális az 5 perc menetidő-növekedés.
alex_86: Plusz az alsó pályán közlekedés alapból kb 5 perc időveszteség.
Hülyeség. Max. 1,5 perc "alapból".
Egyébként meg döntsétek már el, hogy szoros vagy laza a páratlan irány menetrendje, mert egyszer azt írjátok, hogy tele van lassújellel, aztán meg, hogy az IC-t feltartják (miközben még Taurusszal is alig tartja a jelenlegi menetidőt...)
Tapasztalatom szerint a baj az Agriákkal (Mátrával) van, Flirttel tarthatatlan a menetidő, rengeteg 100-as lassujel termett Hatvan-Fabony közt. Erre jön rá a nyiri személy csatlakozása, miegymás. De már a maklári kereszt is bezavar a Debrecen felől késő személyek esetében. Az IC-ket rendszerint ezek tartják fel, olyannyira, hogy a párosok esetén egymotoros Szilivel is tartani lehet a menetidőt. Az 5008-5009 rendszeresen féltökű géppel megy. A bal vágányon sokkal gatyább a pálya, ott valóban nyomni kell, ami a csövön kifér. Plusz az alsó pályán közlekedés alapból kb 5 perc időveszteség.
pont akkor ingáztam: emlékeim szerint még a péntek du., vasárnap esti vonatok sem késtek (a 19:30-as kassai sem). pedig azok rohadt hosszú, teljesen telitett vonatok voltak (állóhely sem volt). a sopronból jövő sem, késett.
sokszor megérte kelenföldön felszállni, h a keletiben már fent legyünk, mire leszállnak, így volt ülőhelyünk is (igaz, h vagy megfagytunk. vagy megégtünk a zöld műbőrön :)
Továbbra is a menetrendben látom a problémat. Mindkét iránybaban. Pestnek az ic Hatvanban varja a bzt, es vagy a par percet késő Agriat tolja maga előtt már van hogy Aszódtol, előzni persze nem fogja keletiig. +10 perc csak ez.
Miskolcnak a nyiregyi személyt eri utol ha nem késik Csincsen akkor is. Miskolcig kíséri. Ezeken kellene alakítani.
Ha ezek nincsennek mindket irányban pontosak az ick. Persze ha jut ra nem 100 as egy motoros szili. De már ezeket a hulladékokat is siman rakjak az icre mert nincs mas. Nyiregyi személy rendszeresen egy motoros, 80as szili. Nincs gép, nincs itt semmi.....